Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar

2015. december 28. hétfő 00:19, Robinson


Tízéves, százezret futott patika BMW áron alul. Semmi más nem érdekli a vevőt, csak az, hogy kevés legyen a kilométer, és a kifizetendő összeg is. Ezer helyen megírták már, hogy állapotot veszünk, nem kilométert, de a magyar prémiumvadászoknak sajnos nem csak a zsebük az üres, de a fejük is.

Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar

képek megtekintése

A magyar prémiumvadászt nem lehet megvezetni. Ő tudja, hogy a Te autód nem ér többet annál, amit a használtautón látott a lista elején, miután a szűkítési feltételek megadását követően megnyomta a keresés gombot. Tudom ezt azért, mert volt egy kattanásom, kinéztem magamnak egy autót, így eladóvá vált imádott E60 530d-m, amiről legutóbb itt írtam, mikor megvettem. Illetve ott sem konkrétan a kocsimról, hanem az eladókról, és autóikról. Most viszont a vevőkről.

Egy rövid kitérő: A tavalyi írásom kommentelői között voltak, akik kérték, majd számoljak be róla, mennyire lett megbízható az autó, mikre kellett költenem.

Nos, az együtt töltött egy év alatt egyszer sajnos otthagyott az út szélén, mégpedig a visszafolyócső elpukkanása miatt. Szépen eleresztette a hűtővizet, így aztán tréler lett az utazás vége, és egy közel ötvenezres számla, amiben a beszeráras gyári, új cső vásárlása is benne van.

Természetesen a CCC navigáció is megadta magát, aminek az a jellemzője, hogy egyszer csak elkezd újraindulgatni, és a BMW logónál tovább nem jut. Így nem csak navigáció nincs, de zene sem. Erre a hibára viszont számítottam, minden CCC meghal előbb, vagy utóbb. De inkább előbb.

Úgy döntöttem, hogy hallgatok a szakértői tanácsra, és nem egy másik CCC-t rakunk bele, hanem egy újabb generációs CIC-et. Azok ugyanis jellemzően nem romlanak el, sokkal gyorsabbak, hiszen merevlemezről futtatják a navigációt (is), alapból tud mp3-mat lejátszani, a menürendszer is modernebb, igényesebb.

A beszerelésről ezúttal is a BMW-k mestere, Nagy Miklós gondoskodott. Maga a kütyü, monitorral, fejegységgel, kontrollerrel, kábelekkel, klímatakaró előlappal olyan 300.000 forint körül állt meg. Nyilván erre még rájön a szerelési, kódolási, programozási költség, illetve a középkonzol díszléc kontroller részének kivágatása emberi módon.

Ezen kívül az autót hiba, és hibakódmentesen adtam el!

A járgány egyébként nagyon jól felszerelt volt, bár nem volt full-extrás, ahogy azt már a sokkal szerényebb felszereltségre is meg szokták jelölni a használtautó portálon.

- komfort bőr ülések
       - memória sofőr és utasoldalon
       - ülésfűtés elől-hátul
       - elektromos combtámasz
       - elektromos fejtámla
       - elektromos deréktámasz
       - elektromos oldaltámasz
       - dönthető, sízsák és pohártartós-könyöklős hátsóülések
- elektromos hátsó roló
- oldalsó rolók
- CIC navigáció
- automatikusan sötétedő belső és külső tükrök
- automatikusan behajló külső tükrök
- esőszenzor
- parkolóradar elől-hátul
- tempomat
- sport multikormány
- elektromos kormányoszlop
- gyári riasztó
- CERBEROS védelmi rendszer motortérzárral
- bixenon fényszórók
- nyestriasztó
- pohártartók sofőr és utasoldal
- fény csomag (automata lámpa, kilépőfény, oldalzseb világítás, visszapillantó világítás)

Most próbáltam csak azokat felsorolni, amik hiányoztak azokból az autókból, amiknek az árával példálóztak a vásárlójelöltek. Merthogy erről szólna ez az írás valójában, hogy milyen módszerekkel próbálták meg a vevők olyan áron elvinni az autót, mint a frissen, németországból áfacsalással importált, ismeretlen előéletű egyedeket.

