valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2022. augusztus 14. vasárnap, 21:40


Gabee írta: Sziasztok!
Tegnap menet közben megállt az autó és azóta nem indul. (E46 320d 136 le adagolós)
A hibatárolóba 70 Steuergeraet Einspritzpumpe (Kommunikation) hibakód keletkezett.
Tudnátok segíteni hogy ilyenkor mi van?
Előre is köszi!
Üdv.




Szia.
Adagoló gond.
azon belül is elektromos fej problem.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2022. augusztus 14. vasárnap, 21:38


Balu21 írta: Sziasztok!

Adott egy 1999-s Bmw 320d 136hp
-adagolós -jeladós porlasztós

Az autó alapjáratban illetve alacsony fordulatù közlekedés során befullad, nem forog le 2-3 ezernél többet és füstöl (nagyon) illetve ilyenkor egyáltalán nem akar gyorsùlni..leálitást követő 5-10 perc után tökéletesen müködik gyorsúl ahogy kéne mindig.

A gyári Bmw program illetve a Delphi program is azt irta hogy ,,Tű elmozdulás'' ez számomra a jeladós porlasztót jelentette így szereztem is egy bevizsgált mechanikusan és elektromosan is tökéletesen müködöt. Beszerelés után ugyan ez a probléma áll fent.

Az autó indul mindig igy talán az adagoló nem ludas.

Ha valaki tud segiteni azt nagyon megköszönöm egyenlőre ötletem sincs..


Hali!
Kéne egy inpa. Nézni kéne egy nézni egy előtöltés értéket,kért kapott..
ha jeladós porlasztót cserélsz,kell egy adaptació törlés


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. június 14. kedd, 17:54


Balu21 írta: Sziasztok!

Adott egy 1999-s Bmw 320d 136hp
-adagolós -jeladós porlasztós

Az autó alapjáratban illetve alacsony fordulatù közlekedés során befullad, nem forog le 2-3 ezernél többet és füstöl (nagyon) illetve ilyenkor egyáltalán nem akar gyorsùlni..leálitást követő 5-10 perc után tökéletesen müködik gyorsúl ahogy kéne mindig.

A gyári Bmw program illetve a Delphi program is azt irta hogy ,,Tű elmozdulás'' ez számomra a jeladós porlasztót jelentette így szereztem is egy bevizsgált mechanikusan és elektromosan is tökéletesen müködöt. Beszerelés után ugyan ez a probléma áll fent.

Az autó indul mindig igy talán az adagoló nem ludas.

Ha valaki tud segiteni azt nagyon megköszönöm egyenlőre ötletem sincs..


ha jól rémlik itt csak az 1-es hengerben lévő porlasztó jeladós. a többi nem. viszont gyanús, hogy valamelyik nem jó. mert valóban arra utal. ha újabb dízel lenne azt mondanám, hogy be kellene méretni őket, aztán a kapott kódokat újra beírni a vezérlőbe.
egyébként valószínű a résolaj veszteség nagyobb valamelyiknél, esetleg többnél.
én erre tippelnék.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Balu21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2022. június 11. szombat, 12:03


Sziasztok!

Adott egy 1999-s Bmw 320d 136hp
-adagolós -jeladós porlasztós

Az autó alapjáratban illetve alacsony fordulatù közlekedés során befullad, nem forog le 2-3 ezernél többet és füstöl (nagyon) illetve ilyenkor egyáltalán nem akar gyorsùlni..leálitást követő 5-10 perc után tökéletesen müködik gyorsúl ahogy kéne mindig.

A gyári Bmw program illetve a Delphi program is azt irta hogy ,,Tű elmozdulás'' ez számomra a jeladós porlasztót jelentette így szereztem is egy bevizsgált mechanikusan és elektromosan is tökéletesen müködöt. Beszerelés után ugyan ez a probléma áll fent.

Az autó indul mindig igy talán az adagoló nem ludas.

