Nekem a Wallis dunánál volt szerencsém látni egy 530d motort szétkapva.Köln-Budapest heti 4x A képzettségemnél fogva hajtott a kiváncsiság. Belenéztem a hengerekbe, sõt bele is nyúltam. Nem volt körömmel érezhetõ válla, sõt hónolásnyomokat véltem felfedezni a henger azon tartományában ahol már a dugattyú gyûrûk nem járnak. Ez annyira nem lenne érdekes számomra ha a km számlálójában nem 729 000 km lett volna.
Rákérdeztem hogy hanyadik motor ebben a tokban. Mire a szerelõ!
Végig vezetett szervízkönyv, elsõ moci. Ez talán az EGIS-nek volt az egyik autója.
Elvileg 1 000 000 km-re méretezik a bmw mérnökei a motorok élettartamát. Ezt csökkenti a gazdi tényezõ: hideg zavargatás, nem megfelelõ szervizelés. Magyar tényezõ: üzemanyagok minõsége.
Nem véletlen kelet európai exportra "C" minõségi osztályú jármûveket küld a gyártó.
A benya pl hígitja a kenõanyagot és folyamatosan mossa a hengerfalról a kenõanyagot + lényegesen magasabb üzemi fordulat.
Ekkor fogalmazódott meg bennem elõször, hogy talán dieselt kellene vennem.
Kipróbáltam egy 330d-t. 100km/h 1550 rpm. A kopásjelenségek és a fordulatszám között négyzetes összefüggés van.
Ennyit tudok a dieselesek javára felhozni
ja és a nyugat európai személygépkocsi eladások 67%-át a diesel teszi ki.