szeda fórum hozzászólásai

szeda Elküldve: 2012-02-23 20:48 Az E46 Üzembentartási költsége.

bbubbuka írta: Szűrő cseréket hány km/ként kell elvégezni?
Buta kérdés csak kíváncsiságból kérdezem, ha nincs minden szűrő kicserélve akkor milyen bajokat okozhat az egy motornak?


Hát üzemanyagszűrőt én eddig minden kocsinál 30.000km-ként cseréltem.Olajszűrő értelemszerűen olajcserénél, én az előírásokkal ellentétben 10.000km-ként cserélek olajat, légszűrő szintén olajcserénél.Pollenszűrő nem tudom mikor kéne.Én városban keveset megyek de amikor ott mentem sokat akár pár havonta cserélhettem volna.

szeda Elküldve: 2012-02-22 16:01 320d Motor

zoliika írta: Én cserélném le az olajat 320d 2004-es.Van erről valami video mert nem találok semmit oil ins. nullázása az világos de az olajcsereeddig a szerelő cserélte most Én akarnám.Vagy gondolkozzak úgy,hogy ez is egy autó és semmi komplikált dolog nincs csak azért mert BMW?
Valami ördöngőség van a munkafolyamatban vagy adja magát....


Adja magát mint bármelyik autó.Burkolatot leszeded, csavart kicsavarod.Aztán vissza.Szűrő is értelemszerűen.És persze meleg motornál...

szeda Elküldve: 2012-02-20 17:01 Egr szelep

Kenyi írta: Sziasztok! Szakmai tanácsra lenne szükségem! Vázolom a szitut: Meghalt az egr hűtőm (valahol odabenn összekerül a fagyálló és a visszavezetett kipufgáz). Felmerült bennem, hogy végérvényesen megszüntetem az utókezelőt.. Ledugózást nagy vonalakban vágom, ha jól tudom a ledugózó lemezbe szoktak fúrni egy lukat, hogy ne jelezzen a computer hibát, de nálunk a rossz egr hűtő miatt ez nem megoldható. Ti mit javasoltok, mi lenne a tuti megoldás jelen esetben?? Köszi előre is a segítséget!


Szia, nálam is ez volt tavaly ősszel.Én a kistermosztátot kivettem belőle és a vízcsövet ledugóztam ideiglenesen.Beleraktam egy nagy csavart és ababilincs...A hűtő benne maradt de így víz már nem megy bele.Ettől lassabban melegszik be viszont működik hiba nélkül.Elég sokat mentem így.
Kaszánál 20.000 a bontott vagy 60.000 körül van az új!

szeda Elküldve: 2012-02-20 16:57 Most vettem BMW-t

mrdani írta:
seta írta:
mrdani írta: A másik problémám az hogy nem tudom a kulccsal kinyitni egy ik ajtot se ( vezető oldali, anyós ülés oldali.
De ha bezárom a csomagtartót kulccsal akkor bezár mindenhol egyszerre.


mármint ugy h beledugod a kulcsot és elfordítod, vagy távirányítóval?


Igen úgy hogy elfordítanám de nem megy forogna de nem kattan.Semelyik ajtonál.
Nem tudom h kp-i záras e, de elvileg igen a kulcson van gomb de az csak egy lámpát működtet a kulcson...
A csomagtartónál bedugom elfordítom és lezár mindenhol.
Nem rossz megoldás de nem ez a hivatalos verzió sztem...


Hát ott tutira valami zár csere-bere volt.Más különben hogy lehet az hogy hátul működik máshol meg nem.Szerintem nem mindenhol ugyanolyan a zárad.A csomagtartózárad egyébként tutira jól működik.Annak így kell.
És igen.Tutira központi záras.Mindegyik az.
A kulcsot újra kéne tanítani.le van itt írva hogy hogyan kell és akkor menne a távirányítóval.Persze kulccsal akkor sem nyilna de úgy nem is kell.

szeda Elküldve: 2012-02-20 16:51 BMW318i E46

Metacska írta: Sziasztok!

