státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. december 30. szerda, 14:21


http://www.vezess.hu/magazin/a...#szavaztam

Erdekes cikk, ezt tapasztalom en is

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. december 30. szerda, 13:25


YELLOW írta:
viszont az E85-ös inkább hanyagold szerintem. én is agyaltam ezen, szűrőcsere előtt, vagy 30 literhez tankoltam 10 liter E85-öt, már pontosan nem emlékszem, de nem tűnt fel semmi. viszont ahogy olvastam, tud roncsolni az anyag. így is van az üzemanyagban kb 4% vagy nem is tudom mennyi, nem kérek többet belőle. tudom külföldön még több van benne.
én tényleg nem értem, lehet velem van baj (nem tudom), de nekem az N42B18 totál elég. sosem éreztem, hogy kevés lenne, lehet vele nagyon spórolósan járni. én a lassan 9év alatt sosem éreztem azt, hogy erősebb motor kellene, még ha valóban élvezném a nagyobb motort. ha havi 3ezer km-t autópályáznák, akkor kellene egy nagyobb motor, meg inkább oda már dízel, de ez is tud menni pályán szépen. magyarországra a mostani viszonyokra tekintettel 2 literestől nagyobb motor felesleges, ha ép ész érveket keresel.


Mar tobb ezer km-t letekertem vele es sztem jo. Roncsolni a Metanol roncsol, soxor összekeverik a 2-t. Annak külön üzemanyag rendszer kell, mert nagyon agressziv.
Itt rengetegen hasznaljak az e85-t es mint irtam, van e10-es benzin is, ami ugye mar 10% pia. A nemetek a mai napig nem nagyon tankoljak, mert az ADAC, meg az AutoBild kampanyt folytatott az uzemanyag ellen es a nemetek meg benyaltak. Akik tankoljak, - 14% a kocsi vezetoknek - azok nagyon pozitivan itelik meg. Semmifele roncsolodas, tobblet fogyasztas nem jelentkezett az elmult 4 evben. En mindnet benzint kiprobaltam itt es nekem a Rewe - itteni Auchan - E10 jott be a legjobban. ARALtol jon - BP leanyvallalat - es a legolcsobb.
Az ethanol nalam csak 1/3-ad aranyban megy a tankba. Amit eszre vettem, hogy a motor szebben porog fel, nyomatekosabb es kb 1-2 decivel eszik talan tobbet, de ez lehet attol is, hogy kemenyebbn lepek a gazra, mert elvezetesebb, ahogy megindul. Magasba nem szoktam porgetni, ott allitolag veszithet az erobol, hiszen tobb naftat kene betolnia, hogy meg legyen az 1-es lambda. Ugye az ethanolnak 9 kg levego kell a tokeletes egeshez, szemben a benzin 14.7 vel szemben. Ezt meg egy szivomotor is betudja szippantani alacsony fordulaton is

A 2.0-s motor ide is eleg szerintem No-ba. 120-130 nal itt sem erdemes tobbet menni, rengeteg utfelujitas, dugo, sebesseg korlatozas van. A legroszabb atlagsebesseget eddig mindig No-ban produkaltam, 100 km/h allattit
Annak azert orulnek, ha az enyem nem a butitott lenne, de igazabol nem szamit. Az tovabb megy 500 fordulattal es magasabban adja le a nyomatekat. En max 3200-nel valtok, mielott meg a Valvetronic nyitna, mert akkor kevesebbet eszik a kocsi.
Rekord fogyasztasom 5.2L, atlagban 5.8-6 literrel jarok. Ez keves varos, sok autpalya es fout.

