spree írta:
BarG írta:
Ezaz Emberek!
Szavazzunk! Arról, hogy leszakad-e a pillangó vagy sem. Én annak a pártján vagyok, hogy soha-senkinek se fog leszakadni. Eddig se szakadt le senkinek, csak egy nagy hoax az egész, hogy néha motorokat kell ezért cserélni, jobb esetben felújítani. A rémhírterjesztők ideje lejárt! Ahogy most szavazunk, a motorok ahhoz fogják tartani magukat, különben lesz nekik nemulass!
Így is van ez kérem szépen!
Szerintem is sokkal jobb, ha gyár által kitartott, sok idióta semmirekellő kubikus mérnök rengeteg kétes agyszüleményét, esetleges direkt rosszra törekvő újításait, népszívató találmányait, fejlesztéseit mind-mind kivesszük vezényszóra az autóinkból!
Pillangószelepek, EGR szelepek, részecskeszűrők, katalizátorok, kartergázszűrők???
Mííík ezek, minek ezek oda?? Régen sem voltak! Oszt ment a kocsi...
Sok felesleges, elromló szar!
Én elgondolkodom sokat, hogy esetleg kivegyem-e a hajtókarokat meg a dugókat, nehogymá egyszer azok is megálljanak.
Legtöbb bosszúságot a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő okozza, ki...szom!!
Idegesít, hogy sokan írnak róla itt-ott rosszakat, nehogymá majd nálam egyszer elromoljon.
Ja, nem is beszélve a kettőstömegű lendkerekekről, meg a légtömegmérőkről.
Ennyi szart...
Dobáljunk ki mindent, nehogy egyszer esetleg valami KOPÓALKATRÉSZ elkopjon és cserélni kelljen.
Remélem senkit nem sértettem meg, de emberek!
Lássuk be, ez a sok dolog amit sokat ki akarnak venni, le akarnak dugózni, ki akarnak szoftveresen ölni, az mind-mind nem véletlenül vannak ott, valami szerepük nyilván van.
Akinek autója van annak érdemes tudni, hogy bizonyos idő és kilométerfutás után lesznek dolgok amiket ki KELL cserélni.
Biztos!
Akinek nincs kedve-pénze ezekre áldozni az meg véleményem szerint vegyen biciklit, bár azzal is sok baj lehet.
Suzukival jártam régen 7 éven át, mindig, mindenhova.
1 pár féktárcsa garnitúrán kívül én semmit nem költöttem rá 175.000 km-en át.
Csak hát... Az nem ilyen volt na. Valamit valamiért elvén, talán ez így logikus is.
Több kényelmi, biztonsági, és egyéb technikai felszerelés = több alkatrész, több hibaforrás, több pénz.
Ennyi, bár ez bizonyára mindenki előtt ismert tény.
Ne szedjük már szét autóinkat, jóóvan az úgy, ha meg elromlik meg kell csináltatni.
Még 1x senki ne vegye soraimat senki magára, de ezt már előbb is meg akartam írni, az előttem szóló poénját (nagyon jó) pedig kicsit továbbgondoltam.
További sok szerencsét a gépekhez, asszem legtöbben napjainkban csak abban bízhatunk.
Ebben neked tökéletesen igazad van. A legjobb a gyári állapot fenntartása. De sajnos a pillangószelepek nem csak tengelyben törnek. Ahhoz amúgy is elég vastag a tengely. Sokszor csak a pillangószelepet tartó két kis csavar feje szakad le, amit a büdös életbe nem veszel észre időszakos ellenőrzésekkel... A tengely pedig ottmarad a helyén... Elég ha az csinál rendet a motorban...
Azt pedig hiába ellenőrizgeted. Hacsak éppen olyan szerencséd van, hogy éppen akkor vetted le a szívócsövet, amikor már az egyik lóg...
Az is igaz, hogy ezeknek az eseteknek a nagy részében a trehányság és a nemtörődömség a visszavezethető ok. De mivel olyan alkatrészről van szó, mely a legkisebb hiba miatt is súlyos százezrekben mérhető, én kiszedtem a pillangószelepeket és a helyükbe tisztességes gyártmányú dugókat tettem. Aki visszaolvas láthatja is.
Minden más motoralkatrész eredeti és minden másban egyetértek az írásoddal. A többi alkatrészel, melyet a "sok idióta semmirekellő kubikus mérnök" talált ki benthagytam, mert valószínűleg nem hiába agyaltak annyit....