Az én jószágom 2005 év végi kiadás volt 325.000 kilométerrel. Ez volt az egyik fő érv, mikor a meghirdetett 2.350.000 (megjelöltem a hirdetésben, hogy 2.750.000-ről van leárazva) forintos árat már telefonban 2.000.000-ra akarták lealkudni. Megfordult a fejemben, hogy ha nagyon ezen múlik, akkor ebben is 213.000 km lesz, hogy boldog legyen az új tulajdonos, de ez csak a hirtelen düh villantotta fel egy-egy telefonbeszélgetést követően.

Érdekes, hogy a használtautón a bimmerek 90%-a 250.000 km körül van 10 éves korukban annak ellenére, hogy 6 éve volt az utolsó szervizkönyv bejegyzés 160.000-nél. Ahogy a bevezetőben is említettem, ezerszer elmondták és leírták már több portálon is, hogy állapotot veszünk, nem kilométert, de a magyarnak hiába pofázik bárki.

A frissen behozott csodaparipáknak az előéletéről semmit nem tudni. A magyarországi regisztrációt megelőzőn a kilométerórát oda tekerik vissza, ahova akarják, és azzal legyen tisztában mindenki, hogy a németek sem azokat az autókat adják 1.500.000 forintnak megfelelő euróért, amikkel semmi probléma nem volt élete során.

Miért pont másfél millát említem? Mert volt egy srác, aki mit ad isten, pont az én hirdetésemet követően posztolta ki egy BMW-s Facebook csoportban a sajátját 1.800.000-ért. Kicsit felbaszott a dolog, rá is írtam a srácra, hogy érdeklődjek. Pár sor után nem titkoltam, hogy fel tudnám gyújtani a fajtáját a kocsijában ülve. Elmesélte ugyanis, hogy németből hozta az autót pár napja, másfél milláért vette, gyorsan el akarja passzolni egynyolcért, hogy hozhassa a következőt.

Tisztában vagyok vele, hogy én is csak a messziről jött ember vagyok, akikről tudjuk, hogy azt mondanak amit akarnak. Ennek fényében miért is emelje az én autóm árát az, ha azt mondom, teljesen fel lett újítva?

Nem kell elhinni. Meg kell róla győződni. A hirdetésemben feltüntettem, hogy önköltségen át lehet nézetni bármelyik budapesti márkaszervizben. Ezen kívül volt nekem számlám is, fényképem is. A kicserélt elemekről, és a beszerelés folyamatáról egyaránt.

Ha az előző írásomat nézzük, akkor rögtön kiderül, hogy teljesen biztosan megspórol a vásárlóm rengeteg pénzt. Új leömlő, porlasztócsúcsok, indítómotor, izzítóelektronika, görgők, szíjak, fékek. Az árakat nem írom le újra, azokat a linkre kattintva meg lehet nézni.

Mikor megvettem az autót, körbemértem rétegvastagságmérővel, és tudom, hogy nem volt fújva soha. Miután hozzám került, egy kisteherautó meghúzta a jobb első sárvédőt, majd elhúzta a csíkot. Vettem rá egy gyári sérülésmentes darabot színben, és azt rakattam fel.

A szaki:

Jött egy srác a haverjával, úgy tűnt, értenek a bömösökhöz. A haver fényezőként dolgozik, és közölte (szabadszemes vizsgálatot követően), hogy az ajtók alja ködölve van, nézzem csak meg. Kérdően néztem a vásárlóra, aki annyit bírt mondani: "Én sem látom, de Ő a szaki". Ők végül szintén kétmilliót ajánlottak a taligára.

A tapasztalt milliomos:

Egy másik fickóhoz elautóztam, mivel Ő nem volt járásképes, műtétje volt. Telefonban azt mondta, ha valóban olyan az autó, mint amilyennek meghirdettem, alku nélkül megveszi, készpénzzel fizet. Miután a személyes találkozó alkalmával meghallgattam az élettörténetét (körlbelül 10 milliárd forint értékben sorolta fel az addigi autóit...), jött az érvelés. Nagyon szuper gyári emmes kecskét nézett magának, csak százötvennel több, és csak kétszázezer van benne, úgyhogy az enyémért két millát adna. Feleslegesen autóztam 80 kilométert ismét.

