autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. október 05. hétfő, 20:40


Sajnos az akksi töltés project nem sikerült idõ hiányában.
Kicsit utánna olvastam: (Így csináld BMW E46)
Akkumulátor kiszerelésekor törlõdnek:
-a motor vezérlõkészülék hibatárolója
-óra és fedélzeti computer adatai
-tolótetõ vezérlést ujra kell programozni

Az eredeti BMW akksik gondozásmentesek, így a savszintet sem kell utántölteni, aminek egyébként a cellák felett kell lenni 5mm-el.

Állapotjelzõ:
zöld: kielégítõen fel van töltve
fekete: töltés szükséges
sárga: rossz állapotban van csere szükséges

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. október 05. hétfő, 20:19


YELLOW írta: szóval kaptam tanácsokat, és úgy döntöttem adok még esélyt az akksinak... kivettem leszedtem a matricát, és valóban a kupakokat ki lehet tekerni, 2-3 cella már kilátszott, a többibe is kevés volt a léé, így öntöttem utána deszt. vizet, talán még bírni fogja, elvileg savszint nem nagyon szokott benne csökkenni, így talán még elketyeg...
melelsleg ahogy nézegettem az új akksikat, én azt hittem az Exide elég nívós, de a Varta drágább, bár szintén tanácsként, olyat is hallotam, hogy a drága akksik még addig se bírják, ráadásul a garis problémákkal is csak az idegesség van, egy olcsóbb akksit hamarabb cserélnek... mondjuk egy akksit elrontani elég nehéz, szerintem nagy különbség nem is nagyon lehet gyártók között... nem tudom a Jász-akku-ról valami vélemény? van aki Banner-t ajánlja, van aki a Exide-et, van aki meg az olcsóbb kategóriát


Szerintem egy 7 éves akku már nem való semmire. Az iszap bármikor összezárhatja a cellát, és elég gáz amikor a puszta közepén -10 fokban nem indul az autó. Általában ilyenkor kerül 2X annyiba egy akku.

A garancia meg nem ár függõ!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 05. hétfő, 15:37


szóval kaptam tanácsokat, és úgy döntöttem adok még esélyt az akksinak... kivettem leszedtem a matricát, és valóban a kupakokat ki lehet tekerni, 2-3 cella már kilátszott, a többibe is kevés volt a léé, így öntöttem utána deszt. vizet, talán még bírni fogja, elvileg savszint nem nagyon szokott benne csökkenni, így talán még elketyeg...
melelsleg ahogy nézegettem az új akksikat, én azt hittem az Exide elég nívós, de a Varta drágább, bár szintén tanácsként, olyat is hallotam, hogy a drága akksik még addig se bírják, ráadásul a garis problémákkal is csak az idegesség van, egy olcsóbb akksit hamarabb cserélnek... mondjuk egy akksit elrontani elég nehéz, szerintem nagy különbség nem is nagyon lehet gyártók között... nem tudom a Jász-akku-ról valami vélemény? van aki Banner-t ajánlja, van aki a Exide-et, van aki meg az olcsóbb kategóriát

YELLOW írta: ajánlom mindenki figyelmébe, nagyon hasznos:

http://www.akkuauto.hu/vasarlas.html


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 02. péntek, 19:33


ajánlom mindenki figyelmébe, nagyon hasznos:

http://www.akkuauto.hu/vasarlas.html

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 22:45


kempelen írta:
Hori írta: Hát nem tom nekem a motorocskámba zselés aksi van meg 2 hete vettünk Exide Gel aksit 6db-ot az elméletileg zselés.
Lehethogy a bököbe most nem az van de akkor jövöre azt rakok bele az tuti


Hidd el Hori nem akarlak piszkálni, de ahogy elnézem az exide gel nevû, marketingbõl biztosan kitünõ akkut, mintha ellenörzõ, feltöltõ kis sapkák lennének rajta. Emiatt már tuti nem zselés, legfeljebb valamelyik lemezén vagy komponensén alkalmaznak zselé szerû anyagot, de ettõl még savas marad, nem lesz zselés.



