Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 14:23


YELLOW írta:
Neo954 írta:
Szabi46 írta:
Neo954 írta:
Szabi46 írta: Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltötem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)


Szia!

Az első szám a hidegoldali viszkozitás a második a meleg, ha sűrűbb olajat szeretnél bele tenni, akkor a melegoldali viszkozitást kell növelni, mert üzemi hőfokon sűrűbb lesz így az olajad.
Mennyi olajad fogy egy egy olajcsere között? Ha ezer kilométerenként 1-2 deci, akkor nyugodtan maradhat az 5w30, mert az még normális.

Üdv.:Neo

1 liternél tartok csere óta, ami kb 10ezer km-el ezelőtt volt, azért akarok valami sűrűbbet


Az 1dl ezer kilométerenként, az semmi. Olajcserekor vegyél 1 literrel több olajat, és ha kell önts utána. A sűrűbb olajat nehezebben viszi az olajpumpa, nehezebben megy át a szűrőn, jobban felmelegedik a turbótengely, szerintem nem éri meg, 1 liter olaj áráért ennyit kockáztatni.

Üdv.:Neo


neki nincs turbóóóó


Akkó azt a részt kihagyjuk jó!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 14:20


Neo954 írta:
Szabi46 írta:
Neo954 írta:
Szabi46 írta: Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltötem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)


Szia!

Az első szám a hidegoldali viszkozitás a második a meleg, ha sűrűbb olajat szeretnél bele tenni, akkor a melegoldali viszkozitást kell növelni, mert üzemi hőfokon sűrűbb lesz így az olajad.
Mennyi olajad fogy egy egy olajcsere között? Ha ezer kilométerenként 1-2 deci, akkor nyugodtan maradhat az 5w30, mert az még normális.

Üdv.:Neo

1 liternél tartok csere óta, ami kb 10ezer km-el ezelőtt volt, azért akarok valami sűrűbbet


Az 1dl ezer kilométerenként, az semmi. Olajcserekor vegyél 1 literrel több olajat, és ha kell önts utána. A sűrűbb olajat nehezebben viszi az olajpumpa, nehezebben megy át a szűrőn, jobban felmelegedik a turbótengely, szerintem nem éri meg, 1 liter olaj áráért ennyit kockáztatni.

Üdv.:Neo


neki nincs turbóóóó

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 14:09


Szabi46 írta:
Neo954 írta:
Szabi46 írta: Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltötem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)


Szia!

Az első szám a hidegoldali viszkozitás a második a meleg, ha sűrűbb olajat szeretnél bele tenni, akkor a melegoldali viszkozitást kell növelni, mert üzemi hőfokon sűrűbb lesz így az olajad.
Mennyi olajad fogy egy egy olajcsere között? Ha ezer kilométerenként 1-2 deci, akkor nyugodtan maradhat az 5w30, mert az még normális.

Üdv.:Neo

1 liternél tartok csere óta, ami kb 10ezer km-el ezelőtt volt, azért akarok valami sűrűbbet


Az 1dl ezer kilométerenként, az semmi. Olajcserekor vegyél 1 literrel több olajat, és ha kell önts utána. A sűrűbb olajat nehezebben viszi az olajpumpa, nehezebben megy át a szűrőn, jobban felmelegedik a turbótengely, szerintem nem éri meg, 1 liter olaj áráért ennyit kockáztatni.

Üdv.:Neo

Szabi46
autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Szabi46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 13:36


Neo954 írta:
Szabi46 írta: Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltötem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)


Szia!

Az első szám a hidegoldali viszkozitás a második a meleg, ha sűrűbb olajat szeretnél bele tenni, akkor a melegoldali viszkozitást kell növelni, mert üzemi hőfokon sűrűbb lesz így az olajad.
Mennyi olajad fogy egy egy olajcsere között? Ha ezer kilométerenként 1-2 deci, akkor nyugodtan maradhat az 5w30, mert az még normális.

