státusz Vangelis

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 19:14


Hát neked is zöröghetnek még a szelepeid
Vanos nélkül is

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17589

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 19:02


azé várjácsak majd ha zörög a vanosod, majd fogod õket szidni, amúgy ha lenne már benen valvetronic még kevesebbet fogyaztana, nekem ugyanezekkel az utakkal amiket te írtál, csak nekem néha volt 140-es sebesség is, de átlagban 90 lakott területen ugye 50-60 nekem úgy kereken 6 litert fogyasztott az 1.8

hozzáteszem ez BC szerint, de korábbi számításos manuális mérés szerint 6,2-nek felel meg

státusz Vangelis

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 18:52


Hát én nem tudom nekem még soha nem evett meg 10litert
1999évi E46 1995ccm 6 henger dupla vanos

Amiket mértem: Alaphangon város +autóút (50-120km/h)

7.14Liter

Nyomatósan, pörgõsen legtt fogyi vegyesen 8.9liter.

ÉN amikor megvettem 13literre számoltam!!!
Isten áldja a BMW mérnökeit és a DUPLA VANOS-t!!!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17589

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 18:47


melelsleg BMW-nél sosem lehet tudni, egy dologban lehetünk biztosak, megnézzzük a blokkon a motorszámot, és anank az uccsó számjegyeit, kb az uccsó 7-et, ami N,M,S-el kezdõdik, mert az a biztos, és abból megtudjuk melyik moci van benne... BMW poweren is annyi hülyeség van írva és a motorok nagy része nem is szerepel a listában

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17589

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 18:29


E36-tól kezdve tutti van 320i 4 és 6 hengeres... és azóta is van... a hathengeres az 1995 cm3 150 lovas, a 4 hengeres 1998 cm3 146 lovas és kevesebb nyomatékkal... E46-tól ezek a 4 hengeresek valvetronicosak, és némelyik dupla vanosos...... a 6 hengeresek viszont csk sima vanos-osak, majd E46 vége felé már dupla vanos, és az újak valvetronic-osak

E46-nál a hathengereseket a Ci és cabriókba tették elõszeretettel, a 4 hengereseket meg meg sedánba és kombiba, persze mindegyikbe volt mindegyik...

azt tudni kell, hogy külföldön így nézett ki az E46:

316 - 1.8
320 - 2.2
a többi másképp ott már változatos...a dolog
ide kelet Eu-ba szánták az 1.6-osokat, amikkel rengeteg a gond, valamint a 2.0, 1.9 eseket

státusz Eric

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 17:26


Woockie írta:
Amit irtal, gondolom az ujabbakra vonatkozik.


Igen

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 16:31


Eric írta: E46-ban igen.
Csak a legújabb 20i-k(E60, E90) négyhengeresek(2007-tõl)
Elõtte nagyon sokáig 6 hengeresek voltak. Talán a 70-es években gyártottak még 4 hengeres 20i-ket...
Van egy kis trükk viszont a számozásban. A 6 hengeres 20i-k 2170 ccm-esek, a 4 hengeresek meg 2000-esek(ezerkilencszáz valamennyi).

Ez igy kicsit felreertheto, bar valszeg ugy gondoltad te is, ahogy en fogom irni: e46-nal a 2literes, 150Le-s 320i is hat hengeres. Amit irtal, gondolom az ujabbakra vonatkozik.


státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 16:26


s most nem is szóltam a nagyobb köbcentirõl. Ez szintén megérne egy külön misét.

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 16:24


Azt ugye mindenki megfigyelte, hogy a dízel (nagyjából) követi a benzinesek lóerejét?

Kezdõdött minden a 6 hengeres 20i /150 ps/, ekkor a dízel 137 ps volt
6 hengeres i (2200 ccm) -> 170 le
4 hengeres d (1998 ccm) -> 150

4 hengeres i (1999 ccm) --> 150 ps)
4 hengeres d (1998 ccm) --> 150 ps)

4 hengers i (1999 ccm) --> 170
4 hengeres d (1998 ccm) --> 163

i --> 177
d --> 170

Most ott tartunk, hogy a 1998 ccm-es 23d jelzésû motor, kitermeli a 204 lóerõt, igaz két turbóval.

Kíváncsian várom a következõ i motort... SZERINTEM 204 lóerõs lesz, és szívó

a (bi)turbós pedig .... persze, ha én lennék BMW-ék helyébe, a Mini 1.6-os turbósát belepaszíroznám az 1esekbe, s a 3asokba is. 175 paci. WOW.

státusz Eric

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 16:12


Robinson írta:
Lehet, hogy hülye kérdés, de minden 20i 6 hengeres? Kerestem 20i-t is, csak az érdekesség kedvéért. A meglepõ az volt, hogy 1 misivel drágábban adják õket minimum, mind a 20d-ket. Ez vajon hogy lehet?


