- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2012. augusztus 22. szerda, 09:53
Elküldve: 2012. június 08. péntek, 08:25
cene írta: Nem igazán ide illik a téma de nem akartam neki külön topikot nyitni. A szerelőm említette, hogy az autóban van egy ún. középszűrő( talán a hengerfej alatt mondta) amit jó lenne kicserélni, azt is mondta, hogy sokan nem is tudják ,hogy ilyen van az autóban és én sem hallottam még róla.Valaki tud nekem ezzel kapcsolatban felvilágosítást adni?
Elküldve: 2012. június 07. csütörtök, 19:24
Elküldve: 2010. április 14. szerda, 18:41
Csum írta:
én számolom mindig!!!
de már sokan mondták,hogy elég 15ezrenként!!
így szoktam meg
szerelőm mindig ezt a Liqui Moly olajat öntötte bele és látom egyezik a hídrotőke adalék márkájával!!
de a mostani olaj cserénél szeretnék át állni a gyári BMW Original Quality Longlife-04 5W-30 ast szeretném bele önteni!!
ez gondolom nem úgyan az amit te használsz, vagy még is?
Elküldve: 2010. április 14. szerda, 14:23
bbali81 írta:Csum írta:
három éve van nálam az auto!
10-12ezer kmenként cseréltettem le benne az olajat és szűröket 50ezrenként pedig a kartergáz szűrőt!
de most szeretném én magam otthon meg csinálni ezért is a nagy érdeklődés!!!
és azt tudod,hogy mi annak az adaléknak a neve ami a hídotőkéhez kell?
illetve a gyári castrol aolaj az az a BMW longlife lenne igaz?
Hidrotőke adalék:
http://www.olajshop.hu/termeke...3l/details
Leírás: Egy flakon 300 ml-es „Liqui Moly Hidrotőketisztító adalék” elegendő 6 liter motorolajhoz. Bármikor hozzáadható a motorolajhoz; miután hozzáadtuk, járassuk melegre a motort. A megfelelő hatékonyság elérése érdekében minden olajcserekor ismételjük meg a „Liqui Moly Hidrotőketisztító adalék” alkalmazását.
Olaj:
http://luxurytrade.net/83210398507
Tényleg kíméled akkor a verdát de a 10-12-et kicsit túlzásnak találom. Persze Te tudod. Ez a 10-12 a bc szerinti visszaszámláló? vagy tényleges 10-12 amit Te számolsz?
Mert ugye 30e-től számol vissza a kocsi én e szerint szoktam cserélni de mikor odaér a 15e-hez az attól függ, hogy hajtod persze lehet simán 17-18e km-is amit ténylegesen megtettél. Vagy 5e ha hidegen mindig padló
Simán megcsinálod a a cuccok cseréjét nem kell hozzá sokminden ... akna előny azért az olajleeresztéshez
Elküldve: 2010. április 14. szerda, 13:46
Csum írta:
három éve van nálam az auto!
10-12ezer kmenként cseréltettem le benne az olajat és szűröket 50ezrenként pedig a kartergáz szűrőt!
de most szeretném én magam otthon meg csinálni ezért is a nagy érdeklődés!!!
és azt tudod,hogy mi annak az adaléknak a neve ami a hídotőkéhez kell?
illetve a gyári castrol aolaj az az a BMW longlife lenne igaz?
Elküldve: 2010. április 14. szerda, 13:15
bbali81 írta:Csum írta: nekem is lassan esedékes az olajcsere! viszont
szeretném most én magam elvégezni ezt a műveletet!! itt az ideje,hogy megtanuljam
szóval az én kérdésem az lenne,hogy mik azok a kötelező dolgok amiket ilyenkor cserélni kell!! kartergáz szűrőt azt tudom,hogy 50ezer km enként kell!!
amiket én tudok:
-olaj
-olajszűrő
-pollenszűrő illetve a levegőszűrő
ezen kívül esetleg kell még valamit?
meg valaki tudna nekem valami olyan adalékot amit érdemes lenne az új olaj mellé be önteni,mert hidegen pár hídrotőkém le szokott ragadni!? és egyszer hallottam valahonnan,hogy állítólag van valami szer amit olaj cserénél be kell önteni és ez meg szünteti a hídrotőkék leragadását!!
előre is köszi!
még mindig nem kaptam segitséget!!! ha kérhetem csak olyan írjon aki segíteni is tudd, nem pedig olyan aki másfelé tereli a témát és ez által a kérdésemre nem sikerül választ kapnom!!!
köszönöm!