Ha valaki tud segiteni azt nagyon megköszönöm egyenlőre ötletem sincs..

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2022. március 03. csütörtök, 17:44


Adriano98 írta: Sziasztok!
N47 az alany komplett vezérlés és tömítés csere után, a motortérben minden eltakarítva.
Néha, kb heti 1 alkalommal produkál olyat, hogy erős olvadt műanyag szag jön a motortérből, egyszer enyhén gőzölgött/füstölt is valami a kipufogócsonk felől elől-hátul. A hővédőpajzs miatt nem láttam be teljesen, de felette és körülötte minden porszáraz olajfolyás nincs, minden tömítés új. Például reggel 10-15 perc használat után elő jön ez a jelenség, fél órát áll a kocsi és utána már nem produkálja napokig-hetekig. Turbó, injektorok, DPF, EGR hűtő/szelep jó, szívósor takarítva. Már csak arra tudok gondolni hogy esetleg valami szennyeződés kerül be a kipufogócsonkra a menetszéllel és az ég rá.
Esetleg valakinek még tipp?
A legjobb lenne megnézetni szervízben a kocsit.Nehogy kigyulladjon vagy akármi... Én visszavinném oda,ahol szerelték mindenképpen.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. március 03. csütörtök, 18:06

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2022. március 01. kedd, 17:08


Sziasztok!
N47 az alany komplett vezérlés és tömítés csere után, a motortérben minden eltakarítva.
Néha, kb heti 1 alkalommal produkál olyat, hogy erős olvadt műanyag szag jön a motortérből, egyszer enyhén gőzölgött/füstölt is valami a kipufogócsonk felől elől-hátul. A hővédőpajzs miatt nem láttam be teljesen, de felette és körülötte minden porszáraz olajfolyás nincs, minden tömítés új. Például reggel 10-15 perc használat után elő jön ez a jelenség, fél órát áll a kocsi és utána már nem produkálja napokig-hetekig. Turbó, injektorok, DPF, EGR hűtő/szelep jó, szívósor takarítva. Már csak arra tudok gondolni hogy esetleg valami szennyeződés kerül be a kipufogócsonkra a menetszéllel és az ég rá.
Esetleg valakinek még tipp?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Gabee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2022. január 31. hétfő, 12:31


Sziasztok!
Tegnap menet közben megállt az autó és azóta nem indul. (E46 320d 136 le adagolós)
A hibatárolóba 70 Steuergeraet Einspritzpumpe (Kommunikation) hibakód keletkezett.
Tudnátok segíteni hogy ilyenkor mi van?
Előre is köszi!
Üdv.






autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. december 26. vasárnap, 22:29


YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Mindig van valami apróság....
Mostanában hogy megjött a hideg, indításnál észre vettem hogy néha-néha mikor beindul a motor abban a pillanatban koppan valami egy kisebbet. Egyetlen egy koppanás az beröffenés pillanatában. Akár hideg akár meleg a motor. Ezt csinálja mondjuk 5 indításnál aztán a következő 10-nél semmi, majd újra elkezdi.
Esetleg valakinek valami ötlete? N47


próbáld már ki, hogy állítsd le a motort benyomott kuplunggal és kuplung nélkül. természetesen üresben.
ha kuplung nélkül másabb a hangja, főként rosszabb, csörren, vagy koppan a kuplungoshoz képest, akkor kettőstömegű is lehet.
illetve a vezérlés környékére is gondolok, a patron nem feszíti eléggé már a láncot, mert annyira meg van nyúlva, esetleg főtengely szíjtárcsa.
hirtelen nekem ez jut az eszembe. bár lehet, hogy hajtókarcsapágy.


