Ropika fórum hozzászólásai

Ropika Elküldve: 2013-06-26 09:53 Klíma

YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Klíma probléma adódott. A jelenség: klíma bekapcsol, hűvös levegő nem jön csak kb. a kinti, előremegyek megnézni, a ventilátor meg sem mozdul. A Kompresszoron az ékszij rajta van,viszont valami fura barna szinű kenőanyag félét véltem felfedezni a viszko ventilátoron. Diag nem tárolt el semmi hibát
, viszont az A/C control sysetm/ pressure senzorra élőadat olvasásnál -0.018 bar írt. A ventilátor kb. 3 éve lett cserélve szóval azt kizárnám. A kérdés ha nincs elég gáz a rendszerben akkor a klíma kompresszor vajon magától lekapcsol? A másik ha a kompresszor nem megy akkor azt tudja a ventilátor és az sem megy? A harmadik hogy milyen meghibásodásai lehetnek egy kompresszornak, meg mi lehet az fura barna színű lötyi, mert nem motorolaj volt az tuti? Arra gondolok hogy valami elszállt a kompresszorban és a kenőanyagát az ékszíj szétspriccolta a motorban. Vélemény?


hát ha kevés a gáz nyomása, akkor valóban nem indul el a kompresszor.


És a ventilátor?


mi van vele? összefügg. ha a sima hűtőventire gondolsz, az meg akkor kapcsol ha kell.


A klima ventilátort kérdezem mert hogy nekem az sem megy. Az összefügg a gáznyomással vagya kompresszoral?


hogy menne a klímaventi, ha el sem indul a klímakompresszor? ezért írtam összefügg.


Ok. Köszi.

Már csak az a kérdés hogy tudnám kideríteni hogy a gáz a kevés, vagy a kompresszor romlott el, vagy a klimaventi?

Ropika Elküldve: 2013-06-25 19:02 Klíma

YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Klíma probléma adódott. A jelenség: klíma bekapcsol, hűvös levegő nem jön csak kb. a kinti, előremegyek megnézni, a ventilátor meg sem mozdul. A Kompresszoron az ékszij rajta van,viszont valami fura barna szinű kenőanyag félét véltem felfedezni a viszko ventilátoron. Diag nem tárolt el semmi hibát
, viszont az A/C control sysetm/ pressure senzorra élőadat olvasásnál -0.018 bar írt. A ventilátor kb. 3 éve lett cserélve szóval azt kizárnám. A kérdés ha nincs elég gáz a rendszerben akkor a klíma kompresszor vajon magától lekapcsol? A másik ha a kompresszor nem megy akkor azt tudja a ventilátor és az sem megy? A harmadik hogy milyen meghibásodásai lehetnek egy kompresszornak, meg mi lehet az fura barna színű lötyi, mert nem motorolaj volt az tuti? Arra gondolok hogy valami elszállt a kompresszorban és a kenőanyagát az ékszíj szétspriccolta a motorban. Vélemény?


hát ha kevés a gáz nyomása, akkor valóban nem indul el a kompresszor.


És a ventilátor?


mi van vele? összefügg. ha a sima hűtőventire gondolsz, az meg akkor kapcsol ha kell.


A klima ventilátort kérdezem mert hogy nekem az sem megy. Az összefügg a gáznyomással vagya kompresszoral?

Ropika Elküldve: 2013-06-25 16:01 Klíma

YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Klíma probléma adódott. A jelenség: klíma bekapcsol, hűvös levegő nem jön csak kb. a kinti, előremegyek megnézni, a ventilátor meg sem mozdul. A Kompresszoron az ékszij rajta van,viszont valami fura barna szinű kenőanyag félét véltem felfedezni a viszko ventilátoron. Diag nem tárolt el semmi hibát, viszont az A/C control sysetm/ pressure senzorra élőadat olvasásnál -0.018 bar írt. A ventilátor kb. 3 éve lett cserélve szóval azt kizárnám. A kérdés ha nincs elég gáz a rendszerben akkor a klíma kompresszor vajon magától lekapcsol? A másik ha a kompresszor nem megy akkor azt tudja a ventilátor és az sem megy? A harmadik hogy milyen meghibásodásai lehetnek egy kompresszornak, meg mi lehet az fura barna színű lötyi, mert nem motorolaj volt az tuti? Arra gondolok hogy valami elszállt a kompresszorban és a kenőanyagát az ékszíj szétspriccolta a motorban. Vélemény?


