Tudtad, hogy az első összkerekes BMW egy E30 325iX volt 1985-ben? Hathengeres M20B25 kódú 171 lóerős motorral volt ellátva, és nem csak szedán, de kupé és touring verzióban is elérhető volt.
Ez a típus állandó 37:63 arányban hajtotta az első és hátsó kerekeket, csak a későbbi E34-es 5-ösbe került többtárcsás kuplung, ami lehetővé tette a nyomaték elosztását annak megfelelően, hogy a beépített vezérlőegység szerint mire volt szükség az ABS, a sebesség és egyéb szenzorok által küldött jelek alapján.
A BMW később az X3 és X5 modelleknél nevezte el az összkerekes példányait xDrive-nak, ami már teljesen integrálódott az autók elektromos rendszerébe, erősen kötődve pl. a DSC-hez. A BMW szerint az xDrive a világ egyetlen olyan intelligens összkerék hajtású rendszere, amely változó nyomatéka előkalkulációkon alapul, nem pedig reaktív. (A reaktív rendszerek leegyszerűsítve akkor avatkoznak be, mikor a kerekek már kipörögtek, míg az xDrive már a kipörgést is megpróbálja megelőzni)
Hogy miben különbözik ez a rendszer a többitől, azt az alábbi videó mutatja be a leglátványosabban.
Végül pedig néhány kép az első összkerékhajtású BMW-ről :)
A bimmerpost.com oldalon leltünk rá ezekre a képekre, melyeken az 1-es BMW facelift verzióját láthatjuk. Bár nem rajongok a pirosért, de ez nagyon szép. vagy inkább vörös? :) Ismét apró, de annál jelentősebb változásokat várhatunk. tovább »
A motorháztető alatt egy teljesen új 1.5 literes négyhengeres motor dolgozik amit BMW motor guruja Alexander von Falkenhausen fejlesztett ki. Ez volt az egyik olyan alkatrész ami érezhetően és látványosan megváltozott az IAA-n debütált prototípushoz képest: az 1:8.2-ről 1:8.8-ra növelt sűrítési aránynak köszönhetően az eredeti 5500-as fordulaton 75 LE-t teljesítő motor helyett egy 5700-as fordulatszámon 80 LE-t teljesítő hajtóművet kaptak. tovább »
Hil nem először ír nekünk a csináld magad rovatba, és ezúttal is egy igen átlátható, könnyen megérthető útmutatót kaptunk tőle. Jelenség: Meleg motornál (motor hőmérő mutató középállás után kb 10-15 percel), főleg 5. sebesség fokozatban 1500-2000 fordulat közötti gyorsításkor csörgő hang hallható. tovább »
A DriftGP Hungary a hazai autósport történetében ismét valami újat alkot a gymkhana és a drift szakág országos bajnokságában. Az eredeti kiírástól eltérően ugyanis egy időben egy helyen kerül lebonyolításra mindkét futamsorozat záróakkordja. Szeptember 10-11-én a tököli reptér aszfaltján garantált látványban lehet részünk! Két pályán egymás mellett profi és amatőr drift és gymkhana versenyzők fognak megküzdeni az év utolsó bajnoki fordulóján. tovább »