N3mus írta:
YELLOW írta:
viktor írta:
lalada írta:
N3mus írta:
Sziasztok!
Az alábbi 2 hirdetésben kérném szakértők tanácsait .
330d
320i
Jelenleg egy 1.8 vectrám van és őt cserélném le. Diesel autóm még soha nem volt csak benzines ( ez a 3. ) Nem tudom mennyire kell félni tőle ( és nem arra gondolok hogy szervíz mert az mindegyinek kell.) A második benzines képen ( nem szakértő ) szememnek jól néz ki de már lassan fél év látom fent és ilyen sokáig azért bmw nem szokott fent lenni ok nélkül .
Alap kérdések amiket ilyenkor felmerülnek : Városban + autópálya havi 1-3 alkalom 300km + felett.
Előre is köszönöm a segítséget.
Nem tudom, hogy Szeged milyen, de ha sokat városozol akkor én benzinest vennék inkább. Amit linkeltél az szerintem se árban, se évjáratban, se felszereltségben nem az igazi. A 30d-t leszedték közben. A dízelnek idő kell hogy bemelegedjen,rendszeresen meg kell járatni fordulaton is, a város (főleg BP-hez hasonló dugók) ölik rendesen. Ha szeretsz vezetni, kézzel váltani, benzinest veszel.. többet fogyaszt, de a feeling egész más. Én a helyedben egy min 25i-t néznék M54-es mocival, 30i lenne a tuti.
Dízellel járok a városban Általában rövid távokat. Évi 25 ezer km körül megyek vele. Volt benzinesem is tudok hasonlítani. A benzines többet fogyaszt akár mit csinálsz vele ehhez képest a dízel olyat megy alapról, hogy le esik a fejed. A dízel drágább viszont eladni is többért tudod. Olyat vegyél amire nem sajnálsz majd költeni.
ez hülyeség... a dízelek jóval olcsóbbak lettek a használt piacon. köszönhetősen, hogy gatyára vannak menve, mert városban használják őket :D
ha te azt a 25ezret mind városban hajtod le dízellel, akkor nem kell csodálkozni kuplung, kettőstömegű, futómű, és egyéb problémákon. a dízel nem arra van, hogy 5km-ként le legyen állítva, és napjában 10x indítva, ami idő alatt sosem tud bemelegedni.
hiába lép neked a dízel, ha egyszer nem fog majd. meg városban nem mindegy? egy kis benzines is elég volna. meg ez a mit lép, mit lép. ilyenkor komolyan azon gondolkozom, hogy ezen kijelentést tevő emberek vajon versenypályának tekintik a közutat? mert az szomorú.
azt tudom mondani időben kell elindulni, ha meg késésben vagy, akkor sem érdemes száguldozni, mert lehet sosem érsz oda.
mondjuk ha havonta megy a kérdező 1-3 alkalommal pályán, akkor logikus lehet a dízel, mert legalább a városi tötymörgést ki lehet belőle hajtani. de itt nagyban jó lenne tudni a városi használat mit jelent. napi mennyi km-t, mennyi indítás, mekkora távok.
A városi táv minimális 1-5km maximum 2-3 indítás/ leállás / nap ( szóval elég rövid táv ) . Ezért is akartam kerülni a dízelt de ahogy kiválasztom hogy benzines pl használtautón a találati lista hirtelen 1/10-re csökken.
Már lassan 1,5 vadászok rá de sajnos vagy lecsúsztam róla vagy túlment a felső határon az ár ( ez főleg a mobile.de találtakra igaz )
dízelt többet adtak el, de az sem véletlen, hogy több is van eladó belőle.
az eladó hazsnált autók kb 10%-a eladó azért, mert újabb autóra vált a tulaj, és amúgy semmi komoly baja nincs a gépnek. a többi azért, mert nem tudja fizetni a hitelt, valószínű szervizre sem volt költve normálisan, hiába van odaírva, hogy ez vagy az lett cserélve ilyen értékben. vagy akkor kerül eladásra, amikor túl sokat kellene már költeni rá. még úgyis lehet nagy költség ha az ember olcsón tud alkatrészt beszerezni és mondjuk jó szerelője van.
nem tudom milyen összegben nézel, mi a max limit, de lehet célszerű kicsit kintebb tolni.
külföldi oldalakon amúgy is jellemzőbb, hogy 1-2 euro-val fentebb viszed máris több autót dob be.
kint és itthon is általában a jó autók nem olcsóak. ha kevés a keret, azért ne vegyél meg egy lepukkant gépet, inkább gyűjtögess hozzá, én ezt tudom javasolni.
nyilván a sok dízel lenyomja egymás árait ezért is lehet picivel olcsóbb.
én még a kis benzinessel is úgy csinálom, ha 5km-re kell menni, akkor is inkább kocsikázok, lesz belőle 10km. de még én ezt sem merem rövid távon hazsnálni, vagyis inkább úgy mondom nem szeretem.
az ideális az volna, hogy hosszú távra dízel, rövidre városban, pedig egy kicsi benzines. lehet többet fogyaszt, de nem ártasz az autónak annyit vele, mint egy dízelnek. tudom 2 autót nem engedhet meg mindenki magának, nehéz a döntés.
szerk.: megnézve a linket, a 20i helyett már inkább egy 4 hengeres benyás, akár faceliftes 18i, mert a 20i valóban sokat fog enni. akkor már tényleg jobb egy 25i. és lesz elég erő pályán is, ha fontos.