E85 Mo.n , de legalabb is az AGIPnal nagyon rossz. Tankoltam 40 literhez 12 litert, de a fogyasztas 10% nagyobb lett es nem ment semmivel sem jobban a kocsi. Nemet/Osztrak e85 jobb, de meg a szlovak is allitolag.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 30. szerda, 13:43

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. december 30. szerda, 12:55


tusi_ írta:
YELLOW írta:
sutius írta:
hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil

Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni


mi hil-el inkább e-mail-ezni szoktunk, kb hasonlót írtam ott neki pár hete, csak jóval bővebben. én simán 50-eztem 5ödikben, de rájöttem, hogy -esben is ugyanúgy fogyaszt, viszont mégis jobban pörög egy picit, kevésbbé terhelődik a főtengely. illetve mégis csak rugalmasabb ha kell. most már csak akkor hagyom 5-ben ha pl egy településen megyek át és nem kell kb megállnom sehol kereszteződés miatt, akkor szépen 90-ről lelassulok 50-re, majd onnan gyorsulok óvatosban. feleslegesen váltogatni sem jó.
igen valóban az év motorja lett a N42B18. viszont a B20-al pont az a baj, mint az N45-ös szériával. mert ugyanaz minden, csak nagyobbra van fúrva, így bizonyos helyen ugye elvesz a falvastagságból. én továbbra is azt tudom mondani, hogy a B20-asokkal több baj van, mint a B18-al.
a legnagyobb előnye ennek a motornak szerintem, mint írtam sokszor és hil-nek is, hogy ha kell lehet nagyon spórolósan járni, de tud is menni. teljesen elégnek érzem. mivel autó és BMW b.zi vagyok, egyértelmű, hogy én is szívesebben vezetnék nagyobb vasat, de ez kielégít teljesen egyenlőre.
csipsz tuningot meg hagyjuk meg a dízeleseknek. azoknál van nagyobb értelme. egy szívó motornál nem sok értelme van, főleg önmagában.
én még azt tudom tanácsolni, hogy egy kis OMV MaxxMotion 95-öt tankolni érdemes lehet. én tényleg nem placebo miatt mondom, de marhára érezni, hogy mi plusz van még a motorban. ha valahol lehetne ingyen méretni, én beméretném normál és emilyen anyaggal.

még valami eszembe jutott. gázreakció. nem lesz oylan, mint egy bowdenes. az direkt vezérlés. ez pedig elektromos gáz, szabályozott vezérlés.
viszont ha kikapcsolod full-ra a DSC-t, meg fogsz lepődni. poersze száraz úton nézd, de sokkal jobban gyorsul, és jobb a gázreakció. M43 meg nem így működik, meg abban ASC van. ASC = Analóg, DSC = Digitális. tudom, hogy nem azt jelenti!!! épp ez a hátránya, túl sok jelet kap, túl sok mindenbe szól bele, ezek mind, mind időbe kerülnek, még ha ezred másodpercekről is van szó, de több ezredről, amik összeadódnak, de akkor is ennyit számít. nyilván a technika E46 óta sokat fejlődött, pl egy off sport autóban, olyan gyors a váltás és minden, amit pont nem lehetne már máshogy megoldani. de ugye ehhez gyorsabb, drágább technika is kell.


En kiprobaltam az osszes premium benyat itt Nemetorszagban, ahol mondanom sem kell, sokkal jobb minosegu a benzin, mint Mo-n. A 95 Super E10 itt jobb, mint otthon a Vpower szutyok. De az itteni ARAL 102, meg Vmotion is rosszabb, nem hiaba, hisz kisebb a futorteke. En most ethanollal keverem a benyat olyan 25-30% ban es jobba a nyomatek alul es szebben fut a motor.
Ezeket a premiumokat el lehet felejteni szvsz, csak nagyon feltuningolt, turbos motorokat etetnek vele, de azt is csak akkor, ha nyaron, vollgazon mesz az autopalyan. Akkor talan konnyeben menne el a kopogas iranyaba a motor. Ezenkiul nem vszinu.

