vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 18:40


hancurozo írta:
vsop14 írta:
Enkozpont74 írta:
Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok


nyilván ezeknél a motoroknál a legerõsebb turbora méretezik az alkatrészeket!
lehet, de szerintem a csapágycsészék is más ötvözetbõl készülnek. sok autó fõtengelye, hengertömbje megegyezik, de a csapágyak, tömítésekés a dugattyúk anyaga, kialakítása eltér.

na ez lehet, akkor viszont még rosszabb. bár nem tudom, hogy megéri-e 2 félét gyártani ezekbõl.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 18:29


vsop14 írta:
Enkozpont74 írta:
Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok


nyilván ezeknél a motoroknál a legerõsebb turbora méretezik az alkatrészeket!
lehet, de szerintem a csapágycsészék is más ötvözetbõl készülnek. sok autó fõtengelye, hengertömbje megegyezik, de a csapágyak, tömítésekés a dugattyúk anyaga, kialakítása eltér.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 17:51


BarG írta:
Enkozpont74 írta:
Raven írta: Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...

Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.


Még mielõtt félreértenél, nem ellened vagyok.... írtam már, h én is nagyon meggondolnám (meggondolom) a chipelést.
De, hogy lehetséges az, h Te sok olyat láttál amikor szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej...., ezzel szemben a chippel rendelkezõ márkatársak nem panaszkodnak, sõt....


Hát elég egyszerûen látod a dolgokat .....
Gondolod, hogy akinek kinézett a hajtókar a blokkból, az majd idejön dicsekedni vele? Pont azért megy a tuning, mert nem azonnali a büntetés azért, amit elkövettél a gép ellen. Másrészt, ha a géped elméleti élettartama lejön 500 000 km-rõl 400 000 km-re a tuning miatt, ki a fenét érdekli? Ezért aztán jó esetben már albániában, vagy indiában van a gép, mire jelentkezik az élettartam csökkenés hatása.
Meg nem kell semmi tuning ahhoz, hogy valaki kitapossa a motort - hajtásláncot, ha eszementen közlekedik.
Szvsz tíz % körüli emelés nem lehet túl káros, annyi különbség akár a széria gépek közt is van. Ha 20% emelés drasztikusan csökkenti valamelyik gép élettartamát, az a gép ipari hulladéknak minõsül!


van azert olyan alkatresz, aminek nem 500.000km az élettartama pl kuplung, na meg a turbó!!! annak azért kevesebb, jóval. és azért a turbo eléggé kritikus alkatrésze egy ilyen motornak. Másik meg, hogy attól még, hogy +20% a teljesítménynövekmény, nem biztos ám, hogy kifáradásra is 20%kal hamarabb megy tönkre a cucc. Wöhler!!
de egyebkent igazad van abban amit irtal, h nem akarod sokaig megtartani a gepet, akkor valoszinu tenyleg nem alattad fog gallyra menni.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 17:47


Enkozpont74 írta:
Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok


nyilván ezeknél a motoroknál a legerõsebb turbora méretezik az alkatrészeket!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 17:25


Enkozpont74 írta:
Raven írta: Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...

Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.


Még mielõtt félreértenél, nem ellened vagyok.... írtam már, h én is nagyon meggondolnám (meggondolom) a chipelést.
De, hogy lehetséges az, h Te sok olyat láttál amikor szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej...., ezzel szemben a chippel rendelkezõ márkatársak nem panaszkodnak, sõt....


Hát elég egyszerûen látod a dolgokat .....
Gondolod, hogy akinek kinézett a hajtókar a blokkból, az majd idejön dicsekedni vele? Pont azért megy a tuning, mert nem azonnali a büntetés azért, amit elkövettél a gép ellen. Másrészt, ha a géped elméleti élettartama lejön 500 000 km-rõl 400 000 km-re a tuning miatt, ki a fenét érdekli? Ezért aztán jó esetben már albániában, vagy indiában van a gép, mire jelentkezik az élettartam csökkenés hatása.
Meg nem kell semmi tuning ahhoz, hogy valaki kitapossa a motort - hajtásláncot, ha eszementen közlekedik.
Szvsz tíz % körüli emelés nem lehet túl káros, annyi különbség akár a széria gépek közt is van. Ha 20% emelés drasztikusan csökkenti valamelyik gép élettartamát, az a gép ipari hulladéknak minõsül!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 17:15


hancurozo írta: Minden tuningnál több üzemanyagot kell elégetni több levegõvel. ezáltal nõ az égéstérben a nyomás. ez megterheli a dugattyút a hajtókar és a nyugvócsapágyakat is, ami idõvel kiverõdik. "100-200000km" tuning mértékétõl függ.

