K_Gergo írta:
BMW_0902 írta:
Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?
Köszönöm előre is a segítséget!
a 16" teljesen használható méret, a gumi se vészesen drága (szerintem esztétikum, úttartás és kényelem szempontjából a 17" a legjobb kompromisszum). mekkora van fent most?
1. persze, minél alacsonyabb a gumi oldalfala, annál kevesebbet tud torzulni, így több hibát kell a futóműnek kimozognia
2. igen, de nem számottevő
3. minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás, kényelmetlenebb a kocsi, és nagyobb terhet ró a futóműre és a gumira
4.:
http://m.blog.hu/au/autofilia/...etszet.jpg
Köszönöm a kimerítő választ!
Amúgy 17-es van fent. Mint kiderült az E90-re való gyári felni 8x17 ET34 méretben.
(Gumi: Good Year Eagle F1 225/45 ZR 17 91W)
Még pár "tisztázandó" azonban maradt még bennem:
1. Kell valamire figyelnem az ET34 méret esetében? (Pl.: Mondok egy példát: le akarom cserélni a jelenlegi gumit egy másik 225-ösre. Akkor mondanom kell a gumisnak, hogy ez ET34-eshez passzoló legyen, mert ilyen felni van fent?)
2. Az én esetemben a 12 kg-os súly az mennyire brutál ("minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás...")? Főleg úgy, hogy ez E46 és nem E90, mint amire a felni eredetileg való. (Korábban egy fanatikus - Zolee - azt írta, hogy nem gáz, mehet az E90-es E46-ra is.)
3. Úgy általában mi a különbség a szériák felnijei között? Gondolom nem csak annyi, pl.: "hogy ez E39-re jó, és ez 21 küllős"...
Ja és tudom, h elég bagatelek a kérdéseim
, és előre is köszönöm a segítséget!