autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2011. február 06. vasárnap, 12:03


bmw320d4 írta:
sumi20 írta:
bmw320d4 írta:
Tano írta:
sumi20 írta: Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?


Nem nagy munka, mert csak nehany csavar tartja.


Megemlíteném, hogy az egyik műanyag vízcsövet is ki kell szerelni, amire új tömítés kell , mert általában csak darabokban jön ki. (22,8 x 2,5mm-es gumigyűrű)





Tudom, hogy kell egy új tömítés rá, már meg is vettem. Köszi azért a segítséget.


Meglepett, hogy tudod... A cső amiről írtam, az AGR hűtő alatt van.


Már korábban írta itt valaki a fórumon, hogy az a gumigyűrű szét fog menni, ha kiveszem a termosztátot. De mégegyszer köszi!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 23:13


sumi20 írta:
bmw320d4 írta:
Tano írta:
sumi20 írta: Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?


Nem nagy munka, mert csak nehany csavar tartja.


Megemlíteném, hogy az egyik műanyag vízcsövet is ki kell szerelni, amire új tömítés kell , mert általában csak darabokban jön ki. (22,8 x 2,5mm-es gumigyűrű)





Tudom, hogy kell egy új tömítés rá, már meg is vettem. Köszi azért a segítséget.


Meglepett, hogy tudod... A cső amiről írtam, az AGR hűtő alatt van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 21:16


bmw320d4 írta:
Tano írta:
sumi20 írta: Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?


Nem nagy munka, mert csak nehany csavar tartja.


Megemlíteném, hogy az egyik műanyag vízcsövet is ki kell szerelni, amire új tömítés kell , mert általában csak darabokban jön ki. (22,8 x 2,5mm-es gumigyűrű)





Tudom, hogy kell egy új tömítés rá, már meg is vettem. Köszi azért a segítséget.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 01:29


Tano írta:
sumi20 írta: Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?


Nem nagy munka, mert csak nehany csavar tartja.


Megemlíteném, hogy az egyik műanyag vízcsövet is ki kell szerelni, amire új tömítés kell , mert általában csak darabokban jön ki. (22,8 x 2,5mm-es gumigyűrű)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 05. szombat, 01:30

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 04. péntek, 22:27


sumi20 írta: Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?


Nem nagy munka, mert csak nehany csavar tartja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2011. február 04. péntek, 21:39


Tano írta:
sumi20 írta: Nos. Megrendeltem az új termosztátot, holnap ki is akarom cserélni, annyi lenne még a kérdésem, hogy a felette lévő egr-t le kell venni?


Feltételezem a nagy termosztátra gondoltál, és nem az EGR-en lévő kicsire.
A cseréhez le kell vennned az EGR hőcserélőt. A műanyag vízcsövek általában gyorscsatlakozósak, a szétszedésnél vigyázz ne törjön el egyik csatlakozó sem.


Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 04. péntek, 19:52


sumi20 írta: Nos. Megrendeltem az új termosztátot, holnap ki is akarom cserélni, annyi lenne még a kérdésem, hogy a felette lévő egr-t le kell venni?


Feltételezem a nagy termosztátra gondoltál, és nem az EGR-en lévő kicsire.
A cseréhez le kell vennned az EGR hőcserélőt. A műanyag vízcsövek általában gyorscsatlakozósak, a szétszedésnél vigyázz ne törjön el egyik csatlakozó sem.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2011. február 04. péntek, 18:05


Tano írta:
sumi20 írta: Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ha rossz a termosztátom, pl. az utóbbi hideg -10 -15 fokos hidegben menet közben még az első csíkig sem nagyon megy fel a mutató, akkor ezzel mennyi ideig lehet járkálni, milyen károkat tud okozni a motorban, a fogyasztást azt megnövelte észrevettem, de mi más baja lehet. Szervizben voltam nemrég és láttam, hogy a hűtő és motor közt van egy vákummal működő valami, ami mintha hűtőtakaró lenne, annak nem kellene lezárnia hidegben? Köszönöm előre is.


Hosszú ideig szerintem ne akarjál így közlekedni vele, nem tesz jót a motornak. Nem véletlenül hívják üzemi tartománynak az üzemmeleget.
Az a zsalu már alapjáraton beindítás után bezáródik, és csak akkor nyit ki ha túlmelegedett a motor. Pont a múltkor itt az oldal közepén írtam le hogy milyen esetben.


Nos. Megrendeltem az új termosztátot, holnap ki is akarom cserélni, annyi lenne még a kérdésem, hogy a felette lévő egr-t le kell venni?

A képen "A" betűvel jelöltről lenne szó. Köszi előre is.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. február 04. péntek, 18:15

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. január 31. hétfő, 13:13


sumi20 írta: Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ha rossz a termosztátom, pl. az utóbbi hideg -10 -15 fokos hidegben menet közben még az első csíkig sem nagyon megy fel a mutató, akkor ezzel mennyi ideig lehet járkálni, milyen károkat tud okozni a motorban, a fogyasztást azt megnövelte észrevettem, de mi más baja lehet. Szervizben voltam nemrég és láttam, hogy a hűtő és motor közt van egy vákummal működő valami, ami mintha hűtőtakaró lenne, annak nem kellene lezárnia hidegben? Köszönöm előre is.