Az igényes:

Az autó első lökhárítóján matrica volt, hogy a felverődő kövek ne a fényezést küldjék szét.
Meglátogatott a munkahelyemen egy nagyon "szimpatikus" páros. Telefonban elmondtam nekik, hogy egy fillért sem engedek az árból, ha alkudni szeretnének, el se induljanak. Körbejárták az autót, mentünk egy próbakört, jól megrágták a dolgot. Rágyújtottam, és a csomagtartónál állva hallgattam, ahogy állank az autóval szemben, és azt mormogják, hogy gusztustalan, undorító. Kifejtették, hogy ez a lökös matricázásának szól, ami nagyon sokat ront az autó értékén. Továbbá a gyári színű ülés szerintük nem is volt BMW-ben soha, és amúgy is nagyon sokat kell foglalkozni a beltérrel. Miért? Mert nem tetszik nekik ez a szín, és át kell festetni az egészet. WTF?! Hozzátették még diszkréten, hogy szerintük a navigációt sem kellett volna lecserélni, mert ez szar, ami most benne van.
Ekkor előkerült a pénzköteg, és miközben lóbálta az úriember, próbált meggyőzni: "Testvérem, én készpénzzel jöttem, látod, nem a számat járatom, itt van kétmillió, ez nem csak ígéret, itt van"
Ennél undorítóbb érvelési formát még nem láttam soha. Úgy gondolta a jóember, hogy az orrom előtt lobogtatott kétmillióra beindul a nyálelválasztásom, és majd kapva-kapok az alkalmon, hogy az a köteg hozzám kerüljön. Elmondtam neki, hogy szerencsére nem kenyérre kell a pénz, és ennél többet ér az autó, majd elbúcsúztunk.

A jóindulatú felvásárló:

Aki arra sem veszi a fáradtságot, hogy felhívjon, inkább sms-ben alkuszik majd' félmillió forintot:


Az erélyes piackutató:

Felhívott egy ipse, lezongoráztuk a szokásos kottát, mindent elmondatott velem az autóról, jóformán csak a cikkszámokat nem kellett felolvasnom az alkatrészekről. Egyik pillanatban csak átadta a telefont az erélyesnek, aki közölte (és most idézem): "Jó napot uram. Egymillió nyolcat ér az autója, még ma elvisszük ennyiért".
Erre nem is reagáltam, leraktam a telefont.

Az flottatulajdonos cserekereskedő:

Facebook-on próbál meggyőzni, hogy az Audi A6-osát be kéne számolnom. Mikor rájön, hogy nem megy, megpróbálja a Honda Accord-ját, a Mercedes-ét és végül a BMW 745d-jét. Mindezt úgy, hogy szédülök, mikor értelmezni próbálom mit ír. Biztos vagyok benne, hogy valami jól kereső egyemista lehetett...

A legbosszantóbb az volt, hogy rengetegen hívtak fel, akik végigmondatták a kottát, majd elkezdték sokallni a futott kilométert, és azzal érveltek, hogy kétmillióért vannak kevesebbet futottak is. Akkor minek hívsz fel? Miért nem veszed meg azt, amelyik árban, és futásteljesítményben megfelel? Miért szarod telibe azt, hogy olyan felszereltségű és állapotú autót hirdetek, ami jóval többet érne az általad példaként felhozottaknál, és még annál is, amennyiért adom?

Nem a szervizelés költségeit akartam behozni az eladáson, hanem az autó felszereltségét, és állapotát áraztam be. Pontosan azért, mert ahogy azt korábban megírtam, olyan használtautót vásárolni, amire nem kell költeni, szinte lehetetlen. Én egy ilyet kínáltam. Egy az egyben átmásolhatnám ide a korábbi cikkem utolsó mondatait, hogy milyen igénytelenség jellemzi a magyar autótulajdonosokat, és ez nem csak az eladókra, hanem a vásárlókra is igaz.

Aki végül a meghirdetett áron megvette az autót, nem is csámcsogott rajta szinte egy percig sem. Megnézte, imádta, értékelte, elvitte. Facebook-on bejelölt ismerősnek, többször is beszéltünk azóta, és boldog tulajdonosa az egykori kocsimnak, azóta is hibamentesen. Kicsit meg is bántam a dolgot, fel is ajánlottam neki, hogy visszavásárolom, rá is ígértem, de nem adta. Ennyire volt szar az autó, amit nagyon sok ember nem tudott értékelni. Így futnak el egy jó vétel mellett csak azért, mert hülyének nézik a másikat, és rövidtávon gondolkodva szeretnének két-háromszázezer forintot spórolni.




