státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 21:03


reddragon írta: Nekem is volt frissítve 2 hónapja az egész autó, és tényleg érezhetõen dinamikusabb lett, simábban kapcsol a váltó, lett MP3 funkcióm, új felületet kapott a navim, már nem kapcsolgat szét a bluetooth-os telefonom, és, igen; a fogyasztásom is csökkent 2 decivel, pedig jobban hajtom mint a frissítés elõtt.

Igen, fontos a frissítés, fõleg ha még gyári van rajta!


Sõt van olyan is, hogy a gyár elõír kötelezõ frissítést. És persze, ha nem mûködött tökéletesen az autód, akkor ez nem árthatott. De ezek a dolgok közel 10 éves kéziváltós autókra nem igen vonatkoznak, amirõl ugye szó volt. A bluetooth-kapcsolat leggyakrabban egyébként magán a készüléken múlik. Van ugye a BMW-nek egy kompatibiltitás listája, de sajnos ez sem mindig 100%. Érdemes magát a mobilon lévõ szoftvert is frissíteni, ha gondok vannak a kapcsolattal. A BMW-Syndikaton nagyon jó és értelmes topicoc vannak errõl. A legtöbb mobil-gyártó oldaláról letölthetõ egyébként a legújabb firmware. A gond, hogy ha frissíted a mobilod szoftverét minden adat elvész róla, kivéve a SIM-en találhatókat.
Így elõtte érdemes minden adatot áthúzni a PC-re.

státusz KASZAMester

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 21:00


Na szép jo estét,jo szurkolást.
-elmondanám a diesel vitával kapcsolatosan az én észrevételemet,tapasztalatomat.
-mindenféle pártolás nélkül-kizárolag saját véleményem alapján.
-és mindenféle sértõdés nélkül...
-egyáltalában nem vok diesel párti,és mindigis távol ált tõlem a gázolaj szaga is.
-hozzám sokan járnak,sok diesel auto is.,több tuningolt,chippes,sûvitõ turbos,felhuzott dieselek,amelyek még 100kmh.-nál is rázzák a valagukat.
-de!!,töbnyire a látottak alapján iszonyatos,kormot eregetnek kifele,és joval több,elhasználodott,tönkre ment,cserére szorulo alkatrészt visznek,vesznek.
/turbo,befecskendezõk,fûzõtt motor..stb./
-én egyszerû ember vok,és ugy vélem hogy a legjobb tuning a benzines motor,és a köbcenti a legjobb tuning,és a gyári tuning.
-lehet diesel motort bántani,huzogatni,de hosszu távon nem lesz tartos.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 20:54


Kristof77 írta: Bizony úgy elszökik a töltõnyomás az EGR-en keresztül, hogy csak na.
(Persze ehhez tisztában kellene lenni a nyomásviszonyokkal.)
És bizony a legtöbb esetben üres a hibatárolója az autónak.
Pár hete egy itteni 320TD-s kollegának is mi tettük helyre az autóját, mert a márkaszervízben nem találták a baját és a tároló is üres volt. Persze, akkor is hozzáfûzted a magadét, hogy tuti volt benne valami a tárolóban, csak nyilván mindenki balek rajtad kívül a márkaszervizes kollegák is. De, hogy miért kell így viselkedned? Passz...

Amiket leírtam és leírok az úgy van, ahogy írtam. A saját honlapodon te is úgy és azt írhatsz le, ahogy gondolod.
Nem vitatkozom, mivel mindenki úgy és akként tesz ahogy õ azt jónak látja.

Egy biztos két féle ember tipus létezik, az egyik akik oktatja a másik aki tudja és csinálja a dolgokat. Szép estét.




Mikor neveztem baleknak egy márkaszervízes kollégát?
Nem akarod bejavasolni az MTA-nak az elméleted, miszerint azoknál az autóknál, amik nálad járnak, nagyobb a töltõoldali nyomás, mint a kipuf oldali

Van még ilyen vicces elméleted? Tök jókat lehet rajta nevetni.

Azért kifejtenéd ezt az AGR, meg elszökik meg izé dolgot?

státusz reddragon

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 20:42


Nekem is volt frissítve 2 hónapja az egész autó, és tényleg érezhetõen dinamikusabb lett, simábban kapcsol a váltó, lett MP3 funkcióm, új felületet kapott a navim, már nem kapcsolgat szét a bluetooth-os telefonom, és, igen; a fogyasztásom is csökkent 2 decivel, pedig jobban hajtom mint a frissítés elõtt.

Igen, fontos a frissítés, fõleg ha még gyári van rajta!