hát ha kevés a gáz nyomása, akkor valóban nem indul el a kompresszor.


És a ventilátor?

Ropika Elküldve: 2013-06-25 14:41 Klíma

Ja még annyi hogy minden biztosíték megnézve, nincs bajuk.

Ropika Elküldve: 2013-06-25 14:38 Klíma

Sziasztok.

Klíma probléma adódott. A jelenség: klíma bekapcsol, hűvös levegő nem jön csak kb. a kinti, előremegyek megnézni, a ventilátor meg sem mozdul. A Kompresszoron az ékszij rajta van,viszont valami fura barna szinű kenőanyag félét véltem felfedezni a viszko ventilátoron. Diag nem tárolt el semmi hibát, viszont az A/C control sysetm/ pressure senzorra élőadat olvasásnál -0.018 bar írt. A ventilátor kb. 3 éve lett cserélve szóval azt kizárnám. A kérdés ha nincs elég gáz a rendszerben akkor a klíma kompresszor vajon magától lekapcsol? A másik ha a kompresszor nem megy akkor azt tudja a ventilátor és az sem megy? A harmadik hogy milyen meghibásodásai lehetnek egy kompresszornak, meg mi lehet az fura barna színű lötyi, mert nem motorolaj volt az tuti? Arra gondolok hogy valami elszállt a kompresszorban és a kenőanyagát az ékszíj szétspriccolta a motorban. Vélemény?

Ropika Elküldve: 2013-06-18 13:11 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

Sziasztok.

A problémám az intercooleral annyi hogy kivűlről nézve tiszta olajsár az egész, kb. 2 éve nyáron ki lett szedve és kívűl belül kitakarítva, plusz alján friss olaj is látszik ami csepeg is a földre,de egyértelműen nem látszik hogy a cooolerből jönne. A turbónál nem látszik semmi olajfolyás a coolere csatlakozó gumicsövek bilincsei jónak tűnnek. A kérdésem az lenne mielőtt lebontom újból hogy mi a jellemző hiba ezzel kapcsolatban? A friss olaj honnan jöhet a cooler alsó részére? És mitől lehet ennyire olajsáros a cooler hűtőbordája ilyen kis időn belül? Lehet hogy lukas lenne csak szemmel nem látható? Feleslegesen nem vennék egy intercoolert ha nem is az a baj? Hogy deríthetném ki honnan jön kifelé az olaj, mikor a kocsi alatt fekszek letisztítom és semmi nyom? Gondolom csak terhelés alatt kezd el cseperészni.

Ropika Elküldve: 2013-06-06 14:55 Mi lehet a baj?

csaki91 írta: hello

most történt velem az az eset hogy mentem országúton nem mondom mennyivel... gyorsan az a lényeg
és egyszercsak beragadtam vmi kamion mögé
amikor kiment előlem elkeztem gyorsítani
de semmi ereje nem volt a kocsinak a turbót hallottam fütyülni a szokásos kormoláson kívül nem volt más füst mégis hiába nyomtam nem gyorsult szinte semmit
aztán egy másfél perc után kb.
lassítottam egy kanyar miatt aztán megint gyorsítottam 2.ba nyomtam de szinte alig ment nem rántott meg ugy 2000körül mint szokott
aztán ahogy jött ugy ment a hiba most semmi baja
a turbó járhatja a végét?


Szia.

