YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. február 04. szombat, 09:21


b_imi írta:
dio írta: Szerintetek ez jó vétel lenne?:
http://racing-bazar.hu/alkatre...os_gumival
Ami nem tetszik a képek alapján az a felni küllős részének a szine...


A Nankang NS-2 nem egy BMW színvonal.


még is sok gép alatt van

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 23:31


b_imi írta:
Ha az új gumi paraméterei megegyeznek az általad leírttal, akkor semmi nem fog változni. A 225/45 R 17 91 (V ZR W Y) a gyári méret.
A 12 kg-os felni nem sok. A könnyebbek más technológiával készülnek és drágábbak is általában.


A felni súlya elég fontos paraméter, nagyon nem mindegy mekkora erők terhelik a futóművet.
17-es 12 kg-os felni az bizony sok. Egy normális súlyú 17-es felni 10 kg alatt van, egy igazi 17-es könnyűfémfelni pedig 8 kg alatt.
Csak példaképpen: egy 19x8.5"-os AC Schnitzer Type VIII felgen 8.3 kg!!!

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 22:41


dio írta: Szerintetek ez jó vétel lenne?:
http://racing-bazar.hu/alkatre...os_gumival
Ami nem tetszik a képek alapján az a felni küllős részének a szine...


A Nankang NS-2 nem egy BMW színvonal.

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 21:30


dio írta: Szerintetek ez jó vétel lenne?:
http://racing-bazar.hu/alkatre...os_gumival
Ami nem tetszik a képek alapján az a felni küllős részének a szine...


lapozz vissza 1 oldalt

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2005

státusz dio

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 21:29


Szerintetek ez jó vétel lenne?:
http://racing-bazar.hu/alkatre...os_gumival
Ami nem tetszik a képek alapján az a felni küllős részének a szine...

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 15:21


Köszönöm mindenkinek a segítséget és a (felni)azonosítást!

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 11:34


BMW_0902 írta:
K_Gergo írta:
BMW_0902 írta: Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?

Köszönöm előre is a segítséget!

a 16" teljesen használható méret, a gumi se vészesen drága (szerintem esztétikum, úttartás és kényelem szempontjából a 17" a legjobb kompromisszum). mekkora van fent most?
1. persze, minél alacsonyabb a gumi oldalfala, annál kevesebbet tud torzulni, így több hibát kell a futóműnek kimozognia
2. igen, de nem számottevő
3. minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás, kényelmetlenebb a kocsi, és nagyobb terhet ró a futóműre és a gumira
4.:
http://m.blog.hu/au/autofilia/...etszet.jpg


Köszönöm a kimerítő választ!

Amúgy 17-es van fent. Mint kiderült az E90-re való gyári felni 8x17 ET34 méretben.
(Gumi: Good Year Eagle F1 225/45 ZR 17 91W)

Még pár "tisztázandó" azonban maradt még bennem:
1. Kell valamire figyelnem az ET34 méret esetében? (Pl.: Mondok egy példát: le akarom cserélni a jelenlegi gumit egy másik 225-ösre. Akkor mondanom kell a gumisnak, hogy ez ET34-eshez passzoló legyen, mert ilyen felni van fent?)
2. Az én esetemben a 12 kg-os súly az mennyire brutál ("minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás...")? Főleg úgy, hogy ez E46 és nem E90, mint amire a felni eredetileg való. (Korábban egy fanatikus - Zolee - azt írta, hogy nem gáz, mehet az E90-es E46-ra is.)
3. Úgy általában mi a különbség a szériák felnijei között? Gondolom nem csak annyi, pl.: "hogy ez E39-re jó, és ez 21 küllős"...

Ja és tudom, h elég bagatelek a kérdéseim , és előre is köszönöm a segítséget!



Ha az új gumi paraméterei megegyeznek az általad leírttal, akkor semmi nem fog változni. A 225/45 R 17 91 (V ZR W Y) a gyári méret.
A 12 kg-os felni nem sok. A könnyebbek más technológiával készülnek és drágábbak is általában.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 11:30


BMW_0902 írta:
K_Gergo írta:
BMW_0902 írta: Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?

