YELLOW írta:
spepe írta:
Sziasztok!
Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.
A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)
Remélem segít valamelyest.
Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve
ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.
https://www.youtube.com/watch?v=QDO-YEBmmj0Ez egy jobb video.Bemész mondjuk a Würth-be,veszel butyl szalagot.2000 ft kábé.2 mm vastag és 1 cm széles elég.Vegyél még féktisztítót is,a zsírtalanításhoz a karosszériára.Nézd meg a vidit,és így csináld meg.
Amit a kolléga linkelt videót,abban a "szaki" nem jól csinálja...A régi szalagot teljesen el kell távolítani a karosszériáról,és a párazáróról is,a jó eredmény érdekében! Ez fontos,különben fél év múlva újra elválik az ajtótól...Meg a másik az,hogy nem kell semmiféle dupla réteg butyl...Ha túl sokat raksz a párazáró alá,akkor sem fog normálisan tapadni.Szerezz be még ezen kívül ajtópatentokat.Mivel azokon van ilyen kis tömítőgyűrű.Ezeket is cseréld ki mindenképpen!A régieken már tuti össze van nyomódva az a kis szigetelőgyűrű.Álltalában meg ajtókárpit leszedésnél is meg szoktak sérülni...
Utolsó dolog:Aki bolond,az vegye meg a BMW butylt....4-szeres áron...A Würt-hös ugyanaz.Az is mindegy,hogy szürkét,vagy feketét veszel e.Ha a párazárón nagyon pici szakadás lesz(mondjuk a szélén)netalán,akkor azt is be tudjátok foltozni butylal.Melegítésnél(butyl eltávolításkor) figyelni kell,mivel hő hatására maga a párazáró is felpuhul,és ezáltal szakad...Javaslom,hogy eltávolításnál ne is melegítsétek ezért.A gyári párazáró kb 20 000 ft.Óvatos mozdulatokkal le lehet azt szedni sérülés nélkül,csak türelem kérdése.Csak ne melegítsétek leszedéskor,mert akkor szakad el!
Itt a Würth-ös butyl:
https://eshop.wuerth.de/is-bin...etailpageAEz szokott lenni készleten is,kábé 2000 ft.
Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2016. június 15. szerda, 15:32