- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Coupe
- Modell: 318Ci
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 11:22
YELLOW írta:ecr33rb25dett írta:YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.
van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.
Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik
köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.
ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.