2007. június 01. péntek 07:21, Robinson
Az új M3-as BMW-ben debütál a bajorok elsõ duplakulpungos váltója, a DCT. A hétsebességes szerkezet minden eddigi megoldásnál gyorsabban és finomabban fog kapcsolni. Folytatáshoz kattints a továbbra!
A brit Autocar magazin értesülése szerint jövõ márciusban mutatkozik be a BMW elsõ duplakuplungos váltója, méghozzá az idén õsszel debütáló új M3-asban. A hagyományos hatfokozatú váltó mellett opcióként kínált, DCT (valószínûleg Double Clutch Transmission) névre hallgató újdonság a Volkswagen DSG-váltójához hasonló elven mûködik, de ebben már hét különbözõ áttétel közül válogathat az elektronika vagy a sofõr. A Getrag-gal közösen kifejlesztett egység képes teljesen automata módban is mûködni, de ha a sofõr kedve úgy tartja, õ is kapcsolgathat a középkonzolon elhelyezett kar (amilyen például az X5-ösben található) vagy a kormány mögé felszerelt fülek használatával. A gyáriak azt ígérik, hogy a DCT-nek köszönhetõen a 4,8 másodperces 100-as sprint is javulni fog pár tizeddel, az újdonság ugyanis a manuális váltónál és a korábban (illetve az M5-M6 párosban még mindig) alkalmazott SMG-nél is gyorsabban pakolgatja a fokozatokat, mindezt durva rángatások nélkül.
Az új DCT váltó nem csak az M3-as kiváltsága lesz, a késõbbiekben a hétköznapibb modellekhez is elérhetõ lesz, elõször várhatóan a 3-as és az 5-ös sorozatban, de természetesen áthangolt formában, hogy a kényelmi igényeknek még jobban megfelelhessen.
Forrás: a5.hu
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.