autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 16:30


lorand007 írta:
halipapa írta: Még nem szedtem le de pont most cseréltem olajat 1 hete!
Egyébként még marad 1 dolog amit le akarok tesztelni, hol találom a turbó nyomás szabályzó szelepet!? Az olajszűrő mellet az EGR szabályzóé van de elvileg ugyan úgy néz ki a turbóé is ugye? De HOL?


A levegő szűrő alatt van kb, cseréld fel a kettőt és ha jobban megy akkor az a baja, mert egyforma mindkettő
UI: 2000 modelnél tudom , hogy igy van mert a multnap csináltuk a havernak, de aszem, hogy neked meg nekem is már az elektromos, csak az EGR nél vákumos, utána kell nézni, vagy v.ki okosabb biztos megmondja

Utánanéztem, van nekünk is csak lehet máshol amint leirtam de itt a rajz kövesd a csöveket http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=45






Honnan tudom kibontani könnyen alulról vagy felülről?

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 15:45


halipapa írta: Még nem szedtem le de pont most cseréltem olajat 1 hete!
Egyébként még marad 1 dolog amit le akarok tesztelni, hol találom a turbó nyomás szabályzó szelepet!? Az olajszűrő mellet az EGR szabályzóé van de elvileg ugyan úgy néz ki a turbóé is ugye? De HOL?


A levegő szűrő alatt van kb, cseréld fel a kettőt és ha jobban megy akkor az a baja, mert egyforma mindkettő
UI: 2000 modelnél tudom , hogy igy van mert a multnap csináltuk a havernak, de aszem, hogy neked meg nekem is már az elektromos, csak az EGR nél vákumos, utána kell nézni, vagy v.ki okosabb biztos megmondja

Utánanéztem, van nekünk is csak lehet máshol amint leirtam de itt a rajz kövesd a csöveket http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=45






Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. április 15. hétfő, 15:58

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 15:29


Még nem szedtem le de pont most cseréltem olajat 1 hete!
Egyébként még marad 1 dolog amit le akarok tesztelni, hol találom a turbó nyomás szabályzó szelepet!? Az olajszűrő mellet az EGR szabályzóé van de elvileg ugyan úgy néz ki a turbóé is ugye? De HOL?

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 15:06


ute107 írta:
halipapa írta: hali!

Köszi mindenkinek a hozzászólását...úgy döntöttem ki veszem és elviszem valami hozzáértő szakihoz a turbót, egr tiszta volt szinte úgy ,hogy nem kínlódok tovább vele.
A kérdésem az lenne hogy a bontás az miből áll...a légszűrő házból 3 csavar fogja azon kívül légtömegmérőtől megy rá egy csonk illetve egy alu cső az intercoolertől... másvalami fogja kábel vezeték stb...?

Üdv, h.


Meg a kipufogónál három csavar, az olaj be és ki csatlakozás, vákuumcsövek - ha vákuumos a turbód.

Szerintem más nem maradt ki.

És lefele vedd ki, felfele nem fog kijönni.


Halli, ezt érdemes elolvasni, ajánlom mindenkinek, jah és csere elött le kell cserélni az oljat az autoba és a szüröket, nem amiotan felteszed a felujitott vagy uj turbot

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 12:09


halipapa írta: hali!

Köszi mindenkinek a hozzászólását...úgy döntöttem ki veszem és elviszem valami hozzáértő szakihoz a turbót, egr tiszta volt szinte úgy ,hogy nem kínlódok tovább vele.
A kérdésem az lenne hogy a bontás az miből áll...a légszűrő házból 3 csavar fogja azon kívül légtömegmérőtől megy rá egy csonk illetve egy alu cső az intercoolertől... másvalami fogja kábel vezeték stb...?

Üdv, h.


Meg a kipufogónál három csavar, az olaj be és ki csatlakozás, vákuumcsövek - ha vákuumos a turbód.

Szerintem más nem maradt ki.

És lefele vedd ki, felfele nem fog kijönni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 11:08


hali!

Köszi mindenkinek a hozzászólását...úgy döntöttem ki veszem és elviszem valami hozzáértő szakihoz a turbót, egr tiszta volt szinte úgy ,hogy nem kínlódok tovább vele.
A kérdésem az lenne hogy a bontás az miből áll...a légszűrő házból 3 csavar fogja azon kívül légtömegmérőtől megy rá egy csonk illetve egy alu cső az intercoolertől... másvalami fogja kábel vezeték stb...?

Üdv, h.

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. április 13. szombat, 11:57


szotakdavid írta:
halipapa írta:
szotakdavid írta:
halipapa írta:
HA valóban letapadás akkor az mit jelent és hogyan kell orvosolni ?



Felkeresel egy turbóst és kitakarítják neked.Egy barátom úgy fogalmazott olyan a turbós mint a nőgyógyász nagyon megbízhatónak kell lennie


Ok, akkor megfogadom...még 1 dolog felmerült bennem egr el tud koszolódni és tud ilyent okozni?



Az egr szelepet kitudod magadnak is takarítani,én tavasszal és ősszel szoktam,érdemes mert sok korom lerakódik ott.szerintem nem okozhatja egr elkoszolódása a problémádat.


