K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. július 22. vasárnap, 13:06


BalaBMW írta: Hazafelé jött szembe egy autó (asszem VW Polo) aminek a lámpája egyszerre volt Angel Eyes-os és Audi féle LED soros... wtf???


az már nagyon prémium..!

troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2012. július 22. vasárnap, 07:54


BalaBMW írta: Hazafelé jött szembe egy autó (asszem VW Polo) aminek a lámpája egyszerre volt Angel Eyes-os és Audi féle LED soros... wtf???


Valami hasonlót én is láttam...No commnet! )

BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. július 21. szombat, 23:59


Hazafelé jött szembe egy autó (asszem VW Polo) aminek a lámpája egyszerre volt Angel Eyes-os és Audi féle LED soros... wtf???

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. július 21. szombat, 13:01


Sziasztok!

Este jön valaki Gymkhanára???

Dávid

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 08:49


BalaBMW írta:
- kartergáz szűrő: kevésbbé füstöl az autó (bár még így is kormol, de a szerelő szerint rendben van).


Valamilyen szinten mindig is kormolni fog, főleg erősebb gázadásra. Ez normális.

BalaBMW írta:
Ami viszont feltűnt a kartergáz szűrő csere után az az, hogy 0-110 között sokkal rugalmasabb mint eddig! Bár ez ugye erősen szubjektív, de így az első 100 km után így érzem.


Én is észrevettem, hogy élénkebb lett a kartergáz szűrő csere után az autó. Bár, én inkább 120km/h feletti tartományban vettem észre.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 19. csütörtök, 08:50

BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 05:38


Tegnap végre volt idő az autón megcsinálni néhány javítást ami már vásárlás óta esedékes volt. Mintha vettem volna egy új autót!!!
Cseréltük:
- motortartó bakok: indulásnál nem rázza meg a kocsit, alapjáraton nem remeg az autó, viszont leállításkor még mindig beráz
- első lengőkarok hátsó (alsó?) szilentjei: 70 és 100 között, valamint 120-140-ről fékezéskor kirázta a kormányt a kezemből, most teljesen ok
- kartergáz szűrő: kevésbbé füstöl az autó (bár még így is kormol, de a szerelő szerint rendben van).

Ami viszont feltűnt a kartergáz szűrő csere után az az, hogy 0-110 között sokkal rugalmasabb mint eddig! Bár ez ugye erősen szubjektív, de így az első 100 km után így érzem.

blasekati
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz blasekati

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 15:42


kempelen írta:
blasekati írta: Hogy lehet leszedni a külső visszapillantó tükör fényezett burkolatát?


Tükörlapot ki kell pattintani és mögötte az állítómotor körül meglátod a négy darab fület amit óvatosan ha kipattintasz, akkor lejön a tükörburkolat



KÖSZI A SEGÍTSÉGET.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 09:49


vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...



Ezt a mutatványt a márkaszervizben 12-13 000ft alatt tuti nem úszod meg. Anyósoméknak is H Astrája van régebben márkaszervizbe hordták a vasat. Néhány éve az olaj/szűrőcseréket én csinálom az autón (van szerelőaknám otthon) a nagyobb dolgokat meg Mogyorósi Balázsék. Szóval pár hónapja, kíváncsiságból elkértem az anno az Opel szalonban kapott számláikat...
Az ember esze megáll, hogy milyen árakon/óradíjért dolgoznak ahhoz képest, hogy nem is prémium márkáról van szó. Arról nem is beszélve, hogy olyan áron számlázták a sz@r GM-es olajat amiért az autósboltban a legjobb fullszintetikust megkapod.

Egyékbént egy 1,6 twinport caravan Astráról van szó. Yellow, én őszinte leszek, ilyen kényelmetlen, lusta és instabil futóművű autóban még nem ültem mint az! 130-140 felett nem merek vele menni mert nem érzem magam biztonságban. Anno a Passattal, a 320d-vel és most az S Mercivel (ha nincs forgalom és egyedül utazom) sokszor beleszaladtam/beleszaladok akár a 160 km/h feletti tartományba is de az astrával... ááá. Amikor vásárolták még nem ismertük egymást, másképp tuti rábeszéltem volna őket egy normális autóra.