Hát úgy tűnik, hogy utolért a vég. Hiába volt végig karban tartva az autó. 272 000-nél némi vízcsipegetés után a nyomás szétnyomta a víztartályomat és szinte több, mint biztos, hogy hengerfejes a kisautó (((.

Kizárólag eredeti alkatrészekkel foglalkozó (XVII. Flamingó köz.) BMW specifikus szerviz (nem szak) 150 000 Ft-ot mondott rá.

Reális?

Ti mit tennétek, hogy korrekt, de költséghatékony módon helyrehozzátok?

Eléggé földre küldött a dolog.


Ugyan a munkadíjat nem ismerem de csak úgy szólok hogy a hengerfej komplett felújítása amiben a síkolás is benne volt nekem 45.000 forintba fájt.Erre jött a hengerfejtömítés ára ami 25.000 volt. Szerintem a 150 kicsit rohadtul borsos ár

szeda Elküldve: 2012-02-18 08:21 Egyenetlen alapjárat

kicsidon írta:
YELLOW írta:
bbubbuka írta: 3hengerrel mennyi km-ert lehet megtenni ?
Úgyhogy ne legyen baja a motornak...



passz, nincs tapasztalatom. szerencsére. túl sokat nem érdemes szerintem.



attól függ hány hengeres. am a motornak semmi baja nemlesz. 1 idő után persze beállhat a hengered mint a szemét de az nem 50-100km-en fog. én aztmondom csak a következö szervizig gurulj vele, majd egy komplett gyertya és trafó csere, és jobb lesz mint volt


Miért állna be a henger? Kenés attól még van!
Azzal kell számolni hogy utána olajat kell cserélni mert ami abban a hengerben nem ég el az leszivárog az olajtérbe és hígul az olaj.Szerintem menni sokat lehet 3 hengerrel (gondolom 4 hengeres).Persze árteni nem használ ahogy szokták mondani.

szeda Elküldve: 2012-02-18 08:15 320d Motor

kicsidon írta:
ignasow írta:
Tano írta:
ignasow írta: Sziasztok! Nem rég vásároltam egy E46 320D-t és valahol a motortérben erősen csöpög az olaj, alánéztünk de onnan nem látszik pontosan, tudom így hülyeség de álltalában honnan szokott? A másik meg, hogy be érződik a kipufugó gáz szaga az utastérbe holott a kipuff rendszer hibátlan...mivel első Bmw-m lövésem sincs milehet az oka, ha valaki már megküzdött hasonló problémákkal megköszönném a válaszokat. Üdv.


Hi!
Hát ha érződik a szaga, akkor valami mégsem hibátlan.
Én megnézném a kipuff rezgéscsillapítóját, az el szokott törni, és akkor ott tud szivárogni az égéstermék. Valamint ha neked is a Webasto féle gázolajos kisegítő fűtés van, akkor annak a kipuffogó nyílása az anyósülés alatti részen. Ha ez elmozdul a kivezető helyről a műanyag takarólemeznél, akkor bejuthat szag az utastérbe onnan.


Köszi, megnézem ezeket, remélem köztük lesz


sajnos ugyan ebben a cipöben jártam mint te, csak én joval ár alatt tovább adtam a paripámon. nálam konkrétan a magyar GÁZOLAJ!!! taccsra tette a motort.... a kipufogó rendszerrel semmi gond nincs, egyszerűen amit Tano ir a kisegitő fűtéssel lesz a bajod. ott még nincs baj HA viszon olaj szagot érzel az autoban, na akkor van az h motorcsere. sajnos ezekbe 160-200 ezer között kell lennie egy motorgenerálnak ami ha nincs meg, akkor vagy rover motor, vagy csillagászati összegü 320d motor... azért csillagászati az összege mert pontosan ezért keresett.