Komment írása



richarderdosi 2016. május 06. 18:44
Sziasztok!
Hasonló cipőben járok, 2003-as évjáratú 320d MSportpaket-es autómat szeretném eladni. 2006-ban hoztam saját használatra, törés és gányolásmentes. Ugyanez ez a szitu, már telefonban megnézés nélkül alkudoznak, vicc. Az autóban a valós 390.000 km van. Pont annyi mint a 250.000-re visszatekertekben.Próbáltam feladni a hirdetést itt az oldalon, de sajnos nem sikerül. Minden ötletet megköszönök.
Üdv. Ricsi
+36/20/383-6116
Csubika 2016. március 11. 10:06
Sziasztok! Bár én még nagyon új vagyok a Portálon, de nagyon régi vágyam volt már egy BMW E90. Egy igazán jó autót venni... Sokat vártam rá és nagyon sokat dolgoztam azért, mire egy olyan állapotú és korú másik autót tudtam venni aminek az eladása után végre megvehettem az áhított E90-et. Az én történetem is pontosan ez volt mint amit olvastunk a cikkben. Előbb az eladott autómmal, utána pedig a BMW megvásárlásánál. Nem szapulom a szót, csak azt akartam mondani: RESPEKT annak aki így kitart az mellett amit akar! Manapság azért jó érzés tudni, hogy van még akit nem a nyereség vezérel, hanem tudja, hogy mit jelent az,hogy érték...A szó hagyományos értelmében...
notoriusbg 2016. január 17. 13:25
Köszi a cikket, jó tudni, hogy vannak ilyen gondolkodású eladók/vevők! Örülök, hogy sikerült kitartanod és annak is, hogy összességében végül is happy end lett a történetből! ☺
notoriusbg
pityek1 2016. január 17. 07:52
Azt hiszem ez az eddigi legkorrektebb cikk amit olvastam!!!!!
pityek1
2015. december 31. 20:40
http://totalcar.hu/magazin/hir...as_bmw-je/

Vagy itt ez a példa.Én ezt hívom dísztárgyként való kezelésnek.

Te azokat írod,akik hülyének nézik az embert...
2015. december 31. 20:15
Egy kocsinak nem a kora számít,hanem az állapota.Az én 2003-as kocsim jobb állapotban van,mint másnak az 5 éves vasa,ahogy látom általában.A másik kocsim 23 éves már,de az is korát meghazudtoló állapotban van.Abban 200 000 km van.Új kora óta van a családban.Az is letagadhatna kb 15 évet a korából.Mondjuk én tényleg dísztárgyként bánok az autókkal Én nem tákolgatom a kocsikat,hanem megkapják amire szükségük van.Csak pár titka van annak,hogy egy autó sokáig szép,és jó maradjon.Többek közt egy fedett garázs,rendszeres ápolás,alap karbantartások elvégzése,viszonylag kevés használat.
Bevallom őszintén,még egyetlen egy e46-ost sem láttam ilyen jó bőrben,mint az enyém.Mazda 626-ból sem mondjuk...
Mindkét autót dícsérik idegenek.Már megszoktam.
Na ez a dísztárgyként való kezelés.
BarG 2015. december 31. 14:52
Csak a kisördög kedvéért.
Van még egy tulajdonsága a magyar autóeladóknak, mégpedig az, hogy nem veszi figyelembe, hogy minden annyit ér, amennyit mások hajlandóak kifizetni érte. Számtalan autót hirdetnek akár éveken keresztül, mert a gazdáik képtelenek agyilag felfogni, hogy hiába gondolják ők valami dísztárgynak a sz@rukat, az bizony fél- vagy háromnegyed úton van az elporladás felé. És ennek megfelelő az ára is. Gyakran az így kitartott autók többet vesztenek az értékükből csak az idő múlásával, mint amit engedni kellett volna, hogy elvigyék. De hát ennek felfogásához agy is kellene, az meg nincs. A dísztárgyakról meg kiderül, hogy szigszalag meg drót tartja össze.
BarG
Gabesz70 2015. december 28. 21:21
Szintén E60, csak kicsit újabb, de 300e+ km-el. Előre félek mi lesz ha elakarom adni. Azt hiszem inkább simán beszámíttatom hogy megússzam a barmokat!
2015. december 28. 20:39
Ezért maradt meg a 316-osom.1.9 M forintért hírdettem.Komoly vevő lenne még most is,ő alkudni sem akarna az árból.Egy a sok közül.De csak azért,mert kapna egy költségmentes autót.Ez megérné neki hosszútávon ugye.De mégsem adom el a drágámat neki sem,mert nem akarok idegeskedni a másik kocsival.A pikk-pakk 316-os árából tuti nem kapok pikk-pakk 330i-t mondjuk...Hiába hírdtetnek ilyeneket dögivel.Azok közül egyik sem pik-pak.Csak kellett idő,hogy felfogjam.Bilibe lógott a kezem.De azoknak is,akik patika állapotú autót akarnak aprópénzért.
GNoRbY88 2015. december 28. 20:05
Én is régóta nézegetem E46-osokat, és igazad van abban, hogy amiket becsben tartanak a fanatikusok, azoknak több is az ára, szóval még inkább várok az igazira, mert vannak olyan eladók is akik hülyének nézik az embert, és olyanokat írnak, hogy ennek nem kell nagy szervíz, mert láncos, meg oda írja, hogy m-packet közben meg csak egy M matrica van elől hátul ráragasztva
GNoRbY88
Coyote 2015. december 28. 13:51
A CCC meg remélem nem szarik be soha, ne ijesztegess
Coyote
Coyote 2015. december 28. 13:49
Korrekt írás