Szerk: bocsi, Te a 95 Vmotiont irtad, nem a 100-t. Probaltam azt is egyszer Mo-n, nem voltam elajulva tole. Akkor mar inkabb a Shell 95 Nitro, az jobban bejott. En mindig megtankolok a Magyar hatar elott meg kannaba is, hogy otthon ne keljen tankolnom, vagy csak annyit, hogy aterjek vele a labancokhoz


már leírtam. mióta Nitro vana Shell-nél egy rakás f0s. korábban a 100-as V-Power Racing-gel semmi bajom nem volt, éreztem, amit kellett. de akkor is csak ettől a 95 V-Power egy rakás kaka volt akkor is, csak drágább. a sima 95 jobb volt, mint az. ha minden igaz, már nincs is 100-as, hanem az is 98-as lett, mármint a csúcs benya a Shell-nél.
100-as OMV MaxxMotion-t még nem tankoltam, lehet egyszer majd kipróbálom, de a 95 MaxxMotion nekem a kedvenc lett. nem kizárt, hogy fogok negatívan is csalódni, de edidg csak olyat tankoltam belőle, aminél van hatása, mind fogyasztásban, és ha kell akkor érezni a motor valós erejét. ez nem placebo. (hogy más miért nem tapasztal olyat, azt nem tudom, de nem is érdekel)
egyébként furcsa, hogy pont ellentétesen tapasztalunk dolgokat, neked a Shell, nekem meg az OMV.
viszont az E85-ös inkább hanyagold szerintem. én is agyaltam ezen, szűrőcsere előtt, vagy 30 literhez tankoltam 10 liter E85-öt, már pontosan nem emlékszem, de nem tűnt fel semmi. viszont ahogy olvastam, tud roncsolni az anyag. így is van az üzemanyagban kb 4% vagy nem is tudom mennyi, nem kérek többet belőle. tudom külföldön még több van benne.
én tényleg nem értem, lehet velem van baj (nem tudom), de nekem az N42B18 totál elég. sosem éreztem, hogy kevés lenne, lehet vele nagyon spórolósan járni. én a lassan 9év alatt sosem éreztem azt, hogy erősebb motor kellene, még ha valóban élvezném a nagyobb motort. ha havi 3ezer km-t autópályáznák, akkor kellene egy nagyobb motor, meg inkább oda már dízel, de ez is tud menni pályán szépen. magyarországra a mostani viszonyokra tekintettel 2 literestől nagyobb motor felesleges, ha ép ész érveket keresel.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. december 30. szerda, 10:51


YELLOW írta:
sutius írta:
hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil

Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni


mi hil-el inkább e-mail-ezni szoktunk, kb hasonlót írtam ott neki pár hete, csak jóval bővebben. én simán 50-eztem 5ödikben, de rájöttem, hogy -esben is ugyanúgy fogyaszt, viszont mégis jobban pörög egy picit, kevésbbé terhelődik a főtengely. illetve mégis csak rugalmasabb ha kell. most már csak akkor hagyom 5-ben ha pl egy településen megyek át és nem kell kb megállnom sehol kereszteződés miatt, akkor szépen 90-ről lelassulok 50-re, majd onnan gyorsulok óvatosban. feleslegesen váltogatni sem jó.
igen valóban az év motorja lett a N42B18. viszont a B20-al pont az a baj, mint az N45-ös szériával. mert ugyanaz minden, csak nagyobbra van fúrva, így bizonyos helyen ugye elvesz a falvastagságból. én továbbra is azt tudom mondani, hogy a B20-asokkal több baj van, mint a B18-al.
a legnagyobb előnye ennek a motornak szerintem, mint írtam sokszor és hil-nek is, hogy ha kell lehet nagyon spórolósan járni, de tud is menni. teljesen elégnek érzem. mivel autó és BMW b.zi vagyok, egyértelmű, hogy én is szívesebben vezetnék nagyobb vasat, de ez kielégít teljesen egyenlőre.
csipsz tuningot meg hagyjuk meg a dízeleseknek. azoknál van nagyobb értelme. egy szívó motornál nem sok értelme van, főleg önmagában.
én még azt tudom tanácsolni, hogy egy kis OMV MaxxMotion 95-öt tankolni érdemes lehet. én tényleg nem placebo miatt mondom, de marhára érezni, hogy mi plusz van még a motorban. ha valahol lehetne ingyen méretni, én beméretném normál és emilyen anyaggal.

