autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. január 07. péntek, 11:21



A tömítések normális esetben az új alkatrésszel együtt jönnek. De ha mégsem, akkor
itt megtalálod őket külön is.
A 65 fokos motor nem üzemmeleg, az üzemmeleg tartomány az, amikor a mutató is már középen áll. Ez 75 foktól 1xx fokig tart. Szóval szerintem ne pörgesd 4000-ig ilyenkor.[/quote]

Kösz Tano, erre voltam kíváncsi. Öregurasan fogok vezetni, amíg a problémát meg nem oldom.
"itt megtalálod őket külön is."
Ti innét rendeltek?


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. január 06. csütörtök, 16:34


wizzaerr írta: Sziasztok!

Valószínűleg beszart a nagy termosztátom, mert a hőmérséklet 64-65 C fokon van, a mutató az első fehér vonalnál. Fűtéssel nincs gond, fogyasztás sem számottevően több csak amennyit a hideg indokol... Hétvégén szándékozom ellenőrizni ez EGR termosztátot, aminek az előző hozzászólások alapján hidegen zárva kell lennie. Ha ezt rendben találom akkor kizárásos alapon a nagy termosztáttal van a baj és már rendelhetem is az újat, vagy ellenőrizzek még valamit? A tömítéseket amiről korábban írtatok és várhatóan szintén cserések lesznek, azokat hol tudom megvásárolni? A 65 fokos motor üzemmelegnek számít? Úgy értem lehet küldeni neki(pl.autópályán 160at...néha 4000ig pörgetni) vagy kíméletesen használjam? Nem akarok kinyírni semmit egy hibás termosztát miatt ezért kérdezem. Előre is köszi a választ!


A tömítések normális esetben az új alkatrésszel együtt jönnek. De ha mégsem, akkor
itt megtalálod őket külön is.
A 65 fokos motor nem üzemmeleg, az üzemmeleg tartomány az, amikor a mutató is már középen áll. Ez 75 foktól 1xx fokig tart. Szóval szerintem ne pörgesd 4000-ig ilyenkor.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. január 06. csütörtök, 10:23


Sziasztok!

Valószínűleg beszart a nagy termosztátom, mert a hőmérséklet 64-65 C fokon van, a mutató az első fehér vonalnál. Fűtéssel nincs gond, fogyasztás sem számottevően több csak amennyit a hideg indokol... Hétvégén szándékozom ellenőrizni ez EGR termosztátot, aminek az előző hozzászólások alapján hidegen zárva kell lennie. Ha ezt rendben találom akkor kizárásos alapon a nagy termosztáttal van a baj és már rendelhetem is az újat, vagy ellenőrizzek még valamit? A tömítéseket amiről korábban írtatok és várhatóan szintén cserések lesznek, azokat hol tudom megvásárolni? A 65 fokos motor üzemmelegnek számít? Úgy értem lehet küldeni neki(pl.autópályán 160at...néha 4000ig pörgetni) vagy kíméletesen használjam? Nem akarok kinyírni semmit egy hibás termosztát miatt ezért kérdezem. Előre is köszi a választ!

státusz funkilaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2011. január 05. szerda, 11:52


[quote="Neo78"]
bbali81 írta:
Sziasztok,

Kérdésem lenne. 1 hetet kint voltunk az osztrákoknál és a kocsi -15 - 0 fok között azt produkálta, hogy a hőfok ingadozott egy kicsit. A függőlegestől eltért kb 2-4mm-t. (lefelé) Na ezt szépen leírtam Nem érte el a fehér vonalat de majdnem ráfeküdt majd vissza középre. Ez akkor volt mikor tempomat 110 és nem volt megerőltetés mondjuk épp lefelé gurultunk az autópályán. Majd mikor domb akkor visszament a hőfok. Ezt egész úton csinálta és kicsit aggódok. Fűtés rendben volt fogyasztásom nem nőtt meg.

