gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. december 06. vasárnap, 18:48


hil írta:


Én a Wallisban érdeklõdtem az adatok után és ott azt mondták 95 fokon kéne nyisson. De nekem állandóan 100 fok felett van 102-105 fokot tartja. De onnan gondolom hogy rossz mert a felsõ és az alsó hûtõcsõnek egyforma melegnek kéne lennie normál üzemben. De nekem a felsõ tûzforró az alsó meg tök hideg. Szal nem forgatja körbe a vizet a nagykörön mert nem nyit a termosztát. Szerintem. De ha nem így van javítsatok ki.[/quote]
Alvázszám alapján rendeltem és 105 fok
hil[/quote]

Lehet hogy van különbség 16i és 18i között?! És neked mennyibe volt a gyári?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. december 06. vasárnap, 18:30


[/quote]

Én a Wallisban érdeklõdtem az adatok után és ott azt mondták 95 fokon kéne nyisson. De nekem állandóan 100 fok felett van 102-105 fokot tartja. De onnan gondolom hogy rossz mert a felsõ és az alsó hûtõcsõnek egyforma melegnek kéne lennie normál üzemben. De nekem a felsõ tûzforró az alsó meg tök hideg. Szal nem forgatja körbe a vizet a nagykörön mert nem nyit a termosztát. Szerintem. De ha nem így van javítsatok ki.[/quote]


Alvázszám alapján rendeltem és 105 fok
hil

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. december 06. vasárnap, 21:36

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. december 06. vasárnap, 18:25


hil írta: Sajnos nekem is tegnap cserélnem kellett a 10hónapja (gyári volt) cserélt termosztátot. Nem zárt, ha nagyon lassan felmelegedett a motor, akkor tartotta a hõmérsékletet, de lejtõn motorfékkel gurulva visszaa hûlt. Érdekes, csak egy évet bítnának???
hil

A termsztát tányérra az van írva, hogy 105 fok.


Én a Wallisban érdeklõdtem az adatok után és ott azt mondták 95 fokon kéne nyisson. De nekem állandóan 100 fok felett van 102-105 fokot tartja. De onnan gondolom hogy rossz mert a felsõ és az alsó hûtõcsõnek egyforma melegnek kéne lennie normál üzemben. De nekem a felsõ tûzforró az alsó meg tök hideg. Szal nem forgatja körbe a vizet a nagykörön mert nem nyit a termosztát. Szerintem. De ha nem így van javítsatok ki.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. december 06. vasárnap, 18:15


Sajnos nekem is tegnap cserélnem kellett a 10hónapja (gyári volt) cserélt termosztátot. Nem zárt, ha nagyon lassan felmelegedett a motor, akkor tartotta a hõmérsékletet, de lejtõn motorfékkel gurulva visszaa hûlt. Érdekes, csak egy évet bítnának???
hil

A termosztát tányérra az van írva, hogy 105 fok.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. december 06. vasárnap, 21:37

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. december 06. vasárnap, 16:14


Hát srácok asszem az én termosztátom is megadta magát. 50km autókázás után a felsõ csõ tûzforró az alsó csõ és a hûtõ pedig teljesen hideg. A menüben a vízhõfok 102-105 fok között mozog. Szal nem nyit a termosztátom. Elvileg meg 95 fokon már nyitnia kéne. Hogyér van mostanában egy gyári termosztát?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 04. szerda, 19:41


Neo78 írta:
Hori írta:
Neo78 írta: Na az enyém is beadta a kulcsot, úgy tûnik. Tegnap a autópályán 70-72 fokot mutatott a titkos menü, viszont ahogy kikapcsoltam a tempomatot, alapjáraton lassulva lement 68-ra, és a mutató is elmozdult lefelé. Gázadásra felment 72-tõl 83-ig, viszont akkor már elég jól nyomattam neki. Szerintetek melyik lesz a ludas? Olvasgattam valakinek a nagy, valakinek az EGR termosztát csere segitett. Szintén érdekelne, hogy lehet e cserélni csak a belsejét a termosztátnak, vagy meg kell venni komplett.