Nekem ugyanezt csinálta a M2-esen egy emelkedőnél, és utána a hiba el is tűnt. Egy pár nappal később gépre raktuk és el is volt tárolva a hiba, hogy x km-nél x fordulatszámnál, alacsony turbónyomás. Azt mondta a szerelő hogy változó geometriájú turbónál ez előfordulhat, hogy megszorulhatott egy pillanatra, de nem kell vele foglalkozni. Na rá 1-2 hónapra turbótengely törés lett és majdnem motorcsere.

Ropika Elküldve: 2013-06-04 15:06 Harman / Kardon

YELLOW írta:
valter320d írta:
csbalu írta:
valter320d írta:
czellaia írta: Sziasztok.

A probléma a következő:Amikor simába hallgatom a rádiót,c-dét,kazettát semmi gond.Amikor
be kapcsolom az erősítőt H/K még ok minden,viszont menet közben az tapaszolom hogy hol halkabb hol hangosabb és a minőség ingadozik.Ötlet??Köszi


Csak egy ötlet: Speed vol. mennyire van állítva mert ha 6 akkor lehet ez hogy ingadozik a hangerő!
A minőség meg lehet a zenék minősége 192kbps 44100 Hz (high quality) kéne töltened vagy konvertálni mindent!

Csak egy ötlet volt!


Mivel a hiba csak akkor jelentkezik ha megnyomja a térhatás gombot, arra tudok gyanakodni, hogy az erősítő előerősítő fokozatában a térhatásért felelős EQ-nál van valami gubanc. Igaz nem néztem még meg belülről ezt az erősítőt, de hamarosan szét kell szednem az enyémet, mert az meg melegre kikapcsol az előző tulaj szerint. Ha belenéztem már többet fogok tudni mondani és akár meg is tudom javítani ha olyan a probléma, Neked is!

Üdv
Balu

Ja ezt nem tudtam,mivel nem irta hogy megnyom ilyen gombot! És menet közben tapasztalja,tehát álló helyzetben minden ok.



valszeg a generátor kavar be, lehet valami simító kondi, vagy a táprészben valami kondi kiszikkadt.



A menet közben hol halkabb, hol hangosabb az azért van mert sebesség függvényében emeli és csökkenti a hangerőt automatikusan. Ezt az enyém is csinálja, ha kimész autópályára vagy országúton érzékelhető, a megnövekvő szélzaj és motorzajt kompenzálja így. Ez teljesen normális. Ha te nem ilyet tapasztalsz vagy más a hiba akkor nem szóltam.

Ropika Elküldve: 2013-05-29 16:28 alapjárat leesik, ingadozik

cbsteve írta: Az értékekről fogalmam sincs, számítógépes diagnosztikára tette, de értékekről nem beszéltünk.
Ezért félek amúgy a dologtól, mert nem akarok belefutni felesleges alkatrész cserékbe amire kiderül mi volt a baj. Igazából azt érzem egyenlőre sötétben tapogatóznak, pedig rutinos, többek által is ajánlott BMW szervizbe hordom. Az eddigi (szerencsére) kevéske tapasztalatom is teljesen pozitív velük kapcsolatban.
Ide is azért írtam, hátha van valakinek használható ötlete, tippje, amire mi/ők nem gondolunk.
A cseréről nincs sok infóm, decemberben vettük. ( a volt tulaj meg kb mond amit akar...)


és a porlasztó értékek mik voltak? ha már diagon voltál... vagy csak úgy gyanakszik a "szerelő"
ha szar a porlasztó ahhoz keverhetsz bármit úgyis csak max húzod az időt meg az elkerülhetetlent. Milyen/melyik porlasztó volt cserélve?



[/quote]

Ha a bármelyik porlasztónak az értéke eltér a megadottól (-4,0 +4,0) automatikusan beírná hibának, attól függetlenül lehet hogy még nem érte el azt a kritikus szintet hogy beírja hibának.