Hagyjam így és várjam meg míg jobban kileng? vagyis beszarik... vagy?
Ötlet?

előre is kösz

üdv:
BBali


Nálam is ilyen jelenséggel kezdodott tavaly, egy évet még ráhúztam, idén lett kicserélve a nagy termosztátom. Azóta jó.

Udv,
Neo78


Hali!

Nekem kb.2 hónapja csinálja ezt a vizhőfokmérőm h lefelé irányban elmozdul,van h közel megy a kék egységhez,majd visszaáll...a fűtés viszont jó...nem érződik változás..de a jelenség nem állandó...van h 1-2 hétig sem jelentkezik hanem prímán áll középen..
Úgytudom ha a fűtés is elmegy akkor már muszáj lesz kicserélned...más gondot csak nem okoz...

üdv.Laci




Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2011. január 05. szerda, 08:13


bbali81 írta:
Sziasztok,

Kérdésem lenne. 1 hetet kint voltunk az osztrákoknál és a kocsi -15 - 0 fok között azt produkálta, hogy a hőfok ingadozott egy kicsit. A függőlegestől eltért kb 2-4mm-t. (lefelé) Na ezt szépen leírtam Nem érte el a fehér vonalat de majdnem ráfeküdt majd vissza középre. Ez akkor volt mikor tempomat 110 és nem volt megerőltetés mondjuk épp lefelé gurultunk az autópályán. Majd mikor domb akkor visszament a hőfok. Ezt egész úton csinálta és kicsit aggódok. Fűtés rendben volt fogyasztásom nem nőtt meg.

Hagyjam így és várjam meg míg jobban kileng? vagyis beszarik... vagy?
Ötlet?

előre is kösz

üdv:
BBali


Nálam is ilyen jelenséggel kezdodott tavaly, egy évet még ráhúztam, idén lett kicserélve a nagy termosztátom. Azóta jó.

Udv,
Neo78



Norbi316
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Norbi316

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2011. január 05. szerda, 08:04


Sziasztok!Olyan problémám lenne,hogy tegnap és ma olyat csinált az autó,hogy menet közben a vízhőfok mutató teljesen fel ment a maximumra de a piros nem villant ki ott maradt egy fél percig és lement aztán 5 perc múlva ismét ezt csinálta de a mutató nagyon gyorsan felment és le is!Az óra alján lévő kék csiknál feljebb nem megy a mutató!Nem melegszik rendesen?Mi lehet ez?Előre is köszi!

bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2011. január 04. kedd, 13:16



Sziasztok,

Kérdésem lenne. 1 hetet kint voltunk az osztrákoknál és a kocsi -15 - 0 fok között azt produkálta, hogy a hőfok ingadozott egy kicsit. A függőlegestől eltért kb 2-4mm-t. (lefelé) Na ezt szépen leírtam Nem érte el a fehér vonalat de majdnem ráfeküdt majd vissza középre. Ez akkor volt mikor tempomat 110 és nem volt megerőltetés mondjuk épp lefelé gurultunk az autópályán. Majd mikor domb akkor visszament a hőfok. Ezt egész úton csinálta és kicsit aggódok. Fűtés rendben volt fogyasztásom nem nőtt meg.

Hagyjam így és várjam meg míg jobban kileng? vagyis beszarik... vagy?
Ötlet?

előre is kösz

üdv:
BBali


blasekati
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz blasekati

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2011. január 04. kedd, 12:01


blasekati írta: Sziasztok!

Valakinek nincs szügsége egy egr termosztátra?Használt,gyári, működőképes. Ha igen írjon nekem, és várja a postást (100kw, dieselé)
ELKELT, TÁRGYTALAN




blasekati
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz blasekati

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2011. január 04. kedd, 11:36


Sziasztok!