mi esetünkben egy 1.6 twinport caravánról van szó
én is őszinte leszek. van egy kedvenc kanyarom, annó a kadettal virsli gumikkal 60-70-nel féltem bevenni, mert olyan érzés volt, mintha a gumi le akarna fordulni a felniről. anno 13 évesen keresztfater 524td-jével 110-zel vettem be. az opellal és a Bömcivel kb ugyanígy tudom abszolválni. viszont én az opelban biztonságosabbnak érzem a dolgot, mint a Bömciben. mondjuk ennek az az oka, hogy amíg a kanyarban az opellal én együtt mozgok a kasztnival magyarán amerre billen a kasztnni, arra mozdulok én is a kasztnival együtt, addig a bmw kasztni kb marad ugyanott és csak én mozgok. ilyen becsapós dolog. hiába a bömci jobban fekszik a kanyart ott majd ki esek az ülésből, mert engem vinne tovább a lendület. nem tudom érthető-e...? mondjuk ezt a nevezett kanyart 120-szal vizes, és téli körülmények között (fagyos útfelület) is véghez tudtam vinni és még a DSC alig avatkozik bele.
amúgy mostanában ha rokonokhoz megyünk, mindig az Astrával megyünk, mert elég kaka az út, meg abba nem nekem kell tankolni de én nem tartom rossznak a futóművet, ahhoz képest, hogy hátul csak sima csatolt hossz lengőkaros. amikor kihoztuk a szalnból, az első 5000 km-en én vezettem csak, nem engedtem faternak. ekkor még nem volt BMW-m. amúgy a kormánya szerintem nagyon jó. én nagyon sok autót néztem akkoriban és végül emellett döntöttünk. szerintem nem rossz, főleg hogy kommunikátorral egy csomó feláras dolgot aktiváltak. ismerettség. most lett 6 éves az autó, de éppen 26ezer felett van a futása kitart még egy darabig... mondjuk a kadett tavaly lett decemberben eladva, így most már fater horgászni is ezzel jár, meg dolgozni is. de hát itt minden a közelben van... csak soltvadkert nincs meg sopron meg a balaton, meg minden más, ahol élet van

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 09:24


YELLOW írta:
nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...



Ezt a mutatványt a márkaszervizben 12-13 000ft alatt tuti nem úszod meg. Anyósoméknak is H Astrája van régebben márkaszervizbe hordták a vasat. Néhány éve az olaj/szűrőcseréket én csinálom az autón (van szerelőaknám otthon) a nagyobb dolgokat meg Mogyorósi Balázsék. Szóval pár hónapja, kíváncsiságból elkértem az anno az Opel szalonban kapott számláikat...
Az ember esze megáll, hogy milyen árakon/óradíjért dolgoznak ahhoz képest, hogy nem is prémium márkáról van szó. Arról nem is beszélve, hogy olyan áron számlázták a sz@r GM-es olajat amiért az autósboltban a legjobb fullszintetikust megkapod.

Egyékbént egy 1,6 twinport caravan Astráról van szó. Yellow, én őszinte leszek, ilyen kényelmetlen, lusta és instabil futóművű autóban még nem ültem mint az! 130-140 felett nem merek vele menni mert nem érzem magam biztonságban. Anno a Passattal, a 320d-vel és most az S Mercivel (ha nincs forgalom és egyedül utazom) sokszor beleszaladtam/beleszaladok akár a 160 km/h feletti tartományba is de az astrával... ááá. Amikor vásárolták még nem ismertük egymást, másképp tuti rábeszéltem volna őket egy normális autóra.

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. július 17. kedd, 23:55


YELLOW írta: Mi változott 25 év alatt?

25 éve fiatalok voltunk.
Ma öregek vagyunk.

25 éve szocializmus volt.
Ma kapitalizmus van.

25 éve a Szovjetunió volt a szövetségesünk
Ma Kínát szeretnénk szövetségesnek.

25 éve Szűrös és Pozsgai elvtársak az emelvényen Kádár mögött ülnek.
Ma Szűrös és Pozsgai urak az emelvényen Orbán mögött ülnek.

25 éve Martonyi és Járai elvtárs jó MSZMP káder (miniszterhelyettes, stb.) volt.
Ma Martonyi és Járai urak a Fidesznél jó káderek (miniszter, jegybank elnök, stb.).

