bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Sziasztok!
Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.
Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.
kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.
8000-enként volt cserélve, még 1700 van hátra belőle. kb havi 1000 km-t teszek bele javarészt városban, illetve ilyen 60-100 km-es kis kiruccanások vannak még 110-es tempóval.
Időközben még reggel beletöltöttem 2.5 decit, hideg motornál és pár perc múlva mérve majdnem középen állt a nívópálcán a szint, tehát kb fél litert öntöttem most utána, és majdnem félig felment, tehát igen kb 1liter van a minimum és maximum között. Ha beindítom a motort és odébbmegyek vele lemegy minimum környékére a nívón, de lámpa már nem jön hozzá. Töltsek még rá egy kicsit, vagy várjak meé vagy 1000- km-t és cseréljem le?
Megkérdeztem mást is az olajszűrő betétet elvileg nem lehet rosszul visszatenni, legfeljebb ha mégis sikerül olajfoltot hagy\gőzöl kifelé a tömítésnél.
olajszintet "hivatalosan" meleg motornál, leállítás után 5-10perc után kell nézni.
olajcserénél, vesz fel kb. 2-3 decit a szűrő ás a szűrőház, amit meg is tart, pont azért, hogy a kenés hamarabb kialakuljon. de kb. ez benne is marad, de úgy van beállítva a olajtöltet mennyisége, hogy ez bele van kalkulálva.
én azt mondom neked, hogy ne töltögess rá szerintem, hanem cseréld le. egy kicsit előrehozott olajcsere lesz.
viszont közben jut eszembe, hogy az olajszűrőházban szokott tönkre mennie gy szelep, ami pont azért van, hogy az olaj ne folyjon vissza a karterbe. neked valószínű visszafolyik, legalábbis nekem ez kezd kirajzolódni, ezért jelez be, mert felszívja magát.
viszont felmerül a kérdés, hogy ennyi km alatt hova tűnt az olaj?
én megnézném, mennyire kékes a kipuff füst, lehet szelepszár szimmeringnél megy el.