b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2019-06-01 08:26 Fûtés - Klíma

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


330i

b_imi Elküldve: 2019-05-15 21:15 Ékszíj tárcsa

torokrobi írta:
b_imi írta:
torokrobi írta: Sziasztok ! Következő a problémám.2006-os 120D indításkor és leállításkor nyikorgó hangot ad, menet közben semmi.A szíjtárcsára gyanakszom, de segítséget kérnék hátha volt valakinek ilyen hibája. Köszönöm !


Milyen szíj van rajta?

Conti



Vegyél BMW feliratos (gyári) szíjat.

b_imi Elküldve: 2019-05-14 22:49 Ékszíj tárcsa

torokrobi írta: Sziasztok ! Következő a problémám.2006-os 120D indításkor és leállításkor nyikorgó hangot ad, menet közben semmi.A szíjtárcsára gyanakszom, de segítséget kérnék hátha volt valakinek ilyen hibája. Köszönöm !


Milyen szíj van rajta?

b_imi Elküldve: 2019-05-07 23:58 Termosztát

Gebrosz írta:
Szia!Én pont ma cseréltem a sajátomban termosztátot. Nekem nincs az egr én külön termosztát. Csak 1 gyárilag hozzá tenném.
2003 12 havi M Packett Touring.
Újra fagyálóztam kettő db légtelenítő csavar van nekem 1 ahol feltöltöd a második a felső hosszú csövön. Mind a 2 őt lazidzsd meg betöltő kupakot is vedd ugyebár le a két légtelenítőt teljesen ne vedd le csak párszor lazidzsd fel hogy tudjon fújni csöpögni...
Töldzsd fe fullra indítsad be hadjad hagy fröcsögjön nyomja vissza.hadjad had egye el a fagyállót járásd közben persze.
Töltesz hagyod had egye töltesz ugyan ez jó párszor és közben nézed a két légtelenítő csavart. Majd várj pár percet de közben töltögeds.... Aztán a hosszú lassan tekerd be zárásig. És maradjon még nyitva az ami a betöltőn van. Nézed és akkor lessz jó a legtelenítes ha ott már folytonos a fagyálló folyása.Majd ha az zárd azt is le és töltögesd a fagyállót bele várj vele szép lassan közben ha egyszer csak fel töltött telsejen úgy látod
a fűtest kapcsold be tedd maximum hőfokra és fokozatra és hadjad had járjon még alapjáraton, és tölts rá majd zárd le óvatosan menjél vele egy két kört de ne pörgesd, utána ismét álj meg és nézd meg a szintet hogy fogyott e a fagyállóbol. Ha igen töltögesd tovább majd megint egy kör és megint ugyan ez de a fűtés menjen közben ha megjött a meleg forró fűtés akkor még nem okes megint álj meg nézd meg a szintet és ha kell tölts rá majd kapcsold le a fűtéses és hadjad had járjon nézzed az alsó csövet ha ott is szép lassan megjön a melegfagyáló akkor minden rendben lett kinyitott és még egyszer tekerd le a sapkát és nézz rá a szintre de csak akkor ha már az alsó csőnél is érzed hogy kezd forró lenni. Ha mind ez még lett akkor kész van járasd még egy kicsit had forduljon át és kész is. Kicsit macerás és türelme kell hozzá de jó lessz. Remélem tudtam segíteni és várom a fejleményeket.


Hát jól megszívattad magad ha így csináltad. Tök fölösleges volt az egész tortúra. Ha kinyitod az összes légtelenítőt (szerintem a fűtéskörön is van nálad amit nem vettél észre) akkor szinte levegő mentesen fel lehet tölteni a rendszert. Utána a gyújtást ráadva a fűtésköri elektromos szivattyúval ki lehet hajtani a bene lévő levegőt, bár nem sok marad. Aztán beindítva, betöltő sapka nélkül kitolja a még ott maradt levegőt és kész. Nem folyik mellé semmi, nem kell lemosni a motorteret a ragadó fagyállótól, stb.