Nem tudom egy csónakmotornak mekkora az áramfelvétele indításkor, de nem hinném, hogy azt is bírná egy zselés. Általában olyan helyen vannak zselések, ahol nincs hirtelen nagy áramfelvétel...

De itt egy kis infó a szkeptikusoknak:

http://www.szerszamoslada-tech...r_gondozas

"Ezeknek a második generációs akkumulátoroknak a lemezszerkezete még többnyire öntött rácsokból áll, így lényegesen nem növelhetõ a hidegindító képességük a tömegükhöz képest. Sokan tévesen nevezik ezeket, és minden olyan akkumulátort, amibe nem lehet folyadékot önteni "zselésnek". A legmeggyõzõbb érv az állítás cáfolatára, hogy valódi zselés akkumulátort nem használnak jármûvek indítására."



átverik szerencsétlen vevöket ilyeneket vettünk 6 db-ot lószállitóba áramellátásnak

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 22:30


Hori írta: Hát nem tom nekem a motorocskámba zselés aksi van meg 2 hete vettünk Exide Gel aksit 6db-ot az elméletileg zselés.
Lehethogy a bököbe most nem az van de akkor jövöre azt rakok bele az tuti


Hidd el Hori nem akarlak piszkálni, de ahogy elnézem az exide gel nevû, marketingbõl biztosan kitünõ akkut, mintha ellenörzõ, feltöltõ kis sapkák lennének rajta. Emiatt már tuti nem zselés, legfeljebb valamelyik lemezén vagy komponensén alkalmaznak zselé szerû anyagot, de ettõl még savas marad, nem lesz zselés.



Nem tudom egy csónakmotornak mekkora az áramfelvétele indításkor, de nem hinném, hogy azt is bírná egy zselés. Általában olyan helyen vannak zselések, ahol nincs hirtelen nagy áramfelvétel...

De itt egy kis infó a szkeptikusoknak:

http://www.szerszamoslada-tech...r_gondozas

"Ezeknek a második generációs akkumulátoroknak a lemezszerkezete még többnyire öntött rácsokból áll, így lényegesen nem növelhetõ a hidegindító képességük a tömegükhöz képest. Sokan tévesen nevezik ezeket, és minden olyan akkumulátort, amibe nem lehet folyadékot önteni "zselésnek". A legmeggyõzõbb érv az állítás cáfolatára, hogy valódi zselés akkumulátort nem használnak jármûvek indítására."

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 22:11


Hori írta: Hát nem tom nekem a motorocskámba zselés aksi van meg 2 hete vettünk Exide Gel aksit 6db-ot az elméletileg zselés.
Lehethogy a bököbe most nem az van de akkor jövöre azt rakok bele az tuti

Igen, az zselés, de ott nincs is akkora inditó áram, meg motornál nagyobb a rázkódás, amit a savas nem tolerál hosszú távon. Autónál még nem hallottam zselésrõl, de ez nem zárja ki, hogy nincs.
hil


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 22:08


YELLOW írta: kidobva nem lesz még, de az autóból kikerül várom a fizut, nem lesz kínozva


Engem, amikor elõször cserbenhagyott az akkum (fagyos téli reggelen) azonnnal lecseréltem, pedig 10perc rátöltés után már jo volt. Aztán feltöltöttem, kisütöttem (10,8V) ahogy a nagykönyvben meg van írva, de 20x, mérve a kisütési idõt, ami egyre növekedett. Azóta ott figyel a pincében, állandó csepptöltésen, tehát bármikor elõvehetõ, hogy segítsen, ami másokon már segített is.
hil

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 22:05


Hát nem tom nekem a motorocskámba zselés aksi van meg 2 hete vettünk Exide Gel aksit 6db-ot az elméletileg zselés.
Lehethogy a bököbe most nem az van de akkor jövöre azt rakok bele az tuti

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 22:01


azt írtam lentebb, hogy ne a sarukra tegye, hanem saruk le, és úgy rá a töltõ az akksira meg ezt arra írtam, hogy a gen is tölt, akkor ha töltõvel töltöd az se gáz, bár az én elvem az, hogy amit már tölteni kell az régen rossz...

hil írta:
YELLOW írta: mellesleg miért ne lehetne tölteni, mikor a generátor is tölt...