Köszönöm előre is a segítséget!

a 16" teljesen használható méret, a gumi se vészesen drága (szerintem esztétikum, úttartás és kényelem szempontjából a 17" a legjobb kompromisszum). mekkora van fent most?
1. persze, minél alacsonyabb a gumi oldalfala, annál kevesebbet tud torzulni, így több hibát kell a futóműnek kimozognia
2. igen, de nem számottevő
3. minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás, kényelmetlenebb a kocsi, és nagyobb terhet ró a futóműre és a gumira
4.:
http://m.blog.hu/au/autofilia/...etszet.jpg


Köszönöm a kimerítő választ!

Amúgy 17-es van fent. Mint kiderült az E90-re való gyári felni 8x17 ET34 méretben.
(Gumi: Good Year Eagle F1 225/45 ZR 17 91W)

Még pár "tisztázandó" azonban maradt még bennem:
1. Kell valamire figyelnem az ET34 méret esetében? (Pl.: Mondok egy példát: le akarom cserélni a jelenlegi gumit egy másik 225-ösre. Akkor mondanom kell a gumisnak, hogy ez ET34-eshez passzoló legyen, mert ilyen felni van fent?)
2. Az én esetemben a 12 kg-os súly az mennyire brutál ("minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás...")? Főleg úgy, hogy ez E46 és nem E90, mint amire a felni eredetileg való. (Korábban egy fanatikus - Zolee - azt írta, hogy nem gáz, mehet az E90-es E46-ra is.)
3. Úgy általában mi a különbség a szériák felnijei között? Gondolom nem csak annyi, pl.: "hogy ez E39-re jó, és ez 21 küllős"...

Ja és tudom, h elég bagatelek a kérdéseim , és előre is köszönöm a segítséget!



ha ET34-es a felnid, az azt jelenti hogy a felni külső széle kintebb esik a sárvédőívhez, mint a gyári ET47. ha 225-ös gumitól nem raksz rá szélesebbet, úgy nem jelent gondot, mert el fog férni. a 8-as szélességű felnire nagyon szélesebbet nem is célszerű. szóval nem lesz gondod, csak mert E90-re való.


BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 11:18


K_Gergo írta:
BMW_0902 írta: Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?

Köszönöm előre is a segítséget!

a 16" teljesen használható méret, a gumi se vészesen drága (szerintem esztétikum, úttartás és kényelem szempontjából a 17" a legjobb kompromisszum). mekkora van fent most?
1. persze, minél alacsonyabb a gumi oldalfala, annál kevesebbet tud torzulni, így több hibát kell a futóműnek kimozognia
2. igen, de nem számottevő
3. minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás, kényelmetlenebb a kocsi, és nagyobb terhet ró a futóműre és a gumira
4.:
http://m.blog.hu/au/autofilia/...etszet.jpg


Köszönöm a kimerítő választ!

Amúgy 17-es van fent. Mint kiderült az E90-re való gyári felni 8x17 ET34 méretben.
(Gumi: Good Year Eagle F1 225/45 ZR 17 91W)

Még pár "tisztázandó" azonban maradt még bennem:
1. Kell valamire figyelnem az ET34 méret esetében? (Pl.: Mondok egy példát: le akarom cserélni a jelenlegi gumit egy másik 225-ösre. Akkor mondanom kell a gumisnak, hogy ez ET34-eshez passzoló legyen, mert ilyen felni van fent?)
2. Az én esetemben a 12 kg-os súly az mennyire brutál ("minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás...")? Főleg úgy, hogy ez E46 és nem E90, mint amire a felni eredetileg való. (Korábban egy fanatikus - Zolee - azt írta, hogy nem gáz, mehet az E90-es E46-ra is.)
3. Úgy általában mi a különbség a szériák felnijei között? Gondolom nem csak annyi, pl.: "hogy ez E39-re jó, és ez 21 küllős"...

Ja és tudom, h elég bagatelek a kérdéseim , és előre is köszönöm a segítséget!



K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 11:00


szeda írta: ehhez csak annyit hogy szerintem nem az átmérő hanem a szélesség miatt nagyobb a fogyasztás a gördülési ellenállás miatt.


az átmérő miatt is tudtommal, de szerintem is többet számít a szélesség.

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 10:52


K_Gergo írta:
BMW_0902 írta: Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?