Üdv.:Neo

1 liternél tartok csere óta, ami kb 10ezer km-el ezelőtt volt, azért akarok valami sűrűbbet


Szabi46
autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Szabi46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 13:34


hancurozo írta:
Szabi46 írta: Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltöttem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)


Mivel a belevaló olaj a 5w30as, vagy az 5w40 LL04, csak azt használd hozzá. És itt a hangsúly a LL04-en van.
Nem a viszkozitási arányszám a legfontosabb, hanem a teljesítményszint.

köszi, csak gondoltam valami sűrűbbet kellene bele önteni, hogy ne fogyasszon itt nekem, mert most olyan gonddal is küzdök, hogy a sárga olajlámpa menet közben néha világít folyamatosan és akkor alszik el ha leállítom, majd gyújtás ráad/levesz. Néha leállításkor adja ki az olajlámpát, szóval lehet, hogy olajszint érzékelőt is kell vennem, hogy biztos legyen a tuti


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 12:46


Szabi46 írta: Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltötem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)


Mivel a belevaló olaj a 5w30as, vagy az 5w40 LL04, csak azt használd hozzá. És itt a hangsúly a LL04-en van.
Nem a viszkozitási arányszám a legfontosabb, hanem a teljesítményszint.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 17. péntek, 12:48

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 12:46


Szabi46 írta: Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltötem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)


Szia!

Az első szám a hidegoldali viszkozitás a második a meleg, ha sűrűbb olajat szeretnél bele tenni, akkor a melegoldali viszkozitást kell növelni, mert üzemi hőfokon sűrűbb lesz így az olajad.
Mennyi olajad fogy egy egy olajcsere között? Ha ezer kilométerenként 1-2 deci, akkor nyugodtan maradhat az 5w30, mert az még normális.

Üdv.:Neo




Szabi46
autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Szabi46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 12:40


Sziasztok!
Annyi hsz-t olvastam már, hogy magam is össze keveredtem, pedig azt hittem értem
Szóval 230.000km-nél nekem még az 5w30as LL04 olaj van benne, vagyis én ilyet töltöttem bele, de a szervizkönyvben is ilyen típusok láthatóak.
Na mármost ha elkezdi enni akkor milyenre érdemes cserélni?
10w40, vagy 5w40, esetleg 0w40 ?
Mert lassan csere érett és utánatölteni már nem akarok, akkor inkább lecserélni az egészet, mert vettem már rá olajcsere óta 1-litert.(~10.000km)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 17. péntek, 13:35

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 15:41


Azért valamennyi olaj mindenképp lesz a cooler csövében, mivel a kartergázból is odakerül. Szóval csak akkor kell parázni, ha jelentős mennyiség van. Ha csak egy vékony réteg, ami szinte nem is folyik, akkor no para.

ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (10 pont) | Hozzászólások: 390

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 14:34


YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:

ha mész szerelőhöz, akkor a cooler csövét kell levenni, főleg a bemenő ágnál, ha ott áll benne az olaj, akkor annyira nem jó,ha a cooler kimenő oldalán is, akkor meg pláne

és ha a turbo rossz,mert huz jól, akkor bontobol evgyek vagy vmi megoldas? fleujitttani


én nem mondom, hogy rossz. attól, hogy húz, az azt jelenti, hogy a geometria vagy bármi nincs letapadva, van töltés. az aolajat azért köpi a turbó, mert mondjuk a csapágyazásnál átenged a szimering, mert neked a motorolaj keni azt is. ha jól mondom.