25 éve Kövér Laci az MSZMP KB Politikai Tudományok Intézetének politikai munkatársa volt.
Ma komcsi gyűlölő házelnök.

25 éve a politikusok kommunista naplopók voltak.
Ma a politikusok jól fizetett naplopók. (Orbán első tétele: Csak az én komcsim a jó komcsi.)

25 éve hangulatjelentést készített az MSZMP.
Ma Kubatov listát a FIDESZ.

25 éve volt május elsejei felvonulás.
Ma van márciusi, októberi tömeggyűlés az Astoriánál, a Kossuth téren.

25 éve Kádár a sakkot támogatta.
Ma Orbán a focit.

25 éve reform kommunisták voltak.
Ma fülkeforradalmárok vannak.

25 éve senki sem lehetett milliárdos, de mindenkinek szerény elfogadható élete, biztos jelene és kiszámítható jövője volt.
Ma bizonytalan a jelened, kiszámíthatatlan a jövőd.

25 éve az ország pénzét úgy osztották el a parlamentben, hogy jusson oktatásra, egészségügyre, a Te és a mi jólétünkre.
Ma a gazdagok, a milliárdosok kapják az ország kenyerének javát.

25 éve megbecsülték a tisztességes munkát.
Ma az ügyeskedőknek, a csalóknak áll a világ.

25 éve a gyárak, az üzemek, a bankok, minden-minden magyar volt.
Ma az ipar, a kereskedelem, a szolgáltatások nagy része külföldiek kezében van. A magyar gyárakat bezárták, vagy privatizálták, jellemzően a külföldi tőke számára. A legtöbb gyárat azért vették meg, hogy a konkurenciát felszámolják, így a hazai gyárak többségét szétzúzták, bezárták, dolgozóit az utcára tették.

25 évvel ezelőtt volt nemzeti ipar.
Ma multik vannak.

Volt Ganz Hajó gyár, Láng Gépgyár Tungsram, Rico, Pannónia Szőrme.
Ma bankok és bevásárlóközpontok vannak a Váci uton.

25 éve volt magyar műszeripar, olyan nagyüzemekkel, mint a MOM, a Gamma. Volt önálló hadiparunk, olyan üzemekkel, mint a Diósgyőri Gépgyár, a Rába, a FÉG, a Danuvia.
Ma van fegyver a feketepiacon.

25 éve a magyar ruházati iparnak olyan gyárai voltak, mint a Goldberger, a Panyova, a Május 1, a Vörös Október, a Zalaegerszeg, a Keltex.
Ma ruházati ipar nincs, de van kínai termék.

25 éve volt magyar cipőipar. Martfűi termék nemzetközileg elismert volt.
Ma nem gyártunk magyar cipőt.

25 éve a magyar Ikarus évente 13 ezer autóbuszt gyártott, és a világ élvonalában volt. Szovjetuniótól, USA-ig
Ma nincs, felszámol­ták, hogy helyébe a német, svéd és más használt buszok jöjjenek.

25 éve a Ganz-MÁVAG vonatokat gyártott a világ számos országának.
Ma kínai piac van a helyén.

25 éve Csepel Művek 60 ezer embernek adott munkát.
Ma kis kft-k vannak a helyén.

25 éve az ország vezetése a magyar gazdaságot támogatta.
Ma a multikat, a külföldi tőkét szolgálja ki

25 éve az energiaszektor az állam kezében volt, nem kellett félni attól, hogy lekapcsolják a villanyt vagy nem tudunk fűteni, mert nem tudjuk kifizetni.
Ma a privatizált energiaszektor egekig emelt árai miatt az emberek nem tudják kifizetni
a rezsit: csak idén 700 000 embertől vonnak 30%-ot a fizetésükből köztartozás miatt.

25 éve a mezőgazdaság egymillió embernek adott munkát.
Ma alig százezren dolgoznak itt. 25 évvel ezelőtti mezőgazdasági termelésnek most csak egyharmadát termeljük.

25 éve olyan világhírű üzemek jelentették a magyar mezőgazdaságot, mint Bábolna, Mezőhegyes, Nádud­var.
Ma ez már a múlt.

25 éve hazánkban 8,7 millió sertést tenyésztettek.
Ma ebből csak 4,1 millió maradt.

