Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2011. február 26. szombat, 14:21


kempelen írta:
Chipcad777 írta:
Chipcad777 írta: Üdv.

Végre elkészült az autóm... Viszont azt vettem észre,h leállítás után valamiért nem nyitja ki a zsalugátert. Ha lehúzom róla a vákuum csövet akkor kinyílik és mikor visszadugom és elindítom a kocsit, újra becsukódik, de leállításkor nem engedi el a vákuumot. Vákuum szivattyú egyéb dologért lett cserélve...
Valaki tudja,h ez miért lehet?

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv.: Bálint



Nincs ötlete senkinek??


A vákuumcsövek az eredeti helyükre kerültek? A szabályozószelepen nem cserélted fel véletlenül a vákuumcsöveket? Első körben...



Vákuumcsövek jó helyen vannak... Ellenőriztem már kétszer is.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. február 25. péntek, 11:25


Chipcad777 írta:
Chipcad777 írta: Üdv.

Végre elkészült az autóm... Viszont azt vettem észre,h leállítás után valamiért nem nyitja ki a zsalugátert. Ha lehúzom róla a vákuum csövet akkor kinyílik és mikor visszadugom és elindítom a kocsit, újra becsukódik, de leállításkor nem engedi el a vákuumot. Vákuum szivattyú egyéb dologért lett cserélve...
Valaki tudja,h ez miért lehet?

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv.: Bálint



Nincs ötlete senkinek??


A vákuumcsövek az eredeti helyükre kerültek? A szabályozószelepen nem cserélted fel véletlenül a vákuumcsöveket? Első körben...



Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2011. február 25. péntek, 11:21


Chipcad777 írta: Üdv.

Végre elkészült az autóm... Viszont azt vettem észre,h leállítás után valamiért nem nyitja ki a zsalugátert. Ha lehúzom róla a vákuum csövet akkor kinyílik és mikor visszadugom és elindítom a kocsit, újra becsukódik, de leállításkor nem engedi el a vákuumot. Vákuum szivattyú egyéb dologért lett cserélve...
Valaki tudja,h ez miért lehet?

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv.: Bálint



Nincs ötlete senkinek??

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2011. február 23. szerda, 19:31


Üdv.

Végre elkészült az autóm... Viszont azt vettem észre,h leállítás után valamiért nem nyitja ki a zsalugátert. Ha lehúzom róla a vákuum csövet akkor kinyílik és mikor visszadugom és elindítom a kocsit, újra becsukódik, de leállításkor nem engedi el a vákuumot. Vákuum szivattyú egyéb dologért lett cserélve...
Valaki tudja,h ez miért lehet?

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv.: Bálint

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. február 22. kedd, 16:52


raven71 írta: Köszi...szóval vagy csere, vagy nézegetem azt a rohadékot...
Légtömeg mérő? Nemtom, én ennyire nem értek hozzá. Van egy szuper szerelőm, minden megjavít a "kicsikén", de ehhez nagyon nem tudott hozzá szólni. Azért még 1x köszi!!


A D betűshöz nem tudok hozzászólni, mert az a betegség elkerült engem. Annyit tudok róluk, amik a fórumon rám ragadtak, igazából nagyon nem olvasom az öngyújtós topikokat



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz raven71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. február 22. kedd, 16:41


Köszi...szóval vagy csere, vagy nézegetem azt a rohadékot...
Légtömeg mérő? Nemtom, én ennyire nem értek hozzá. Van egy szuper szerelőm, minden megjavít a "kicsikén", de ehhez nagyon nem tudott hozzá szólni. Azért még 1x köszi!!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. február 22. kedd, 16:38


raven71 írta:
Kérdés: 1, Olajszint jelzőm (sárga olajnyomás lámpa) 2 éve világít, indítás után 5 mp-vel és ég kb 10mp-ig. Természetesen a szint az tökéletes, kb semennyi olajat nem fogyaszt Valahol azt olvastam, h olajcserekor a dekni aljáról le lehet ezt a csodát tekerni, és ha kitisztítja a szaki, talán meggyógyul és nem kell 40k-ért újat venni bele!!!
Kérdés 2, Tök meleg motornál néha úgy viselkedik, mintha leállna a turbó...de csak tök meleg motornál! PL: megyek 80-nal alacsony gázállással 4.ben pár mp-ig...aztán gyorsítani szeretnék, de nem megy, mintha a turbó állna...lábam a gázpedálom ugyan olyan szögben, és 1-2 mp után megint megy mint a marha!!! Persze, hogy ne legyen egyszerű a helyzet, ezt ritkán csinálja csak!
Ha valaki válaszolna nagyon megköszönném!!!

