paci fórum hozzászólásai

paci Elküldve: 2006-06-26 14:30 Olajcsere, Levegõszûrõcsere

brazil_8 írta: Most cseréltettem le én is az összes szürõt és az olajat. Hát nem egy egyszerû kicserélni, lebontották szinte az összes burkolatot és csak úgy lehetett hozzáférni a levegõszürõhöz (320D).
Viszont néha indításnál sárgán villágít a "olajos kanna" égõ. Ez is elfogmúlni (mint a fékvisszajelzõ) vagy valami érintkezõ lenne a hibás?

Ja és tud valaki árat mondani gyári klimás szélvédõ cseréjére?


Ha kis ideig sargan vilagit az olajos kannad, az csak annyit jelent, hogy kis ideig nincs megfelelo olajnyomas a motorban. Ha ez nehany masodperc utan elalszik, akkor nincs vele semmi gond. Azert nem art, ha ellenorzod az olajszintet.
Gaz akkor van, ha ez az olajos kanna mar pirosan vilagit, ugyanugy, mint gyujtason, allo motornal.

paci Elküldve: 2006-06-26 14:24 Olajcsere, Levegõszûrõcsere

Sziasztok!

Ez az olaj, illetve levegoszuro csere egy pofonegyszeru mutatvany:
Eloszor is meg kell melegiteni az olajat (uzemi hofokig) hogy minel folyekonyabb legyen. (minnel konnyebben kifollyon a szennyezodes)
Az auto aljat (e46) tobb muanyag burkolo elem takarja. A motor alattit kell megbontani (asszem 4-5 csavar). Az olajteknon levo csavar ki, ala valami edeny ami felfogja a lecsorgo olajat. Celszeru ezutan letekerni az olajszuro haz fedelet, ahol egyszeruen ki lehet cserelni a papir olajszuro betetet.
Olaj lecsorog(15 perc), csavar, burkoloelem, olajszuro haz vissza, majd a szelepfedel tetejen levo nyilason, a zarosapka eltavolitasa utan, potolni kell a hianyzo olajmennyiseget. Miutan ellenoriztuk a nivo palcan, hogy megfelelo mennyisegu olajat toltottunk bele, erdemes beinditani az autot, mert az olajszuro meg fel fog venni ujabb 3-5dl olajat.
Ezutan ismet ellenoriz, utanatolt es kesz.

Levegoszuro haz: Az auto jobb elejen helyezkedik el. (320i) En nem szoktam lebontani a szivocsovet, hiszen igy is hozzaferni.
Ugy 6 ful fogja a tetejet az aljahoz.
Miutan ezeket kihajtogattuk, ki tudjuk annyira fesziteni a tetejet, hogy hozzafejunk a betethez, es mar ki is tudjuk cserelni.

Pollenszuro: A tuzfalon helyezkedik el.
3 db csavar tartja amit kezzel konnyen elfordithatunk, majd a fedelet magunk fele kell huzni. Igy maris hozzaferunk a pollenszuro betethez. Erdemes odafigyelni, hogy helyesen rakjuk be az ujat, kulonben meggyulhet a bajunk az osszeszerelessel

paci Elküldve: 2006-06-26 13:56 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

pati írta: reset: nyomva tartod a nullázo gombot a mûszerfalon közben ráfordítasz a kulcsra egyet,5 másodpercig nyomva tartod. megint 5 másodpecig nyomva tartod, majd megint nyomsz egyet rajta. asszem ennyi. már rég csináltam, ja ás a mûveletet kétszer kell megcsinálni mert elsõre nem mindig fogadja el. lehet vele kisérletezni mert kárt nem lehet tenni benne ahhoz computer kell.


Melyik is az a "nullazo gomb" amit olyan boszen kell nyomkodni???

paci Elküldve: 2006-06-26 13:53 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

b0gar írta: A gond az, hogy a ház elõtt (szerintem 10% emelkedõ) nem fogja meg. A kanyarodáshoz a kormányt használom.


Ez tipikus e46 betegseg, hogy nem fog elegge a kezifek. Nekem sem tul jo, viszont az mar eleg gaz ha egy 10%-os emelkedon nem fogja meg. Spanolni probaltal mar a bowdenen?

paci Elküldve: 2006-06-26 12:57 Sokat forog!