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 20:34


Bizony úgy elszökik a töltõnyomás az EGR-en keresztül, hogy csak na.
(Persze ehhez tisztában kellene lenni a nyomásviszonyokkal.)
És bizony a legtöbb esetben üres a hibatárolója az autónak.
Pár hete egy itteni 320TD-s kollegának is mi tettük helyre az autóját, mert a márkaszervízben nem találták a baját és a tároló is üres volt. Persze, akkor is hozzáfûzted a magadét, hogy tuti volt benne valami a tárolóban, csak nyilván mindenki balek rajtad kívül a márkaszervizes kollegák is. De, hogy miért kell így viselkedned? Passz...

Amiket leírtam és leírok az úgy van, ahogy írtam. A saját honlapodon te is úgy és azt írhatsz le, ahogy gondolod.
Nem vitatkozom, mivel mindenki úgy és akként tesz ahogy õ azt jónak látja.

Egy biztos két féle ember tipus létezik, az egyik akik oktatja a másik aki tudja és csinálja a dolgokat. Szép estét.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 19:50


hil írta: Szerintem lehet visszafelé butitani, csak elõtte szólni fog érte!


Persze, hogy lehet, de elõtte megkérdezi.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 19:47


Kristof77 írta:
Érdemes tudni, hogy általában a gyártók által a márkaszervizek számára rendelkezésre bocsátott szoftverek nem módosíthatók visszafele. Egyszerûsítve. Adott egy x autó 1.0-ás szoftverrel. Ez, ha frissítésre kerül egy 1.1-el, az visszafele nem "downgradelhetõ", mert a gép nem engedi felülírni, csak egy újabb azaz minimum 1.-es szoftverrel.


Szerintem lehet visszafelé butitani, csak elõtte szólni fog érte!


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 19:41


Kristof77 írta: A gyártók nagy általánosságban bizony sokszor és sokat csalnak, elsõ sorban a teljesítménnyel. Bizony meg kell hagyni, hogy a leg korrektebbek még itt a japánok. Itt szinte minidg annyit tud egy autó, mint amit papíron megadnak.
Úgy lefele a teljesítménnyel, mint felfele is van csalás. Egy adott tipushoz általában kismillió féle szoftver létezik. Frissítgetéseket általában azért adnaki ki, hogy a gyártási szórásból adódó legkülönfélébb "felhasználók" lábát és szokásait is ki tudja szolgálni egy konstrukció. Ám ezen frissítések általában egy idõ után (1-2év) messzemenõen feleslegesek. Hiszen ha egy autó jól és megbízhatóan mûködik télen és nyáron a mi éghajlati körünkön, akkor az teljesen indiferens, hogy Bogotában
-20foknál, 3000m magasságban vagy 15 évesen szerviz nélkül 500.000km-el Maliban mit bír még az autó. Természetesen akadnak bugos (hibás) gyári szoftverek, de ezek, ha vannak is ilyenek az elsõ pár hónap alatt kiderülnek és a gyártók ezt orvosolják is, általában kötelezõ jeleggel. Egy több éves autót, ha jól mûködik ezért teljesen felesleges szoftverfrissíteni.

Környezetvédelmi és teljesítménymérési szempontból csak közvetlenül egymás után lehet érdemben vizsgsálni egy autót, mivel egy autó állapota, folyamatosan változik, de semmiképpen sem konstans. Így nem mérvadó még az sem, ha egy hete egy x szoftverrel lett egy autó mérve pl. kipufogógázra vagy teljesítményre, kivált képpen, ha ennél több idõ telt el 2 mérés között. És akkor a magyarországon kapható üzemanyag szórásáról nem is beszéltem. A teléjesítméynleadásnak pedig egyedüli objektív visszaigazolása a teljesítménymérõ pad, szintén közvetlenül egymás után.

Érdemes tudni, hogy általában a gyártók által a márkaszervizek számára rendelkezésre bocsátott szoftverek nem módosíthatók visszafele. Egyszerûsítve. Adott egy x autó 1.0-ás szoftverrel. Ez, ha frissítésre kerül egy 1.1-el, az visszafele nem "downgradelhetõ", mert a gép nem engedi felülírni, csak egy újabb azaz minimum 1.-es szoftverrel. Ezért is érdemes meggondolni, hogy hasznos-e egy egy frissítés, ha nincs gondunk, mert az esetek zömében visszafele nem lehet lépegetni.

