Kristof77 írta:
A gyártók nagy általánosságban bizony sokszor és sokat csalnak, elsõ sorban a teljesítménnyel. Bizony meg kell hagyni, hogy a leg korrektebbek még itt a japánok. Itt szinte minidg annyit tud egy autó, mint amit papíron megadnak.
Úgy lefele a teljesítménnyel, mint felfele is van csalás. Egy adott tipushoz általában kismillió féle szoftver létezik. Frissítgetéseket általában azért adnaki ki, hogy a gyártási szórásból adódó legkülönfélébb "felhasználók" lábát és szokásait is ki tudja szolgálni egy konstrukció. Ám ezen frissítések általában egy idõ után (1-2év) messzemenõen feleslegesek. Hiszen ha egy autó jól és megbízhatóan mûködik télen és nyáron a mi éghajlati körünkön, akkor az teljesen indiferens, hogy Bogotában
-20foknál, 3000m magasságban vagy 15 évesen szerviz nélkül 500.000km-el Maliban mit bír még az autó. Természetesen akadnak bugos (hibás) gyári szoftverek, de ezek, ha vannak is ilyenek az elsõ pár hónap alatt kiderülnek és a gyártók ezt orvosolják is, általában kötelezõ jeleggel. Egy több éves autót, ha jól mûködik ezért teljesen felesleges szoftverfrissíteni.
Környezetvédelmi és teljesítménymérési szempontból csak közvetlenül egymás után lehet érdemben vizsgsálni egy autót, mivel egy autó állapota, folyamatosan változik, de semmiképpen sem konstans. Így nem mérvadó még az sem, ha egy hete egy x szoftverrel lett egy autó mérve pl. kipufogógázra vagy teljesítményre, kivált képpen, ha ennél több idõ telt el 2 mérés között. És akkor a magyarországon kapható üzemanyag szórásáról nem is beszéltem. A teléjesítméynleadásnak pedig egyedüli objektív visszaigazolása a teljesítménymérõ pad, szintén közvetlenül egymás után.
Érdemes tudni, hogy általában a gyártók által a márkaszervizek számára rendelkezésre bocsátott szoftverek nem módosíthatók visszafele. Egyszerûsítve. Adott egy x autó 1.0-ás szoftverrel. Ez, ha frissítésre kerül egy 1.1-el, az visszafele nem "downgradelhetõ", mert a gép nem engedi felülírni, csak egy újabb azaz minimum 1.-es szoftverrel. Ezért is érdemes meggondolni, hogy hasznos-e egy egy frissítés, ha nincs gondunk, mert az esetek zömében visszafele nem lehet lépegetni.
Ha egy autó átalgfogyasztása csökken, az értelem szerûen kevesebbet fogyaszt. Ha kevesebbet fogyaszt, átlagosan kevesebb üzemanyag is ég el benne. Kevesebb elégett üzemanyag pedig a fizika mai állása szerint átlagban kevesebb kibocsátott károsanyagot is jelent.
Akinek a környezetvédelem fontosabb, mint akárhány lóerõ, az úgy jár egyébként a legzöldebben, ha eladja az autóját és mindenhova kerékpárral megy.
1. Frissítéseket nem a felhasználó lábához adják ki, hanem pl. E46 M47N-hez azért, hogy ne menjen hamar tönkre a turbó a hírtelen nyomásnövekedés miatt, vagy pl azért, hogy az E60 20i (M54)-nél ne fulladozzon a motor teljesen kitekert kormánnyal.
2. Nem létezik kismillió szoftver, fõleg nem az éghajlati viszonyoknak megfelelõen.
3.Neked biztos felesleges egy frissítés, mivel nem tudod miért lett kiadva
4. Ha egy hét alatt 300%-al emelkedik a kormolás, az nem fogható sem üzemanyagra, sem mérési pontatlanságra.
5. Miért is kell meggondolni a szoftverfrissítést? Honnan szeded, hogy nem lehet visszafelé szoftverelni? Bármikor bármilyet fel lehet tenni.
6.Ne beszélj itt fizika mai állásáról, legalább addig, amíg nem veszed ki a blogodból a következõ bejegyzést:"
hogy idõvel fõleg sok városi használat esetén lerakódik az EGR-re a sok korom, ami miatt a szelep nem tud bezárni, így amikor megjön a turbó hozta töltõnyomás, a korom okozta záródási-tökéletlenség következtében kiszökik a töltõnyomás egy vagy nagyobb része, az elkoszolódás függvényének mértékében.
Ha valaki, akkor te tévedsz kurva nagyot a fizikával kapcsolatban, mivel ahhoz, hogy kiszökjön a töltõnyomás
, nagyobbnak kellene lenni a kompresszoroldali nyomásnak, mint a turbinaoldalinak. De te biztos másként tudod.