alfatone írta:
Vettem egy garnitúra gyári felnit, és a gumisnál derült ki, hogy van benne RDC jeladó.
Tudja valaki, mi kell ahhoz, hogy legyen a kocsiban guminyomás érzékelõ?
Esetleg csinált már valaki ilyet?
Ismereteim szerint nem nyomásérzékelõn alapul a gyári rendszer,
hanem az ABS jeladókon.
ha elkezd ereszteni egy kerék, akkor kisebb lesz a "lufi", csökken a gumiabroncs külsõ átmérõje, más fordulaton fog forogni a többi keréktõl.
Az alábbiak az E60 kezelési útmutatójából valók:
Gumidefekt-jelzõ*RPA
A mûködési elv
A gumidefekt-jelzõ menet közben ellenõrzi a gumiabroncs légnyomását mind a négy keréken. A rendszer jelzi, ha egy gumiabroncsban jelentõsen visszaesett a légnyomás a többihez viszonyítva.
A mûködés feltételei
Ahhoz, hogy a gumidefekt jelzõ rendszer megtanulhassa a pontos légnyomás értékeket, szíveskedjen a következõket elvégezni:
1 Ellenõrizze valamennyi gumiabroncsban a légnyomást
2 Nézze meg a 170. oldalon található légnyomás táblázatot és hasonlítsa össze az értékeket
3 Inicializálja a rendszert
A rendszer korlátai
A gumidefekt-jelzõ nem képes külsõ behatás következtében, hirtelen fellépõ, jelentõs gumidefektet elõre jelezni, és nem ismeri fel a négy kerék természetes, egyenletes nyomáscsökkenését.
Az alábbi esetekben késve ismeri fel, vagy nem ismeri fel a rendszer a gumiabroncsban bekövetkezõ légnyomás csökkenést:
 Havas vagy csúszós úton
 Sportos vezetés közben: csúszó hajtott kerekeknél, nagy keresztirányú gyorsításnál.
 Hólánc használatánál téves üzenetek keletkezhetnek és elõfordulhat hogy
nem képes felismerni a rendszer a légnyomás csökkenést