Az én E46-omat is olyan vitte el, aki tudta mit akar, nem alkudozott, megnézte, ment vele picit, aztán vérző szívvel integethettem neki. Tudta, látta, hogy jó autót vesz, és egy percig sem érdekelte a 285.000 km.
Aztán magamra ismertem a jó vevőben én is, mikor az utódért mentem. Gyanakvóan végigmértem, kifaggattam a tulajt, kipróbáltam. Találtam meglepetés-hibát az autón, amiért nem hagytam volna ott, de azért zavart - így annyit kértem, hogy a 4 téli gumi is legyen az árban (4 millás adásvételnél ez nem tényező). Az esztétikai hibát orvosoltam pár tízezerből. Az adásvétel után meg kellemes érzéssel fogtam kezet az eladóval, nem basztuk fel egymást felesleges kötekedéssel. Lehet így is.
Coyote
YELLOW 2015. december 28. 11:41
na én ezért tartom inkább meg... Isten ments, hogy ilyenekkel kelljen tovább őszítenem a hajam. valóban pont ugyanez van, amit írsz. de nem csak autóknál, bárminél, amit eladásra hirdetsz. komolyan inkább nem adok el semmit, rohadjon a nyakamra, csak ezek neeee...
YELLOW
nickname 2015. december 28. 08:21
ez sajnos az élet minden területén így van.

Én nem értem milyen milyen mutánsokat nevel ez a társadalom, de sokszor olyan gusztustalan érvrendszerű alkukkal találkozok amit egyszerűen nem tudnék elképzelni.

A magyar BMW vásárló egyébként rettentő dörzsölt, és tudatos öt nem lehet megvezetni. "később meg a konstrukció volt a hibás, nem az ö döntése "
nickname


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance
Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance

A BMW i modellek számára kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelltrió képében immáron a vadonatúj BMW 7-es sorozatba is megérkezett. A kivételes adottságokkal felvértezett luxuslimuzin-hármas meghajtásáról egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik tovább »


A sosem látott családi M: BMW E46 M3 Touring
A sosem látott családi M: BMW E46 M3 Touring

Mélyen a BMW M hadiszállásának garázsában egy különleges M3 típus bújik meg, ami sosem látott napfényt. A titkon épített BMW E46 M3 Touring sosem került a piacra, pusztán jövedelmezőségi megfontolások okán. A BMW ugyanis úgy gondolta, nem lenne rá akkora igény, hogy megérje gyártani. Vajon tévedtek? tovább »


BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat

A bajor gyártó a közelmúltban több százmillió eurót fektetett be a dél-németországi létesítmény széleskörű fejlesztésébe. Az új BMW 5-ös sorozat tömeggyártása már az év végén megkezdődik. A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja is a BMW Group alsó-bajorországi, Dingolfingban működő üzemében készül majd. Az új BMW 5-ös limuzin tömeggyártása már az idei év végén megkezdődik, hogy a modell első képviselői már 2017 elején megérkezhessenek az utakra. tovább »


M3-al a jégen át. BMW vezetési tréning a havon.
M3-al a jégen át. BMW vezetési tréning a havon.

Jön a tél, de a vezetés élménye nem múlik. A megfelelő előkészületekkel a vezetés a téli hónapokban is biztonságos maradhat, sőt, akár szórakoztató is. A "BMW Snow and Ice" tréning keretin belül, Sölden jeges útjain, ellenőrzött körülmények között, speciális járművezetői képzésben vehetünk részt. tovább »