- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 325i
- Évjárat: 2001
Elküldve: 2018. május 15. kedd, 19:43
notoriusbg írta:YELLOW írta:mrdani írta:YELLOW írta:mrdani írta:YELLOW írta:notoriusbg írta:mrdani írta: Sziasztok,
Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)
A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.
Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.
Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni
Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?
Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.
Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!
az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.
Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!
Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha
Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:
A link neve
A link neve
https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383
Vélemények?
( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )
mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.
Értelek es koszonom a valaszt!
Mind kettő automata mire figyeljek oda azon kivul hogy valt minden fokozatot?
A valtonszoftveret kell e idokozonkent frissiteni?
ha frissítés nincs is a váltóra egy idő után, de újra lehet rá tölteni a szoftvert, néha nem árt.
van valami olyasmi, hogy ha D-be vagy R-be teszed a váltót, akkor ne érezd, hogy bólint a kaszni. ne mozduljon meg. hiába a féken állsz érezni, hogy meg akarna indulni. úgy tudom ez gond. váltás sima legyen.
én úgy tudom főleg 30d, 30i automatái szeretnek rángatni főleg olyan 2-3-4 fokozatok között.
ha nem ismert kézből veszed, vagy a tulajon nem látszik a fanatizmus, akkor erősen javasolt egy váltó olaj+szűrő csere is. sőt egy szoftver frissítés is jó lehet.
nekem automatával pont az a bajom mint dízellel is. jónak tartom, ha az ember 0 km-esen tud beleülni. akkor sokáig jó lehet.
hirtelen ennyit tudok hozzá tenni, de fórumon sokan írtak már automata váltókról, talán egy olyan topic-ban érdemes szétnézni, olvasgatni, automata váltó olajcserés, vagy ilyesmiben.
Sima automatánál, ha normál gyorsításkor beremeg az autó, amikor ötödikbe vált (olyan 70-80 km/h körül), az a wandler kopottságára utal, azt mondják. A wandler felújítása nagyságrendileg 150 ezres művelet (de nem 4-500e, mint egy teljes váltófelújítás). Hozzáteszem, nekem speciel ezt alig észrevehetően csinálja már vagy 50e km óta és egyébként működik tökéletesen.
Rendben köszönöm, ezeket mind szem előtt tartva leellenőrzöm amennyire csak lehet.
Az olajcsere mind a motorba a váltóba nálam alap használtautó vásárlásakor meg a vezérműlánc vízpumpa gyertya hűtőfolyadék stb...
Dieselbe anno nekem nem volt problémám az automatával.
A bólintást hogy érted? Mármint az eleje? mert ami nekem volt annál volt olyan, hogy mikor D be tettem akkor bólintott a feneke nagyon minimálisat ( és elindult ha a féket felengedtem.)
Élménybe gyorsításba gondolom lesz különbség a mostanihoz, de pl a 330i és a 323i között sok különbség van?