Ezt szerintem teljesen felesleges megemliteni, hogy hidegen nem szabad bantani. Ezt mar a 3 eves unokaocsem is tudja.
Viszont azt azert megneznem magamnak, hogy egy 2000ccm 150Le 4 hengeres dizel motor, megalazzon egy 2200ccm 170Le 6 hengeres benzinest...
Azt azert itt leszogeznem, hogy semmikeppen sem szabad egy kalap ala venni a benzinest a dizellel. Mindkettonek megvan az elonye es a hatranya.
Most itt ragozhatnam meg hogy miert nem fogok soha dizel autoba atulni, de ez hiabavalo volna, hiszen ez szerintem teljesen szemelyfuggo, hogy ki melyiket kedveli.

paci Elküldve: 2006-06-23 07:36 Sokat forog!

Alacsony fordulaton nem csorognek be a szelepek attol az olajtol??? Allitolag a hydrotoke nem szereti...

Amugy kivancsi lennek, hogy a nagyobb motorok is ennyit forognak-e?
Az e46-ba az M3-on kivul kerult meg mas benzinesbe 6-os valto?

paci Elküldve: 2006-06-18 10:39 Sokat forog!

Tehat a fordulat adott..akkor viszont lehet hogy a felszintetikus olaj nem tetszik neki. Pedig a 10w40-es Castrolra mindenki azt mondta hogy tuti hozza. A kovetkezo olajcserenel viszont ugy dontottem, kiprobalok egy 5w40-es full szintetikust. Tudom hogy vekonyabb, es hogy inkabb telen (hideg motornal) van jelentosege a viszkozitasnak, de amikor utananeztem, a gyar is ezt ajanlja hozza.

De meg a valtocseret se vetettem el. Van egy 2001-es M3-as 6-os manual valtom elfekvoben, es ahogy nezegettem, az attetelek csak kicsiben ternek el a mostanitol. Mivel szinte mindent magamnak csinalok az automon, igy nem hinnem hogy olyan sokba fajna ez a mutatvany, es egy probat meger, hatha ossze lehetne faragni..
Persze ha van valaki, aki mar csinalt hasonlot, vagy van valami anyaga hozza, azt szivesen vennem ha elkuldene nekem.

Majd megirom hogy mire jutottam.

paci Elküldve: 2006-06-17 23:15 Sokat forog!

Lassabban??? Na neee!
10w40-tol vastagabbat???
Nem lehet valami 6-os valtot raakasztani??? Sztem siman birna...

paci Elküldve: 2006-06-17 22:28 Sokat forog!

Sziasztok!

Januar ota egy 2001-es 320i boldog tulajdonosa vagyok. Azonban kisse csalodott is. Egyreszt szerintem nem erezni igazan azt a 170 lovacskat. Masreszt szinte allandoan autopalyan hasznalom, es ugy erzem, hogy 140 Km/h-nal kicsit sok az a 4000 fordulat per perc. Raadasul mivel szinte mindig e folott megyek(altalaban 150-160 km/h), a magas fotengelyfordulat miatt 10000 km-enkent siman utana kell tolteni ugy 6-7 dl olajat.
Tehat adott a kerdes:
Minden e46 320i ilyen sokat forog?
Mennyire termeszetes ez az olajfogyasztas?
Lehet egyaltalan ezek ellen valamit tenni (anelkul hogy cserelnem az autot )?

paci Elküldve: 2006-06-17 22:11 DSC nem kapcsol vissza

Koszi urizoli!

Remelem tenyleg meg tudjak itthon is csinalni, es nem kell ezert Svajcba vinnem a tragacsot.

paci Elküldve: 2006-06-17 21:51 DSC nem kapcsol vissza

Hello mindenkinek!

A minap vettem eszre hogy ki van kapcsolva a DSC. Habar szinte mindig DSC ki allapotban hasznalom az autot, jobban szeretnem tovabbra is en eldonteni. Szoval visszakapcsolni se tudom (se gombbal, se ujrainditassal).
Ha vki tud vmi okossagot, legyszi irjon!