Igen, de ha a sarukra teszed a töltõkábelt, akkor a fesz szabályzó hátulról kapja a szuflát, ami nem biztos, hogy elõnyére válik, meg mivel generátorról van szó, ami ugye váltó áramot csinál, ezért egyenirányító van utána, sem szívleli azt az üzemmódot. Viszont, ha max 13,5 V-al töltesz, akkor baj nem lehet, de ez nem egy feltöltött akku feszültsége.
hil


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:59


kidobva nem lesz még, de az autóból kikerül várom a fizut, nem lesz kínozva

kempelen írta:
YELLOW írta: ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...


Doooobd máááár kiiiii azzzzzt aaaa szaaaar akkkkkksit!

7 éves elmúlt és már haldoklik. Miért kínzod?


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:58


YELLOW írta: mellesleg miért ne lehetne tölteni, mikor a generátor is tölt...


Igen, de ha a sarukra teszed a töltõkábelt, akkor a fesz szabályzó hátulról kapja a szuflát, ami nem biztos, hogy elõnyére válik, meg mivel generátorról van szó, ami ugye váltó áramot csinál, ezért egyenirányító van utána, sem szívleli azt az üzemmódot. Viszont, ha max 13,5 V-al töltesz, akkor baj nem lehet, de ez nem egy feltöltött akku feszültsége.
hil

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:54


YELLOW írta: ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...


Doooobd máááár kiiiii azzzzzt aaaa szaaaar akkkkkksit!

7 éves elmúlt és már haldoklik. Miért kínzod?

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:53


hil írta:

Amiket én láttam gondozásmentes (kukucskás) akkuk, azok bizony mind savasak voltak. Az a kukucska pedig egy fajsúlymérõ benne, ami az elektrolit sürüségét mutatja. Ki is lehet venni belõle, amit meg is tettem. A baj ezzel csupán annyi, hogy ugye az egyes cellák egymástól teljesen el vannak, el kell, hogy legyenek szeparálva (folyadékilag), viszont nincs mindegyik cellában kukucska. Ebbõl az következik, hogy egy adott cella elektrolit fajsúlyát mutatja, de mi van akkor, he a többi közül valamelyik megpusztult, pl cella zárlatos, akkor a nézõke szerint nem rossz az aksi....., valójában pedig használhatatlan már. Zseléseket nem ismerem, de mintha azt olvastam volna róla (jó régen, ami azóta már lehet, hogy változott), hogy nagy áramok leadására nem alkalmasak, tehát indító áramforrás célra nem jók. Azt, hogy zselés-e az akku, meg lehet tudni, hogyha megrázod, akkor lötyög-e benne a lé, ha nem, akkor vagy nincs már benne (akkor viszont kuka), vagy zselés. Ha sokat áll egy akku töltés nélkül, akkor bizonyos szulfátosodás indul meg benn, ami nem visszafordítható. Kénsav van benne meg ólom lemezek, a kénsav megmarja az ólmot, na abból lesz az ólomszulfát. Ha az akku fel van töltve, akkor nagy az elektrolit sûrûsége, viszont ha lemerül, akkor csökken, de az elektrolitból a kénsav nem tûnik el, csak elkezdi zabálni az ólmot. Aztán, ráadásúl, ez a trutyi idõvel kezd kiszóródni a tartó részbõl (iszapnak mondják)pl a rázkódás miatt, ez okozza többnyire a cella zárlatot. Minden savas akksinak meg vannak számlálva a napjai! Elvileg, ha nem dugóban állsz, akkor a generátor tölt annyit, hogy nem kell külsõ töltést alkalmazni.


Felesleges megrázni, mert mindegyik savas lesz, az autóiparban ahogy írtad is nem létezik zselés akkumulátor, csak legfeljebb teljesen gondozásmentes.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:53


YELLOW írta: ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...


Pontosan,
hil