b_imi Elküldve: 2019-05-07 20:44 ablakemelő

hil írta:
Sziasztok,
folytatva a témát, mert a "belső" topikban is fel lett vetve a zörgés: azt tapasztaltam, ha esik az eső, ami mostanában volt bőségesen, akkor a zörgés megszűnik. Most azon gondolkozok, hogy unalmas órámban az egyik oldalon leveszem az ajtókéder és az üveg körüli összes gumit, mindet kitakarítom, kezelem BMW gumi ápolóval és várom az eredményt. Ha valaki esetleg megtette már ezt, akkor ne tartsa magában, mert ha eredménytelen volt, akkor nem csinálnám.
Bye: hil



Én már megcsináltam és jó lett, csak nem hiszi el senki. Ezért nem is erőltetem a témát.

b_imi Elküldve: 2019-05-03 21:07 Jeladó

Pici84 írta: Üdv!
Segítséget szeretnék kérni e46 318ti főtengely jeladó problémám van és nem találom a helyét. Szeretném hogy segítsetek képpel megmutatni.


Itt megtalálod

b_imi Elküldve: 2019-04-26 17:29 Napfénytető utólag

BMW0926 írta: Sziasztok

fb-on ajánlott egy srác napfénytetőt, E46 sedanra, 20.000-ért. De mivel az én kocsim nem napfénytetős, gondoltam megkérdem tőletek, van-e lehetőség átmódosítani. A srác elmondása szerint minden megvan hozzá, ami kellhet, viszont én olyat hallottam, hogy az A vagy B oszlopba gyárilag be szoktak építeni valami vízelvezetőt, ami csak a napfénytetős autókba szokott lenni.Igaz ez? Magyarán ha akarok egy napfénytetőt, akkor azt is be kell építtetni? vagy mi a ennek a menete? A srác holnap du-ig vár választ, hogy megveszem-e vagy sem, szóval addig ha lehetséges, kérnék választ Tőletek.

Annak is örülnék, ha olyan is írna, aki már túl van az ilyen módosításon, és írna véleményt róla.

A kép pedig itt van a napfénytetőről

http://www.kepfeltoltes.eu/vie...495392.jpg


A projekt egy tetőlemez cserével indulna, amihez ki kell venni a két szélvédőt, vízelvezetőket, elektromos rendszert ki kell építeni, Fényezés, és még pár apróság. Szerintem nem éri meg.

b_imi Elküldve: 2019-04-22 21:52 ablakemelő

hil írta:
b_imi írta:
hil írta: Sziasztok,
valamikor pár éve volt már szó más részéről, most nem találom, és úgy emlékszem megoldás sem volt: szóval teljesen felhúzott oldalablak esetén rosszabb úton zavaróan zörög az üveg. Odanyúlva nem érezni az üveg mozgását. Ha akár csak egy milliméternyit leengedem, akkor megszűnik a zaj. Az ablakemelőt megnéztem, hibátlan, a gumi ápoló és más "csodaszer" semmi nem segít. tettem filc csíkokat különböző helyekre az üveg felső gumi tömítéséhez, korábban beragasztottam azokat a különálló gumiprofilokat, majd kiszedtem a ragasztót, mert hatástalan volt, kiszedtem és újra raktam a keret felső gumi profijait (tisztítás, gumiápolós kezelés után), de semmi javulás nem volt. Egyedül az segített ideig óráig, amikor a felső résbe, ahová az üveg becsúszik filc csíkot raktam, de miután az össze nyomódott ismét kezdődött a zörgés. Tettem már oda gumi és egyéb csíkot is, de az sem volt jó, egyedül a filc (kb 1mm vastag) okozott ideiglenes javulást. Volt-e már valakinek ilyen gondja és mi volt a megoldás?
bye: hil


Mivel kezelted a gumit?

Először: BMW spec gumiápoló, majd Prevent gumiápoló, majd szilikon olaj, glicerin, Protegum és minden más, ami erre alkalmas. Persze az egyes anyagok után mindig teljes letisztítás.
Bye: hil


Csak azért kérdeztem, mert egyszer sonax-al kezelem és még mindig látszik a nyoma, pedig párszor már letisztítottam. Nálam ez okozta az idegesítő hangot.

