autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. február 07. szerda, 11:51


YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!
( ui.: nem tudom miért ilyenek a képek, én rendesen töltöttem fel :/ )


sajnos nem rendesen töltötted fel. külön topic foglalkozik vele, hogy mi a helyzet a képfeltöltéssel. a főoldalon is látszik, mert mindig előre hozom a topic-ot, csak látni is kellene.



Most már látom és javítottam is. Elnézést kérek, este 10-kor már nem nézelődtem a főoldalon fél nap szerelés után. Sokkal fontosabbnak találtam feltenni a kérdésemet hátha valaki megválaszolja mihamarabb, mert szorít az idő az összerakással. Egyébként is simán kivehető volt a sz*r képből is hogy milyen dzsuvás az egész, de nem is ez a lényeg..köszönöm a segítséget!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. február 07. szerda, 11:29


adams22 írta: Sziasztok!
( ui.: nem tudom miért ilyenek a képek, én rendesen töltöttem fel :/ )


sajnos nem rendesen töltötted fel. külön topic foglalkozik vele, hogy mi a helyzet a képfeltöltéssel. a főoldalon is látszik, mert mindig előre hozom a topic-ot, csak látni is kellene.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. február 06. kedd, 22:00


Sziasztok!

Szét bontottam a fél autót a kartergáz membrán cseréje miatt. Képeket csatoltam, hogy hogy néz ki, elég sz*rul. Barnás trutyi van benne, amit nem tudok, hogy mi okozhat.
Kérdésem az lenne, hogy mitől alakulhat ez ki? Hidegen járás, városi közlekedés stb..?
Én napi szinten pályázok, de kitudja kint hogy használták előttem a kocsit. Már mikor megvettem 2015-ben is éreztem, hogy alacsony fordulaton nem úgy megy mint kellene neki és ingadozó alapjáratom is volt sokszor + lefulladás. Tipikus piros lámpához közeledés üresben fékezéses alapjárat leesés is volt. Ahogy tájékozódtam ezek mind a membrán eldugulásához vezethetők vissza.
További kérdésem lenne még, hogy miket kellene még megnéznem ha már szét szedtem az autót?
Szívósor kitakarítva (új tömítések), injektor takarítva (új o-gyűrűk), EGR tiszta, olajteknő nem rég volt leszedve a lánc cserekor kitakarítva (új tömítés).
Illetve ezt a membránt cserélném a csövekkel együtt. Lenne még valami ami ehhez a rendszerhez köthető?

Köszönöm a válaszokat!

( ui.: nem tudom miért ilyenek a képek, én rendesen töltöttem fel :/ )











Utoljára szerkesztve (5 alkalommal): 2018. február 07. szerda, 11:40

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 15:21


YELLOW írta:
naarjan írta:
YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.


Köszönöm a válaszokat! Viszont akárhogy nézem a robbantott rajzot, nem találom a szelepfedél számát....


tessék: 11617503518
bár nekem van külön kartergázszűrő, de érdekes módon ugyanezt a cikkszámot hozza N42-re is.
akkor nekem kettő van? egy a szívósorban, és egy külön? fura volna...


Elég fura .... és "költségkímélő"...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 11:48


naarjan írta:
YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.


Köszönöm a válaszokat! Viszont akárhogy nézem a robbantott rajzot, nem találom a szelepfedél számát....


tessék: 11617503518
bár nekem van külön kartergázszűrő, de érdekes módon ugyanezt a cikkszámot hozza N42-re is.
akkor nekem kettő van? egy a szívósorban, és egy külön? fura volna...

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 11:42


YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.


Köszönöm a válaszokat! Viszont akárhogy nézem a robbantott rajzot, nem találom a szelepfedél számát....


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 07:29


Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2017. november 14. kedd, 22:53


YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. november 14. kedd, 12:25


naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2017. november 14. kedd, 10:45


Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 325ti
Évjárat: 2001

státusz frankopetre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. november 05. vasárnap, 14:36


gairgus írta: Sziasztok,

Lenne egy furcsa kérdésem: N46B18A motorban van egyáltalán kartergáz szűrő? Olajcserénél a szerelőm azt mondta, hogy nincs, megkérdezte egy BMW szerelő ismerősét. Így csak olaj és levegő szűrő lett cserélve...
A neten sem találtam egyértelmű információt, illetve az itt beágyazott videó is egy N42 motorról szól.


Van benne. Forgattyúsház szellőztető rendszer megnevezés alatt találod az aftermarketekben, kedvezményes áron 30k körül megy minden benzines tipushoz.
Nemcsak, hogy szar helyen van, de a BMW teljesen hülye marketingfogásának köszönhetően a 25000 kilométeres olajcsere periódussal elég hamar tönkre lehet tenni, ami lean kódokhoz és egyenetlen motorműködéshez vezet. Konkrétan képes a vákum teljesen megszűnni a motorban. Ez főleg akkor jelentkező probléma, ha eltérsz vagy az előző tulaj eltért a gyártói jóváhagyással rendelkező olaj használatától.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. október 21. szombat, 11:05


gairgus írta: Sziasztok,

Lenne egy furcsa kérdésem: N46B18A motorban van egyáltalán kartergáz szűrő? Olajcserénél a szerelőm azt mondta, hogy nincs, megkérdezte egy BMW szerelő ismerősét. Így csak olaj és levegő szűrő lett cserélve...
A neten sem találtam egyértelmű információt, illetve az itt beágyazott videó is egy N42 motorról szól.


pedig van, csak inkább nem mondja a szerelő, mert sok munka van vele. szívósort le kell venni, meg ott sok mindent.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz gairgus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2017. október 21. szombat, 10:56


Sziasztok,

Lenne egy furcsa kérdésem: N46B18A motorban van egyáltalán kartergáz szűrő? Olajcserénél a szerelőm azt mondta, hogy nincs, megkérdezte egy BMW szerelő ismerősét. Így csak olaj és levegő szűrő lett cserélve...
A neten sem találtam egyértelmű információt, illetve az itt beágyazott videó is egy N42 motorról szól.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. március 02. hétfő, 07:00


szotakdavid írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
Köszi! Ezt a videót pont nem találtam. Ezek után azt hiszem, én nem állok neki úgyis lesz lánccserém, majd akkor megcsináltatom...


hát igen. ritka szar helyre találták ki.... tervezték be....


Mint az összes benzinesbe..


gondolom azért, mert olyan sűrűn nem megy gallyra, mint a dízelben. bár attól tehették volna jobb helyre.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. március 02. hétfő, 04:24


YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
Köszi! Ezt a videót pont nem találtam. Ezek után azt hiszem, én nem állok neki úgyis lesz lánccserém, majd akkor megcsináltatom...


hát igen. ritka szar helyre találták ki.... tervezték be....


Mint az összes benzinesbe..