még valami eszembe jutott. gázreakció. nem lesz oylan, mint egy bowdenes. az direkt vezérlés. ez pedig elektromos gáz, szabályozott vezérlés.
viszont ha kikapcsolod full-ra a DSC-t, meg fogsz lepődni. poersze száraz úton nézd, de sokkal jobban gyorsul, és jobb a gázreakció. M43 meg nem így működik, meg abban ASC van. ASC = Analóg, DSC = Digitális. tudom, hogy nem azt jelenti!!! épp ez a hátránya, túl sok jelet kap, túl sok mindenbe szól bele, ezek mind, mind időbe kerülnek, még ha ezred másodpercekről is van szó, de több ezredről, amik összeadódnak, de akkor is ennyit számít. nyilván a technika E46 óta sokat fejlődött, pl egy off sport autóban, olyan gyors a váltás és minden, amit pont nem lehetne már máshogy megoldani. de ugye ehhez gyorsabb, drágább technika is kell.


En kiprobaltam az osszes premium benyat itt Nemetorszagban, ahol mondanom sem kell, sokkal jobb minosegu a benzin, mint Mo-n. A 95 Super E10 itt jobb, mint otthon a Vpower szutyok. De az itteni ARAL 102, meg Vmotion is rosszabb, nem hiaba, hisz kisebb a futorteke. En most ethanollal keverem a benyat olyan 25-30% ban es jobba a nyomatek alul es szebben fut a motor.
Ezeket a premiumokat el lehet felejteni szvsz, csak nagyon feltuningolt, turbos motorokat etetnek vele, de azt is csak akkor, ha nyaron, vollgazon mesz az autopalyan. Akkor talan konnyeben menne el a kopogas iranyaba a motor. Ezenkiul nem vszinu.

Szerk: bocsi, Te a 95 Vmotiont irtad, nem a 100-t. Probaltam azt is egyszer Mo-n, nem voltam elajulva tole. Akkor mar inkabb a Shell 95 Nitro, az jobban bejott. En mindig megtankolok a Magyar hatar elott meg kannaba is, hogy otthon ne keljen tankolnom, vagy csak annyit, hogy aterjek vele a labancokhoz




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 30. szerda, 11:12

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. december 30. szerda, 10:34


hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil


Enyem n46b20, mint irtam korabban es nalam is ez van. 3.ig egesz jol gyorsul, aztan a 4-5-6 szinte semmi.Ha 80nal megyek es eloznom kell, akkor inkabb 3. es mehet 130-ig, aztan huzom a 6.t egybol. Emelkedon sem megy fel rendesen, visszabb kell kapcsolni 1-2-t (persze attol fugg milyen sebessegel mesz es hany fokos az emelkedo). Ausztriabn van egy-ket emelkedo, ahol bizony 4ig vissza kell kapcsolnom hogy ne szenvedjen a motor, mert 80-es korlatozas van.
Nalad annyira durva nem lehet a helyzet, leven a Tied 5 gangos es a difid is rovidebb, de teny, hogy lomha. Egyenesben egesz jol megy, ha 3200-t eleri akkor nincs panaszom az enymre sem, szinte hallani, amikor nyit a Valvetronic, morgos lesz a hangja




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 30. szerda, 10:35

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. december 30. szerda, 10:11


Bitu79 írta:
Ha késöbb is elégedetlen vagy vele,max elviszed chip tuningra.
Izmosítanak rajta 10-15 pacit simán.
De szerintem csak érzetre tűnik lassabbnak.
Én amikor első napokban vezettem a Mömböst,észre sem vettem h. 100-akkal tépek
Sokkal lassabbnak tűnt