Ez nagy reszben igaz. Az eges nem epp tokeletes, ezen is szokas javitani. Persze nem turbos autoknal, azoknal jo az hutesre.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 16:50


Minden tuningnál több üzemanyagot kell elégetni több levegõvel. ezáltal nõ az égéstérben a nyomás. ez megterheli a dugattyút a hajtókar és a nyugvócsapágyakat is, ami idõvel kiverõdik. "100-200000km" tuning mértékétõl függ.


Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 15:27


Enkozpont74 írta:
Raven írta: Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...

Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.


Még mielõtt félreértenél, nem ellened vagyok.... írtam már, h én is nagyon meggondolnám (meggondolom) a chipelést.
De, hogy lehetséges az, h Te sok olyat láttál amikor szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej...., ezzel szemben a chippel rendelkezõ márkatársak nem panaszkodnak, sõt....


Turbós motoroknál elég jól lehet emelni a teljesítményt, azért nem mernek vállalni többet mert akkor hasonló dolgok jönnének elõ.
Amit írtam azt sokkal nagyobb teljesítménynövekedésre írtam, nem chiptuningra. Ezek sem rögtön keletkeznek több ezer km után vagy több 10e... bár a versenyeken inkább a több 1000 a jellemzõ. Egytõl egyig verseny autók voltak 70-100% os teljesítménynövelés után... és volt amelyik több versenyt végigment.

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 15:17


Raven írta: Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...

Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.


Még mielõtt félreértenél, nem ellened vagyok.... írtam már, h én is nagyon meggondolnám (meggondolom) a chipelést.
De, hogy lehetséges az, h Te sok olyat láttál amikor szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej...., ezzel szemben a chippel rendelkezõ márkatársak nem panaszkodnak, sõt....

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 15:06


Dieselnél is nagyon hasonló a képlet elõtöltést növelnek(több anyag) és turbónyomást(több levegõ).

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 14:54


Benzines kocsit is haza lehet vágni. Benzinesnél az elõgyújtást szokták növelni illetve az injektorok nyitási idejét (több benzin). Namármost az elõgyújtás növelése nagyobb terhelést okoz a fõtengelynek (csapágyak, hajtókar, dugattyú), a több benzinnel pedig szépen le lehet mosni a henger falát az olajtól, sõt kopott motornál felhígíthatja a motorolajat.
Nekem az e30-as (318i) volt chippelve, lehetett érezni, hogy jobb alacsonyabb fordulaton. Én elvittem a Csonkába leméretni, chip elõtt és után, a lóerõ nem nõtt, hozta a gyári értéket, viszont a max. nyomaték 1200-as fordulattal hamarabb jelentkezett. Na azt éreztem én. Persze a leömlõt is kicseréltem fonottkalácsra és a pillangószelep átmérõje is nagyobb volt 2 mm-el.

Tényleg, akinek van e30 318i M40-es ismerõse, megvan a chip és van pillangószelep is, kommendálja

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 14:39


Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...

Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 14:23


Esetleg próbáld meg a dieselt és akkor lenne egy használható korrekt info.

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 14:10


Igen csináltam, de csak szívó benzinesekhez,és nagyon keveset használtam bennük(kapcsolhatóak voltak) inkább kipróbálásnak szántam a dolgot meg tapasztalatszerzésnek. Fõleg arra használtam hogy élõadatokat vizsgáltam üzem közben különbözõ terheléseknél.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 13:57


Raven írta:
Mint már egyszer régebben is írtam mindig jobb döntés venni nagyobbat mint bármit átalakítani az eredetiben.... Nem vita tárgya ez egyébként 1-2 ember van aki nem látja be ezeket a dolgokat.... Minden normális gondolkodású belátja... nagyobb igénybevétel kisebb élettartam és ez nem csak a chiptuningra igaz hanem sok mindenre.... Itt nincs ésszel chippelés, amirõl te beszélsz..finomhangolásról , lehet olyat is csinálni , de azt te nem veszed észre az pár % változást eredményez.
Régebben valaki belinkelt ide egy oldalt ahol írtak a tuningokról...ott nagyon jól leírták mivel jár....

Nem kell nekem hinned... nem is érdekel elhiszed e vagy nem amit írok...
Elég sokat foglalkoztam ezzel a témával régebben , ha éppen tudni akarod a szakdolgozatom is pont errõl szólt, egy rally autóba csináltam programozható gyújtáselektronikát. Mai napig sokat segítek cimboráimnak. Õk verseny autókkal foglalkoznak, építés tuningolás ,nem egy tuningboxot csináltam már magam ezekbe az autókba , ha választanom kellene akkor inkább a boxra szavazok mint az átprogramozásra...és azt is kapcsolhatóra csinálnám...minek legyen állandóan kitéve nagyobb igénybevételnek...
A véleményem leírom megint Nem mumus a tuning csak költséggel jár...ennyi

Egy dolog még a boxokról...minél több paraméterhez nyúl hozzá annál jobb.


Bár nem olvastam vissza, a saját autódba próbáltál már csinálni boxot?