Hello,
Ez egy un. mélységi szűrő. Úgy szűri, vagy inkább választja ki az olajat a kartergázból, h az áramló levegő a szilárd felületeken sokszor irányt változtat, és a finom olajcseppek sűrűségük és tehetetlenségük révén kicsapódnak az ütköző felületen.
Aztán, h ez az olaj vissza van-e vezetve a karterbe, v nincs, az már részletkérdés, de a Winkler-féle leválasztóból sztem nincs visszavezetve. És persze időnként ki kell tisztítani a töltetet. így legalább nem a szívóágban kondenzál le a sok szemét. Ez mondjuk inkább sokat futott kocsinál lehet érdekes.
Amennyire én tudom a BMW kartergáz visszavezető szelepben az esetek nagyobb részében a szabályozó membrán nem átszakad, hanem az oxidálódott, szinte szilárdra besűrűsödött olaj miatt beragad, nem tud mozogni. Aztán persze át is szakadhat, ha a vákuum elég combos
Egy ismerősöm a Winn's hidrotőke tisztítójával elég jól ki tudta pucolni, szétszedés nélkül. A szelepfedél csatinál bontotta meg, és onnan töltött bele 3X-4X 10ml-t, aztán érezhetően nagyobb lett a vákuum a olajbetöltő sapkánál. Persze nem azonnal, hanem napok múlva.
bye
hil írta:
Sziasztok!
Találtam egy érdekes oldalt. http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/ Mi a vélemény erről???