25 évvel ezelőtt nem tudtuk, hogy mi az a parlagfű.
Ma annyi a parlagon heverő, megműveletlen föld, hogy parlagfűből és allergiás betegekből nagyhatalom vagyunk.

25 évvel ezelőtt majdnem kétszer annyi húst ettünk, mint ma. Nem csak azért, mert háromszor annyi tehén és disznó volt, mint ma. Ettünk, mert volt, mert jó volt, s főleg, mert tellett rá, bár ma azzal riogatnak, hogy ez egészségtelen.
Ma drága a hús, egyre kevesebb és egyre rosszabb minőségű külföldi húst eszünk. Fogyókúrázunk, mert nincs pénz kajára.

25 éve napi 8 óra munkából elfogadhatóan meg lehetett élni.
Ma sokszor 12-15 óra is kevés.

25 éve miénk volt Magyarország.
Ma a külföldiek szolgái vagyunk saját hazánkban. (Vásárhelyiek figyelmébe: Hódgép, Metripond, Hódiköt, Alföldi Porcelángyár. A termékekre az volt ráírva, hogy: Made in Hungary - pedig el voltunk nyomva...! Ma a kevés magyar termékre, ami még van rá van írva Made in CE - pedig szabadok vagyunk.)

25 éve 20 milliárd dollárral tartoztunk a világnak.
Ma 130 milliárddal tartozunk.

25 éve, gazdálkodtak a hitelekből.
Ma ellopják.

25 éve a kórházban az számított, hogy mi a bajod, mid fáj?
Ma az számít, hogy mennyi pénzed van.

25 éve nem voltunk gazdagok, de sok mindent megengedhettünk magunknak: üdülést, éttermet, szórakozást.
Ma sem vagyunk gazdagok, és egyre ritkábban engedhetjük meg magunknak az üdülést, az éttermet, a szórakozást, vagy az egyik, vagy a másik, de gyakrabban egyik se.

25 éve az emberek többsége nyaralni ment. Gyári üdülőkbe.
Ma a családok 59 százaléka nem megy nyaralni. A gyári üdülőket privatizálták.

25 éve a nyugalomba vonulás tisztes nyugdíjat és megbecsülést jelentett.

25 éve nem voltak hajléktalanok, s a biztos megélhetés miatt senkit nem fenyegetett az a veszély, hogy az utcára kerül.
Ma Magyarországon 85-90 ezer hajléktalan él, s évente több mint 2000 lakást árvereznek el.

A felmérések szerint magánemberek esetében gyakorta árvereznek a kifizetetlen villany-, gáz- és más rezsiszámlák következtében, de magas az illetéktartozások miatt elindított végrehajtások száma is.

25 éve a cigány is dolgozhatott, sőt dolgoznia kellett!
Ma szociális segélyért áll sorba, dolgozni meg már elfelejtett.

25 éve több mint tíz millióan voltunk.
Ma 10 millió alá süllyedt Magyarország lélekszáma.

25 éve a gyerekedre biztos jövő várt. Tanulhatott, munkát kapott, családot alapíthatott.
Ma nagyon sokak számára egy lehetőség marad: külföldre menni.

25 éve volt társadalmi ösztöndíj, és a diplomásokra munkahely várt.
Ma van diákhitel, amivel a jövő eladósodik. És várja a diplomásokat a munkanélküliség.

25 éve a pályakezdőket tárt karokkal várták a munkáltatók.
Ma körülbelül 80 ezer pályakezdő fiatal indítja életét munkanélküliként.

25 éve csak vízummal utazhattunk a legtöbb EU-országba.
Ma nem kell vízum, de csak az tud utazni, akinek pénze van. Neked van pénzed utazni?

25 évvel ezelőtt rend volt. Éjjel bátran sétálhattál. Tudtad, hogy mi a jó és mi a rossz. A rendőr melletted állt, a rendőr mögött meg ott állt az állam.
Ma félsz éjjel kimenni az utcára, félted vagyonkádat. A rendőr nem áll melletted, és a rendőrt se védi meg saját állama!!!

25 éve mindenki beszart a rendőrtől.
Ma rendőr szarik be a "zemberektől".

25 éve voltak korrupt politikusok, a hatalmukkal visszaélő állami emberek.
Ma Magyarország Európa legkorruptabb országai közé tartozik.