b_imi Elküldve: 2019-04-22 19:08 ablakemelő

hil írta: Sziasztok,
valamikor pár éve volt már szó más részéről, most nem találom, és úgy emlékszem megoldás sem volt: szóval teljesen felhúzott oldalablak esetén rosszabb úton zavaróan zörög az üveg. Odanyúlva nem érezni az üveg mozgását. Ha akár csak egy milliméternyit leengedem, akkor megszűnik a zaj. Az ablakemelőt megnéztem, hibátlan, a gumi ápoló és más "csodaszer" semmi nem segít. tettem filc csíkokat különböző helyekre az üveg felső gumi tömítéséhez, korábban beragasztottam azokat a különálló gumiprofilokat, majd kiszedtem a ragasztót, mert hatástalan volt, kiszedtem és újra raktam a keret felső gumi profijait (tisztítás, gumiápolós kezelés után), de semmi javulás nem volt. Egyedül az segített ideig óráig, amikor a felső résbe, ahová az üveg becsúszik filc csíkot raktam, de miután az össze nyomódott ismét kezdődött a zörgés. Tettem már oda gumi és egyéb csíkot is, de az sem volt jó, egyedül a filc (kb 1mm vastag) okozott ideiglenes javulást. Volt-e már valakinek ilyen gondja és mi volt a megoldás?
bye: hil


Mivel kezelted a gumit?

b_imi Elküldve: 2019-04-12 15:16 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
Köszi szépen!

Erre a loctite-ra gondoltál? https://alkatreszek.hu/loc197377_la

Ha igen, akkor ezt ajánlották hozzá: TEROSON VR 625 Ha ez jó, akkor 6 litert vennék az alvázvédőből, 2 liter pedig az alapozóból. Az úgy szerinted elég lehet egy E46 alá?



Ilyet még nem használtam. Nem tudom miből mennyi kell, mert azt se tudom milyen az autó alja és a többi része, amit kezelni akarsz.
Szerintem az legjobb ha fémtiszta, hibátlan a felület. Azt célszerű kezelni. A többi megoldás csak egy ideig lesz jó, ha jó lesz egyáltalán.
Amikor küszöböket és ívet cseréltünk az autómon, ott minden rozsda el lett távolítva vagy alkatrész cserével, vagy szemcseszórással. Utána alapozás, varrattömítés, fényezés, rücsi, üregvédelem. Ezt csak így éri meg szerintem. Ezek jó anyagok.

b_imi Elküldve: 2019-04-10 22:23 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Jövőhétre vettem ki egy hét szabit, meg akarom csinálni a szilent cserét, és az alvázvédelmet. Mindent le akarok szerelni és festeni. Szerelési tapasztalatom van, világ életemben imádtam szerelni, így kellő önbizalommal, és egyelőre nulla futómű szerelési szaktudással hamarosan hozzá is fogok állni.

Szóval rengeteg kérdésem lenne a témával kapcsolatban:

1. Milyen alvázvédő festékeket tudtok ajánlani, ami nagyon bevált?
2. Milyen rozsdaátalakító szereket érdemes felhasználni?
3. Az is érdekelne, honnan fogom tudni, hogy melyik szilentet hogy kell behelyezni a helyére? Ugyanis ha jól tudom, fordítva is be lehet rakni, csak akkor az tud galibát okozni.
4. Rengeteg szerszám van itthon, de szilentprés, vagy szilentbehelyező eszköz nincs. Érdemes beszerezni egyet, vagy házilag is meg lehet oldani valahogy a behelyezést?

És akkor most várom az építő jellegű hozzászólásokat



Egy hét kevés lesz az tuti. Van kb 20db szilent, a csavarok egy része be szokott rohadni. A szilent behelyezése egyértelmű lesz.
A gyári alvázvédelem ha jó akkor ne nyúlj hozzá. Ha sérült, akkor le kell kaparni, letisztítani a fémet (Pl. szemcseszórás), ha szükséges akkor lakatolni, aztán epoxy alapozó, rücsi és üregvédelem. Sokféle gyártó van. Pl. Loctite Teroson elég jó.
A rozsdát nem átalakítani kell, hanem megszüntetni!
Jó szórakozást hozzá. Sok pénz és jó nagy szívás.


10 nap itthon leszek, az már azért biztos elég lesz a nagy melóhoz, csak legyen nagyon jó idő.


