YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 23:29


az, hogy a bugyogás normális, azt arra fel írtam, egy átlag felhasználónál. ugyanis egy átlag embernek vagy nincs akksi töltője, vagy egy alap pár ezer Ft-os van, mert amúgy felesleges lenne egy normális töltőre költenie. ugye az akksi töltök vagy fix feszültséggel, vagy fix árammal töltenek, és vagy az áram vagy a fesz változik. nem akarom mindenáron bizonygatni, éppen ezért írom csak tömören és talán ezért félre érthető.
hil igazad van, és nem is szállok szembe vele, de nincs mindenkinek csúcs akksi töltője. van egy kapcsoló, hogy gyors/normál töltés és kész. éppen ezért bele se mentem a dologba. viszont egy rossz akksinál, vagy kevésbbé jó akksinál sokkal hamarabb is fejlődhet gáz, azaz sokkal kisebb töltőfeszültségnél. nekünk egy régi ruszki töltőnk van pl.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 22:02


Ha mar elöjött a kerdes, akkor idezet az egyik egykori tananyagunkbol, hatha valakinek segitsegere lesz:

Gondozásmentes akkumulátorok töltése

A gondozásmentes akkumulátor esetében, ha azt valamilyen okból tölteni kell (pl. égve felejtett lámpák, vagy egyéb fogyasztók rendellenes üzemeltetése álló járműben stb.), akkor a járműből kiszerelt akkumulátor töltőáramát úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tárolóképesség értékének 0,08...0,1-szerese legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén az alkalmazható töltőáram: 0,08*54...0,1*54 = 4,3 ... 5,4 A. A töltést addig kell folytatni, míg az elektrolit sűrűsége minden cellában eléri az 1,27 ... 1,30 kg/dm3 értéket, megfelelő elektrolitszint mellett, 20 °C-on mérve. Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a fentiekben leírt töltési mód csak azoknál a kiviteleknél alkalmazható, melyeknél a víz utánpótlásának lehetösége biztosított (ha pl. a gyártmánycímkével leragasztott cellák záródugói eltávolíthatók). E töltési módnál ugyanis a feszültség meghaladja a 14,4 V-ot, s a töltés végén erős gázfejlődés lép fel, mely az elektrolitbam lévő víz mennyiségét csökkenti. Ezzel a töltési eljárással az akkumulátor teljes töltöttségét érhetjük el.

Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a töltést olyan automata töltőberendezéssel célszerű elvégezni, mely a töltést a 14,4 V-os akkumulátor kapocsfeszültségnél megszünteti, (ill. ezt követően csökkenő áramra való átváltással az a 14,4 V-os vízbontási feszültség alatt marad.) Hagyományos töltőberendezés alkalmazásánál (mely az állandó feszütségü töltést nem teszi lehetővé) a töltőáramot úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tárolóképesség-értékének 0,05-szöröse legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén: 0,05*54 = 2,7 A. A töltést 12 ... 14 órán át kell folytatni. Ezt a töltési módot csak teljesen kisütött akkumulátoroknál szabad alkalmazni. Megjegyezzük, hogy a leírt két utóbbi töltési módszemél (ahol nem lépjük túl a 14,4 V-os vízbontási feszültséget), a teljesen zárt, abszolút gondozásmentes, teljesen kimerült akkumulátorok 65 ... 80%-os töltöttségi állapotba kerülnek.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 19:51


YELLOW írta:

ha cellazárlatos lenne, akkor alapból se mérnél 12V-ot... a bugyogás teljesen normális, bár ha rossz az akksi, akkor hamarabb kezdi el, és sokkal intenzívebben.

új akksinál azt nézd meg mikor gyártották, ha sokat áll nem a legjobb, és nagyáruházakban sokat szokott állni. a gyártási dátum vagy a cimkén vagy a sarun van rajta, év/hó vagy év/hét.



Már bocsánat: a bugyogás 14,8V felett normális csupán, mert az a gázképződés határa. Normális ember ha jót akar az áramforrásnak, akkor ennyivel nem tölti azt. Amennyiben a cella kupakok NEM csavarhatók ki, mert nincs, akkor 14,8V-nál nagyobb feszejjel nem is illik tölteni azt azon egyszerű oknál fogva, hogy felrobbanhat! Ha van egy cella zárlat, akkor bizony terhelés nélkül lehet mérni 12V-ot, mert egy cella feszültsége (savas akku)nem 2V.
Tudom, a Te akkud biztosan másmilyen, és én csak hülyeségeket írogatok, de most ahhoz szóltam hozzá ezzel, amihez kissé értek is talán.......