Szerintem nem érdemes összerakóst játszani vele meg kell venni kompletten a termosztátot


Ok, kösz a hozzászólásokat és a segitséget.


Hali,
Szvsz elõször az EGR-ét cseréld, mert az általában feleannyit bír, mint a normál. A legtöbben (én is!) a normállal kezdtük, de az nem segített, mert nem az volt a hibás, csak az EGR-es csere után lett rend.
üdv

Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2009. november 04. szerda, 15:52


Hori írta:
Neo78 írta: Na az enyém is beadta a kulcsot, úgy tûnik. Tegnap a autópályán 70-72 fokot mutatott a titkos menü, viszont ahogy kikapcsoltam a tempomatot, alapjáraton lassulva lement 68-ra, és a mutató is elmozdult lefelé. Gázadásra felment 72-tõl 83-ig, viszont akkor már elég jól nyomattam neki. Szerintetek melyik lesz a ludas? Olvasgattam valakinek a nagy, valakinek az EGR termosztát csere segitett. Szintén érdekelne, hogy lehet e cserélni csak a belsejét a termosztátnak, vagy meg kell venni komplett.



Szerintem nem érdemes összerakóst játszani vele meg kell venni kompletten a termosztátot


Ok, kösz a hozzászólásokat és a segitséget.


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. november 04. szerda, 14:47


Neo78 írta: Na az enyém is beadta a kulcsot, úgy tûnik. Tegnap a autópályán 70-72 fokot mutatott a titkos menü, viszont ahogy kikapcsoltam a tempomatot, alapjáraton lassulva lement 68-ra, és a mutató is elmozdult lefelé. Gázadásra felment 72-tõl 83-ig, viszont akkor már elég jól nyomattam neki. Szerintetek melyik lesz a ludas? Olvasgattam valakinek a nagy, valakinek az EGR termosztát csere segitett. Szintén érdekelne, hogy lehet e cserélni csak a belsejét a termosztátnak, vagy meg kell venni komplett.



Szerintem nem érdemes összerakóst játszani vele meg kell venni kompletten a termosztátot

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. november 04. szerda, 14:15


Neo78 írta: Na az enyém is beadta a kulcsot, úgy tûnik. Tegnap a autópályán 70-72 fokot mutatott a titkos menü, viszont ahogy kikapcsoltam a tempomatot, alapjáraton lassulva lement 68-ra, és a mutató is elmozdult lefelé. Gázadásra felment 72-tõl 83-ig, viszont akkor már elég jól nyomattam neki. Szerintetek melyik lesz a ludas? Olvasgattam valakinek a nagy, valakinek az EGR termosztát csere segitett. Szintén érdekelne, hogy lehet e cserélni csak a belsejét a termosztátnak, vagy meg kell venni komplett.



Aki csak egyiket masikat cserelte 80%ban a masikat ( is) kellett cserelni, es kompletten, kb 20e Ft anyagkoltseg.

Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2009. november 04. szerda, 14:00


Na az enyém is beadta a kulcsot, úgy tûnik. Tegnap a autópályán 70-72 fokot mutatott a titkos menü, viszont ahogy kikapcsoltam a tempomatot, alapjáraton lassulva lement 68-ra, és a mutató is elmozdult lefelé. Gázadásra felment 72-tõl 83-ig, viszont akkor már elég jól nyomattam neki. Szerintetek melyik lesz a ludas? Olvasgattam valakinek a nagy, valakinek az EGR termosztát csere segitett. Szintén érdekelne, hogy lehet e cserélni csak a belsejét a termosztátnak, vagy meg kell venni komplett.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 18:58


valdii írta: rad2 írta:20d 5.-ben padlón 16l, 6.-ban 12l pillanatnyi fogyasztással megy.

Szerintetek ez jó adat, nem hinném!

Van egy hoszzú egyenes felénk ahol kipróbáltam:
100-nál 6.-ba fel, padló 16l/100km pill. fogy.
gyorsul, de nem úgy ahogy kellene,
160-ig a pill.fogy folyamatosan esik vissza, 14l/100 km alá
innen már csak alig gyorsul.