Ha egy autó átalgfogyasztása csökken, az értelem szerûen kevesebbet fogyaszt. Ha kevesebbet fogyaszt, átlagosan kevesebb üzemanyag is ég el benne. Kevesebb elégett üzemanyag pedig a fizika mai állása szerint átlagban kevesebb kibocsátott károsanyagot is jelent.

Akinek a környezetvédelem fontosabb, mint akárhány lóerõ, az úgy jár egyébként a legzöldebben, ha eladja az autóját és mindenhova kerékpárral megy.


1. Frissítéseket nem a felhasználó lábához adják ki, hanem pl. E46 M47N-hez azért, hogy ne menjen hamar tönkre a turbó a hírtelen nyomásnövekedés miatt, vagy pl azért, hogy az E60 20i (M54)-nél ne fulladozzon a motor teljesen kitekert kormánnyal.
2. Nem létezik kismillió szoftver, fõleg nem az éghajlati viszonyoknak megfelelõen.
3.Neked biztos felesleges egy frissítés, mivel nem tudod miért lett kiadva
4. Ha egy hét alatt 300%-al emelkedik a kormolás, az nem fogható sem üzemanyagra, sem mérési pontatlanságra.
5. Miért is kell meggondolni a szoftverfrissítést? Honnan szeded, hogy nem lehet visszafelé szoftverelni? Bármikor bármilyet fel lehet tenni.
6.Ne beszélj itt fizika mai állásáról, legalább addig, amíg nem veszed ki a blogodból a következõ bejegyzést:"hogy idõvel fõleg sok városi használat esetén lerakódik az EGR-re a sok korom, ami miatt a szelep nem tud bezárni, így amikor megjön a turbó hozta töltõnyomás, a korom okozta záródási-tökéletlenség következtében kiszökik a töltõnyomás egy vagy nagyobb része, az elkoszolódás függvényének mértékében.

Ha valaki, akkor te tévedsz kurva nagyot a fizikával kapcsolatban, mivel ahhoz, hogy kiszökjön a töltõnyomás , nagyobbnak kellene lenni a kompresszoroldali nyomásnak, mint a turbinaoldalinak. De te biztos másként tudod.

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 18:49


A gyártók nagy általánosságban bizony sokszor és sokat csalnak, elsõ sorban a teljesítménnyel. Bizony meg kell hagyni, hogy a leg korrektebbek még itt a japánok. Itt szinte minidg annyit tud egy autó, mint amit papíron megadnak.
Úgy lefele a teljesítménnyel, mint felfele is van csalás. Egy adott tipushoz általában kismillió féle szoftver létezik. Frissítgetéseket általában azért adnaki ki, hogy a gyártási szórásból adódó legkülönfélébb "felhasználók" lábát és szokásait is ki tudja szolgálni egy konstrukció. Ám ezen frissítések általában egy idõ után (1-2év) messzemenõen feleslegesek. Hiszen ha egy autó jól és megbízhatóan mûködik télen és nyáron a mi éghajlati körünkön, akkor az teljesen indiferens, hogy Bogotában
-20foknál, 3000m magasságban vagy 15 évesen szerviz nélkül 500.000km-el Maliban mit bír még az autó. Természetesen akadnak bugos (hibás) gyári szoftverek, de ezek, ha vannak is ilyenek az elsõ pár hónap alatt kiderülnek és a gyártók ezt orvosolják is, általában kötelezõ jeleggel. Egy több éves autót, ha jól mûködik ezért teljesen felesleges szoftverfrissíteni.

Környezetvédelmi és teljesítménymérési szempontból csak közvetlenül egymás után lehet érdemben vizsgsálni egy autót, mivel egy autó állapota, folyamatosan változik, de semmiképpen sem konstans. Így nem mérvadó még az sem, ha egy hete egy x szoftverrel lett egy autó mérve pl. kipufogógázra vagy teljesítményre, kivált képpen, ha ennél több idõ telt el 2 mérés között. És akkor a magyarországon kapható üzemanyag szórásáról nem is beszéltem. A teléjesítméynleadásnak pedig egyedüli objektív visszaigazolása a teljesítménymérõ pad, szintén közvetlenül egymás után.

Érdemes tudni, hogy általában a gyártók által a márkaszervizek számára rendelkezésre bocsátott szoftverek nem módosíthatók visszafele. Egyszerûsítve. Adott egy x autó 1.0-ás szoftverrel. Ez, ha frissítésre kerül egy 1.1-el, az visszafele nem "downgradelhetõ", mert a gép nem engedi felülírni, csak egy újabb azaz minimum 1.-es szoftverrel. Ezért is érdemes meggondolni, hogy hasznos-e egy egy frissítés, ha nincs gondunk, mert az esetek zömében visszafele nem lehet lépegetni.