Na ne hülyéskedjünk már!
A magyar gázolaj nehezen vágja tönkre a motort.Persze ha fűtőolajjal jársz akkor oké de akkor sem a motor megy szét hanem a befecskendezés.
Ha olajszagot érzel az autóban és folyik a motorból akkor meg tömítést kell cserélni!
nem tudom mi a legdrágább tömítés? hengerfej? talán 25.000????
Olajszagot azért lehet érezni az utastérben mert valószínűleg olyan helyre csöpög az olaj ahol el is ég.Jellemzően kipufogó és részei.Ha hátul égetné nem lehetne annyira érezni az utastérben.
160-200 között generál? Csak ha nem tartod karban! A pillangószelep beszakadás javítása nem generál.Vagy most mit hívunk annak? Nálam a generál a felújítás.Nem az amikor hengerfejtömítést cserélsz hanem amikor vonalba fúrják, új csapágy, hajtókar, dugók stb...
Ja és a rover motor! Mire gondolsz? Amit rovernek hívsz az bmw motor! Ne tévesszen meg a dolog bmw tulajdonban született a rover 75!!!
Itt vannak olyan autók amik már a 400-on is túl vannak és nem felújítottak.
Egy 150 lovas 320d moci meg 170-től van már.Szerintem ez nem csillagászati.Ennyit elkérnek egy szaros fiat panda multijet motorjáért is!

szeda Elküldve: 2012-02-17 19:58 help:)

adamec24 írta:
hancurozo írta:
adamec24 írta:
hancurozo írta:
adamec24 írta: Sziasztok!!!a fent említett problémára visszatérve,sajnos az olajtó füstöl nagyon,mert nagyon eszi az olajat is!mik jöhetnek szóba hibaforrásként,és mibe fog ez kerülni kb???
Köszi előre is!!!


Nem tudom mit jelent a "nagyon eszi", de hirtelen ezek jutottak eszembe:
1,) kartergáz szűrő
2,) szelepszár szimering
3,) turbó csapágyának kopása
4,) gyűrűk kopása

A javítás és alkatrész költségek szerelőnként, alkatrész boltonként változnak.


Kb annyira nagyon,h most annyit eszik 2 hét alatt,mint máskor fél év alatt!!Összeg hova tehető nagyjából???





olajfogyasztás nem időre van számolva, hanem km-re.
Összeg? a kartergázszűrő 12-14e körül. (én ezzel kezdeném, mert nagyságrendekkel ez a legkissebb összeg)
A többit az határozza meg, hogy hol csináltatod (alkatrész+munkadíj+lehúzás ha rossz szerelőt választasz). Ezt nem lehet behatárolni, csak nagyon tág határok között (+-50e)


Köszi!!az olajfogyasztásról annyit,h tavaj májusban voltam olajcserén és azóta nem kellett még töltenem se bele,ez kb 10-15000km-t jelent,múlt héten pótoltam nívó szerint min-max közé,de ekkor már füstölgős volt a kicsike és ma azzal kellett szembesülnöm,h még minimumig sem volt!



Azért még mielőtt komolyabbra fordulna a dolog nem ártana eldönteni hogy honnan jön az olaj.Motor vagy turbó! egyik sem olcsó de a turbó talán kevesebb munkadíjjal orvosolható.
Az sem mindegy mikor és hogy füstöl.Gázelvételnél kéket az a szelepszárszimmering.Ha konstans relatíve nagy a füst az turbó de azt úgy is meg lehet nézni hogy a szívócsövet szét kell szedni és ha belül tocsog az olajtól akkor turbó.A turbós füst egyébként inkább szürkés szokott lenni.Azt természetesen tisztítani is kell ami nem kis meló hiszen ilyenkor az intercoolerben és a csövekben vastagon áll a trutyi.
Ha a blokk a ludas én a gyűrűzésben nem sok értelmet látok.Egy darabig jó de mondjuk 100.000-et egy gyűrű már nem megy el.Ráadásul a 20d-nél az egymás mellett lévő henger hüvelyeket nem lehet cserélni mert nem bírja el a blokk tehát a felújítás is problémás.


szeda Elküldve: 2012-02-17 08:09 állófûtés

csavitouring írta:
bmw320d4 írta:
csavitouring írta: Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy minden 20d-ben van kiegészítőfűtés?


Igen, minden dieselben van (kivéve tds), mert kevés a hulladékhője a motornak (szemben a benzinessel ) és nehezen melegszik fel.



Köszönöm szépen, és ez már elektromos, vagy mint e39-ben webasto kályha van benne?
Mennyi idő alatt éri el az üzemi hőfokot a motor?