A mostani állapotokat nem láttam, viszont emlékszem, hogy itt-ott foltokban megjelent a rozsda. hDe ha a futómű leszerelése után rosszabb lesz a helyzet, akkor nagyon fel kell kötnöm a gatyámat! Egyébként hogy érted, hogy le kell kaparni a fémet? Az egész gyári alvázat le kell kaparni telibe, vagy csak ott, ahol a rozsda van? Remélem az utóbbi! Meg nézem ezt a loctite-ot, de ez csak fújós, literes kiszerelésbe kapható. Mivel én ecsettel akarom kenni(részben a jobb tapadás, és részben a fél nap kocsi és garázs fóliázás mellőzése végett), így örülnék valami dobozos kiszerelésnek. Nem találtam belőle, de szerinted lehet kapni? Illetve a portól sártól, és rozsdától, hígítós ronggyal megtisztított alvázat egyből lehet kenni a loctite-tal? vagy kell alá alapozó?

Remélem nem túl sok kérdés így egyszerre. Közeleg a jövőhét hétfő, én meg még csak most kezdtem el a témával kapcsolatos olvasgatást.



Én azzal kezdeném az egészet, hogy gőzborotvával lemosnám. Egyrészt jobb szerelni, másrészt az levisz szinte mindent ami nem odavaló.
Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről. A fémet le kell tisztítani, (a hígító nem zsírtalanít tökéletesen arra szilikon eltávolító kell), alapozni, majd lefesteni rücsivel. Szebb lesz a felület ha fújod, de ki is lehet önteni az alvázvédőt egy edénybe.



"Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről." - oké, azt értem. És sok oldalon így írták. De nekem az nem világos, hogy csak a rozsda helyén, kb 10x10cm-es területen, ahol a rozsda van, vagy egybe az egész alvázat a francba lecsupaszítani, a kocsi elejétől a végéig? Nem tudom érthető-e már a kérdés.

A Loctite alá milyen alapozót ajánlatos kenni?


Ott kapard le, ahol megsérült. Epoxy jó alá, vagy amit a gyártó javasol.

b_imi Elküldve: 2019-04-10 21:39 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Jövőhétre vettem ki egy hét szabit, meg akarom csinálni a szilent cserét, és az alvázvédelmet. Mindent le akarok szerelni és festeni. Szerelési tapasztalatom van, világ életemben imádtam szerelni, így kellő önbizalommal, és egyelőre nulla futómű szerelési szaktudással hamarosan hozzá is fogok állni.

Szóval rengeteg kérdésem lenne a témával kapcsolatban:

1. Milyen alvázvédő festékeket tudtok ajánlani, ami nagyon bevált?
2. Milyen rozsdaátalakító szereket érdemes felhasználni?
3. Az is érdekelne, honnan fogom tudni, hogy melyik szilentet hogy kell behelyezni a helyére? Ugyanis ha jól tudom, fordítva is be lehet rakni, csak akkor az tud galibát okozni.
4. Rengeteg szerszám van itthon, de szilentprés, vagy szilentbehelyező eszköz nincs. Érdemes beszerezni egyet, vagy házilag is meg lehet oldani valahogy a behelyezést?

És akkor most várom az építő jellegű hozzászólásokat



Egy hét kevés lesz az tuti. Van kb 20db szilent, a csavarok egy része be szokott rohadni. A szilent behelyezése egyértelmű lesz.
A gyári alvázvédelem ha jó akkor ne nyúlj hozzá. Ha sérült, akkor le kell kaparni, letisztítani a fémet (Pl. szemcseszórás), ha szükséges akkor lakatolni, aztán epoxy alapozó, rücsi és üregvédelem. Sokféle gyártó van. Pl. Loctite Teroson elég jó.
A rozsdát nem átalakítani kell, hanem megszüntetni!
Jó szórakozást hozzá. Sok pénz és jó nagy szívás.


10 nap itthon leszek, az már azért biztos elég lesz a nagy melóhoz, csak legyen nagyon jó idő.