Ha egy autó átalgfogyasztása csökken, az értelem szerûen kevesebbet fogyaszt. Ha kevesebbet fogyaszt, átlagosan kevesebb üzemanyag is ég el benne. Kevesebb elégett üzemanyag pedig a fizika mai állása szerint átlagban kevesebb kibocsátott károsanyagot is jelent.

Akinek a környezetvédelem fontosabb, mint akárhány lóerõ, az úgy jár egyébként a legzöldebben, ha eladja az autóját és mindenhova kerékpárral megy.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 17:42


Kész a "zöldkártya" is.

Kb az lett amire számítottunk;- a füstölés megemelkedett 5,09-re.
A gyárilag megengedett: 1.7, amibõl az autóm a legutóbbi zöldkártyán 1.36-ot teljesített.
1.5 sec-es felfutási idõnél mért füstölés 26.4(!) lett.
Érdekessége a dolognak, hogy továbbra sincs szemmel látható korom,(A chipes emberek is ezt mondják, miközben 600-700%-al is nõ a füstölés) viszont miután lezajlott minden adaptációs folyamat a 2 nap alatt, sokkal dinamikusabb lett az autó, miközben az átlagfogyasztásom 1 decit csökkent.
A szoftverrõl tudni kell, hogy teljesen gyári, aláírt, számozott verzió, csak valószínüleg nem EU piacra készült, azért nem teljesíti az EU2 normát sem.
Péntekig marad ez a szoftver (akkor viszem padra), aztán visszarakom a legfrissebb rávalót, mivel nekem a környezetvédelem sokkal fontosabb mint + akárhány lóerõ.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 17:24


..

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. március 12. péntek, 22:05

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 15:28


bmw320d4 írta:
szigiimi írta: Szia. E91 320d 164le-re is van esetleg frissítés?


A te autódra minden hónap elején érkezik frissítés. (36.1-es az aktuális stand)
Tudni kellene, hogy milyen Istufe-n van az autód, akkor tudnám megmondani, hogy van-e újabb szoftver a motorvezérlõre.

Mikor volt frissítve?


Az autó kinntrõl lett behozva, itthon nem volt szervízbe, mert magam szervízelem. Hol tudom megnézni az aktuális szoftver számát?

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 15:11


bmw320d4 írta:
szigiimi írta: Szia. E91 320d 164le-re is van esetleg frissítés?


A te autódra minden hónap elején érkezik frissítés. (36.1-es az aktuális stand)
Tudni kellene, hogy milyen Istufe-n van az autód, akkor tudnám megmondani, hogy van-e újabb szoftver a motorvezérlõre.

Mikor volt frissítve?


Ezeket a frissítéseket csak márkaszervízben telepítik, vagy ha van kábel "otthon" is felrakható? Mert eddig nem is hallottam ilyenrõl.
Egyébként hol lehetne utánanézni, hogy milyen tipushoz milyen szoftvert adtak ki, és mit javítottak benne? Nem tudom mennyire lehet publikus helyen hozzáférni, de nagyon érdekelne hogy az enyémhez is van-e valami újdonság (esetleg kicsit több LE).

Beluga
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Beluga

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 265

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 08:06


bmw320d4 írta:
szigiimi írta: Szia. E91 320d 164le-re is van esetleg frissítés?


A te autódra minden hónap elején érkezik frissítés. (36.1-es az aktuális stand)
Tudni kellene, hogy milyen Istufe-n van az autód, akkor tudnám megmondani, hogy van-e újabb szoftver a motorvezérlõre.

Mikor volt frissítve?



mostmár én is megkérdezem.......318d -re 122le van valami új friss verzió
januárban voltam szervizben elképzelhetö hogy akkor frissitik?
Mindenképpen megéri frissiteni?
köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 05:06


én nem tudom mi baja lehet, de minden tipp jól jön... pontosan akkor mit is nézzenek majd meg?

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: tudom volt már kérdés, asszem...

havernak 136 lovas dízelje van, és olyan a mutatvány, hogy eltûnik belõle a hûtõvíz, és marhára füstõl, állítólag ez a füst büdös is nagyon, de nem olyan tojás szagú vagy, hanem passz, én nem éreztem, még nem szagoltam...

cseréltek gyûrûsort és termosztátot, mert állítólag ez volt a baja de a hiba ugyanúgy meg van!

ötlet?


Ez kicsit meredek....
Csak nem megszivatta õket az AGR hûtõ?