Hosszú ideig szerintem ne akarjál így közlekedni vele, nem tesz jót a motornak. Nem véletlenül hívják üzemi tartománynak az üzemmeleget.
Az a zsalu már alapjáraton beindítás után bezáródik, és csak akkor nyit ki ha túlmelegedett a motor. Pont a múltkor itt az oldal közepén írtam le hogy milyen esetben.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. január 31. hétfő, 12:34


sumi20 írta: Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ha rossz a termosztátom, pl. az utóbbi hideg -10 -15 fokos hidegben menet közben még az első csíkig sem nagyon megy fel a mutató, akkor ezzel mennyi ideig lehet járkálni, milyen károkat tud okozni a motorban, a fogyasztást azt megnövelte észrevettem, de mi más baja lehet. Szervizben voltam nemrég és láttam, hogy a hűtő és motor közt van egy vákummal működő valami, ami mintha hűtőtakaró lenne, annak nem kellene lezárnia hidegben? Köszönöm előre is.


valami olyasmi zsilip szokott lenni, ami pont ezért van, hogy hamarabb melegedjen a motor. ha vákuumos működtetésű, akkor nézd meg a csövet nincs-e szétrepedve, vagy nincs-e eltömődve.
de majd hátha jönnek a dízelesek, oszt megmondják a tuttit.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2011. január 31. hétfő, 09:56


Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ha rossz a termosztátom, pl. az utóbbi hideg -10 -15 fokos hidegben menet közben még az első csíkig sem nagyon megy fel a mutató, akkor ezzel mennyi ideig lehet járkálni, milyen károkat tud okozni a motorban, a fogyasztást azt megnövelte észrevettem, de mi más baja lehet. Szervizben voltam nemrég és láttam, hogy a hűtő és motor közt van egy vákummal működő valami, ami mintha hűtőtakaró lenne, annak nem kellene lezárnia hidegben? Köszönöm előre is.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. január 27. csütörtök, 16:45


DnielCool írta: Szia! csak az lenne a kérdésem hogy a facelift elöttinél is alaklmazhatom ezt a képet ha egr termosztátot akarom cserélni? Köszönöm a válaszotokat


Hasznald inkabb ezt

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz DnielCool

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2011. január 27. csütörtök, 15:11



Szia! csak az lenne a kérdésem hogy a facelift elöttinél is alaklmazhatom ezt a képet ha egr termosztátot akarom cserélni? Köszönöm a válaszotokat







hancurozo írta:
wizzaerr írta:
hancurozo írta:
wizzaerr írta:
Tano írta:
czellaia írta:
czellaia írta: Egr?Az ha minden igaz ki lett pucolva-tisztítva amikor kikerültek a pillangók,vagy van
másik egr-is?


A kicsit hívják egr-nek?


Az EGR maga a kipuffogogaz visszavezetes, ennek van egy vakumos vezerlesu szelepe, valamint egy hocsereloje. Ezen a hocserelon helyezkedik el az EGR termosztat.
Neked a szelep lett kitakaritva, de a termosztat az attol fuggetlen, es el szokott romlani egy ido utan.


Lehetséges, hogy az én autómban nincs egr termosztát? Korábban azt olvastam, hogy a facelift előttiekben csak egy db. van, a faceliftesben pedig 2 (manuláis váltóval szereltekre gondolok). Az enyém faceliftes, 2004-es 320d, sedan, de egr termosztátot nem találok...



Van minden 320d-n. A tieden a 8-as számú alkatrész.: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50


Én is azt kerestem, mire rájöttem miért nem találom:





Ezek szerint mégis van olyan 320d amin nincs egr termosztát
Bocsánat a félretájékoztatásért (amit linkeltem 2004.08. havi).




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. január 08. szombat, 19:46


hancurozo írta:
wizzaerr írta:
YELLOW írta: az első nyilvántartásba vételi idő, az az, amikor magyarországon először forgalomba helyezik. viszont műszakin az adatlapra, amit adnak, azon rajta van ha külföldi volt az autó, hogy kint mikor helyezték először forgalomba. a gyártási évet a titkos menüben, ha nem volt cserélve a műszerfal ott tudod megnézni. sőt a legbiztosabb, hogy az alvázszám utolsó hét karakterét a realoem.com oldalon a megfelelő helyre és akkor kidob mindent.



Az alvázszámos módszert alkalmaztam:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50
Ezek szerint 2004/02-ben gyártották és ahogy nézem nem felel meg az euro4-es normáknak.
"EU4 exhaust emissions standard = No"
Amelyik megfelel annál van egr termosztát.
így van?




Az enyém 2001-es (még a régi) és van egr termosztát. Nem tudom mivel függ össze, hogy van benne, vagy nincs.



esetleg függhet attól, hogy hova gyártják az autót?



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. január 08. szombat, 19:38


wizzaerr írta:
YELLOW írta: az első nyilvántartásba vételi idő, az az, amikor magyarországon először forgalomba helyezik. viszont műszakin az adatlapra, amit adnak, azon rajta van ha külföldi volt az autó, hogy kint mikor helyezték először forgalomba. a gyártási évet a titkos menüben, ha nem volt cserélve a műszerfal ott tudod megnézni. sőt a legbiztosabb, hogy az alvázszám utolsó hét karakterét a realoem.com oldalon a megfelelő helyre és akkor kidob mindent.



Az alvázszámos módszert alkalmaztam:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50
Ezek szerint 2004/02-ben gyártották és ahogy nézem nem felel meg az euro4-es normáknak.
"EU4 exhaust emissions standard = No"
Amelyik megfelel annál van egr termosztát.
így van?




Az enyém 2001-es (még a régi) és van egr termosztát. Nem tudom mivel függ össze, hogy van benne, vagy nincs.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 08. szombat, 19:39