b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2014-12-28 15:04 Turbo

b_imi Elküldve: 2014-12-28 14:45 Turbo

lela írta:


Ezt gázadáskor le lehet ellenőrizni. Valakit megkérsz, finoman emeli a fordulatot, Te meg ellenőrzöd. A turbó kenését befolyásolhatja a rossz kartergáz szűrő.

[/quote]

Hogyan ellenőrzöm hogy működik ez a vákumos geometria szabályzás? Kartelgázszűrőt cseréltem de nem tudom hogy minek kell ezt cserélni, csak egy rugós membrán van benne.
Ez tulajdonképpen a melegedő olaj túlnyomásos gázát engedi ki,illetve valamilyen úton módon innen jut olaj a turbóba vagy nem jól tudom?
[/quote]

A geometria állítót és a vezérlőt egy rudazat köti össze, ami gázadásra elmozdul.
Kartergáz szűrőből két fajta létezik: a lecsapatós és a szivacs szűrős változat.

b_imi Elküldve: 2014-12-28 14:24 Turbo

lela írta: Minap termosztát cserénél levettem a szívó oldali csövet a turbónál, és csináltam pár képet a turbóról.


Megmozgattam a tengelyét ki be fel le, és nem mozgott, de picit olajos volt.Illetve az intercoolert is levettem abban is volt egy minimális olaj, kimostam benzinnel.
Az autó egyáltalán nem eszi az olajat, de 1800-ig elég erőtlennek érzem.Illetve ha beindítom hidegen és szinte azonnal elindulok picit fütyül a turbó, gondolom azért mert idő kell neki mire az olaj megkeni a tengelyt.
A kérdésem az lenne hogy hogyan tudom ellenőrizni hogy jó e a turbó, itt elsősorban a vákumos geometria szabályzásra gondolok, hogyan működik ez?Esetleg valaki el tudja ezt magyarázni, esetleg valami videóval képpel illusztrálni az adott típusra vonatkozólag?




Az olaj a kartergáz miatt kerül oda, ill. az indításkor még egy kis pára is lecsapódik. A fütyülés előfordul, de nem jelent problémát. A geometria szabályzás fordulat függő. Ezt gázadáskor le lehet ellenőrizni. Valakit megkérsz, finoman emeli a fordulatot, Te meg ellenőrzöd. A turbó kenését befolyásolhatja a rossz kartergáz szűrő. Ezt is ellenőrizni kell. Kenés nélkül nem sokáig működne, mivel magas a fordulatszáma.

b_imi Elküldve: 2014-12-28 14:14 Kerékõr

szilvi írta: Sziasztok, letört a gyári adapter, 15 pontos kerékőr csavar kellene. Valaki tud segíteni?


http://bmwfans.info/parts-cata...adaptor_2/

b_imi Elküldve: 2014-12-18 23:30 Kipufogo füst!

negativ0001 írta:
szotakdavid írta:
Totyasrac írta:
negativ0001 írta:
10% tobblet ero es 10-30% kevesebb kakao.


Szerinted ha ez ennyire egyszerű lenne (kevesebb üzemanyagból több teljesítmény) akkor ez nem jutott volna eszébe a gyártóknak?
A közúton kat nélkül használt autókat bezúzatnám... Én legalábbis


Mindig érdekel az ilyen projekt..h csinál valaki "erőgépet" a 16i-ból M-es matrica hátulra=+20Le,nagy kipufogó és társai.Sose fogom megérteni,ha valakinek nyomatékra és erőre van szüksége miért nem keresi meg a motort hozzá miért kell katalizátort vágni hebrákolni chiptuningolni ebben a kibaszott országban lassan mindenki chippeket ír.A bmw nem egy kibaszott tdi golf amit az égbe lehet húzni és ez igaz benzinre dieselre.Persze vannak akik soha nem fogják bevallani h szar a chip a kocsijukon vagy h ártalmas az a motorjára.136 lovas 20d 180 lovas lett és társai hmmm és azt hogy???4henger = 136 6henger=184 lovas na ezt h a faszba fogja bírni a motor adagoló turbó?!