Ropika Elküldve: 2013-05-29 15:14 BMW E46 150LE chiptuning

Maszi száma:06 harminc 924 82 hatvan

Ropika Elküldve: 2013-05-29 12:56 BMW E46 150LE chiptuning

norbeee írta: Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket hogy hogyan lehetne gyári szoftvert visszatölteni az autóra, mivel most derült ki hogy valami módosítva lett a szoftverben. Szeretném ha gyári lenne, mert a mostanival szerintem nem megy jobban mint egy másik E46 320D, viszont nagyon hamar levált és ez rettentően zavaró. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata, vagy kapcsolata aki vissza tudná állítani a gyári szoftvert?

Előre is köszi,


Maszi kamaraerdőn.

Ropika Elküldve: 2013-05-28 12:14 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
Ropika írta: Sziasztok,

Nekem egyszer azt mondta egy szerelő hogy ez a pillangó szelep probléma csak az automata váltós autókra vonatkozik, és hogy engem nem érint. Ti erről mit tudtok?


2002 augusztusig, csak az automata 330d kapott ilyen szelepet. Ha a tiéd kézi váltós, akkor nincs benne.




Az enyém 2000-es évjárat és kézi. Akkor megnyugodtam

Ropika Elküldve: 2013-05-28 11:31 Szívócsonk-pillangószelep

Sziasztok,

Nekem egyszer azt mondta egy szerelő hogy ez a pillangó szelep probléma csak az automata váltós autókra vonatkozik, és hogy engem nem érint. Ti erről mit tudtok?

Ropika Elküldve: 2013-05-28 11:22 Mi lehet a baj?

vikti írta:
Ropika írta:
vikti írta: Sziasztok!
A gondom a következő : belül az autoban mikor gyorsitok olyan 1500-től 2500 fordulatig súgó hang hallatszik be a fűtés felett a légbeömlőkön olyan mint ha a ventillátor indulna be akkor de viszont semmi levegőt nem nyom a fúvókákon keresztül. De szerintem nem a ventillátor,csak nemtudok rájönni, hogy mi lehet az sosem találkoztam még ilyennel.
Diagnosztikára rátettem semmi olyan hiba nemvolt benne aminek ehhez köze lenne...
Szóval nemtudom milehet ez valaki ha tudna legyenszives segitsen.
Addigis köszönöm


Szia.

Szerintem nézd a tükörbe, hogy nem e füstöl jobban az autó a kelleténél és a teljesítménye nem csökkent e, mert nekem akkor volt ilyen amikor a turbó cső kilyukadt, és gázadásnál süvítő hang jött a szellőzőből.


Igen nekem is olyan süvites jön, de a füstöt nemis figyeltem de majd meglesem.
A javitasa drága??
Köszönöm az infot.



Nekem a turbót az intercooler-el összekötő gumi cső repedt el, ráadásul hétvégén, ezért az akkori szerelő egy audiból való csővel helyettesítette, ez mér 5 éve volt azóta is az van benne. 5000 Ft-ból megúsztam.

Ropika Elküldve: 2013-05-27 11:42 Mi lehet a baj?

vikti írta: Sziasztok!
A gondom a következő : belül az autoban mikor gyorsitok olyan 1500-től 2500 fordulatig súgó hang hallatszik be a fűtés felett a légbeömlőkön olyan mint ha a ventillátor indulna be akkor de viszont semmi levegőt nem nyom a fúvókákon keresztül. De szerintem nem a ventillátor,csak nemtudok rájönni, hogy mi lehet az sosem találkoztam még ilyennel.
Diagnosztikára rátettem semmi olyan hiba nemvolt benne aminek ehhez köze lenne...
Szóval nemtudom milehet ez valaki ha tudna legyenszives segitsen.
Addigis köszönöm


Szia.

Szerintem nézd a tükörbe, hogy nem e füstöl jobban az autó a kelleténél és a teljesítménye nem csökkent e, mert nekem akkor volt ilyen amikor a turbó cső kilyukadt, és gázadásnál süvítő hang jött a szellőzőből.