25 éve a munkatörvénykönyv a munkást, a dolgozót védte.
Ma a munkaadót védi.

25 éve a szakszervezeteknek csak véleményezési jogaik voltak az érdekvédelemben, szociális kérdések eldöntésében.
Ma a szakszervezeteknek nincsenek jogai.

25 éve kádári diktatúra volt és népi demokráciát ígértek mindenkinek.
Ma demokrácia van és orbáni diktatúra.

25 éve Aczél elvtárs osztotta a pénzt, a státuszt és az észt a kultúrában.
Ma Kerényi és Tarlós urak.

25 éve már lehetett politikai viccet mesélni.
Ma még lehet politikai viccet mesélni.

25 éve a demokrácia várt ránk.
Ma a diktatúra vár ránk.

25 éve ezt nem mertem volna elküldeni.
Ma ezt küldd tovább, ha mered!!!!



Sokszor bekostoltalak már itt a forumon én is ,de azthiszem mégis sok bennünk a közös!!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz arcsi006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2012. július 17. kedd, 23:03


Sziasztok keresek eggy 320 d hey egy komplett vagy csak modult telefonhoz

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 17. kedd, 21:10


blasekati írta: Hogy lehet leszedni a külső visszapillantó tükör fényezett burkolatát?


Tükörlapot ki kell pattintani és mögötte az állítómotor körül meglátod a négy darab fület amit óvatosan ha kipattintasz, akkor lejön a tükörburkolat


blasekati
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz blasekati

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2012. július 17. kedd, 20:47


Hogy lehet leszedni a külső visszapillantó tükör fényezett burkolatát?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 17. kedd, 20:28


Mi változott 25 év alatt?

25 éve fiatalok voltunk.
Ma öregek vagyunk.

25 éve szocializmus volt.
Ma kapitalizmus van.

25 éve a Szovjetunió volt a szövetségesünk
Ma Kínát szeretnénk szövetségesnek.

25 éve Szűrös és Pozsgai elvtársak az emelvényen Kádár mögött ülnek.
Ma Szűrös és Pozsgai urak az emelvényen Orbán mögött ülnek.

25 éve Martonyi és Járai elvtárs jó MSZMP káder (miniszterhelyettes, stb.) volt.
Ma Martonyi és Járai urak a Fidesznél jó káderek (miniszter, jegybank elnök, stb.).

25 éve Kövér Laci az MSZMP KB Politikai Tudományok Intézetének politikai munkatársa volt.
Ma komcsi gyűlölő házelnök.

25 éve a politikusok kommunista naplopók voltak.
Ma a politikusok jól fizetett naplopók. (Orbán első tétele: Csak az én komcsim a jó komcsi.)

25 éve hangulatjelentést készített az MSZMP.
Ma Kubatov listát a FIDESZ.

25 éve volt május elsejei felvonulás.
Ma van márciusi, októberi tömeggyűlés az Astoriánál, a Kossuth téren.

25 éve Kádár a sakkot támogatta.
Ma Orbán a focit.

25 éve reform kommunisták voltak.
Ma fülkeforradalmárok vannak.

25 éve senki sem lehetett milliárdos, de mindenkinek szerény elfogadható élete, biztos jelene és kiszámítható jövője volt.
Ma bizonytalan a jelened, kiszámíthatatlan a jövőd.

25 éve az ország pénzét úgy osztották el a parlamentben, hogy jusson oktatásra, egészségügyre, a Te és a mi jólétünkre.
Ma a gazdagok, a milliárdosok kapják az ország kenyerének javát.

25 éve megbecsülték a tisztességes munkát.
Ma az ügyeskedőknek, a csalóknak áll a világ.

25 éve a gyárak, az üzemek, a bankok, minden-minden magyar volt.
Ma az ipar, a kereskedelem, a szolgáltatások nagy része külföldiek kezében van. A magyar gyárakat bezárták, vagy privatizálták, jellemzően a külföldi tőke számára. A legtöbb gyárat azért vették meg, hogy a konkurenciát felszámolják, így a hazai gyárak többségét szétzúzták, bezárták, dolgozóit az utcára tették.

25 évvel ezelőtt volt nemzeti ipar.
Ma multik vannak.