Ez azt gondolom, megint a nemértekhozzádesegíteniakarok esete, amivel jól félre lehet vezetni a hozzá nem értő kérdezőt, akár kárt is okozva ezzel. Miért kell ez, annyiszor kérdezte más is




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. június 08. kedd, 20:07

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 17:40


peetie írta: Hi! Ma délután indítanám az autót, gyújtást ráadom, erre a műszerek ugrálnak jobbra balra, és minden villog a műszerfalon, valamint egy relényi kattanást lehetett hallani, még forgatni se forgatott az önindító. Akurva... Aksira rámér, normálban 12,3V gyújtáson 7,5V... Azannya. Kiszedtük, rátettük töltőre, valami bugyborog benne. Cellazárlat?

Ja, Excide Excell 88Ah-s a drága, 2008.10. hóban vettem a metróban. Még elvileg garanciális, csak meg kell találnom hova kell vissza vinni.

Ami a kérdésem lenne, lehet az hogy valami "tönkretette" az aksit? Mit nézzek meg ha meglesz az új? Eddig egyébként az égvilágon semmi baja nemvolt, most egyik pillanatról a másikra romlott el. Vagy egyszerűen belefutottam egy sz@rba? Köszi!


ha cellazárlatos lenne, akkor alapból se mérnél 12V-ot... a bugyogás teljesen normális, bár ha rossz az akksi, akkor hamarabb kezdi el, és sokkal intenzívebben.

új akksinál azt nézd meg mikor gyártották, ha sokat áll nem a legjobb, és nagyáruházakban sokat szokott állni. a gyártási dátum vagy a cimkén vagy a sarun van rajta, év/hó vagy év/hét.



státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 17:32


Hi! Ma délután indítanám az autót, gyújtást ráadom, erre a műszerek ugrálnak jobbra balra, és minden villog a műszerfalon, valamint egy relényi kattanást lehetett hallani, még forgatni se forgatott az önindító. Akurva... Aksira rámér, normálban 12,3V gyújtáson 7,5V... Azannya. Kiszedtük, rátettük töltőre, valami bugyborog benne. Cellazárlat?

Ja, Excide Excell 88Ah-s a drága, 2008.10. hóban vettem a metróban. Még elvileg garanciális, csak meg kell találnom hova kell vissza vinni.

Ami a kérdésem lenne, lehet az hogy valami "tönkretette" az aksit? Mit nézzek meg ha meglesz az új? Eddig egyébként az égvilágon semmi baja nemvolt, most egyik pillanatról a másikra romlott el. Vagy egyszerűen belefutottam egy sz@rba? Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. január 05. kedd, 22:45


jencispy írta: Nem mai teszt, de hasznos lehet:
http://www1.adac.de/Tests/Zube...eID=198963
Meg fontos a gyártási idõ is. minél fiatalabb annál jobb. (új)
http://automenedzser.hu/haszno...teszt.aspx
Az új akksit tölteni kell? mert sikerült már vennem olyat újonnan, hogy kapásból töltõre kellett tenni, semmi kraft nem volt benne. Máskor meg full töltve volt.


A gondozásmentes akkumulátor gyárilag fel van töltve és a megfelelõ beltartalommal el van látva ,tehát sem tölteni sem felönteni semmivel nem kell! Ha nem igy van akkor nem szabad megvenni!! Fõleg a Tesco-ban nem! (ott még az is gagyi )

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. január 05. kedd, 22:29


hil írta:
jencispy írta: Az új akksit tölteni kell? mert sikerült már vennem olyat újonnan, hogy kapásból töltõre kellett tenni, semmi kraft nem volt benne. Máskor meg full töltve volt.
Azt nem kellett volna megvenni, illetve én visszavittem volna!
hil
Jogos, csak már nem volt kedvem visszacipelni
jah TECSO...


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. január 05. kedd, 21:44


jencispy írta:
Az új akksit tölteni kell? mert sikerült már vennem olyat újonnan, hogy kapásból töltõre kellett tenni, semmi kraft nem volt benne. Máskor meg full töltve volt.