Közben bújom neten a videókat, valószínű a szíjtárcsa lesz, most hogy belegondolok már enyhén nyikorog a szíj is. A vezérlés nem csörög sem hidegen sem melegen, bár már amúgy is itt az ideje a cserének.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2021. december 26. vasárnap, 21:49


Adriano98 írta: Sziasztok!
Mindig van valami apróság....
Mostanában hogy megjött a hideg, indításnál észre vettem hogy néha-néha mikor beindul a motor abban a pillanatban koppan valami egy kisebbet. Egyetlen egy koppanás az beröffenés pillanatában. Akár hideg akár meleg a motor. Ezt csinálja mondjuk 5 indításnál aztán a következő 10-nél semmi, majd újra elkezdi.
Esetleg valakinek valami ötlete? N47


próbáld már ki, hogy állítsd le a motort benyomott kuplunggal és kuplung nélkül. természetesen üresben.
ha kuplung nélkül másabb a hangja, főként rosszabb, csörren, vagy koppan a kuplungoshoz képest, akkor kettőstömegű is lehet.
illetve a vezérlés környékére is gondolok, a patron nem feszíti eléggé már a láncot, mert annyira meg van nyúlva, esetleg főtengely szíjtárcsa.
hirtelen nekem ez jut az eszembe. bár lehet, hogy hajtókarcsapágy.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. december 26. vasárnap, 21:00


Sziasztok!
Mindig van valami apróság....
Mostanában hogy megjött a hideg, indításnál észre vettem hogy néha-néha mikor beindul a motor abban a pillanatban koppan valami egy kisebbet. Egyetlen egy koppanás az beröffenés pillanatában. Akár hideg akár meleg a motor. Ezt csinálja mondjuk 5 indításnál aztán a következő 10-nél semmi, majd újra elkezdi.
Esetleg valakinek valami ötlete? N47

Tibus1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz Tibus1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2021. november 06. szombat, 12:24


Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.


Ez igaz, olvastam már olyat hogy szerencsés módon a szívósor tetejét égette ki, ott nem is lett kigyulladás. Bár szerintem ha nincs lerakódás akkor szúróláng sem tudna kialakulni, kétlem hogy az EGR-hűtőből szivárgó fagyálló önmagában képes lenne rá. De tény hogy máshol kellene elvezetni azt a csövet, ez a gondolat már engem is foglalkoztatott ahogy az is hogy valami lemezzel védeni. Nagyon még nem jártam utána milyen módja lehet ennek hol férne el, lehet ha lesz rá időm hétvégén mögé nézek hogy mit lehetne ezzel kezdeni.
Amúgy itt jól le vezeti hogy mitől van a kigyulladás.



Ok.
Köszi a videó(kat) , hát van pár erről a típusról, talán nem véletlenül...
Elméletileg érdekel a kocsival való "babrálás" pl. egy szívósor tisztítást szívesen megpróbálnék, viszont arról nem találtam videót, ha esetleg tudtok egyet, vagy egy laikus számára is használható sima leírást erről a műveletről, azt megköszönném
Talán sokaknak segíthetnénk vele, lehet többen is "kedvet" kapnának egy kis barkácsoláshoz, és ezt az autójuk sem bánná...



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. november 05. péntek, 22:34


YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.


Ez igaz, olvastam már olyat hogy szerencsés módon a szívósor tetejét égette ki, ott nem is lett kigyulladás. Bár szerintem ha nincs lerakódás akkor szúróláng sem tudna kialakulni, kétlem hogy az EGR-hűtőből szivárgó fagyálló önmagában képes lenne rá. De tény hogy máshol kellene elvezetni azt a csövet, ez a gondolat már engem is foglalkoztatott ahogy az is hogy valami lemezzel védeni. Nagyon még nem jártam utána milyen módja lehet ennek hol férne el, lehet ha lesz rá időm hétvégén mögé nézek hogy mit lehetne ezzel kezdeni.
Amúgy itt jól le vezeti hogy mitől van a kigyulladás.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. november 05. péntek, 22:47

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2021. november 05. péntek, 22:07


Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. november 05. péntek, 21:44


Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.

Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!


https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/










Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. november 05. péntek, 21:47

Tibus1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz Tibus1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2021. november 05. péntek, 15:19


Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.

Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!


https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/