Volt Ganz Hajó gyár, Láng Gépgyár Tungsram, Rico, Pannónia Szőrme.
Ma bankok és bevásárlóközpontok vannak a Váci uton.

25 éve volt magyar műszeripar, olyan nagyüzemekkel, mint a MOM, a Gamma. Volt önálló hadiparunk, olyan üzemekkel, mint a Diósgyőri Gépgyár, a Rába, a FÉG, a Danuvia.
Ma van fegyver a feketepiacon.

25 éve a magyar ruházati iparnak olyan gyárai voltak, mint a Goldberger, a Panyova, a Május 1, a Vörös Október, a Zalaegerszeg, a Keltex.
Ma ruházati ipar nincs, de van kínai termék.

25 éve volt magyar cipőipar. Martfűi termék nemzetközileg elismert volt.
Ma nem gyártunk magyar cipőt.

25 éve a magyar Ikarus évente 13 ezer autóbuszt gyártott, és a világ élvonalában volt. Szovjetuniótól, USA-ig
Ma nincs, felszámol­ták, hogy helyébe a német, svéd és más használt buszok jöjjenek.

25 éve a Ganz-MÁVAG vonatokat gyártott a világ számos országának.
Ma kínai piac van a helyén.

25 éve Csepel Művek 60 ezer embernek adott munkát.
Ma kis kft-k vannak a helyén.

25 éve az ország vezetése a magyar gazdaságot támogatta.
Ma a multikat, a külföldi tőkét szolgálja ki

25 éve az energiaszektor az állam kezében volt, nem kellett félni attól, hogy lekapcsolják a villanyt vagy nem tudunk fűteni, mert nem tudjuk kifizetni.
Ma a privatizált energiaszektor egekig emelt árai miatt az emberek nem tudják kifizetni
a rezsit: csak idén 700 000 embertől vonnak 30%-ot a fizetésükből köztartozás miatt.

25 éve a mezőgazdaság egymillió embernek adott munkát.
Ma alig százezren dolgoznak itt. 25 évvel ezelőtti mezőgazdasági termelésnek most csak egyharmadát termeljük.

25 éve olyan világhírű üzemek jelentették a magyar mezőgazdaságot, mint Bábolna, Mezőhegyes, Nádud­var.
Ma ez már a múlt.

25 éve hazánkban 8,7 millió sertést tenyésztettek.
Ma ebből csak 4,1 millió maradt.

25 évvel ezelőtt nem tudtuk, hogy mi az a parlagfű.
Ma annyi a parlagon heverő, megműveletlen föld, hogy parlagfűből és allergiás betegekből nagyhatalom vagyunk.

25 évvel ezelőtt majdnem kétszer annyi húst ettünk, mint ma. Nem csak azért, mert háromszor annyi tehén és disznó volt, mint ma. Ettünk, mert volt, mert jó volt, s főleg, mert tellett rá, bár ma azzal riogatnak, hogy ez egészségtelen.
Ma drága a hús, egyre kevesebb és egyre rosszabb minőségű külföldi húst eszünk. Fogyókúrázunk, mert nincs pénz kajára.

25 éve napi 8 óra munkából elfogadhatóan meg lehetett élni.
Ma sokszor 12-15 óra is kevés.

25 éve miénk volt Magyarország.
Ma a külföldiek szolgái vagyunk saját hazánkban. (Vásárhelyiek figyelmébe: Hódgép, Metripond, Hódiköt, Alföldi Porcelángyár. A termékekre az volt ráírva, hogy: Made in Hungary - pedig el voltunk nyomva...! Ma a kevés magyar termékre, ami még van rá van írva Made in CE - pedig szabadok vagyunk.)

25 éve 20 milliárd dollárral tartoztunk a világnak.
Ma 130 milliárddal tartozunk.

25 éve, gazdálkodtak a hitelekből.
Ma ellopják.

25 éve a kórházban az számított, hogy mi a bajod, mid fáj?
Ma az számít, hogy mennyi pénzed van.

25 éve nem voltunk gazdagok, de sok mindent megengedhettünk magunknak: üdülést, éttermet, szórakozást.
Ma sem vagyunk gazdagok, és egyre ritkábban engedhetjük meg magunknak az üdülést, az éttermet, a szórakozást, vagy az egyik, vagy a másik, de gyakrabban egyik se.