Én úgy tudom a korai szériáké a régi kályha és talán a faceliftesek már elektromosak.
A bemelegedés? Hát ha minden termosztát jó akkor percek és pár kilóméter kérdése.Nagyon rövid idő alatt!

szeda Elküldve: 2012-02-16 18:58 Klíma

Olyan gondom lenne hogy 3 hónap alatt elengedi a klíma a töltést. Voltam nyomásőróbán de sehol nem láttak semmit.

szeda Elküldve: 2012-02-16 18:55 BMW kulcsok

InsectKiller írta: Aki cserélt már a kulcsában elemet, kérem ossza már meg velem, h milyet rakott vissza?
Ugyan azt a VL2020-at vagy csak sima gombelemet?


Hát ha 46-ról beszélünk akkor tudtommal nem cserélhető benne az aksi.Néztem pár jútúbos videót de sehol nem tudták cserélni.Nekem a középső gomb ment tönkre a jel alatti.Még szétszedni sem tudom hogy hogyan kéne a kulcsot!

szeda Elküldve: 2012-02-16 18:52 Egyenetlen alapjárat

bbubbuka írta:
YELLOW írta:
bbubbuka írta:
YELLOW írta:
bbubbuka írta:
YELLOW írta:
bbubbuka írta: Sziasztok!

1 hete vettem meg az első BMW-m imádom az autót,nem kellene már soha más kocsi!
Egy 2003/7 318ci-ről van szó.
Pont ma akartam átíratni,haza ugrottam egy papírért.Mi közbe parkoltam be a ház elé,lemostam az ablakot. Felszaladtam a dolgaimért állt egy félórát az autó.
Elindítom egyszer csak, elkezd rángatni,hülye hangja lett, és a motor sziluett elkezdett sárgán égni. Hívtam a srácot akitől vettem, azt mondta hogy szerinte ez 99%, hogy légtömegmérő v vizet kapott, vagy valami kontakt hiba. Mivel nem értek az autókhoz fogalmam sincs hol van így nem tudtam megbirizgálni se.
Mire lementem még-egyszer nem csinálta már. De ugye lehűlt a motor is. Levettem az aksi sarukat, és vissza de ugyanúgy ég azóta is a motor sziluett sárgán.
Mentem vele pár kört itt, hogy üzemi hőfokra melegedjen. Most jelenleg nincs vele semmi se. Az alapjárat egy nagyon,de nagyon picit ugrál még mindig és úgy ég a lámpa..
Estére várom a szerelőmet, ha ide ér. Valaki nem tudná megmondani, hogy ez még mi lehet vagy bármi hozzászólást szívesen veszek Remélem nem fog sokba fájni nekem ez az egész
Ennek ellenére imádom a kicsi autóm, remélem nem dől ki


oda nem tud bemenni a víz. csak nem indult el az egyik hengered... nekem ugyanígy volt. aztán eljött az idő, amikor ez egyik gyújtótrafó végleg megadta magát. olyan 2-3ezer km kellett hozzá. előtte 2x csinálta ezt mint neked.




Ehh az fasza.. És ez mennyibe fájt neked? Akkor nem lehet köze a légtömegmérőhöz?


nem mert oda marhára nem tud víz kerülni.... tutti az lesz. az ára változó én nagyon jó áron vettem itt egy klubtagtól M.Attila, fent van a shop-ban. amúgy olyan 7 és 17ezer/db között mennek, márkától függ. én BERU-t vettem.

jah és 4 db-ot vettem, mert úgyis ment volna ki sorba a többi... amúgy ha leírod merre laksz, akkor lehet valaki tud segíteni diagban és megmondja mi volt a gond. amúgy a motorjel kb 4-5 indítás vagy kb 10km után kialszik majd.


