YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2009. október 04. vasárnap, 16:09


ez tény, de az enyémben a nevezett motorok egyike van Valvetronic-os, tehát ebben nem kéne, hogy legyen, de mégis van... legalábbis az tutti valami szelep, és az a fojtószelep... mivel a motorkódom N42B18A ez már az újgenerációs


[quote="hancurozo"]
YELLOW írta: nah de annak se kéne benne lenni, most jt eszmebe hogy fojtószelepnek van írva, hogy az nincs benne, de nekem mégis van ott valami szelep

"2001 júniusában, a 316i Compact piaci bevezetésével egyidõben jelenik meg a az új négyhengeres BMW Otto motor generáció. Ennek legjelentõsebb ismertetõjele az új BMW motorokon alkalmazott VALVETRONIC, mellyel ez az elsõ olyan négyhengeres Otto motor a világon, amelyik többé nem rendelkezik fojtószeleppel. A fojtószelep mûködését, arról az elemrõl van szó, mely az Otto motor felfedezése óta akadályozza a széles mûködési tartományokban saját szabad lélegzetvételét, egy fokozatmentesen állítható szívószeleplökettel helyettesítik"

sajna nincs tipusismeretem a BMW legújabb benzines motorjairól. de ha a tiedben van 1 pillangószelep akkor a tied fojtószelepes. az hogy valami újítást bevezetnek, attól még gyártanak régebbi fejlesztésû motorokat. /szegényebb országokba kis felszereltséggel, nyugati országokba a kispénzûeknek/


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 04. vasárnap, 15:53


YELLOW megadhatnád a linket ahol ennek utánna tudok nézni. /nagyon érdekel/ még nem találkoztam olyan benyás motorral amiben nincs fojtószelep.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 04. vasárnap, 15:47


[quote="YELLOW"]nah de annak se kéne benne lenni, most jt eszmebe hogy fojtószelepnek van írva, hogy az nincs benne, de nekem mégis van ott valami szelep

"2001 júniusában, a 316i Compact piaci bevezetésével egyidõben jelenik meg a az új négyhengeres BMW Otto motor generáció. Ennek legjelentõsebb ismertetõjele az új BMW motorokon alkalmazott VALVETRONIC, mellyel ez az elsõ olyan négyhengeres Otto motor a világon, amelyik többé nem rendelkezik fojtószeleppel. A fojtószelep mûködését, arról az elemrõl van szó, mely az Otto motor felfedezése óta akadályozza a széles mûködési tartományokban saját szabad lélegzetvételét, egy fokozatmentesen állítható szívószeleplökettel helyettesítik"

sajna nincs tipusismeretem a BMW legújabb benzines motorjairól. de ha a tiedben van 1 pillangószelep akkor a tied fojtószelepes. az hogy valami újítást bevezetnek, attól még gyártanak régebbi fejlesztésû motorokat. /szegényebb országokba kis felszereltséggel, nyugati országokba a kispénzûeknek/

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2009. október 04. vasárnap, 15:29


nah de annak se kéne benne lenni, most jt eszmebe hogy fojtószelepnek van írva, hogy az nincs benne, de nekem mégis van ott valami szelep

"2001 júniusában, a 316i Compact piaci bevezetésével egyidõben jelenik meg a az új négyhengeres BMW Otto motor generáció. Ennek legjelentõsebb ismertetõjele az új BMW motorokon alkalmazott VALVETRONIC, mellyel ez az elsõ olyan négyhengeres Otto motor a világon, amelyik többé nem rendelkezik fojtószeleppel. A fojtószelep mûködését, arról az elemrõl van szó, mely az Otto motor felfedezése óta akadályozza a széles mûködési tartományokban saját szabad lélegzetvételét, egy fokozatmentesen állítható szívószeleplökettel helyettesítik"

hancurozo írta:
YELLOW írta: akor egy kérdés... elvileg nekem dupla-Vanos-os és Valvetronic-os a motor, amirõl azt írja egy sajtóanyag, hogy pillangószelep nélküli konstrukció... ám amikor leveszem a szûrõt és a légtömegmérõt, akkor mögötte a szívótorokban van egy nagy szelep, ami nagyon pillangósszelepnek tûnik... akkor ez most hogyis van?
ne hasonlítsd össze a 2 autót a tied benyás. az ami a tiedben van az a fojtószelep.


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 04. vasárnap, 14:55


YELLOW írta: akor egy kérdés... elvileg nekem dupla-Vanos-os és Valvetronic-os a motor, amirõl azt írja egy sajtóanyag, hogy pillangószelep nélküli konstrukció... ám amikor leveszem a szûrõt és a légtömegmérõt, akkor mögötte a szívótorokban van egy nagy szelep, ami nagyon pillangósszelepnek tûnik... akkor ez most hogyis van?
ne hasonlítsd össze a 2 autót a tied benyás. az ami a tiedben van az a fojtószelep.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2009. október 04. vasárnap, 14:08


akor egy kérdés... elvileg nekem dupla-Vanos-os és Valvetronic-os a motor, amirõl azt írja egy sajtóanyag, hogy pillangószelep nélküli konstrukció... ám amikor leveszem a szûrõt és a légtömegmérõt, akkor mögötte a szívótorokban van egy nagy szelep, ami nagyon pillangósszelepnek tûnik... akkor ez most hogyis van?