Szerintem a csipsztuning felejtös. Enyem meg volt csippelve, de semmit nem veszel eszre belöle. Az a 10-15 csak igeret. Enyemben n46 van, "szinte" ugyanaz, mint a 320i, de csak szinte. Kipufogo, kipufog oldali vezermutengyely es a szivosor mas, de ezaltal sem lehet egy gyarilag lefojtott motort a kovetkezo szintre hozni, ami ugye 21 Le. A tuner azt mondta nekem, hogy kb 145 lovas lett a kocsim 200 Nm-el. Szvsz kozeleben sem volt, kb 5-6 Le ha talat benne.
Visszaallitattam a gyarira, nekem igy jobban megfelel.
A sebessegerzet viszont tenyleg igaz lehet. Batyamnak OFF autoja van, hiper-szuper kipufogval es a 70 olyan, mintha 120-al mennel. Enyem 180 nal kezd hangosodni, addig normal hangerön lehet dumcsizni. SEMMI sebessegerzet nincs a hangszigeteles miatt...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 30. szerda, 10:15

Tomi88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2004

státusz Tomi88

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 67

Elküldve: 2015. december 24. csütörtök, 13:26


sutius írta: A B16/18/20 furatbeli különbségéhez egy kérdés:
én ugye nemrég szedtem szét a motort és szinte minden alkatrész kompatibilis mindhárom motorral( hengerfej tömités, szelepfedél tömités,sőt még a gyürük is ugyanazok).
Most ha 1.6 nak és 2.0 ugyanz pl a hengerfejtömitése, nem kellene ugyanaz legyen a furat mérete is?
Vagy lehet, hogy a furat méret ugyanaz csak a dugatyuk hosszabb uton mozognak? és innen van a lökettérfogatbeli kölönbség?



Szia!
Megnéztem az autó kézikönyvét, mindkét motorra 84 mm-es furatot ír, a löket pedig 81 mm a B18-nál és 90 mm a B20-nál. Jó a feltételezésed, a legnagyobb különbség a lökethosszban van.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 24. csütörtök, 13:41


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. december 24. csütörtök, 13:08


sutius írta: A B16/18/20 furatbeli különbségéhez egy kérdés:
én ugye nemrég szedtem szét a motort és szinte minden alkatrész kompatibilis mindhárom motorral( hengerfej tömités, szelepfedél tömités,sőt még a gyürük is ugyanazok).
Most ha 1.6 nak és 2.0 ugyanz pl a hengerfejtömitése, nem kellene ugyanaz legyen a furat mérete is?
Vagy lehet, hogy a furat méret ugyanaz csak a dugatyuk hosszabb uton mozognak? és innen van a lökettérfogatbeli kölönbség?



ez egy jó kérdés amúgy. erre nem tudom ki tudna valós választ adni. már csak azért is, mert nekem van egy sanda sejtésem, amit szintén írtam pár éve, hogy lehet ugyanúgy 2 literes mind, mert én nem nagyon veszek észre különbséget a 1.8 és a 2.0 között. 150 lovas 6 hengeressel meg simán tartja a lépést. ugye a fosvágen konszernnél is csinálták ezt a teljesítmény butítás dolgot, hogy kedvezőbb legyen az adó rá és egyéb költségek.
viszont ha az N45-öt veszem alapul, ott a furat nagyobb éppen ezért repednek át a 2 literesek.
hogy a tömítés ugyanaz egy dolog, annyit lehet csalni szerintem, vagy nem tudum. de a dugó és gyűrű már érdekes kérdés akkor. ha a löket más, akkor esetleg ha a hajtókarok nem egyeznek, akkor ott lehet valami.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. december 24. csütörtök, 08:59


A B16/18/20 furatbeli különbségéhez egy kérdés:
én ugye nemrég szedtem szét a motort és szinte minden alkatrész kompatibilis mindhárom motorral( hengerfej tömités, szelepfedél tömités,sőt még a gyürük is ugyanazok).
Most ha 1.6 nak és 2.0 ugyanz pl a hengerfejtömitése, nem kellene ugyanaz legyen a furat mérete is?
Vagy lehet, hogy a furat méret ugyanaz csak a dugatyuk hosszabb uton mozognak? és innen van a lökettérfogatbeli kölönbség?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 24. csütörtök, 09:04

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. december 24. csütörtök, 07:17


sutius írta:
hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil

Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok BMWfanatics.hu - A rajongói portál

Ójaj! Valami hiba történt az oldal feldolgozása közben!