Olajszint lámpa(amikor sárgán világít): moshatod azt napestig, akkor sem fog megjavulni! Én szétszedtem egyet, korábban leírtam, hogy mit láttam benne, meg szerintem hogyan működik, most nem ismételném meg a leírását. Csak a csere segít és nem ám Ebayos vagy más utángyártott szarra (ezek kb 1 hónapig jók), a gyári az Hella márkájú.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 22. kedd, 16:49


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. február 22. kedd, 13:28


1-re....hiába tisztítod...én mindig megtettem eddig, de soha sem javult meg. Ez már a kocsi szépséghibájává vált nálam..

2-re.... hmmm...nézed meg gépen. Első olvasásra talán légtömegmérő. De itt többen sokkal jobban értenek hozzá mint én és gondolom meg is fogják válaszolni a kérdésed.




raven71 írta: Sziasztok!
Olvasva a fórumot nagyon sok értékes hozzászólást olvastam. 1-2 dologhoz hozzászólnék, illetve kérdésem is lenne.
Egy első kiadású (98-as) 320D óttóm van. Barátomtól vettem, most garantált 255e km van benne(első tulaj volt)! Legnagyobb gondom eddig az adagoló miatt volt, 160K felújítási költség után pöpec a gép...sokkal jobban megy mint előtte! Generátor 1x behalt, a többi mind kopó alkatrész csere(hátsó leng.csill, lengőkar, fékek)! Mondjuk az el.ab.emelőkkel még mindig szívok! Valaki írta, hogy indítás után 1-2 mps-ig ég az olajnyomás lámpa, és csak a kialvása után lesz csendes a motor! Ennél az autónál(legalábbis az enyémnél) 0km-es kora óta így van! Ahogy megjön a normális olajnyomás, elcsendesül. Sokat használom városban, ezért néha magasabb fordulaton országúton megjáratom a kicsikét, had tisztuljon.
Évente kap új olajat(megtett km-től függetlenül)és minden szűrő cserélve van. Kartelgáz szűrő 2 évente...de ezt nem hagyom ki, mert így autópályán kb 1 literrel kevesebbet fogyaszt!(5.9 teljes terhelés 140-150km/h...ki is akadok mindig rajta:lol
Kérdés: 1, Olajszint jelzőm (sárga olajnyomás lámpa) 2 éve világít, indítás után 5 mp-vel és ég kb 10mp-ig. Természetesen a szint az tökéletes, kb semennyi olajat nem fogyaszt Valahol azt olvastam, h olajcserekor a dekni aljáról le lehet ezt a csodát tekerni, és ha kitisztítja a szaki, talán meggyógyul és nem kell 40k-ért újat venni bele!!!
Kérdés 2, Tök meleg motornál néha úgy viselkedik, mintha leállna a turbó...de csak tök meleg motornál! PL: megyek 80-nal alacsony gázállással 4.ben pár mp-ig...aztán gyorsítani szeretnék, de nem megy, mintha a turbó állna...lábam a gázpedálom ugyan olyan szögben, és 1-2 mp után megint megy mint a marha!!! Persze, hogy ne legyen egyszerű a helyzet, ezt ritkán csinálja csak!
Ha valaki válaszolna nagyon megköszönném!!!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz raven71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. február 22. kedd, 12:55