A mostani állapotokat nem láttam, viszont emlékszem, hogy itt-ott foltokban megjelent a rozsda. hDe ha a futómű leszerelése után rosszabb lesz a helyzet, akkor nagyon fel kell kötnöm a gatyámat! Egyébként hogy érted, hogy le kell kaparni a fémet? Az egész gyári alvázat le kell kaparni telibe, vagy csak ott, ahol a rozsda van? Remélem az utóbbi! Meg nézem ezt a loctite-ot, de ez csak fújós, literes kiszerelésbe kapható. Mivel én ecsettel akarom kenni(részben a jobb tapadás, és részben a fél nap kocsi és garázs fóliázás mellőzése végett), így örülnék valami dobozos kiszerelésnek. Nem találtam belőle, de szerinted lehet kapni? Illetve a portól sártól, és rozsdától, hígítós ronggyal megtisztított alvázat egyből lehet kenni a loctite-tal? vagy kell alá alapozó?

Remélem nem túl sok kérdés így egyszerre. Közeleg a jövőhét hétfő, én meg még csak most kezdtem el a témával kapcsolatos olvasgatást.



Én azzal kezdeném az egészet, hogy gőzborotvával lemosnám. Egyrészt jobb szerelni, másrészt az levisz szinte mindent ami nem odavaló.
Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről. A fémet le kell tisztítani, (a hígító nem zsírtalanít tökéletesen arra szilikon eltávolító kell), alapozni, majd lefesteni rücsivel. Szebb lesz a felület ha fújod, de ki is lehet önteni az alvázvédőt egy edénybe.

b_imi Elküldve: 2019-04-09 23:08 Futómû és hibái

BMW0926 írta: Sziasztok

Jövőhétre vettem ki egy hét szabit, meg akarom csinálni a szilent cserét, és az alvázvédelmet. Mindent le akarok szerelni és festeni. Szerelési tapasztalatom van, világ életemben imádtam szerelni, így kellő önbizalommal, és egyelőre nulla futómű szerelési szaktudással hamarosan hozzá is fogok állni.

Szóval rengeteg kérdésem lenne a témával kapcsolatban:

1. Milyen alvázvédő festékeket tudtok ajánlani, ami nagyon bevált?
2. Milyen rozsdaátalakító szereket érdemes felhasználni?
3. Az is érdekelne, honnan fogom tudni, hogy melyik szilentet hogy kell behelyezni a helyére? Ugyanis ha jól tudom, fordítva is be lehet rakni, csak akkor az tud galibát okozni.
4. Rengeteg szerszám van itthon, de szilentprés, vagy szilentbehelyező eszköz nincs. Érdemes beszerezni egyet, vagy házilag is meg lehet oldani valahogy a behelyezést?

És akkor most várom az építő jellegű hozzászólásokat



Egy hét kevés lesz az tuti. Van kb 20db szilent, a csavarok egy része be szokott rohadni. A szilent behelyezése egyértelmű lesz.
A gyári alvázvédelem ha jó akkor ne nyúlj hozzá. Ha sérült, akkor le kell kaparni, letisztítani a fémet (Pl. szemcseszórás), ha szükséges akkor lakatolni, aztán epoxy alapozó, rücsi és üregvédelem. Sokféle gyártó van. Pl. Loctite Teroson elég jó.
A rozsdát nem átalakítani kell, hanem megszüntetni!
Jó szórakozást hozzá. Sok pénz és jó nagy szívás.

b_imi Elküldve: 2019-03-03 20:52 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Zaki írta: Sziasztok!

Felni cserén gondolkodom, és érdeklődnék, hogy a kinézett felni jó lehet e az autómra!
Az autó E46 330D
Jelenlegi felni 8x17 ET 47
Amit szeretnék 8x17 ET 34
Gumi méret 225/45 R17
Ha jó a kalkulátor ez azt jelenti, hogy 13 mm-el kerülne kintebb, ez még jó lehet?


b_imi Elküldve: 2019-02-09 10:48 Mi lehet a baj?_

Faki írta: Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy nagyon fogy az olaj a motorból és azt vettem észre, hogy a turbóhoz a karter szűrő felől jön az olaj. Ott elvileg nem kellene jönnie az olajnak. Pedig új szürő van benne és kipróbáltam mindkét fajtával. És még egy másik gond, hogy hidegen ingadozik az alapjárat, nem nagyon de észre vehető.
Válaszokat előre is köszönöm


Jobb esetben csak lerakódás, rosszabb esetben kopás az oka.