Azt nem kellett volna megvenni, illetve én visszavittem volna!
hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. január 05. kedd, 21:13


Nem mai teszt, de hasznos lehet:
http://www1.adac.de/Tests/Zube...eID=198963
Meg fontos a gyártási idõ is. minél fiatalabb annál jobb. (új)
http://automenedzser.hu/haszno...teszt.aspx
Az új akksit tölteni kell? mert sikerült már vennem olyat újonnan, hogy kapásból töltõre kellett tenni, semmi kraft nem volt benne. Máskor meg full töltve volt.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 05. kedd, 16:53


hil írta:
BarG írta: Hát ma elmentem akkushoz, aki ráakasztott egy bosch kütyüt. Annak meg volt pofája kiírni, hogy cserélendõ.
3 napig nem mentem vele, indítás elõtt 11,5V-ot mutatott a mûszerfal, amikor rákapcsoltam az izzítást, akkor lement 10V-ra. Ettõl függetlenül elindult, de nem túl acélosan. 6 év, 183e km.


Az akku normál kisütési feszültsége 10,8V. Ami ezalatt van, az mélykisütés, ettõl az aksitól már ne várj semmit, fõleg télen.
hil


Excide premiumban maradtam magammal, a helyi akkumágus 31-ért tudja. Érdekes, hogy a Bosch S4-et 34-re mondta, pedig tudtommal az Excide magasabb kategória. Vagy rosszul tudom?
És még egy érdekes dolog: a gyári akksi szerintem Excide Classic, az adatai alapján, persze BMW márkajellel.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 21:24


BarG írta: Hát ma elmentem akkushoz, aki ráakasztott egy bosch kütyüt. Annak meg volt pofája kiírni, hogy cserélendõ.
3 napig nem mentem vele, indítás elõtt 11,5V-ot mutatott a mûszerfal, amikor rákapcsoltam az izzítást, akkor lement 10V-ra. Ettõl függetlenül elindult, de nem túl acélosan. 6 év, 183e km.


Az akku normál kisütési feszültsége 10,8V. Ami ezalatt van, az mélykisütés, ettõl az aksitól már ne várj semmit, fõleg télen.
hil

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 20:59


Hát ma elmentem akkushoz, aki ráakasztott egy bosch kütyüt. Annak meg volt pofája kiírni, hogy cserélendõ.
3 napig nem mentem vele, indítás elõtt 11,5V-ot mutatott a mûszerfal, amikor rákapcsoltam az izzítást, akkor lement 10V-ra. Ettõl függetlenül elindult, de nem túl acélosan. 6 év, 183e km.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 16:24


Zizko írta: De mi az a titkomenü?


Másnéven szervízmenü. A mûszerfalon elérhetõ "rejtett" információk helye. Használatát lásd: http://bmw.e39.hu/titkosmenu.htm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Zizko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 15:48


De mi az a titkomenü?

BarG írta: Hali,
Mennyire csökken le egy aksi feszültsége ilyen minuszos idõkben?
Néztem titokmenüben reggel indulás elõtt és csak 11,9V volt. Az indulás viszont pöccre megy.
Amikor leállítom menet után, akkor viszont 13,5V-ot mutat.
Lassan gondolkodnom kell egy újban?
üdv


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. december 27. vasárnap, 21:59


Megnéztem multiméterrel is, 0,2V eltérés volt a mûszerfal és egy METEX multiméter között.


bmw320d4 írta:
BarG írta: Hali,
Mennyire csökken le egy aksi feszültsége ilyen minuszos idõkben?
Néztem titokmenüben reggel indulás elõtt és csak 11,9V volt. Az indulás viszont pöccre megy.
Amikor leállítom menet után, akkor viszont 13,5V-ot mutat.
Lassan gondolkodnom kell egy újban?
üdv


Nyugalmi feszültségbõl nem igazán lehet pontosan meghatározni az akku állapotát. Sok mûhelyben, benzinkúton van már digitális "terhelõvilla", amivel 10mp alatt meghatározható az állapot.
A mûszerfalban mutatott feszültség egyáltalán nem pontos, a tényleges fesz. csak az akku kapcsain mérhetõ.