« előző123következő »
YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. október 14. csütörtök, 14:27


kempelen írta: Jelló,

Már akartam írni ide is, hogy tettem egy linket az OBD2.... topikba.

A VAG KKL kábel is bőven megteszi diag kábelnek arra mire neked kell. Még sok is.
Nagyjából megvan 3,5 ezer forintból.

Aztán maradna még lóvéd libatopra is...


honnan tudod nekem mire kell? egyenlőre csak az alapok miatt, de úgyis beleásom magam, csak a kezdet nehéz



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. október 14. csütörtök, 13:49


Jelló,

Már akartam írni ide is, hogy tettem egy linket az OBD2.... topikba.

A VAG KKL kábel is bőven megteszi diag kábelnek arra mire neked kell. Még sok is.
Nagyjából megvan 3,5 ezer forintból.

Aztán maradna még lóvéd libatopra is...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. október 13. szerda, 14:58


csatis1 írta:
YELLOW írta: nem akartam új totyikot nyitnie nekije...


szóval venni akarok diag kábelt. ezért szeretnék valami notebook félét. úgy gondolom egy akár 10"-os eeePC is megfelelő lenne, bár a progik DVD/CD vannak, ezekben meg nincs ilyen meghajtó.

ezért ha valaki tudna, 10-11-12-13"-os notebook-ot, lehetőleg minél olcsóbban, az sem baj ha kicsit sérült, karcos a borítás. igazából Wifi kellene, hogy esetleg netezésre is tudjam használni ha úgy adódik. prohardver-en már nézelődtem, de hátha itt is tud valaki valami jó ajánlatot.

THX!


Nem tudom milyen árfekvésre gondoltál, nézz szét itt, van sok okosság!



az a helyzet, hogy valamennyire képlékeny az ár. mert mondjuk ha valami tényleg jobb állapotban van, akkor kiadok érte többet is, vagy éppen többet tud, de esetleg karcos a ház. végülis ha esetleg egy butábbat találok piszok olcsón, akkor az is jó, igazából majd a diagra meg esetlegesen netre kell csak. éppen ezért a kisebb méret előny is lehet.


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 13. szerda, 14:25


YELLOW írta: nem akartam új totyikot nyitnie nekije...


szóval venni akarok diag kábelt. ezért szeretnék valami notebook félét. úgy gondolom egy akár 10"-os eeePC is megfelelő lenne, bár a progik DVD/CD vannak, ezekben meg nincs ilyen meghajtó.

ezért ha valaki tudna, 10-11-12-13"-os notebook-ot, lehetőleg minél olcsóbban, az sem baj ha kicsit sérült, karcos a borítás. igazából Wifi kellene, hogy esetleg netezésre is tudjam használni ha úgy adódik. prohardver-en már nézelődtem, de hátha itt is tud valaki valami jó ajánlatot.

THX!


Nem tudom milyen árfekvésre gondoltál, nézz szét itt, van sok okosság!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. október 13. szerda, 13:19


nem akartam új totyikot nyitnie nekije...


szóval venni akarok diag kábelt. ezért szeretnék valami notebook félét. úgy gondolom egy akár 10"-os eeePC is megfelelő lenne, bár a progik DVD/CD vannak, ezekben meg nincs ilyen meghajtó.

ezért ha valaki tudna, 10-11-12-13"-os notebook-ot, lehetőleg minél olcsóbban, az sem baj ha kicsit sérült, karcos a borítás. igazából Wifi kellene, hogy esetleg netezésre is tudjam használni ha úgy adódik. prohardver-en már nézelődtem, de hátha itt is tud valaki valami jó ajánlatot.