Sziasztok!
Olvasva a fórumot nagyon sok értékes hozzászólást olvastam. 1-2 dologhoz hozzászólnék, illetve kérdésem is lenne.
Egy első kiadású (98-as) 320D óttóm van. Barátomtól vettem, most garantált 255e km van benne(első tulaj volt)! Legnagyobb gondom eddig az adagoló miatt volt, 160K felújítási költség után pöpec a gép...sokkal jobban megy mint előtte! Generátor 1x behalt, a többi mind kopó alkatrész csere(hátsó leng.csill, lengőkar, fékek)! Mondjuk az el.ab.emelőkkel még mindig szívok! Valaki írta, hogy indítás után 1-2 mps-ig ég az olajnyomás lámpa, és csak a kialvása után lesz csendes a motor! Ennél az autónál(legalábbis az enyémnél) 0km-es kora óta így van! Ahogy megjön a normális olajnyomás, elcsendesül. Sokat használom városban, ezért néha magasabb fordulaton országúton megjáratom a kicsikét, had tisztuljon.
Évente kap új olajat(megtett km-től függetlenül)és minden szűrő cserélve van. Kartelgáz szűrő 2 évente...de ezt nem hagyom ki, mert így autópályán kb 1 literrel kevesebbet fogyaszt!(5.9 teljes terhelés 140-150km/h...ki is akadok mindig rajta:lol
Kérdés: 1, Olajszint jelzőm (sárga olajnyomás lámpa) 2 éve világít, indítás után 5 mp-vel és ég kb 10mp-ig. Természetesen a szint az tökéletes, kb semennyi olajat nem fogyaszt Valahol azt olvastam, h olajcserekor a dekni aljáról le lehet ezt a csodát tekerni, és ha kitisztítja a szaki, talán meggyógyul és nem kell 40k-ért újat venni bele!!!
Kérdés 2, Tök meleg motornál néha úgy viselkedik, mintha leállna a turbó...de csak tök meleg motornál! PL: megyek 80-nal alacsony gázállással 4.ben pár mp-ig...aztán gyorsítani szeretnék, de nem megy, mintha a turbó állna...lábam a gázpedálom ugyan olyan szögben, és 1-2 mp után megint megy mint a marha!!! Persze, hogy ne legyen egyszerű a helyzet, ezt ritkán csinálja csak!
Ha valaki válaszolna nagyon megköszönném!!!

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. február 22. kedd, 11:33


anubisz írta:
Bianconero írta: Hát remélem tényleg "csak" ennyiről van szó..
én is figyelek a turbóra..bár hozzáteszem,hogy én 120.000-rel vettem, és ki tudja,hogy az előző tulaj/tulajok hogy jártak vele,mivel külföldi kocsi volt...
Az is megdöbbentő azért,hogy a dízel hidegen mennyire ráz/hangos...dúrva tud lenni néha..
és akkor itt még nincsenek is -20 fokos hidegek..


és akkor meg látod hogy reggel ülnek bele,azt had szóljon, nyomják neki. Bármit(képletesen) meg lehet tenni egy diesel kocsival,csak meleg legyen a motor.Ám nekem benzines,de addig fel se kapcsolom a fűtést amíg nem áll középen a mutató,még így is vagy 15,20 km kel mennem mire felmelegszik teljesen.


Igen,ezt én is így tudtam amikor a 6hengeres benzineseim (e-28,e-30,e-34,e-32,)voltak,hogy csak akkor nyomjam ha középen van a mutató állítólag a hajtókar miatt nagyon érzékeny ill. azok csapágyai soros hatosnál,bár lehet nekem mondták rosszul.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 22. kedd, 00:12


Bianconero írta: Hát remélem tényleg "csak" ennyiről van szó..
én is figyelek a turbóra..bár hozzáteszem,hogy én 120.000-rel vettem, és ki tudja,hogy az előző tulaj/tulajok hogy jártak vele,mivel külföldi kocsi volt...
Az is megdöbbentő azért,hogy a dízel hidegen mennyire ráz/hangos...dúrva tud lenni néha..
és akkor itt még nincsenek is -20 fokos hidegek..


