tibee01 írta:
De kb 2 sec-es periodus idővel ingadozik az alapjáratom kb 50-et, nem hiszem h ilyen ütemben kellene ki - be kapcsolnia.
Tano írta:
Amikor ez a kisegítő fűtés működik, akkor normális dolog az alapjárat emelkedés, mivel a motorvezérlő szándékosan emeli meg 50 rmp-mel vagy 930 rmp-re (motorváltozattól függően).
A WDS-ben keressetek rá az "Electric Auxiliary Heater" kifejezésre, és akkor elolvashatjátok a működési feltételeit, leírását.
Sziasztok!
A kiegészítő fűtés működése (elől a Google fordítás, majd az eredeti):
Elektromos kiegészítő fűtés DDE 3,0 (E46 esetén)
Az elektromos kiegészítő fűtőelem melegíti a hűtőfolyadék elektromos fűtőelemekkel, hogy kompenzálja az enyhe Hőveszteség nagy mértékű a motor hatásfokát. Attól függően, hogy a jármű berendezések, a fűtés kérés érkezik, akár a légkondicionáló rendszer (IHKA) vagy a fűtésszabályozó a DDE vezérlőegységet.
A fűtőelemek Csak vágni csak akkor elegendő elektromos áramot tartalékok. Annak meghatározásához, a rendelkezésre álló teljesítmény tartalékok, a generátor küld egy impulzus kitöltési tényező megfelelő jelet az aktuális generátor terhelést a DDE vezérlőegységet. Attól függően, hogy a megengedett járulékos generátor terhelését, a DDE vezérlőegység bekapcsolja a kiegészítő fűtés egy négyszöghullám jel impulzus adó tényezők (= változó impulzus szélesség) 5 és 95%-át így ellenőrzésére különböző fűtési teljesítmény szakaszban.
Az alapjárati fordulatszám emelkedik és 930 rpm, amikor a kiegészítő fűtés be van kapcsolva.
Cutout feltételek
A kiegészítő fűtés kikapcsol az alábbi működési feltételek:
• Akkumulátor feszültség <12 V (ON hiszterézis 12,8 V)
• Motorfordulatszám <790 rpm (ON hiszterézis 810 rpm)
• Idő után a motor indításakor <10 s
• Hűtőfolyadék-hőmérséklet
A hűtőfolyadék hőmérsékletét küszöb kell túllépni a kiegészítő fűtés kivágni határozzák meg a mért környezeti hőmérséklet egy jelleggörbe. Jelleggörbe adatok:
Környezeti hőmérséklet [° C] Hűtőfolyadék hőmérsékleti küszöbérték [° C]
-40,0 86,0
-5,0 86,0
10,0 50,0
20,0 17,0
30,0 17,0
Fontos: A fix hűtőfolyadék hőmérséklet küszöb 86 ° C alkalmazni, ha nincs külső hőmérséklet-érzékelő van felszerelve.
A külső hőmérséklet-érzékelő van felszerelve, az alábbi E46 modellek:
• Az összes modell a 6-hengeres motorok
• Típusok és 4-hengeres motorok csak a fedélzeti számítógép vagy a légkondicionáló.
A kiegészítő fűtés is kikapcsol, ha a következő hibakódok tárolása:
• 35, "hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelő"
• 1B "elektromos kiegészítő fűtés"
• 75, "Generátor terhelés jel"
Hibaelhárítás
Az aktiválás funkció ellenőrizni rövidzárlat és szakadás.
Hibakód 1B "elektromos kiegészítő fűtés" tárolják, ha hiba történik.
Következmény: Gyenge fűtő teljesítmény alacsony hőmérsékleten
Ha a generátor jelzi terhelés jel 0%, hibakód 75 "Generátor terhelés jel" van tárolva.
Következmény: Kiegészítő fűtés kikapcsol
Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.
The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
• Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)
• Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)
• Time after engine start < 10 s
• Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:
Ambient temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-40.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
30.0 17.0
Important: A fixed coolant temperature threshold of 86 °C applies if no outside temperature sensor is fitted.
The outside temperature sensor is fitted in the following E46 models:
• On all models with 6-cylinder engines
• On models with 4-cylinder engines only with on-board computer or air conditioning.
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
• 35, "Coolant temperature sensor"
• 1B, "Electric auxiliary heater"
• 75, "Alternator load signal"
Troubleshooting
The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.
Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.
Consequence: Poor heating capacity at low temperatures
If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.
Consequence: Auxiliary heater is switched off