25 éve az emberek többsége nyaralni ment. Gyári üdülőkbe.
Ma a családok 59 százaléka nem megy nyaralni. A gyári üdülőket privatizálták.

25 éve a nyugalomba vonulás tisztes nyugdíjat és megbecsülést jelentett.

25 éve nem voltak hajléktalanok, s a biztos megélhetés miatt senkit nem fenyegetett az a veszély, hogy az utcára kerül.
Ma Magyarországon 85-90 ezer hajléktalan él, s évente több mint 2000 lakást árvereznek el.

A felmérések szerint magánemberek esetében gyakorta árvereznek a kifizetetlen villany-, gáz- és más rezsiszámlák következtében, de magas az illetéktartozások miatt elindított végrehajtások száma is.

25 éve a cigány is dolgozhatott, sőt dolgoznia kellett!
Ma szociális segélyért áll sorba, dolgozni meg már elfelejtett.

25 éve több mint tíz millióan voltunk.
Ma 10 millió alá süllyedt Magyarország lélekszáma.

25 éve a gyerekedre biztos jövő várt. Tanulhatott, munkát kapott, családot alapíthatott.
Ma nagyon sokak számára egy lehetőség marad: külföldre menni.

25 éve volt társadalmi ösztöndíj, és a diplomásokra munkahely várt.
Ma van diákhitel, amivel a jövő eladósodik. És várja a diplomásokat a munkanélküliség.

25 éve a pályakezdőket tárt karokkal várták a munkáltatók.
Ma körülbelül 80 ezer pályakezdő fiatal indítja életét munkanélküliként.

25 éve csak vízummal utazhattunk a legtöbb EU-országba.
Ma nem kell vízum, de csak az tud utazni, akinek pénze van. Neked van pénzed utazni?

25 évvel ezelőtt rend volt. Éjjel bátran sétálhattál. Tudtad, hogy mi a jó és mi a rossz. A rendőr melletted állt, a rendőr mögött meg ott állt az állam.
Ma félsz éjjel kimenni az utcára, félted vagyonkádat. A rendőr nem áll melletted, és a rendőrt se védi meg saját állama!!!

25 éve mindenki beszart a rendőrtől.
Ma rendőr szarik be a "zemberektől".

25 éve voltak korrupt politikusok, a hatalmukkal visszaélő állami emberek.
Ma Magyarország Európa legkorruptabb országai közé tartozik.

25 éve a munkatörvénykönyv a munkást, a dolgozót védte.
Ma a munkaadót védi.

25 éve a szakszervezeteknek csak véleményezési jogaik voltak az érdekvédelemben, szociális kérdések eldöntésében.
Ma a szakszervezeteknek nincsenek jogai.

25 éve kádári diktatúra volt és népi demokráciát ígértek mindenkinek.
Ma demokrácia van és orbáni diktatúra.

25 éve Aczél elvtárs osztotta a pénzt, a státuszt és az észt a kultúrában.
Ma Kerényi és Tarlós urak.

25 éve már lehetett politikai viccet mesélni.
Ma még lehet politikai viccet mesélni.

25 éve a demokrácia várt ránk.
Ma a diktatúra vár ránk.

25 éve ezt nem mertem volna elküldeni.
Ma ezt küldd tovább, ha mered!!!!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 17. kedd, 20:33

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 17. kedd, 18:29


Úgy ismertek elmondom azt is ami jó, meg azt is ami nem...

Hát most ráfutottam egy nem olyan jóra. Vettem lámpafóliát, hőlégfúvóval nyújthatót. Semmi gond nem volt eddig, mert a karbont én raktam még a legmacerásabb helyekre is. Az indexet én csináltam, nem bugyborékos szépen sikerült. De ez a hátsó fólia valami félelmetes volt. Nem lehetett a vizet normálisan kinyomni alóla, azonkívül mintha kb egy kartonlapot akartam volna felrakni a lámpára... melegíthettem ahogy akartam pusztulat volt. El is dobtam az egészet.

Marad a festék.
Van ebben tapasztalata valakinek milyet érdemes venni? Illetve a rend éber őrei mennyire ugranak rá? Nem tervezek mattfekete hátsólámpákat, csak egy nagyon szolid izléses sötétítést.

khm:




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 17. kedd, 18:36