Ha normális állapotban van a befecskendező rendszer, és jobb minőségű üzemanyagot tankolsz akkor kisebb a kokszosodás mértéke a szívó oldalon.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz tbadzs

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2013. április 13. szombat, 11:10


Jujjj, mielőtt maximálisan félrevezetitek egymást, némi alapokat közölnék:
- a modern turbódízelek úgynevezett overboosttal működnek. Ez azt jelenti, hogy amikor nagymértékben lenyomódik a gázpedál, a turbó vezérlése túltölt pár másodpercre, majd lejjebb engedi a nyomást, a kijelölt maximális nyomásig. Vagyis ha pl 1,5 barg a max turbónyomás, akkor 1,7-1,8-ra is túltölt pár másodpercre - csak azért, hogy jobban meginduljon a gép. Ha nem egyenletesen nyomja valaki a gázt, hanem nyomogatja, akkor mindig túltölt, majd visszaveszi. Ezt normálisan nem szabadna észlelni a vezetőnek, csak ha van egy nyomásmérő óra, amin látni.
- állandó és folyamatos félreértések forrása a technikai tudorok között az abszolut nyomás és a túlnyomás összekeverése. Ha korrekt az adatközlő, akkor tesz utalást, hogy amit mond, az abszolut nyomás - bara, ata - ha meg túlnyomás, akkor barg szokott szerepelni. De sajnos az adatközlők legtöbbször leszarják ezt és jönnek a félreértések. A dízelvezérlők szinte mindig abszolut nyomásban számolnak, a diagnosztikák is abszolutban. Tehát, ha azt mondja, hogy 2,5 bar a nyomás, az azt jelenti, hogy 1,5 bar a légköri felett. Ha manométerrel nézi valaki a nyomást, az mindig túlnyomást fog mutatni. A fenti esetben a manométer 1,5 bart mutat.
[/quote]

Hello! Nem volt szándékomban félrevezetni a kollégát, hiszen oda írtam, hogy INPA- szerint, az pedig nem sejtettem, hogy az ő által mért érték nem diag-gal lett mérve! Amennyiben mégis megtévesztettem v.kit, akkor bocsánat! Diag-os kép a galériámban.



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 23:37


halipapa írta:
szotakdavid írta:
halipapa írta:
HA valóban letapadás akkor az mit jelent és hogyan kell orvosolni ?



Felkeresel egy turbóst és kitakarítják neked.Egy barátom úgy fogalmazott olyan a turbós mint a nőgyógyász nagyon megbízhatónak kell lennie


Ok, akkor megfogadom...még 1 dolog felmerült bennem egr el tud koszolódni és tud ilyent okozni?



Az egr szelepet kitudod magadnak is takarítani,én tavasszal és ősszel szoktam,érdemes mert sok korom lerakódik ott.szerintem nem okozhatja egr elkoszolódása a problémádat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 23:27


szotakdavid írta:
halipapa írta:
HA valóban letapadás akkor az mit jelent és hogyan kell orvosolni ?



Felkeresel egy turbóst és kitakarítják neked.Egy barátom úgy fogalmazott olyan a turbós mint a nőgyógyász nagyon megbízhatónak kell lennie


Ok, akkor megfogadom...még 1 dolog felmerült bennem egr el tud koszolódni és tud ilyent okozni?



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 23:23


halipapa írta:
HA valóban letapadás akkor az mit jelent és hogyan kell orvosolni ?



Felkeresel egy turbóst és kitakarítják neked.Egy barátom úgy fogalmazott olyan a turbós mint a nőgyógyász nagyon megbízhatónak kell lennie

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:58


szotakdavid írta:
halipapa írta:
szotakdavid írta:
halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Milyen progival néztétek?????


Egy BMW-re szakosodott service-ben néztük nem vagyok felük tegező viszonyban csak kuncsaft voltam náluk nem árulták el, de egy haverom említette tud a környéken valakit ajánlani most elmegyek őhozzá...



Nem kell nagy progi hozzá dis-ben van külön turbó teszt.érdemes lenne megnézni vele,de én még mindig tartanám a turbo letapadásos verziómat azt nem nagyon fogja neked semmi kijelezni.


HA valóban letapadás akkor az mit jelent és hogyan kell orvosolni ?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:53


szotakdavid írta:
halipapa írta:
szotakdavid írta:
halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Milyen progival néztétek?????


Egy BMW-re szakosodott service-ben néztük nem vagyok felük tegező viszonyban csak kuncsaft voltam náluk nem árulták el, de egy haverom említette tud a környéken valakit ajánlani most elmegyek őhozzá...



Nem kell nagy progi hozzá dis-ben van külön turbó teszt.érdemes lenne megnézni vele,de én még mindig tartanám a turbo letapadásos verziómat azt nem nagyon fogja neked semmi kijelezni.


lol mi a dis? bocsi de nem vágom, légszíves mond el hogyan kell...
Már tudom ....!! Olyanom nincs, remélem a havernak lesz...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. április 12. péntek, 22:59

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:48


halipapa írta:
szotakdavid írta:
halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Milyen progival néztétek?????


Egy BMW-re szakosodott service-ben néztük nem vagyok felük tegező viszonyban csak kuncsaft voltam náluk nem árulták el, de egy haverom említette tud a környéken valakit ajánlani most elmegyek őhozzá...



Nem kell nagy progi hozzá dis-ben van külön turbó teszt.érdemes lenne megnézni vele,de én még mindig tartanám a turbo letapadásos verziómat azt nem nagyon fogja neked semmi kijelezni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:41


szotakdavid írta:
halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Milyen progival néztétek?????


Egy BMW-re szakosodott service-ben néztük nem vagyok felük tegező viszonyban csak kuncsaft voltam náluk nem árulták el, de egy haverom említette tud a környéken valakit ajánlani most elmegyek őhozzá...