Értem köszönöm, hát este konzultálok még a szerelőmmel. Mennyiért tud ilyet szerezni.
Így mennyire merjek menni az autóval? Fene enné meg.. Ez akkor most minimum 60k-s tétel lesz..



előbb keres valami diag-os embert. de ha titkolózól a lakóhelyed tekintetében, akkor senki nem tud segíteni.
aztán ha jó embertől rendelsz, akkor 40ezerből is megúszhatod. vagy veszel 1 db-ot, de én nem úgy tenném.
nekem mondjuk úgy adta magát, hogy 150km-rel előtte volt gyertyacserém. szóval lehet az új gyertya adta meg neki a végső döfést, gondolom valamilyen szinten visszahatott rá.
szóval ha rég volt gyertyacsere lehet érdemes cserélni, aztán hátha kibukja magát.
én csak tippelek, de tutti nem légtömegmérő.
nekem először pont autókozmetika után csinálta, de előtte indítottam, mert ide-oda álltunk vele. aztán a jelenség amit leírtál, ilyen Subaru-s lett a hang. után rögtön indítva meg semmi baja nem volt. aztán egyszer csinálta még. majd megadta magát.




Nem titkolózok. Soproni vagyok, a szerelőm az unokatestvérem csak Ausztriába melózik és reggeltől-estig kint van és még nem tudtam elérni egyenlőre. Ő ilyen szempontból tuti nem húz le. Egyenlőre még semmi nem volt cserélve az autó-n nincs egy hete , hogy megvan.
Most terveztük, hogy szűrök,olaj,meg gyertya...most akkor még kiderült ez a trafós dolog.
Egyenlőre akkor nem megyek vele. Idegesít a motor sziluett is.



update : na rádugták computer, gyújtás kimaradás volt a 4. hengernél.
most kicserélik majd olaj,szűrök,gyertyák jövő héten aztán majd akkor meglesznek nézve a gyújtókábelek stb, aztán eldől a sorsa.
elvileg addig mehetek vele, remélem még bírja.




Nem a kábel a szar hanem a trafó.Ez már nem olyan rendszer mint a régebbi kocsik.A trafó a gyertyapipa maga!

szeda Elküldve: 2012-02-15 21:29 Valaki segítsen

hil írta:
gampetibor írta: Egy olyan gondom lenne még hogy amikor bekapcsolom a fűtést valami iszonyatosan elkezd csikorogni és minél nagyobb fokozaton van a ventilátor annál gyorsabb a csikorgás is aztán amikor már meleg levegőt fúj általában elhallgat de nem mindig. Mi lehet ez?

Szia! Igen, mint ahogyan a Többiek leírták. Én is megcsináltam összel, részletesen megírtam, hogy hogyan, azóta csendben van. Nem elég kívülről olajozni, WD40 felejtős, én azzal kezdtem kívülről, de csak rosszabb lett.



A Wd40 kenésre nem igazán alkalmas.csak tűzoltásra jó.Mivel igen csekély mennyiségben tartalmaz kenőanyagot szinte mindegy mennyit fújunk a kívánt helyre.A többi összetevő meg elpárolog.Felelőtlenül befujkodni azért sem jó mert a por is beleragad.Egyszerűbb szétszedni és rendesen kitakarítani vagy megolajozni.

szeda Elküldve: 2012-02-15 18:50 Valaki segítsen

YELLOW írta:
gampetibor írta: Egy olyan gondom lenne még hogy amikor bekapcsolom a fűtést valami iszonyatosan elkezd csikorogni és minél nagyobb fokozaton van a ventilátor annál gyorsabb a csikorgás is aztán amikor már meleg levegőt fúj általában elhallgat de nem mindig. Mi lehet ez?


a venti motor lesz az... motortér felől lehet hozzáférni.


Csak egy kis kenőanyagért könyörög

szeda Elküldve: 2012-02-13 15:20 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

tom323ci írta: jíííháá!! köszi szépen jön is lefelé szépen! még annyit hagy kérdezzek már hogy szerinted kell frissítenem a navit mielőtt használni akarom az új dvdt vagy esetleg rajta lehet a frissítés is vagy azt is keresgélni kell még hozzá? és ha igen akkor azt mi alapján keressem? na jó ez két kérdés lett amúgy ha Londonba vagy környékére tévednél és bármiben tudok segíteni csak csörgess meg és nagyon szivesen segítek ha tudok! 00447786622009


Nagy tapasztalatom nincs.Csak berakod simán és megy a dvd.nekem legalábbis nem kellett semmit csinálnom de nekem régebbi van mint a tied.