Már tesztköreit futja a BMW 5-ös Touringja

2009. április 18. szombat 21:24, Robinson


Az év végén érkezik az új 5-ös BMW. Ugyan hivatalos fotókat még nem láttunk, de elképzelések már napvilágot láttak az új modellrõl. Második generációs közös nyomócsöves dízeltechnológián és új turbós benzinmotorokon dolgoznak a bajor mérnökök.

Gõzerõvel dolgozik új 5-ös modellsorozatán a BMW. A prémium kategóriában a bajor gyártó már kissé lemaradt, hiszen a frissített Audi A6 már tavaly piacra került, az elsõ W212-es Mercedes E-osztályokat pedig már láthatjuk útjainkon. Szüksége is van az új modellekre a BMW-nek, hiszen eladásai igencsak fogyatkoznak az európai piacokon.

Végleges képeket ugyan még nem láttunk a modellrõl, de az új 7-es némi ízelítõt adhatott az új bajor formaterv irányzatokról. Az új 5-ös szedánt az év végére ígéri a német gyártó, így valószínûleg a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be. A Touring változat egy évvel késõbb érkezhet a kereskedésekbe. Az új modell váza egy érdekes hibrid fém rendszerbõl épül fel: a kocsiszekrény eleje teljes egészében alumíniumból készül, míg az utastér és a csomagtartó hagyományos technológiával, acélból készül. A gyár elmondása szerint ezzel még jobban javítják a súlyelosztást. Nagyobb hangsúlyt fektetnek a turbós benzinmotorok fejlesztésére és egy második generációs közös nyomócsöves dízeltechnológián is dolgoznak a bajor mérnökök. Az alapáron járó kéziváltó hatsebességes lesz az összes motorhoz, de felár ellenében rendelhetünk hatsebességes szekvenciális automatát, vagy akár egy új nyolcsebességes bolygómûves ZF automataváltót is. A autó súlycsökkentése érdekében több helyen használnak majd alumínium és karbon elemeket. A luxusra hangolt modellekbõl nem hiányozhat majd a finom bõrbe varrott belsõ, vagy a távolságtartó tempomat, amely vészfékezésre is képes. A sportos M modell karosszériájának elemeiben megjelenik majd a szénszálas mûanyag is a súlycsökkentés érdekében.

Sokat várunk az új BMW 5-ös modelltõl, hiszen a német gyártó mindig valami csemegével lepi meg a vásárlókat. Az új hetes esetében is láthattuk, hogy nem a hatalmas belsõ térével, hanem a sportosra szabott, elegáns formájával próbál hódítani most a luxusgyártó. Hasonló várható az 5-ös szériától is, így bizonyára nem fognak csalódni a leendõ tulajdonosok.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Video: Bejelentés volt, Isetta nem lesz. Jönnek az i-BMW-k
Video: Bejelentés volt, Isetta nem lesz. Jönnek az i-BMW-k

Ma hivatalosan is bejelentette a BMW az új márkáját, ami a jövő elektromos járműveinek égisze alatt kerül majd piacra. Az almárkát egyszerűen csak "i"-nek nevezik, és az első jármű, melyet piacra dobnak a Megacity városi autó. A bejelentés gyakorlatilag újat nem foglalt magába, csupán az eddigieket erősítette meg, kivéve az Isetta elképzeléseket. tovább »


A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at
A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at

Jason Statham pedig nem tud vezetni. Bár már majd 3 éves reklámról van szó, én pl. csak most találkoztam össze ezzel az öngólnak bátran kikiáltható klippel, amiben az Audi 30 éves autókhoz hasonlítja az akkori legújabb modelljét. Miről is van szó? Kb. arról, hogy a nyolcadikos Attila sokkal stabilabban bringázik kitámasztókerekekkel, mint az Ovis Miki freestyle BMX-el. tovább »


2012-es 6-os BMW konfigurátor a németeknél
2012-es 6-os BMW konfigurátor a németeknél

A BMW német weboldalán már elérhető az F12-es kabrió konfigurátora. Bár már most összekattintgathatjuk a számunkra legideálisabb összeállítást, az első megrendeléseket 2011-be fogják csak leszállítani. A legolcsóbb (ezen autó esetén még az alap felszereltségre se mondanám, hogy fapados) verzió 94.300 Euro, azaz 26 millió forint. tovább »


Elvan a német ha játszik: V10-es szervcsere. - video
Elvan a német ha játszik: V10-es szervcsere. - video

Nekem nem igazán jönnek be a roadster-ek, és ez igaz a BMW Z sorozatára is. Legalábbis alap esetben. Ennek ellenére a Z4M viszont már önmagában is elég csábító ahhoz, hogy megdobogtassa a szívem, de mi van, ha egy V10-es duruzsol benne? tovább »