Valakinek nincs szügsége egy egr termosztátra?Használt,gyári, működőképes. Ha igen írjon nekem, és várja a postást (100kw, dieselé)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 04. kedd, 11:37

Berti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz Berti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2011. január 03. hétfő, 20:20



Hello Gates típusú termosztátot rakattam bele, a hűtőzsaluról fogalmam nincs, a ventillátor rendben van meleg motornál áll, légtelenítés még nem volt. Lehet a másik egr a rossz. Holnap viszem átnézetni, majd megírom mi volt.

köszi


blasekati
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz blasekati

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2010. december 30. csütörtök, 20:52


hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! olyan gondom van e46 320 d 136 le . Mióta ez a hideg van nem füt fel a motor hosszabb úton ( 40-50 km ) is csak max az első csíkig jut el és a fogyasztásom is sokkal több lett az elmúlt 1-1,5 hónapban . 8L / 100 km . Szerintem ez nem normális. Lehet a termosztáttal van baj ? (Amikor 24 én pl . 10 fok köré ment a hőmérséklet elérte a motor a középső csíkot . most meg sem közelíti )


Igen, valszeg jól gondolod: termosztát. A dízelesek írásaiból tudom, hogy 2db van benne: hűtő termosztát és EGR termosztát. Sokaknak csak mindkettő cseréjére jött javulás.



Ugyanezzel a problémával szembesültem én is kb. két hónapja. Előszőr jött az EGR termosztát cseréje,semmi változást nem hozott. Majd a motoré utána minden happy lett.-10 fokban is 8km megtétele után üzemi hömérsékleten van a gép.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 30. csütörtök, 17:17


DnielCool írta: Sziasztok ! olyan gondom van e46 320 d 136 le . Mióta ez a hideg van nem füt fel a motor hosszabb úton ( 40-50 km ) is csak max az első csíkig jut el és a fogyasztásom is sokkal több lett az elmúlt 1-1,5 hónapban . 8L / 100 km . Szerintem ez nem normális. Lehet a termosztáttal van baj ? (Amikor 24 én pl . 10 fok köré ment a hőmérséklet elérte a motor a középső csíkot . most meg sem közelíti )


Igen, valszeg jól gondolod: termosztát. A dízelesek írásaiból tudom, hogy 2db van benne: hűtő termosztát és EGR termosztát. Sokaknak csak mindkettő cseréjére jött javulás.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz DnielCool

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2010. december 30. csütörtök, 16:32


Sziasztok ! olyan gondom van e46 320 d 136 le . Mióta ez a hideg van nem füt fel a motor hosszabb úton ( 40-50 km ) is csak max az első csíkig jut el és a fogyasztásom is sokkal több lett az elmúlt 1-1,5 hónapban . 8L / 100 km . Szerintem ez nem normális. Lehet a termosztáttal van baj ? (Amikor 24 én pl . 10 fok köré ment a hőmérséklet elérte a motor a középső csíkot . most meg sem közelíti )

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 22. szerda, 06:31


vsop14 írta:
bmw320d4 írta:
Berti írta: Sziasztok

Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.

Berti


Ha van benne viszkó, akkor az okozhat ilyet.

én is arra gondoltam, h összezárt a viszkó, bár azért 20-30 fokot visszahűteni ilyen hamar....

Berti, írj egy autótípust!



Milyen termosztátot tettél bele: gyári vagy utángyártott? Néhány dízelesnek van automata hűtőzsaluja úgy tudom. Ha van, akkor az rendben van? A hűtő ventilátor hideg, de legalábbis még nem üzem meleg motornál forog vagy áll? A rendszer légtelenítése rendben van? Régebben olvastam itt, hogy dízelnél javasolt mindkét termosztátot egyszerre cserélni. Nem lehet, hogy a másik ver át?

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 22:14


Berti írta: Sziasztok

Módosítottam az adataimat, 2004-es 318d 1995ccm 116LE touring 204d4 motor

az érdekes, mert akkor nem viszkó..