YELLOW írta:
amúgy egy régebbi karbis autót, de akár újat, akár 81-es üzemanyaghoz is be lehet állítani, azzal is ugyanúgy elmegy és nem fogyaszt többet. az egész azon múlik, hogy a gyújtást, és a levegőt mennyire tudják jól beállítani. sok országban 89-estől nincs jobb üzemanyag.
az itthoni kutakon ha leállnál megmérni a 95-ös lehet nincs csak 93-as...
Igen, de azokban az orszagokban nem azt az oktan szamot mutatjak, mint nalunk, mert nalunk a Research oktant merik ( SR EN ISO 5164-06) ami europaban a 95os benzinnel minimum 95 lehet, de a fimomito mindig nagyobbat csinal (kiveve a Lukoilt) pl az itteni Rompetrol es Petrom 95os benzine a valosagban 96 koruli, de mar kaptunk olyan benzint is ami 97.2 volt.
...ja magan benzinkutnal melozom.....
Azokban az allamokban, mint pl US ott a Motor oktant ( SR EN ISO 5163-06) mutatjak, pl ami nalunk 95 ott azoknal 85, de nem linearis egyik a masikkal, mert ami nalunk 96 az ott 85.1 .
Amugy ha akarod tudni, hogy milyen benzint vettel, akkor egyszeruen bemessz a kutho es elkered a legutolso uzemanyag transzport Minosegi dokumentumot (ezt nem tudom, hogy nalatok hogy hivjak), mert itt nalunk koteles a kutasnak megmutatni ha kered, tudod vasarloi jogok, fogyaszto vedelem bla bla....
Na csak kell tudd, hogy mit nezel...., na meg nem biztos, hogy a vezetoseg oda adta a papirt a kutasnak, hogy meg tudja neked mutatani.