Köszönöm előre is a segítséget!

a 16" teljesen használható méret, a gumi se vészesen drága (szerintem esztétikum, úttartás és kényelem szempontjából a 17" a legjobb kompromisszum). mekkora van fent most?
1. persze, minél alacsonyabb a gumi oldalfala, annál kevesebbet tud torzulni, így több hibát kell a futóműnek kimozognia
2. igen, de nem számottevő
3. minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás, kényelmetlenebb a kocsi, és nagyobb terhet ró a futóműre és a gumira
4.:


ehhez csak annyit hogy szerintem nem az átmérő hanem a szélesség miatt nagyobb a fogyasztás a gördülési ellenállás miatt.



K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 09:35


BMW_0902 írta: Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?

Köszönöm előre is a segítséget!

a 16" teljesen használható méret, a gumi se vészesen drága (szerintem esztétikum, úttartás és kényelem szempontjából a 17" a legjobb kompromisszum). mekkora van fent most?
1. persze, minél alacsonyabb a gumi oldalfala, annál kevesebbet tud torzulni, így több hibát kell a futóműnek kimozognia
2. igen, de nem számottevő
3. minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás, kényelmetlenebb a kocsi, és nagyobb terhet ró a futóműre és a gumira
4.:


BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. február 03. péntek, 09:08


Zolee írta:
BMW_0902 írta: Üdv fanatikusok!

Tudna nekem valaki segíteni, hogy ez pontosan milyen felni?

http://4.bp.blogspot.com/-UmU1...080070.JPG

Mert kerestem rá a neten ezerrel, de nem találtam rá. Pedig vagy kb 200 képet meglestem. Egyik sem ez...

Továbbá, ha valaki rátalálna, hogy ez melyik, akkor
1. ez vajon 3-asra való-e?
2. Ha nem akkor gázos-e, ha E46-osra van szerelve? (Kézikönyv szerint ez a méret mehet rá, azaz a 225/45 ZR 17-es)

(További képek itt: http://bmwe46tumblr.blogspot.c....html#more)

Köszi a segítséget!


Styling 160 a hivatalos neve. E90 gyári felni 8x17" ET34 méretekkel, tehát minden 3-asra passzol, 225/45-ös gumival az ideális. Szép felni, sztem egyetlen hátránya h rohadt nehéz (12 kg) Összehasonlításul egy Styling 68 8.5x17 10 kg sincs. Itt szinte az összes gyári felnit megtalálod.


Szervusz!

Nagyon szépen köszönöm a megoldást és a linket is!
És akkor nagy probléma nem lehet, hogy E90-re való.

Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?

Köszönöm előre is a segítséget!

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2012. február 02. csütörtök, 22:17


BMW_0902 írta: Üdv fanatikusok!

Tudna nekem valaki segíteni, hogy ez pontosan milyen felni?



Mert kerestem rá a neten ezerrel, de nem találtam rá. Pedig vagy kb 200 képet meglestem. Egyik sem ez...

Továbbá, ha valaki rátalálna, hogy ez melyik, akkor
1. ez vajon 3-asra való-e?
2. Ha nem akkor gázos-e, ha E46-osra van szerelve? (Kézikönyv szerint ez a méret mehet rá, azaz a 225/45 ZR 17-es)

(További képek itt: http://bmwe46tumblr.blogspot.c....html#more)

Köszi a segítséget!


Styling 160 a hivatalos neve. E90 gyári felni 8x17" ET34 méretekkel, tehát minden 3-asra passzol, 225/45-ös gumival az ideális. Szép felni, sztem egyetlen hátránya h rohadt nehéz (12 kg) Összehasonlításul egy Styling 68 8.5x17 10 kg sincs. Itt szinte az összes gyári felnit megtalálod.

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. február 02. csütörtök, 21:46


Üdv fanatikusok!

Tudna nekem valaki segíteni, hogy ez pontosan milyen felni?



Mert kerestem rá a neten ezerrel, de nem találtam rá. Pedig vagy kb 200 képet meglestem. Egyik sem ez...

Továbbá, ha valaki rátalálna, hogy ez melyik, akkor
1. ez vajon 3-asra való-e?
2. Ha nem akkor gázos-e, ha E46-osra van szerelve? (Kézikönyv szerint ez a méret mehet rá, azaz a 225/45 ZR 17-es)

(További képek itt: http://bmwe46tumblr.blogspot.c....html#more)

Köszi a segítséget!