Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. március 26. csütörtök, 09:40


Igazad van, szerintem is a termo nyitási hõmérsékletét azért tanácsos elérnie, nem hiába annyira tervezték.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. március 26. csütörtök, 09:11


Tano írta: Nincs ezzel semmi baj szerintem. A motor vezérlés tudja hogy mi neki a jó, és abban az esetben a mûszerfalon függõlegesen áll a mutató, hacsak nem romlott el éppen az de azt meg észrevenni. Itt már nem csak egy bizonyos hõfokon áll középen, mint a régi autóknál, hanem egy bizonyos tartományban.


75-110ig áll függölegessen a mutató a 75 fok az meg már kicsit kevés neki én is azért cserélek most thermosztátokat mert 78nál nem megy feljebb a vizhõfokom

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. március 26. csütörtök, 09:07


Nincs ezzel semmi baj szerintem. A motor vezérlés tudja hogy mi neki a jó, és abban az esetben a mûszerfalon függõlegesen áll a mutató, hacsak nem romlott el éppen az de azt meg észrevenni. Itt már nem csak egy bizonyos hõfokon áll középen, mint a régi autóknál, hanem egy bizonyos tartományban.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. március 26. csütörtök, 09:01


wagusty írta:
szigiimi írta: Sziasztok. Termosztát csere óta néha megszoktam nézni hogy mennyi a vízhõfok. Ha normál tempoban utazok/120-130/ akkor beáll 88-89°ra. Viszont ha tempósabban utazok akkor felmegy 100 fölé is. Nem baj ez ilyen idõben? Nektek esetleg tapasztalat??


Sziasztok!

Hát sajnos korábbi autóimnak köszönhetõen én szinte le sem tudom venni a szemem a víz hõfok mutatóról és meg kell ,hogy mondjam és ezt most sokszorosan lekopogom az én mutatóm beáll függõleges helyzetbe és semmi nem tudja kirángatni abból.
Remélem ez így is marad.
Eddig 310eKm van benne és 120ekm-t (2éve vettem) én tettem bele de a vizpumpák nem lettek cserélve legalábbis amióta nálam van és minden OK.
Ezt is lekopogom

Szerintem a te esetedben valami még nincs rendben de nem akarom az ördögöt a weboldalra festeni.

üdv




Az a baj ezzel ha a vizhöfokod csak 75 fokos akkor is már függölegessen áll a mutató

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. március 26. csütörtök, 08:52


Amíg függõlegesen van a mutató addig ne aggódj. Mivel túlnyomásos a rendszer így felmehet 100 fok fölé is felforrás nélkül. A benyások akár 110-115-ig is felmennek. Ha hajtod akor normális hogy jobban melegszik a dízel is. Normál használatnál pedig az a 88-89 tökéletes.
No para

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2009. március 26. csütörtök, 08:45


A mutató nekem is függölegesen áll. Meg sem mozdul, csak a titkos menüben látom hogy felmegy a hõfok.

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2009. március 26. csütörtök, 00:16


szigiimi írta: Sziasztok. Termosztát csere óta néha megszoktam nézni hogy mennyi a vízhõfok. Ha normál tempoban utazok/120-130/ akkor beáll 88-89°ra. Viszont ha tempósabban utazok akkor felmegy 100 fölé is. Nem baj ez ilyen idõben? Nektek esetleg tapasztalat??


Sziasztok!

Hát sajnos korábbi autóimnak köszönhetõen én szinte le sem tudom venni a szemem a víz hõfok mutatóról és meg kell ,hogy mondjam és ezt most sokszorosan lekopogom az én mutatóm beáll függõleges helyzetbe és semmi nem tudja kirángatni abból.
Remélem ez így is marad.
Eddig 310eKm van benne és 120ekm-t (2éve vettem) én tettem bele de a vizpumpák nem lettek cserélve legalábbis amióta nálam van és minden OK.
Ezt is lekopogom

Szerintem a te esetedben valami még nincs rendben de nem akarom az ördögöt a weboldalra festeni.

üdv


szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2009. március 25. szerda, 18:51


Sziasztok. Termosztát csere óta néha megszoktam nézni hogy mennyi a vízhõfok. Ha normál tempoban utazok/120-130/ akkor beáll 88-89°ra. Viszont ha tempósabban utazok akkor felmegy 100 fölé is. Nem baj ez ilyen idõben? Nektek esetleg tapasztalat??

dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2009. március 19. csütörtök, 10:20


Nagyon szépen köszönöm és sajnálom, hogy ilyen tudatlan vagyok,de még friss bmw tulajként nem sok mindent tudok ezekrõl a dolgokról, az enyém benzines, az apámé ez a 318d, aminek sorsát szintén a kezembe kell hogy vegyem, így most okulok gázolajasokból,nem mintha benzinesekbõl toppon lennék!
Már egy termosztátot kicseréltünk fölöslegesen, Mit javasoltok? Cseréltessem ki a másikat is?????