Na hazafelé az M7en kiprobáltam 5. ben 20l-ig megy fel a fogyi 6. ban 18l ig

Lacci
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Lacci

Fórumlakó

Elismertség: 5% (15 pont) | Hozzászólások: 288

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 16:10


Ha gyorsulni akarsz, akkor én nem tenném be 100nál 6-ba.
Nem emlékszem mit mutat a kis pálca, de ha sietség van akkor 160 felé elég bedobni 6-ba
Néha tovább kell pörgetni a vasat mint 2000

Tipikusan pályán 110-el döcögnek és le kell lassítsak annyira, akkor visszatolom 5-be hogy induljon a gép.

Bár a 160 fölött alig gyorsul dolog az lehet gubanc, nálam sem ugrik, de szépen folyamatosan kúszik 210 fölé onnan lassú eléggé

Most kíváncsi lettem, ha nem felejtem el szerdán nézek pályás viselkedést.

valdii írta: rad2 írta:20d 5.-ben padlón 16l, 6.-ban 12l pillanatnyi fogyasztással megy.

Szerintetek ez jó adat, nem hinném!

Van egy hoszzú egyenes felénk ahol kipróbáltam:
100-nál 6.-ba fel, padló 16l/100km pill. fogy.
gyorsul, de nem úgy ahogy kellene,
160-ig a pill.fogy folyamatosan esik vissza, 14l/100 km alá
innen már csak alig gyorsul.


státusz valdii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 15:46


rad2 írta:20d 5.-ben padlón 16l, 6.-ban 12l pillanatnyi fogyasztással megy.

Szerintetek ez jó adat, nem hinném!

Van egy hoszzú egyenes felénk ahol kipróbáltam:
100-nál 6.-ba fel, padló 16l/100km pill. fogy.
gyorsul, de nem úgy ahogy kellene,
160-ig a pill.fogy folyamatosan esik vissza, 14l/100 km alá
innen már csak alig gyorsul.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 10:54


valdii írta:
rad2 írta:
Hori írta:
valdii írta: nekem 75 és 80 fok között váltakozik a hõfokom, a termosztátom valószínüleg rossz, de melyik?
Lehetséges, hogy 80 fok alatt nem megy úgy az autó 6. padlógázon csak 16l/100km a pillanatnyi fogyasztás!



A termosztátod tuti kuka valoszinüleg a nagy de mind a 2db cserés!!!
A másik meg valoszinüleg a légtömegmérö hiba


Miért lenne légtömegmérõhiba??? A 20d 5.-ben padlón 16l, 6.-ban 12l pillanatnyi fogyasztással megy.
A 75-80 C közötti ingadozás AGR termosztát hiba, a nagynak semmi baja.


Köszi az infókat! a termosztátokat cserélni fogom, de én úgy emlékeztem, hogy régen az enyém 6.-ban padlógázon 20L/100 km volt a fogzasztásmérö állása!
Nézzetek utánna légyszi!



Most probáltam ki 6.ba az enyém is felmegy 20ra

státusz valdii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 08:06


rad2 írta:
Hori írta:
valdii írta: nekem 75 és 80 fok között váltakozik a hõfokom, a termosztátom valószínüleg rossz, de melyik?
Lehetséges, hogy 80 fok alatt nem megy úgy az autó 6. padlógázon csak 16l/100km a pillanatnyi fogyasztás!



A termosztátod tuti kuka valoszinüleg a nagy de mind a 2db cserés!!!
A másik meg valoszinüleg a légtömegmérö hiba


Miért lenne légtömegmérõhiba??? A 20d 5.-ben padlón 16l, 6.-ban 12l pillanatnyi fogyasztással megy.
A 75-80 C közötti ingadozás AGR termosztát hiba, a nagynak semmi baja.


Köszi az infókat! a termosztátokat cserélni fogom, de én úgy emlékeztem, hogy régen az enyém 6.-ban padlógázon 20L/100 km volt a fogzasztásmérö állása!
Nézzetek utánna légyszi!