Ja, nekem nem kell a tobb lo, hanem inkabb a kevesebb fogyasztas.
1/3-a a befecskendezett benzinnek huteskent szolgal, ez adja meg az 1es Lambda erteket, ez a biztonsagos keverek, de ha ezt az egyharmadot elveszem, ugy, hogy a lambda erteket novelem +0.17-0.22 voltal, igy az injektorok visszaszabalyoznak, na , de azt az 1/3-ot potolom meleg benzingozzel es hideg vizzel (vizbefecskendezes) igy nem megy szet a motor a szegeny keverek miatt......
Elmelet!


A víz térfogata gőzzé alakulva 1750 szeresére nő. Ezt se felejtsd el. (gyakorlat) Ez a túlnyomás ha nem jó időben keletkezik biztos okoz problémákat. Elég, ha csak bejut a forgattyús térbe és hígítja az olajat.

b_imi Elküldve: 2014-12-14 20:24 Izzítás vezérlõ

LGabor írta:
szotakdavid írta:
LGabor írta: Sziasztok!

E46 318d 204d4-ben hol találom az izzításvezérlő modult v relét?


szívósor alatt önindító mellett.


Honnan érdemes cserélni? A motorvédő tálcát levéve, alulról, vagy fentről a motortérből lehet jobban hozzáférni?



Csak alulról.

b_imi Elküldve: 2014-12-09 13:08 Díszlécek

Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



51138204858

b_imi Elküldve: 2014-11-24 14:48 Társalgó

pityke76 írta: Sziasztok.

Ismét kérdeznék..Az normális hogy a E46320D-m a kompjuter szerint 9-9.3 liter átlagfogyasztást mér,és nem sikerül levinnem 8.5 alá?Városban használom csak.Esetleg valami ami lejjebbvinné?Nem nyomom neki mint az ökör,normálisan használom.
Válaszokat köszönöm és várom.
Valamint tényleg létezik olyan adalék ami pucolja a porlasztócsúcsokat?Ha igen mi a neve hova és hogy kell adagolni?


Először csinálj egy tankolásos mérést. Teletöltöd, használod, majd lehetőleg ugyanott ismét tele, és számolsz egy átlagot. A BC adatok sokszor nem a valóságot mutatják.

b_imi Elküldve: 2014-11-21 14:01 Lengéscsillapitó

Thomasito írta: Most cseréltem lengéscsillapítókat (első-hátsó), leírom a tapasztalataimat.
eddig nagy kedvencem volt a Bilstein és most is azt vettem. Aki nagy rajongója a márkának most ne is olvassa tovább!
Két hét után kiszedettem és visszavittem (B4), mert nyekeregtek mint egy lovaskocsi. Terhelés alatt száraz időben még csak nagyon halkan hallatszott, esőben viszont már üresen is. Becseréltem őket inkább Sachs-ra még ha rá is kellett fizetni, mert nem ígérték, hogy a következő páros nem fogja ugyan azt csinálni. A boltos srác is panaszkodott a Bilsteinre, hogy az utóbbi években nem ugyan azt a minőséget hozzák mint régen. A Monroe is ugyan ez, sok embertől lehet hallani, meg itt fórumon is lehet olvasni, hogy nem százasok. Nagy a szórás, sok a selejtes közöttük.

Aki Sachsot akar venni annak egy kis segítség: két féle van általában, az egyik az Advantage a másik a Supertouring. Az Advantage a drágább, ez kicsit keményebb-sportosabb. A Supertouring picivel lágyabb, kényelmesebb. Persze nem óriási a különbség, de azért lehet érezni. Én városba, magyar utakra, 17" vagy nagyobb felnikhez inkább a Supertouringot javaslom, mivel komfortosabb. De ízlések és pofonok.


Sachs-ből ez a kínálat. M Tech és normál futómű. A Standard szett 70E

b_imi Elküldve: 2014-11-14 11:06 Balesetek BMW-vel...