THX!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 22:02


seta írta: Nagyon jó lett, gratulálok
Sőt ha egy usb-s wifi stick-et is teszel bele és otthon van egy wifi routered akkor egyből a gépről tudsz rátolni zenét vagy videót v TODO listát a napra
Ettől én is kedvet kaptam h a késöbbiekben csináljak ilyet Bár én valszeg monitor nélküli laptoppal és SSD vinyóval csinálnám szvsz Az SSD vinyót neked is ajánlanám mert a sima HDD lehet h egyszercsak megadja magát a rázkódástól. Igaz h elég drága az SSD de őt nem érdekli a rázkódás


Igen, lehetőségek megvannak. A wifi-t kihagytam, mert a garázs messzebb van a lakástól, szerencsére másolgatni nem sokat kell, csak ha frissítek valamit, azt meg pendriveról megoldom.
Na ja, jó az SSD, csak amikor csináltam még hírből sem volt ilyen. De a jövőben nem elképzelhetetlen ha upgradelem a rendszert és az ára is elviselhető lesz már. Egyébként a laptop winyókkal sincs semmi gond tapasztalat szerint, bírják a gyűrődést, hideget-meleget.


seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 21:36


Nagyon jó lett, gratulálok
Sőt ha egy usb-s wifi stick-et is teszel bele és otthon van egy wifi routered akkor egyből a gépről tudsz rátolni zenét vagy videót v TODO listát a napra
Ettől én is kedvet kaptam h a késöbbiekben csináljak ilyet Bár én valszeg monitor nélküli laptoppal és SSD vinyóval csinálnám szvsz Az SSD vinyót neked is ajánlanám mert a sima HDD lehet h egyszercsak megadja magát a rázkódástól. Igaz h elég drága az SSD de őt nem érdekli a rázkódás


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 13:39


YELLOW írta: oksa, nem is figyeltem azt... Isten vagy!


Ugyan, nekem is csak másodjára esett le.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 13:36


Tano írta:
YELLOW írta: nagyon jó

egy pár képet mindenhonnan, remélem még kapunk... már ha nem kell hozzá nagyon megbontani semmit


Ha a cikkek közül nyitod meg akkor ott vannak a képek is.



oksa, nem is figyeltem azt... Isten vagy!


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 13:34


YELLOW írta: nagyon jó

egy pár képet mindenhonnan, remélem még kapunk... már ha nem kell hozzá nagyon megbontani semmit


Ha a cikkek közül nyitod meg akkor ott vannak a képek is.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 24. szombat, 13:34

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 12:54


nagyon jó

egy pár képet mindenhonnan, remélem még kapunk... már ha nem kell hozzá nagyon megbontani semmit

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. július 24. szombat, 12:25


Ezúttal Tano klubtársunk küldött egy jól összeszedett írást arról, hogyan kell beszerelni egy CarPC-t az E46-ba. Nem 3 sor, dehát több hónapnyi olvasgatás és munka tapasztalatát küldte el nekünk Tano. Volt szerencsém nekem is nyomogatni a kütyüt, és nekem is nagyon tetszett

Tano írta: Sziasztok!

Már 2006 nyár óta van működő CarPC-m, és egy kis írás keretében megosztom veletek is a tapasztalataimat. A sztori ott kezdődött, hogy a masinám egy 99-es vas, amiben nem volt semmi navigáció, se cd csak magnó. Alapvetően mp3-makat szoktam hallgatni, ezért jó ideig kazettás adapterrel kötöttem rá a lejátszómat. Mivel manapság van lehetőség szoftveres navigációra ismeretlen helyeken, és nem akartam kis PDA/PNA-val szórakozni, ezért kezdtem más integrálható alternatívák után nézni.
Ekkor merültem bele a CarPC-k rejtelmeibe. Külföldi és hazai leírások kb 2-3 hónapnyi tanulmányozása után alakult ki hogy mik is lennének benne. Egy CarPC-vel gyakorlatilag minden megoldható, amire egy normál asztali PC vagy laptop képes. Nekem nyilván a zene, navigáció volt az elsődleges. Így annyiból mintha gyári navit vettem volna, sokkal többet tudó, és flexibilisebb, bővíthetőbb rendszerhez jutottam.
Az alábbi konfigurációm van:
VoomPC-2 ház, VIA Epia EN15000G mini ITX alaplap, 512MB DDR2-800-as RAM, Samsung 2,5” 80 GB SATA laptop HDD és hozzá átalakító kábel, 700TSV 7” TFT , M2-ATX táp, Haicom 204 Sirfstar3 USB GPS vevõ, SB Live! 24bit USB EXTERNAL külsõ hangkártya, Minikey USB billentyűzet, 2db USB hub, HQCT-e rádiómodul, Macaudio MPX-4000 erősítő, monitor keret a műszerfalra, gyári keret hogy a klímavezérlőt lejjebb tudjam rakni, Reslers USB I-BUS interfész, tolatókamera, sok-sok kábel és csatlakozó
Az alkatrészeket vegyesen külföldről és hazai forrásból szereztem be, szerencsére nem volt semmi megbízhatósági vagy postázási nehézségem.

