jrtom írta:
Ropika írta:
jrtom írta:
Ropika írta:
slooter írta:
Turbó csere készen van. Próbaút során kb 5 km-ig füstölt kéken a verda, utána már semmi füst nem jött, kigyorsításoknál is csak enyhe fekete füst jön ki.
Kérdésem, hogy alapos egr tiszítás és új gyári turbó miatt lehet hogy sokkal harapósabb, fürgébb az autó vagy csak én akarom ezt hinni?
Egyébként levegőcsövek, egr, szívósor tisztítás történt, intercoolert nem csináltuk meg. A katalizátorból minimális olajat kellett kiönteni. Ja és raktunk be új gyári kartergáz szűrőt is + olajcsere, és a szűrők.
Szia,
Turbó cseréhez ki kellet emelni kicsit a motort a helyéről? Alulról vagy felülről könnyebb hozzáférni?
30d-nél kikell venni a jobbos motortartó konzolt.
Ok. Köszi. Ti valami leírás vagy videó alapján csináltátok, vagy csak mentetek az orrotok után? Lassan nekem is esedékes lenne, és mindent magam szoktam csinálni, de ez elég nagy falatnak tűnik és nem nagyon találtam semmit róla a neten, hogy mennyit kell bontani stb..
Elég egyértelműen látni fogod, hogy mit kell levenni, de muszály megkötni a motort mert a jobbos bakot meg a konzolt kikell venni. Amúgy nem egy nagy kaland
Nem leírás alapján mentünk, csak bíztam a szerelő haveromban. Eddig még nem tudtam olyat mutatni amit ne tudott volna megoldani, ügyes szerelő.
Egyébként ha nem vagy szerelő (mint ahogy én sem vagyok az), ne BMW turbó cserével kezd a gyakorlást, mivel eléggé szét kell szedni a dolgokat.
Néztem egy leírást (még a turbó csere előtt) amiben szintén azt írták hogy motortartó bakot le kell szedni. Mi nem szedtük le, ki tudtuk így is cserélni a turbót. Bár elég szivatós művelet...
Amúgy alulról kifűzte a régi turbót és berakta az újat, de volt egy két ba.....a meg a hülye német
Ha jól emlékszem nagyjából a köv. főbb dolgokat kell leszedni hozzá:
-alsó - felső borítások
-légszűrő + ház
-pollenszűrő + ház
-egr
-szívósor kompletten
-levegőcsövek
a szívósoron lévő két hátsó csatlakozóval szívtunk rendesen, mivel a visszarakásnál nem látsz ugye semmit, csak érzésből tudod visszarakni
azért annyi előnye volt a döglött turbómnak, hogy így legalább láttam milyen trutyi van az egr+szívósorban és ki tudtam takarítani, meg láttam a "bmw mumus" pillangószelepeket, szerencsére nem lötyögnek, így nem dugóztam le.
Remélem segítettem valamennyit!
Sok sikert!
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 02. péntek, 22:00