Motorok22 írta:
Sziasztok!
Valaki pontosan meg tudja mondati mikor kell az automata váltó olajat,szűrőt cserélni?
Köszönöm!
Váltósok oldalán olvastam,hogy 100 ezer körül már fos az olaj.
Lehet innen kérdezett valaki,hátha hasznos valakinek.
hubik.linda@t-online .hu
(Hubik Tibor, 2014.03.08 09:24)
Tisztelt Sándor!
Eg 2003 BMW320 d Touring 4 es automata váltó autóval rendelkezem a probléma az ,hogy legfőképpen hidegen alacsony fordulaton és gázpedálnál menet közben fel le ugrál a fordulatszám ami persze haladás közben oda vissza rángatja az autót ez kis gázadásra megszűnik majd amennyiben vissza állok egy normál haladási tempóra pl városban újra kezdi . azt is észrevettem ,hogy felváltásoknál ha finoman kezelem a gázpedált váltások előtt beremeg az autó és ha nem lépek a gázra nem is vált feljebb. kérem segitsen mi lehet a probléma és milyen anyagi vonzatával számolhatok.
Köszönöm Hubik Tibor 30/2280931
Válasz
Re: hubik.linda@t-online .hu
(Sándor, 2014.03.08 16:25)
Tisztelt Tibor,
Az adott évjáratú és erőforrású jármű 5 fokozatú GM hajtóművel van szerelve. / tudomásom szerint/. Ennek a sebességváltónak az egyik típushibája a converter áthidaló tgk meghibásodás miatt fellépő "rázás". Kezdetben a 3,4,5 fokozatban kis terhelésnél, a későbbiekben a "rázkódást, vibrációt "egyenletes terhelés mellett fordulatszám ingadozások kísérik. A lock-up aktív eleméről a levált törmelékek eltömítik az ATF szűrőt és ez megássa a hidraulikus rendszer sírját. = teljes felújítás : 450,000 Ft + egy új hőcserélő : Kb 40,000Ft.
Amennyiben csak a converter felújításra koncentrálnánk , akkor is a nyomásveszteségből adódó meghibásodás okait is meg kell szüntetni: A beavatkozás új hőcserélő beépítésével + converter felújítás + M díj + ATF + szűrő + hidraulikus cseredarabos panel : Az összköltség így is eléri a 300,000 Ft-ot. Természetesen ilyen esetben a garanciát csak az érintet szerkezeti egység javítására lehet vállalni.
Üdvözlettel: Sándor.
http://www.automatavalto.eolda...deset.html