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: a sors fintora
http://www.szon.hu/harman-megh...tt/2697516


Pedig nincsenek nagyon összetörve. Tuti senki nem volt bekötve. Műszerfal is alig van benyomódva, nem lehetett nagy a sebesség sem,egyik sincs kifordulva, árokba csúszva. Nyíl egyenesen állnak egymással szemben.


azért az a kormány eléggé felcsúszott. a videó első pár szaván kiakadtam azért... megint csak az előítélet


Elég megnézni a fehér autó hátsó tengelye mennyire előre mozdult. Komoly G erők voltak ott.

b_imi Elküldve: 2014-11-09 08:24 320d Motor

valter320d írta:
A 83 se igazán jó ilyen időben,nekem 85 és 96 között szokott ingázni.Az onnan neki csak visszafelé fog hűlni.Sőt az sem kizárt,hogy minél jobban nyomja neki ,max 1 fokot fog emelkedni de 85 fölé nem megy,a nagy termo nyitási értéke 85c az agr é 96. Lehet spekulálni Béke



A nagy termosztát 88°C-nál nyit, az EGR meg 70°C-nál. Van egy Opelbe való ami 90°C értéknél nyit, de 96-os verziót még nem láttam.
Nálam az üzemi hőfok 77°C, a fogyasztás közúton 5.3 l, vegyesbe meg 5.9 l (tegnap néztem, nem BC adat).

b_imi Elküldve: 2014-11-01 22:48 Ékszíj tárcsa

ute107 írta:
b_imi írta:
M47 204D1 136BHP



Köszönöm.


De azért nézz utána, mert ezek csak a netről származó infók.

b_imi Elküldve: 2014-11-01 22:26 Ékszíj tárcsa

ute107 írta:
b_imi írta:
ute107 írta: Urak!

Kérdés a következő:
VKM93805 számú SKF főtengely ékszíjtárcsa melyik 20d-be való?! 136 v. 151 le?!
Esküszöm 2 órája bújom a netet és nem találok érdemit.

Igazából a kérdés az lenne, hogy melyik SKF számú jó a 136le-s motorhoz....

THX!


Visszakövetve M47 318d - 320d-vel egyezik meg:11232247565
Ha jó a netes leírás.

CONTITECH VD1030
GATES TVD1037
TRISCAN 8643 11003
SWAG 20 92 3949
INA 544 0069 10
CORTECO 21653131
BMW 11 23 2 247 565


Értem. De akkor az általam talált jó a 100kw-s motorhoz?! Mert sajna a kérdésemre nem válaszoltál...



M47 204D1 136BHP

b_imi Elküldve: 2014-11-01 22:06 Ékszíj tárcsa

ute107 írta: Urak!

Kérdés a következő:
VKM93805 számú SKF főtengely ékszíjtárcsa melyik 20d-be való?! 136 v. 151 le?!
Esküszöm 2 órája bújom a netet és nem találok érdemit.

Igazából a kérdés az lenne, hogy melyik SKF számú jó a 136le-s motorhoz....

THX!


Visszakövetve M47 318d - 320d-vel egyezik meg:11232247565
Ha jó a netes leírás.

CONTITECH VD1030
GATES TVD1037
TRISCAN 8643 11003
SWAG 20 92 3949
INA 544 0069 10
CORTECO 21653131
BMW 11 23 2 247 565

b_imi Elküldve: 2014-10-29 21:05 kézifék állítás

hancurozo írta:
b_imi írta: A kéziféket nem így kell beállítani.
Először a bovden feszességét kell belőni a karnál lévő két állító csavarral úgy, hogy a betét ne lötyögjön kiengedett állapotban. Aztán az után állítóval a betéteket a dobhoz kell állítani.

Ha a karnál túl van feszítve a bovden, a betétek menet közben lötyögnek és bekaphatnak.


Pont fordítva. És ez (szinte) minden "után állítóval" felszerelt dobfékre igaz. Mindig a dobhoz állítod a betétet és csak ezután állítod a bovdent. Itt, mivel nem automata utánállítás van (mint azoknál a kocsiknál, ahol a rögzítőfék egyben az üzemi fék is), nem igazán van jelentősége. De ha valaki megtanulja a helyes beállítást, a későbbiekben nem fog hibázni off dobfékkel szerelt autóknál sem.


Ha beállítom a bovden feszességét, tehát ráül a tuskóra kiengedett állapotban a két betét, az utána se fog elállítódni, bármennyire állítom az után állítót. De mindegy, nem akarok itt vitatkozni.