Tudtad, hogy az első összkerekes BMW egy E30 325iX volt 1985-ben? Hathengeres M20B25 kódú 171 lóerős motorral volt ellátva, és nem csak szedán, de kupé és touring verzióban is elérhető volt.
Ez a típus állandó 37:63 arányban hajtotta az első és hátsó kerekeket, csak a későbbi E34-es 5-ösbe került többtárcsás kuplung, ami lehetővé tette a nyomaték elosztását annak megfelelően, hogy a beépített vezérlőegység szerint mire volt szükség az ABS, a sebesség és egyéb szenzorok által küldött jelek alapján.
A BMW később az X3 és X5 modelleknél nevezte el az összkerekes példányait xDrive-nak, ami már teljesen integrálódott az autók elektromos rendszerébe, erősen kötődve pl. a DSC-hez. A BMW szerint az xDrive a világ egyetlen olyan intelligens összkerék hajtású rendszere, amely változó nyomatéka előkalkulációkon alapul, nem pedig reaktív. (A reaktív rendszerek leegyszerűsítve akkor avatkoznak be, mikor a kerekek már kipörögtek, míg az xDrive már a kipörgést is megpróbálja megelőzni)
Hogy miben különbözik ez a rendszer a többitől, azt az alábbi videó mutatja be a leglátványosabban.
Végül pedig néhány kép az első összkerékhajtású BMW-ről :)
Az Autogespot küldöttei nagyon szerencsésnek mondhatják magukat, mert részt vehettek a Holland BMW által bemutatott M3 GTS leleplezésén és elkészíthették, közzétehették ezeket a nagyszerű képeket a jelenleg legjobban teljesítő gyári M3 modellről. A közúti közlekedésre is alkalmas M3 GTS egy nagyobb és erősebb 4,36 literes V8-as motort kapott. tovább »
Minden év egyik legjobban várt éjszakai eseménye kerül megrendezésre szombaton a tököli reptéren. Immáron ötödik alkalommal gyűlnek össze a lóerők szerelmesei, hogy a nyári szezon kezdetét egy hatalmas bulival ünnepeljék. Autófanatikusok, motorosok, drift őrültek és a gyorsulás megszállottjai, sőt idén már a kamionosok is ott lesznek a Budapestről könnyedén megközelíthető helyszínen. tovább »
Miután kirobbant a Volkswagen konszern dízel motorjainak károsanyag-kibocsátás manipulációjának botránya, megjelentek olyan cikkek is, miszerint a BMW X3 is megbukni látszik a témában. Ezt a vonalat viszont elég gyorsan elvágták, és nem is lehet olvasni róla. A BMW az AUTO BILD-re hivatkozva a következőt közölte hivatalos levél formájában a márkakereskedő partnereivel: tovább »
Videó: Sabine Schmitz, a világ leggyorsabb taxisofőrje.
A nők rossz sofőrök. A volán a sör és a távirányító miénk, férfiaké. Legalábbis szeretünk ebben a hitben élni. Közben Sabine Schmitz M5-ösökkel furikázik a Nordschleife-n. Sőt fizetnek is neki, hogy keresztbe rakja a verdát, mi meg elfehéredő arccal kapaszkodjunk közben az anyósülésen. Mi, akiké a volán. tovább »