A tervezésnél az autó lehetőségeihez próbáltam igazodni, hogy minél kisebb helyet veszítsek, és ne nézzen ki gagyin sem. Ezért amit lehetett a csomagtartóba raktam és elrejtettem.
- Sikerült akkora PC házat találnom, ami pont elfér az akksi feletti műanyag tálcán. Ez azért jó, mert a gép tápja is az akkura van rákötve közvetlenül, és ilyenkor előnyös a kis távolság. A VIA proci nem egy erőgép, de keveset fogyaszt, kicsi a hőtermelése, és az általam használt feladatokra elegendő így is. A táp stabilizált feszültséget biztosít, maximum 160W-os teljesítménnyel.
A bekapcsoláshoz egy kapcsolót helyeztem el az ASC gomb mellett, mert nem akarom, hogy minden gyújtás ráadáskor bekapcsoljon a PC. Valamint erről kapcsolódik be a monitor is. A bekapcsolójel biztosítékkal van lekötve a szivargyújtóról, aminek a terhelhetősége biztosítja monitor mintegy 1A-es áramfelvételét is.
- Az erősítő a csomagtér plafonjára került, így nem zavaró hiszen csak lehajolva látszik, valamint kevés helyet foglal, mert ritkán pakolom csordultig tele a csomagtartót. A hangszórók a gyári rádiócsatlakozón keresztül vannak rákötve az erősítőre. Így az eredeti vezetékezés megmaradt, ha kell a gyári rádiót simán vissza lehet rakni. Az erősítő a tápot közvetlenül az akksiról kapja, valamint a PC tápjáról kap késleltetett bekapcsoló jelet, így nincs nagy reccsenés a hangszórókból a PC elindításakor, csak egy kisebb kb 30 mp után.
- A HQCT-e rádiómodul a kárpit mögött baloldalt, a gyári antennaerősítőre van rákötve, aminek az antennája a hátsó ablakban van. Valamivel gyengébb a vétele mint a gyári rádiónak, de megfelelő, és többnyire nem is rádiót hallgatok.
- A hangkártya is a csomagtartóban bal oldalt szintén a kárpit mögé rejtve kapott helyet. Ez kapja a jelet a PC-től és a HQCT modultól, és adja a jelet a 4 csatornás erősítőnek. Azért döntöttem külső „zajgenerátor” mellett, mert mások tapasztalatai szerint az alaplapi integrált cuccokba belekerülhet némi zaj.
- A Haicom SirfIII-as GPS vevőt a kalaptartó alá raktam, így semmi nem látszik belőle, és a vételi lehetősége is kiváló, mert nem árnyékolódik le, Programnak iGO-t használok, igaz ennek hátránya, hogy nagyon leterheli a gyenge processzort. Alternatív lehetőség még pl a Garmin MobilePC szoftvere is, de ezt én még nem próbáltam, csak az nRoute-ot használtam az Igo előtt.
- 7"-os érintőképernyő beépítőkerettel. A monitor teljesen ki lett szerelve a saját házából, és közvetlenül van ráerősítve a beépítőkeretre. Így a lehető legjobban belesimul a műszerfalba.
- A kézifék melletti tartóban van egy USB hub, valamint a csomagtartóban a PC-re kötve is egy.
- Tolatókamera beépítve a csomagtartónyitó elembe a világítás helyére. A táplálást a hátsó ködlámpáról kapja, mert így manuálisan tudom bekapcsolni bármikor, akár menet közben is. A monitor egyik videóbemenetére szolgáltatja a jelet, tehát nem a windows-on belül történik a megjelenítés.
- Frontendnek a Roadrunnert használom WinXP Pro alatt, teljesen meg vagyok vele elégedve. Ha valaki nem tudná, hogy ez mit takar, annak röviden annyit, hogy ez egy olyan program, ami lehetővé teszi, hogy az érintőképernyővel vezéreljük a PC-t. Grafikus felülettel van megoldva, hogy a képernyő adott helyét érintve milyen parancs/program fusson a PC-n. Valamint a használni kívánt programokkal is ez kommunikál. Nem mellesleg használható méretűvé teszi a kezelőfelületet, nem apró gombokkal kell foglalkozni a 7”-os kijelzőn. Megjelenésnek a BMWE36 és az iGoBMW skin-ből összegyúrt saját módosított felületet használom. Szoftveresen megoldott az éjszakai-nappali fényerőállítás, így egy érintésre lehet változtatni a megvilágítás erősségén is.
- Az I-BUS interfész. az egyszerűség kedvéért ez nem az I-Bus-ra, hanem a K-Bus-ra lett rákötve mivel a csomagtartómban nincs CD-tár, ezért nincs hátravezetve iBus kábel, viszont a rádiócsatlakozóig sem akartam előrekötni újabb vezetéket. Ezért jött az utánajárás és szakértő segítséggel kiderült, hogy az I- és a K-Bus műszakilag azonos, átjárható. Így rá tudtam csatlakozni a PDC vezérlőnél a rendszerre, nem kellett 4-5 méter kábelt keresztülhúzni az utastéren. Ezzel már használhatóak a kormányon lévő bal oldali gombok, amik a rádiót vezérelnék, a PC vezérlésére (gyakorlatilag bármit lehet működtetni, teljesen testreszabható a gombok funkciója), kiolvashatók üzemi adatok, valamint vezérelhetők is bizonyos funkciók. Pl ablakok, központi zár, lámpák akár külön-külön is. Igaz ez utóbbival én nem foglalkoztam, így azt az oldalt nem integráltam be a jelenlegi skin-be. A Reslers féle (http://reslers.de/IBUS/index.html) USB-s interfészt használom az IBusRR (http://www.mp3car.com/vbulleti...lease.html) nevű plugin-nal. Az OBC oldalt, valamint a főmenüt az iGoBMW (http://www.mp3car.com/vbulleti...arent.html) skin-ből vett elemekkel oldottam meg. Szerintem egész jó lett, elégedett vagyok az eredménnyel.

