Enkozpont74 írta:
Raven írta:
Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...
Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.
Még mielõtt félreértenél, nem ellened vagyok.... írtam már, h én is nagyon meggondolnám (meggondolom) a chipelést.
De, hogy lehetséges az, h Te sok olyat láttál amikor szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej...., ezzel szemben a chippel rendelkezõ márkatársak nem panaszkodnak, sõt....
Hát elég egyszerûen látod a dolgokat .....
Gondolod, hogy akinek kinézett a hajtókar a blokkból, az majd idejön dicsekedni vele? Pont azért megy a tuning, mert nem azonnali a büntetés azért, amit elkövettél a gép ellen. Másrészt, ha a géped elméleti élettartama lejön 500 000 km-rõl 400 000 km-re a tuning miatt, ki a fenét érdekli? Ezért aztán jó esetben már albániában, vagy indiában van a gép, mire jelentkezik az élettartam csökkenés hatása.
Meg nem kell semmi tuning ahhoz, hogy valaki kitapossa a motort - hajtásláncot, ha eszementen közlekedik.
Szvsz tíz % körüli emelés nem lehet túl káros, annyi különbség akár a széria gépek közt is van. Ha 20% emelés drasztikusan csökkenti valamelyik gép élettartamát, az a gép ipari hulladéknak minõsül!