ha csak enyni a baj,akkor gondolom az nem oylan nagy összeg remélem jol gondolom


ha ennyi... de akkor is újítani kell a turbót. tulajdonképpen ez megy tönkre csak, ha a lapát nem kap be valami csavart
de ezt csak azé mondom, hogy a coolerről a csövet levenni nem nagy dolog, megnézni meg lehet. legalább kiderül csapágy, szimering ügyileg, hogy áll a turbód.
ha nincs sok olaj ott benne, akkor szerintem hagyd még nem olyan vészes a fogyás. ha szimeringnél (szelepszár) menne el, vagy bekerülne az égéstérbe gyűrűk miatt, akkor azt kimutatná egy ződkártyás mérés (amitől még nem bukna meg az autó, de a gyári értékhez lehet viszonyítani), meg azért kicsit kéks füstje lenne a kipufgáznak.

de valahol olvatsam hogy a hidegkben is fogy vmennyit az olaj...én mostanaban -10 és -25 fok közt járok vele


persze, amíg be nem melegszik a motor. ugyanis hideg motornál nagyobbak a rések az illesztések. ott jobban el tud menni, egy hígabb olaj. a sűrűbb nem, csak épp azt meg felszivattyúzni nem tudja az olajpumpa
de mondom még magad is le tudod venni a csövet. meg szerintem sem vészes még ez annyira. én megnézném, hogy megnyugodjak, azért írtam.


most bezséltem egyik ismerősömmel azt mondta h 10ezer alatt 1liter normalsi,mert azért fogyasztanak olajat,föleg h régi turbos motor...na de en azért a 7en elviszem szerelőhöz. szertem rnedben tudni mert igy nem vagyok azért nyugodt


ezt írtam én is... csak azért van amelyik, nem fogyaszt ennyit...

az a rossz amelyik nem fogyaszt ennyit



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 14:30


ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:

ha mész szerelőhöz, akkor a cooler csövét kell levenni, főleg a bemenő ágnál, ha ott áll benne az olaj, akkor annyira nem jó,ha a cooler kimenő oldalán is, akkor meg pláne

és ha a turbo rossz,mert huz jól, akkor bontobol evgyek vagy vmi megoldas? fleujitttani


én nem mondom, hogy rossz. attól, hogy húz, az azt jelenti, hogy a geometria vagy bármi nincs letapadva, van töltés. az aolajat azért köpi a turbó, mert mondjuk a csapágyazásnál átenged a szimering, mert neked a motorolaj keni azt is. ha jól mondom.

ha csak enyni a baj,akkor gondolom az nem oylan nagy összeg remélem jol gondolom


ha ennyi... de akkor is újítani kell a turbót. tulajdonképpen ez megy tönkre csak, ha a lapát nem kap be valami csavart
de ezt csak azé mondom, hogy a coolerről a csövet levenni nem nagy dolog, megnézni meg lehet. legalább kiderül csapágy, szimering ügyileg, hogy áll a turbód.
ha nincs sok olaj ott benne, akkor szerintem hagyd még nem olyan vészes a fogyás. ha szimeringnél (szelepszár) menne el, vagy bekerülne az égéstérbe gyűrűk miatt, akkor azt kimutatná egy ződkártyás mérés (amitől még nem bukna meg az autó, de a gyári értékhez lehet viszonyítani), meg azért kicsit kéks füstje lenne a kipufgáznak.

de valahol olvatsam hogy a hidegkben is fogy vmennyit az olaj...én mostanaban -10 és -25 fok közt járok vele


persze, amíg be nem melegszik a motor. ugyanis hideg motornál nagyobbak a rések az illesztések. ott jobban el tud menni, egy hígabb olaj. a sűrűbb nem, csak épp azt meg felszivattyúzni nem tudja az olajpumpa
de mondom még magad is le tudod venni a csövet. meg szerintem sem vészes még ez annyira. én megnézném, hogy megnyugodjak, azért írtam.


most bezséltem egyik ismerősömmel azt mondta h 10ezer alatt 1liter normalsi,mert azért fogyasztanak olajat,föleg h régi turbos motor...na de en azért a 7en elviszem szerelőhöz. szertem rnedben tudni mert igy nem vagyok azért nyugodt


ezt írtam én is... csak azért van amelyik, nem fogyaszt ennyit...

ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (10 pont) | Hozzászólások: 390

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 14:17


YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:

ha mész szerelőhöz, akkor a cooler csövét kell levenni, főleg a bemenő ágnál, ha ott áll benne az olaj, akkor annyira nem jó,ha a cooler kimenő oldalán is, akkor meg pláne

és ha a turbo rossz,mert huz jól, akkor bontobol evgyek vagy vmi megoldas? fleujitttani


én nem mondom, hogy rossz. attól, hogy húz, az azt jelenti, hogy a geometria vagy bármi nincs letapadva, van töltés. az aolajat azért köpi a turbó, mert mondjuk a csapágyazásnál átenged a szimering, mert neked a motorolaj keni azt is. ha jól mondom.

ha csak enyni a baj,akkor gondolom az nem oylan nagy összeg remélem jol gondolom


ha ennyi... de akkor is újítani kell a turbót. tulajdonképpen ez megy tönkre csak, ha a lapát nem kap be valami csavart
de ezt csak azé mondom, hogy a coolerről a csövet levenni nem nagy dolog, megnézni meg lehet. legalább kiderül csapágy, szimering ügyileg, hogy áll a turbód.
ha nincs sok olaj ott benne, akkor szerintem hagyd még nem olyan vészes a fogyás. ha szimeringnél (szelepszár) menne el, vagy bekerülne az égéstérbe gyűrűk miatt, akkor azt kimutatná egy ződkártyás mérés (amitől még nem bukna meg az autó, de a gyári értékhez lehet viszonyítani), meg azért kicsit kéks füstje lenne a kipufgáznak.

de valahol olvatsam hogy a hidegkben is fogy vmennyit az olaj...én mostanaban -10 és -25 fok közt járok vele


persze, amíg be nem melegszik a motor. ugyanis hideg motornál nagyobbak a rések az illesztések. ott jobban el tud menni, egy hígabb olaj. a sűrűbb nem, csak épp azt meg felszivattyúzni nem tudja az olajpumpa
de mondom még magad is le tudod venni a csövet. meg szerintem sem vészes még ez annyira. én megnézném, hogy megnyugodjak, azért írtam.


most bezséltem egyik ismerősömmel azt mondta h 10ezer alatt 1liter normalsi,mert azért fogyasztanak olajat,föleg h régi turbos motor...na de en azért a 7en elviszem szerelőhöz. szertem rnedben tudni mert igy nem vagyok azért nyugodt


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 14:06


ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:

ha mész szerelőhöz, akkor a cooler csövét kell levenni, főleg a bemenő ágnál, ha ott áll benne az olaj, akkor annyira nem jó,ha a cooler kimenő oldalán is, akkor meg pláne

és ha a turbo rossz,mert huz jól, akkor bontobol evgyek vagy vmi megoldas? fleujitttani


én nem mondom, hogy rossz. attól, hogy húz, az azt jelenti, hogy a geometria vagy bármi nincs letapadva, van töltés. az aolajat azért köpi a turbó, mert mondjuk a csapágyazásnál átenged a szimering, mert neked a motorolaj keni azt is. ha jól mondom.

ha csak enyni a baj,akkor gondolom az nem oylan nagy összeg remélem jol gondolom


ha ennyi... de akkor is újítani kell a turbót. tulajdonképpen ez megy tönkre csak, ha a lapát nem kap be valami csavart
de ezt csak azé mondom, hogy a coolerről a csövet levenni nem nagy dolog, megnézni meg lehet. legalább kiderül csapágy, szimering ügyileg, hogy áll a turbód.
ha nincs sok olaj ott benne, akkor szerintem hagyd még nem olyan vészes a fogyás. ha szimeringnél (szelepszár) menne el, vagy bekerülne az égéstérbe gyűrűk miatt, akkor azt kimutatná egy ződkártyás mérés (amitől még nem bukna meg az autó, de a gyári értékhez lehet viszonyítani), meg azért kicsit kéks füstje lenne a kipufgáznak.