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. március 18. szerda, 21:05


Nos:
A "kályha" az egy gázolajos vagy elektromos fûtõberendezés, ami a rajta átáramló hûtõvizet melegíti, ezáltal segít a motornak elõbb elérni az üzemi hõfokot. Saját üzaellátása és vezérlése van, hõmérséklet függvényében magától kapcsol ki-be.
Az EGR (Exhaust Gas Recirculation) pedig kipuffogógáz visszavezetés. Alacsony fordulatszámtartományban a kipuffogógáz egy részét az EGR szelepen keresztül bevezetik a szívõcsõbe, és így rontják egy kicsit a beömlõ levegõ minõségét, de ezzel csökkentik a károsanyag kibocsátást (NOx) és az égési hõmérsékletet. Ezen a visszavezetésén van egy hõcserélõ amin helyezkedik el az EGR termosztát. Helyileg pedig a motor elülsõ részén találod az ékszíjak felett.
És jól írták korábban, ha hibás a kályha, attól még nem hül vissza menet közben a víz, legfeljebb lassabban melegszik be. A visszahûlés mindenképp termosztát hibát jelent.

dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2009. március 18. szerda, 20:25


Sajnos nem tudom, hogy mi az az egr, de még a kályhát sem! Valaki meg tudja magyarázni az én szûk agyamnak, hogy végül is mi célt szolgál a kályha? Akkor is érdemes a másik termosztáttal próbálkozni, ha a gép állítólag kimutatta a kályha hibáját????
Az egr milyen helyen található???

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. március 18. szerda, 12:03


Macsek írta:
Hori írta:
Macsek írta:
dfle írta: Én nem voltam ott, apám vitte az Nt autóhoz, ahol kicserélték a termosztátot, majd eljött és ugyanúgy vissza hûlt a víz hõfoka, ami után vissza vitte, gépre tették és azt mondták, hogy a "kályhát" hozta ki hibásnak, ami ezeknél a dízeleknél segít üzemi hõfokra melegíteni és ott tartani a vizet!
Ez akkor most butaság??????? Mert mi a szerepe a "kályhának"? Ha nem az, akkor mi lehet a bûnös??????????





Én megpróbálnám,amit itt többen mondanak,és nekem is az volt,hogy mindkét termosztátot kell cserélni,de az egr termosztáttal kezd,90%ban az a rossz!



Nekem pont az egr termosztát volt jó és a nagy ment tönkre


És az egr meg lett nézve,hogy jó-e?
Nekem is azt cserélték elõször,csak azért kérdezem! Mert nekem sem lett jó,csak a nagy termosztát csere után!


a sztori az volt hogy vettem 2 termosztátot a hétvégén nekiálltam kicserélni egr-t kicseréltem utána jött volna a nagy de amit adtak az nem oda való volt ugyhogy visszaugrott a régi és a motor továbbra sem melegszik 75fok fölé tehát kizárásos alapon egr jó nagy rossz

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. március 18. szerda, 11:37


Hori írta:
Macsek írta:
dfle írta: Én nem voltam ott, apám vitte az Nt autóhoz, ahol kicserélték a termosztátot, majd eljött és ugyanúgy vissza hûlt a víz hõfoka, ami után vissza vitte, gépre tették és azt mondták, hogy a "kályhát" hozta ki hibásnak, ami ezeknél a dízeleknél segít üzemi hõfokra melegíteni és ott tartani a vizet!
Ez akkor most butaság??????? Mert mi a szerepe a "kályhának"? Ha nem az, akkor mi lehet a bûnös??????????





Én megpróbálnám,amit itt többen mondanak,és nekem is az volt,hogy mindkét termosztátot kell cserélni,de az egr termosztáttal kezd,90%ban az a rossz!



Nekem pont az egr termosztát volt jó és a nagy ment tönkre


És az egr meg lett nézve,hogy jó-e?
Nekem is azt cserélték elõször,csak azért kérdezem! Mert nekem sem lett jó,csak a nagy termosztát csere után!

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. március 18. szerda, 11:05


Macsek írta:
dfle írta: Én nem voltam ott, apám vitte az Nt autóhoz, ahol kicserélték a termosztátot, majd eljött és ugyanúgy vissza hûlt a víz hõfoka, ami után vissza vitte, gépre tették és azt mondták, hogy a "kályhát" hozta ki hibásnak, ami ezeknél a dízeleknél segít üzemi hõfokra melegíteni és ott tartani a vizet!
Ez akkor most butaság??????? Mert mi a szerepe a "kályhának"? Ha nem az, akkor mi lehet a bûnös??????????





Én megpróbálnám,amit itt többen mondanak,és nekem is az volt,hogy mindkét termosztátot kell cserélni,de az egr termosztáttal kezd,90%ban az a rossz!



Nekem pont az egr termosztát volt jó és a nagy ment tönkre

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2009. március 18. szerda, 08:22


A kályha szerintem nem olyan könnyen tönkre! Én is mind a két termót cseréltem mert lusták voltunk a haverral kisérletezni 2-szer. Így valószínû hogy van egy jó termosztátom azt mondta forró vízben meg tudom nézni de azóta sem foglalkoztam vele! Viszont fogyasztásban kb 1 liter a rossz termosztát és a motornak sem tesz jót hogy nem melegszik be! M. Atti potom pénzért adja mindkettõt!