Szia Csum,
Én 15e-ént szoktam cserélni az olajat. Mindig gyári BMW olajat rakok ami persze Castrol, ajánlottak már más márkát is de őszintén amíg lehet szerezni elfogadható áron addig nem rakok bele mást. Olajszűrőt is mindenképpen. Pollenszűrőt attól függ mennyire retek azt meg tudod nézni hamar ki lehet kapni, eddig cseréltem azt is mert a jó magyar levegő megfestette feketére
Levegőszűrőt 20e-el ezelőtt cseréltem majd megnézem ha jön a következő periódus, hogy mennyire "használódott" el. Üzemanyagszűrőt 2 éve cseréltettem azt észreveszed ha beszarik
Régi 316i-m az hidrotőkés lett miután hengerfej szétesett, összerakták de szépen kattogott. Valóban an olyan adalék ami segít neki de nem kell hozzá olajat cserélni hozzá kell önteni a meglévőhöz majd járni vele, pár 100km után hatást észre kéne venni, max 1000km. Ha nem akkor valószínű cserés lesz a hidrotőke!
Kartergáz szűrőt is érdemes megnézni nem sokat kell bontani hozzá pláne ha levegőszűrőt is cserélsz.
Nem tudom mióta van meg a verda Neked de érdemes mindent megnézni pláne ha használtan vetted és nem tudod mit mikor cseréltek. Nem "nagy" lóvé egyik cucc sem, de annál nagyobb gondot tud okozni ... pl kartergáz szűrő!
Hát hirtelen ennyi
Elküldve: 2010. április 14. szerda, 10:53
Csum írta: nekem is lassan esedékes az olajcsere! viszont
szeretném most én magam elvégezni ezt a műveletet!! itt az ideje,hogy megtanuljam
szóval az én kérdésem az lenne,hogy mik azok a kötelező dolgok amiket ilyenkor cserélni kell!! kartergáz szűrőt azt tudom,hogy 50ezer km enként kell!!
amiket én tudok:
-olaj
-olajszűrő
-pollenszűrő illetve a levegőszűrő
ezen kívül esetleg kell még valamit?
meg valaki tudna nekem valami olyan adalékot amit érdemes lenne az új olaj mellé be önteni,mert hidegen pár hídrotőkém le szokott ragadni!? és egyszer hallottam valahonnan,hogy állítólag van valami szer amit olaj cserénél be kell önteni és ez meg szünteti a hídrotőkék leragadását!!
előre is köszi!
még mindig nem kaptam segitséget!!! ha kérhetem csak olyan írjon aki segíteni is tudd, nem pedig olyan aki másfelé tereli a témát és ez által a kérdésemre nem sikerül választ kapnom!!!
köszönöm!
Elküldve: 2010. április 14. szerda, 10:16
Elküldve: 2010. április 13. kedd, 11:22
Woockie írta:YELLOW írta: én mostanában egyre több BMW-stől hallom, hogy Metabond olajat raknak az autóba, korábban, amit evett olajat, az megszűnt... lehet legközelebb kipróbálom, bár nekem nem eszi az olajat
Ha nem eszi, akkor tuti meg fog szunni az olajfogyas. Viccet felreteve ha nincs semmi bajod azzal, amit hasznalsz, minden jo, akkor miert akarsz cserelni? Informatikaban okolszabaly, h ami tokeletesen mukodik, ahhoz ne nyulj. Szerintem az autokra is igaz.
Elküldve: 2010. április 13. kedd, 11:14
YELLOW írta: én mostanában egyre több BMW-stől hallom, hogy Metabond olajat raknak az autóba, korábban, amit evett olajat, az megszűnt... lehet legközelebb kipróbálom, bár nekem nem eszi az olajat
Elküldve: 2010. április 13. kedd, 11:08
Csum írta: nekem is lassan esedékes az olajcsere! viszont
szeretném most én magam elvégezni ezt a műveletet!! itt az ideje,hogy megtanuljam
szóval az én kérdésem az lenne,hogy mik azok a kötelező dolgok amiket ilyenkor cserélni kell!! kartergáz szűrőt azt tudom,hogy 50ezer km enként kell!!
amiket én tudok: -olaj
-olajszűrő
-pollenszűrő illetve a levegőszűrő
ezen kívül esetleg kell még valamit?
meg valaki tudna nekem valami olyan adalékot amit érdemes lenne az új olaj mellé be önteni,mert hidegen pár hídrotőkém le szokott ragadni!? és egyszer hallottam valahonnan,hogy állítólag van valami szer amit olaj cserénél be kell önteni és ez meg szünteti a hídrotőkék leragadását!!
előre is köszi!
Elküldve: 2010. április 13. kedd, 11:05
Elküldve: 2010. április 13. kedd, 10:13
nonesz írta: Köszi mindenkinek !
Így tuti menni fog !