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 04. vasárnap, 13:50


drkpeti írta: Sziasztok.
uj vagyok az oldalon nekem is elkellett tavolitani a pillanoszelepeket a szivocsonkbol, az 1ik mar levot szakadva..
Angliaban elek es itt lehet kapni direkt a pillangoszelep helyere fembol keszult dugokat.itt van a kep hogy neznek ki es hogyan kell berakni oket.sajnos angolul van .ha esetleg valakit erdekel keressen meg es tudok hazakuldeni.az oldalon rajta van az ar is persze fontban.

http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155

http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf




Nem a pillagószelep helyére vannak azok a dugók hanem a mozgatómechanika helyére

De amiott szét van szedve a képeken az brutálmocskos abban legalább 250ekm-van. az enyémet mikor szétszedtem még volt fémszinü rész a fémlapokon


státusz drkpeti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2009. október 04. vasárnap, 11:04


Sziasztok.
uj vagyok az oldalon nekem is elkellett tavolitani a pillanoszelepeket a szivocsonkbol, az 1ik mar levot szakadva..
Angliaban elek es itt lehet kapni direkt a pillangoszelep helyere fembol keszult dugokat.itt van a kep hogy neznek ki es hogyan kell berakni oket.sajnos angolul van .ha esetleg valakit erdekel keressen meg es tudok hazakuldeni.az oldalon rajta van az ar is persze fontban.

http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155

http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. június 06. szombat, 15:44


Ha én lehúzom a vákumot róla, akkor leállításkor hülye kattogó hangot ad utána az EGR.
Én ledugóztam és nincs hibakód a mûszerfalon (igaz nem is lehet mert nincs visszajelzõm)... igaz azóta OBD-n nem voltam....

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. június 06. szombat, 14:25


Nekem a vákumszeleprõl volt lehúzva a csõ, és így nem nyit ki. Az eredmény ugyanaz.
Most ezzel az átíratgatással kisérletezgetek, hogy kevesebb trutyit engedjen át, de hibakódot se írjon. Most hogy már van diagom, így jobban rá tudok nézni a dolgokra

Raven: Csörgess meg majd valamikor, aztán megbeszéljük, rá tudunk nézni a tiedre is. A számot már elküldtem a múltkor.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. június 06. szombat, 13:11


Tano!

Neked teljesen le van dugózva nem....?!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. június 06. szombat, 13:02


Aham, na ez egy jó alap. Akkor ha álítunk az EGR-en, akkor lehet elég lenne az 5-ös vagy még kissebb lyuk is

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. június 06. szombat, 12:28


Tano írta: Nos én nézegettem DIS-sel a 136 lovast. Lezárva az EGR-t 400 mg-ot mér alapjáraton, míg mûködõ EGR-rel 230 mg körül ugyanott. Ezt még el lehet tolni felfelé kb 85 mg-mal, és akkor 300 mg köré kijön. Ha olyan lemezt teszünk be lezárásként, amin a lyuk átenged kb 50-70 mg-nyit, akkor talán nem fog hibát jelezni, mert akkor még beleesik az 50 mg-os tûrésbe. Szóval teljesen nem zárható, de az az 50-70 mg már csak nem olyan sok és nem kokszol sokat. De ezt ki kellene próbálgatni. Meg meg kellene nézni, lehet a 150 lovasnál már más a tûréshatár is.


7es fúroval fursz 1 lyukat az egr lefalazásodra és akkor nem rakja ki a jelet a müszerfalra

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. június 06. szombat, 12:01


Ha van kedved hozzá elugrok szívesen hogy megnézzük.... akkor vinnék valami komolyabb mûszert is (szkópot) és ki is mérném egyúttal. Én mindenképpen le akarom zárni teljesen. Valahogy elektromosan akarom megoldani hogy ne jelezzen hibát.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. június 05. péntek, 20:06


Nos én nézegettem DIS-sel a 136 lovast. Lezárva az EGR-t 400 mg-ot mér alapjáraton, míg mûködõ EGR-rel 230 mg körül ugyanott. Ezt még el lehet tolni felfelé kb 85 mg-mal, és akkor 300 mg köré kijön. Ha olyan lemezt teszünk be lezárásként, amin a lyuk átenged kb 50-70 mg-nyit, akkor talán nem fog hibát jelezni, mert akkor még beleesik az 50 mg-os tûrésbe. Szóval teljesen nem zárható, de az az 50-70 mg már csak nem olyan sok és nem kokszol sokat. De ezt ki kellene próbálgatni. Meg meg kellene nézni, lehet a 150 lovasnál már más a tûréshatár is.