A beépítést mind saját kezűleg, egyik barátom segítségével raktuk be. 2-3 nap volt a beépítés, nagy szenvedés volt némelyik kábel behúzása, de összejött és remekül működik azóta is. A kábelek a lehetőség szerint el vannak rejtve a kárpit meg az ülés alá, és törekedtem a biztonságra is a csatlakozások megoldásánál. Nem lenne jó egy zárlat. A későbbi módosításokat, fejlesztéseket már egyedül is be tudtam fabrikálni.
És végül jöhet a kérdés, hogy mindez mennyibe került? Gyakorlatilag annyiba, mintha a gyári nagy navis rendszert építettem volna bele mindenestől. Csak ez sokkal könnyebben bővíthető és frissíthető akár szoftver akár hardver oldalon. Összehasonlításul lásd pl. a sok szenvedést a gyári navigációs térképekkel. Teljesen személyre szabható, ki mire szeretné használni. Ilyen vagy még erősebb PC rendszer megoldható olcsóbban is manapság. De kompromisszumos megoldások is léteznek. Pl. valaki egy sima laptopot használ, vagy normál asztali PC összetevőket, amik jóval olcsóbbak, de nyilván nagyobbak is, így más elhelyezést kell keresni. Az eltelt 3-4 évben az alkatrészárak sokat csökkentek, kb feleannyiból ki lehetne hozni ugyanezt a konfigot mint akkor, amikor én kezdtem. De ha később hardver cserét csinálnék, akkor az már egyszerűen megoldható lesz a PC-ben.
Remélem érdekes információkkal szolgáltam, és ha van kérdés remélem tudok segíteni.

Üdv!
Tano


« előző123következő »