és akkor meg látod hogy reggel ülnek bele,azt had szóljon, nyomják neki. Bármit(képletesen) meg lehet tenni egy diesel kocsival,csak meleg legyen a motor.Ám nekem benzines,de addig fel se kapcsolom a fűtést amíg nem áll középen a mutató,még így is vagy 15,20 km kel mennem mire felmelegszik teljesen.

Bianconero
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2005

státusz Bianconero

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 23:56


Hát remélem tényleg "csak" ennyiről van szó..
én is figyelek a turbóra..bár hozzáteszem,hogy én 120.000-rel vettem, és ki tudja,hogy az előző tulaj/tulajok hogy jártak vele,mivel külföldi kocsi volt...
Az is megdöbbentő azért,hogy a dízel hidegen mennyire ráz/hangos...dúrva tud lenni néha..
és akkor itt még nincsenek is -20 fokos hidegek..

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 22:35


anubisz írta:
tschikosch írta:
zoliika írta:
tschikosch írta:
zoliika írta:
tschikosch írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet az,hogy (főleg hidegen) gázadáskor halk fütyülő hangot hallok a motortól? Nem vészes,de azért észrevehető...Ahogy melegszik enyhül ez a hang..


Hali!

Turbó fütyül,biztos jókedvében...
Nekem ugyanezt csinálja,hidegen,alig merem nyomni neki olyankor.
Azt,hogy mennyire fütyörészik,hasonlítsd össze, a youtube-on van egy csomó videó.



Nekem szintén ugyanezt csinálja szerintem nincs elég kenés ,de ha bemelegszik kussba van!


Bizony,sztem is,mármint ha bemelegszik,kussba van,viszont énszerintem nem kenés hiány miatt,hanem a lapátok fütyülnek.
Hogy ennek mi köze a hideg,meleg üzemhez,fingom sincs.
Én úgy szoktam,hogy míg el nem éri az üzemi hőfokot,addig 1500 fordulat fölé nem engedem.
Turbót melegíteni kell!!!
Leállításnál mindig hagyok neki 1-2 perc alapjáratot,hűlni,illetve megállni.
Azonkívül longlife 04 5w-30 gyári BMW olaj van benne,15ezrenként tervezem a cseréjét.



Tökéletesen igazad van erről van szó Drága barátom!


Viszont azt tanultabb fórumtársak megírhatnák,hogy miért fütyül hidegen,melegen meg nem!
Mert a hígfo.ás van rajtam néha ezekben a mínuszokban...




én nem vagyok egy fizikus,de szerintem ami 100 ezer felett pörög és még nagy nyomáson levegőt is présel át magán,az ritkán szokott csendben maradni. Nem hiszem hogy létezik néma turbó. Hogy melegbe halkabb,hát szerintem sokat nem kel ehez tippelni.Végül is melegbe tágul a fém, eleve a meleg fém,melegebb levegő más frekvencián rezeg,ad ki hangot,és ez csak egy ok,melyik turbó menyire kopott, olaj típus, stb ez egy összetett dolog. Nekem nem turbós a kocsim, de szerintem egy új autóba biztos nem szól ennyire.
Biztos hogy egy kopott turbó más frekvenciát ad le, mint egy passzentos új.Ekkora pörgési sebességnél. Néma repülő turbinát se találtak még fel. Szerintem nem mondtam ezzel nagy baromságot.


Na az meg a másik.Turbós kocsik 90% val 1 másodpercet se várnak mikor meg állnak,csak ugranak ki a kocsiból,ez jót tesz a turbónak, főleg ha naponta évekig városba,ki,be,ki,be a kocsiból. Ja meg melegítés azt nem sokan ismerik.- 10 fok azt had menjen, csak úgy ropog a fém ebbe az Országba csak úgy lehet venni turbós kocsit, ha viszel egyet tartalékba a zsebedbe, persze tiszt. a kivételnek.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 22:24


tschikosch írta:
zoliika írta:
tschikosch írta:
zoliika írta:
tschikosch írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet az,hogy (főleg hidegen) gázadáskor halk fütyülő hangot hallok a motortól? Nem vészes,de azért észrevehető...Ahogy melegszik enyhül ez a hang..