de valahol olvatsam hogy a hidegkben is fogy vmennyit az olaj...én mostanaban -10 és -25 fok közt járok vele


persze, amíg be nem melegszik a motor. ugyanis hideg motornál nagyobbak a rések az illesztések. ott jobban el tud menni, egy hígabb olaj. a sűrűbb nem, csak épp azt meg felszivattyúzni nem tudja az olajpumpa
de mondom még magad is le tudod venni a csövet. meg szerintem sem vészes még ez annyira. én megnézném, hogy megnyugodjak, azért írtam.

ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (10 pont) | Hozzászólások: 390

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 14:03


YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:

ha mész szerelőhöz, akkor a cooler csövét kell levenni, főleg a bemenő ágnál, ha ott áll benne az olaj, akkor annyira nem jó,ha a cooler kimenő oldalán is, akkor meg pláne

és ha a turbo rossz,mert huz jól, akkor bontobol evgyek vagy vmi megoldas? fleujitttani


én nem mondom, hogy rossz. attól, hogy húz, az azt jelenti, hogy a geometria vagy bármi nincs letapadva, van töltés. az aolajat azért köpi a turbó, mert mondjuk a csapágyazásnál átenged a szimering, mert neked a motorolaj keni azt is. ha jól mondom.

ha csak enyni a baj,akkor gondolom az nem oylan nagy összeg remélem jol gondolom


ha ennyi... de akkor is újítani kell a turbót. tulajdonképpen ez megy tönkre csak, ha a lapát nem kap be valami csavart
de ezt csak azé mondom, hogy a coolerről a csövet levenni nem nagy dolog, megnézni meg lehet. legalább kiderül csapágy, szimering ügyileg, hogy áll a turbód.
ha nincs sok olaj ott benne, akkor szerintem hagyd még nem olyan vészes a fogyás. ha szimeringnél (szelepszár) menne el, vagy bekerülne az égéstérbe gyűrűk miatt, akkor azt kimutatná egy ződkártyás mérés (amitől még nem bukna meg az autó, de a gyári értékhez lehet viszonyítani), meg azért kicsit kéks füstje lenne a kipufgáznak.

de valahol olvatsam hogy a hidegkben is fogy vmennyit az olaj...én mostanaban -10 és -25 fok közt járok vele


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 13:54


ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:

ha mész szerelőhöz, akkor a cooler csövét kell levenni, főleg a bemenő ágnál, ha ott áll benne az olaj, akkor annyira nem jó,ha a cooler kimenő oldalán is, akkor meg pláne

és ha a turbo rossz,mert huz jól, akkor bontobol evgyek vagy vmi megoldas? fleujitttani


én nem mondom, hogy rossz. attól, hogy húz, az azt jelenti, hogy a geometria vagy bármi nincs letapadva, van töltés. az aolajat azért köpi a turbó, mert mondjuk a csapágyazásnál átenged a szimering, mert neked a motorolaj keni azt is. ha jól mondom.

ha csak enyni a baj,akkor gondolom az nem oylan nagy összeg remélem jol gondolom


ha ennyi... de akkor is újítani kell a turbót. tulajdonképpen ez megy tönkre csak, ha a lapát nem kap be valami csavart
de ezt csak azé mondom, hogy a coolerről a csövet levenni nem nagy dolog, megnézni meg lehet. legalább kiderül csapágy, szimering ügyileg, hogy áll a turbód.
ha nincs sok olaj ott benne, akkor szerintem hagyd még nem olyan vészes a fogyás. ha szimeringnél (szelepszár) menne el, vagy bekerülne az égéstérbe gyűrűk miatt, akkor azt kimutatná egy ződkártyás mérés (amitől még nem bukna meg az autó, de a gyári értékhez lehet viszonyítani), meg azért kicsit kéks füstje lenne a kipufgáznak.