E46-ban igen.
Csak a legújabb 20i-k(E60, E90) négyhengeresek(2007-tõl)
Elõtte nagyon sokáig 6 hengeresek voltak. Talán a 70-es években gyártottak még 4 hengeres 20i-ket...
Van egy kis trükk viszont a számozásban. A 6 hengeres 20i-k 2170 ccm-esek, a 4 hengeresek meg 2000-esek(ezerkilencszáz valamennyi).

státusz Eric

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 16:08


Robinson írta:
Pozsika írta: Az 1.6 eléggé alulmotorizált, jóhogy sokat eszik. És cserébe nem is megy. 2.0 ehet kevesebbet emiatt.


Azt jól sejtem, hogy a 20d alázza a 20i-t?


Attól függ melyik-melyiket.

Az új E90-ek esetében a 320d egyértelmûen rugalmasabb és jobban gyorsul, mint a 320i (170 vs 177LE, 210 vs 350 Nm)

Az E46 esetében:
320i - 150LE, 190Nm 2000-ig
320i - 170LE, 210Nm 2001-tõl (viszont ez 2170ccm!)

320d - 136LE, 280Nm 2001-ig
320d - 151LE, 330 Nm 2001-tõl

Vagyis az E46-osok esetében nem feltétlenül igaz. Lóerõben és gyorsulásban veri az 'i' a 'd'-t. Viszont nyomatékban és rugalmasságban a 'd' a jobb(meg fogyasztásban).
Hogy kinek melyik jön be jobban? Vérmérséklet kérdése. Nekem a 'd' !

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 16:07


Robinson írta: A 20i fogyasztásáról írt adatok viszont megdöbbentettek. Én jelenleg egy 1,6-os benzinessel járok, és annak a fogyasztása megközelítõleg 11-12 liter körül van. Igaz, hogy nyomom is neki, de akkor is... Ehhez képest egy 2 literes 7-9 liter százon?

Azok engem is megdobbentenek, de 10 liter korul azert kenyelmesen, dinamikusan el lehet vele menni (varos+autopalya, ha kozut 90-nel is van benne sok, akkor meg kevesebb).

Robinson írta: Lehet, hogy hülye kérdés, de minden 20i 6 hengeres? Kerestem 20i-t is, csak az érdekesség kedvéért. A meglepõ az volt, hogy 1 misivel drágábban adják õket minimum, mind a 20d-ket. Ez vajon hogy lehet?

E46 igen, elotte nem tudom, de szerintem azok is. Amikor en keresgeltem, azert ennyire nem volt dragabb, de azert joparszazezer volt a kulonbseg. Persze attol fugg, milyen evjaratot nezel. A kulonbseg gyanitom abban is rejlik, h joval kisebb a kinalat. Manualis valtoval 32*i amikor keresgeltem, osszesen volt vagy 5-6db... Egyebkent ne csak a 320i-ket nezegesd, a tobbinek is hasonlo a fogyasztasa, ha nem vandalkodsz veluk.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17589

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 16:01


minden autóval van probléma, lehet bármilyen márka is... ki kell fogni, egyik se egyformán jó... van egy százalékos határ aminek meg kell felelni, és abban ingadoznak... valaminek lesz baja valaminek nem, sokszor van olyan, hogy tényleg kíméletesen használja a tulaj, mégis tönkremegy, hát ilyen szériát fogott ki...

én amit tudok, hogy amit csak lehet magamnak csinálom meg, nem viszem szervízbe, lehúzás, átb@szás, stb...nem kell mondani... mostanában úgysem szándékozom eladni, így nem is lényeges a szervízkönyv... az meg amúgy is megoldható...

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 15:11


Pozsika írta: Az 1.6 eléggé alulmotorizált, jóhogy sokat eszik. És cserébe nem is megy. 2.0 ehet kevesebbet emiatt.


Azt jól sejtem, hogy a 20d alázza a 20i-t?

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. július 18. péntek, 15:00


Az 1.6 eléggé alulmotorizált, jóhogy sokat eszik. És cserébe nem is megy. 2.0 ehet kevesebbet emiatt.

Pzs

Robinson írta: Van a leírtakban igazság, mi másért is írnának a fórum tagok, mint a hibák miatt.. Valóban rossz arányt állít fel a dícséretek és a problémák között

A 20i fogyasztásáról írt adatok viszont megdöbbentettek. Én jelenleg egy 1,6-os benzinessel járok, és annak a fogyasztása megközelítõleg 11-12 liter körül van. Igaz, hogy nyomom is neki, de akkor is... Ehhez képest egy 2 literes 7-9 liter százon?

Lehet, hogy hülye kérdés, de minden 20i 6 hengeres? Kerestem 20i-t is, csak az érdekesség kedvéért. A meglepõ az volt, hogy 1 misivel drágábban adják õket minimum, mind a 20d-ket. Ez vajon hogy lehet?