Hali!

Turbó fütyül,biztos jókedvében...
Nekem ugyanezt csinálja,hidegen,alig merem nyomni neki olyankor.
Azt,hogy mennyire fütyörészik,hasonlítsd össze, a youtube-on van egy csomó videó.



Nekem szintén ugyanezt csinálja szerintem nincs elég kenés ,de ha bemelegszik kussba van!


Bizony,sztem is,mármint ha bemelegszik,kussba van,viszont énszerintem nem kenés hiány miatt,hanem a lapátok fütyülnek.
Hogy ennek mi köze a hideg,meleg üzemhez,fingom sincs.
Én úgy szoktam,hogy míg el nem éri az üzemi hőfokot,addig 1500 fordulat fölé nem engedem.
Turbót melegíteni kell!!!
Leállításnál mindig hagyok neki 1-2 perc alapjáratot,hűlni,illetve megállni.
Azonkívül longlife 04 5w-30 gyári BMW olaj van benne,15ezrenként tervezem a cseréjét.



Tökéletesen igazad van erről van szó Drága barátom!


Viszont azt tanultabb fórumtársak megírhatnák,hogy miért fütyül hidegen,melegen meg nem!
Mert a hígfo.ás van rajtam néha ezekben a mínuszokban...




én nem vagyok egy fizikus,de szerintem ami 100 ezer felett pörög és még nagy nyomáson levegőt is présel át magán,az ritkán szokott csendben maradni. Nem hiszem hogy létezik néma turbó. Hogy melegbe halkabb,hát szerintem sokat nem kel ehez tippelni.Végül is melegbe tágul a fém, eleve a meleg fém,melegebb levegő más frekvencián rezeg,ad ki hangot,és ez csak egy ok,melyik turbó menyire kopott, olaj típus, stb ez egy összetett dolog. Nekem nem turbós a kocsim, de szerintem egy új autóba biztos nem szól ennyire.
Biztos hogy egy kopott turbó más frekvenciát ad le, mint egy passzentos új.Ekkora pörgési sebességnél. Néma repülő turbinát se találtak még fel. Szerintem nem mondtam ezzel nagy baromságot.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 22:12


tschikosch írta:
zoliika írta:
tschikosch írta:
zoliika írta:
tschikosch írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet az,hogy (főleg hidegen) gázadáskor halk fütyülő hangot hallok a motortól? Nem vészes,de azért észrevehető...Ahogy melegszik enyhül ez a hang..


Hali!

Turbó fütyül,biztos jókedvében...
Nekem ugyanezt csinálja,hidegen,alig merem nyomni neki olyankor.
Azt,hogy mennyire fütyörészik,hasonlítsd össze, a youtube-on van egy csomó videó.



Nekem szintén ugyanezt csinálja szerintem nincs elég kenés ,de ha bemelegszik kussba van!


Bizony,sztem is,mármint ha bemelegszik,kussba van,viszont énszerintem nem kenés hiány miatt,hanem a lapátok fütyülnek.
Hogy ennek mi köze a hideg,meleg üzemhez,fingom sincs.
Én úgy szoktam,hogy míg el nem éri az üzemi hőfokot,addig 1500 fordulat fölé nem engedem.
Turbót melegíteni kell!!!
Leállításnál mindig hagyok neki 1-2 perc alapjáratot,hűlni,illetve megállni.
Azonkívül longlife 04 5w-30 gyári BMW olaj van benne,15ezrenként tervezem a cseréjét.



Tökéletesen igazad van erről van szó Drága barátom!


Viszont azt tanultabb fórumtársak megírhatnák,hogy miért fütyül hidegen,melegen meg nem!
Mert a hígfo.ás van rajtam néha ezekben a mínuszokban...




a levegő hőfoka... a lapátok hőfoka. másabb a levegő összetétele. egy kémikus le tudná írni ezt, vagy egy fizikus. jobban surlódik a levegő. ilyesmi lehet a köze. bár én azért kezdeti kenés intenzitás csökkenésre is gondolok.