A BMW megemelné a súlyhatárt a Forma-1-ben

2009. március 28. szombat 21:27, Robinson


A BMW Sauber mindent elkövet azért, hogy megemeltesse az autók minimum súlyhatárát a Forma-1-ben, mert a jelenlegi rendszerben komoly hátrányban vannak a nehezebb versenyzõk a könnyebb riválisokkal szemben.

Mindezt az is bizonyítja, hogy a német-svájci alakulat felemás stratégiával küldi pályára versenyzõit a hétvégi szezonnyitón.

Míg az alacsonyabb és könnyebb Nick Heidfeld megkapja a hibrid rendszert (KERS), "langaléta" csapattársa, Robert Kubica anélkül vág neki a szezonnyitónak, mert az eszköz extra tömege (30-40kg) teljesen tönkreteszi az autó súlyeloszlását.

A résztvevõk többsége kemény diétán volt a téli felkészülési idõszak alatt, ugyanis már akkor egyértelmû volt, hogy a KERS bevezetésével hátrányba kerülnek a nehezebb versenyzõk, ugyanis nekik kevesebb mozgásterük marad a ballasztok terén.

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen szerint elkerülhetetlen, hogy ne emeljék meg az autók minimum súlyhatárát, amin már évek óta nem változtattak, és jelenleg is 605 kg, pilótával együtt.

"Meg fogjuk emelni a súlyhatárt" – mondta. "Ez egy komoly probléma. Az, hogy az egyik autónkban helyet kapott a KERS, bizonyítja, hogy nem a rendszerrel van a baj."

"A KERS készen áll az éles bevetésre, és biztos vagyok abban, hogy a mi eszközünk még a könnyebbek közül való. A szabályok hibásak, amik büntetik a nagyobb pilótákat."

"Meg kell gyõzõdnünk arról, hogy minden pilóta a lehetõ legjobb csomaggal vágjon neki az adott futamnak, a pálya karakterisztikájától függõen, így versenyrõl versenyre döntünk majd arról, bevetjük-e az új eszközt. A jövõben mindenképpen támogatjuk minimum súlyhatár megemelését."

forrás: f1vilag.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Fejtsük meg a titkot: Honnan ered a BMW logo?
Fejtsük meg a titkot: Honnan ered a BMW logo?

A BMW égkék-fehér körnegyedekből álló logója, annak keletkezése és jelentése a mai napig vitatott téma. Megpróbáltunk utána járni mi lehet az igazság, de természetesen teljes bizonyossággal mi sem tudtuk megfejteni. tovább »


Világpremier: M3 Pickup az új sport-teherautó
Világpremier: M3 Pickup az új sport-teherautó

Követve a BMW M3 Coupé-t, az M3 Kabriót és az M3-as Sedan-t, egy negyedik karosszéria variáns készül feltűnést kelteni ebből a világszerte magas színvonalú sportautó csoportból. A legszigorúbb titoktartás mellett készült el a világon első magas színvonalú pickup a BMW M GmbH fejlesztési központjában. Ez az eddigi legsportosabb példa ebben a jármű kategóriában. tovább »


BMW Premium Selection és a 72 pont
BMW Premium Selection és a 72 pont

2010. november 11., 9:00 és november 13., 20:00 óra között ismét Premium Selection Budaörsön az Autoexpo-n. A minden évben megrendezett kiállításon a BMW által igazolt eredetű és minőségű fiatal BMW-k közül válogathatunk. A kiállított és megvásárolható BMW-k mindegyike 72 pontos minőségi ellenőrzésen esik át. tovább »


A BMW a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon
A BMW a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon

A látogatók előtt január 6-9. között nyitva álló 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW Group a jövő járműkapcsolati innovációit állítja a középpontba, úttörő kísérleti tanulmányok széles palettájával, egy magával ragadó kiállítói standon. Legyen itt most egy igen terjedelmes lista a bemutatott újításokról, később pedig az érdekesebbeket megnézzük közelebbről. tovább »