bmw320d4 írta:
p166 írta:
kempelen írta:
p166 írta:
kempelen írta:
p166 írta:
Sziasztok!
Sajnos úgy tűnik, hogy a Bimmeremben az adagoló elfújta a gyertyát. Az autó egyszer csak megállt. Se előre se hátra. Az egyik barátom jött értem, akivel gyorsan átfutottuk a probléma lehetséges voltát. Kiszedtük az üzemanyagszűrőt, ami rettenetesen koszos volt ( kiderült, hogy annak ellenére, hogy kifizettem nem cserélték ki azt vagy a csere folyamán sosem takarították ki a szűrőházat, ahol 1 cm vastagon felgyúlt a mocsok. Ezt már sosem tudom meg. ). Aztán leengedtük az üzemanyagot, kitakarítottuk a tankot, az AC-pumpát, a csövezést, a motor elindul és leáll. Ennyi.
Elvittük egy szervízbe, ahol van computeres vizsgálat. Gépre tettük, töröltünk minden hibát ( 2 volt, az egyik a szokásos CAN-busz nyafi ) és indítóztunk. A hiba: "73 IWZ-rendszer / fordulatszám szenzor". Ezt megismételtük többször is: mindig ugyan ez a hibakód. Ennek utánajárva sikerült megtudni, hogy ez a nyavalyás szenzor az adagolóban van. Most ott tartunk, hogy az új szervízben lebontják és megpróbálják kitakarítani, hátha a szűrő miatt az is csak mocskos. Szerintetek?
Ha úgy adódik, hogy mégis elhalálozott mennyibe kerül és hol lehet JÓ ÁRON venni egy ÚJAT? Nem feltétlenül szeretnék használtat, mert az autót nem akarom eladni.
Az autó adatai:
BMW 318d ( E46 )
Évjárat: 2003.07.
Motorkód: M47N204D4
Előre is köszönöm mindenki segítségét!
Az nem lehetséges, hogy a vastagon mocskos szűrő miatt az szivattyú is tönkrement és amiatt nem indul a kocsi? Vagy az AC tuti hogy jó?
Az AC ok, mert csodálatosan nyomja az üzemanyagot, ami szép slunggal megérkezik a visszafolyó ágon is. Első dolog volt, amit megnéztünk. Sajnos nem ez a gond. olcsóbb lett volna.
Akkor nem szóltam. Pont azért hozakodtam elő vele, mert ilyenkor mindenki nagyobb bajra gondol és legtöbbször valami kisebb alkatrész szívatja a nagyokat.
De ez esetben ezek szerint mégis valami komolyabb baj lehet.
Azért köszönöm. Minden segítség segítség akkor is ha nem oldja meg a problémát. Kiszedik az adagolót és elviszem bevizsgáltatni. Ha hibás javíttatom, ha nem akkor keressük tovább a kakit. Újat beszerezni szinte képtelenség. Rettenetesen körülményes és rohadt drága.
De komolyan, milyen adagolóról beszélsz? A te kocsidban nincs olyan...
Valami tényleg nem kerek
Már a "kitakarítottam a szűrőházat" is fura, mert az M47N szűrőt max flexel lehet megbontani (de utána nem rakod össze)
Rakj fel képet a motorról, burkolat nélkül, komolyan érdekel.