- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2013. március 17. vasárnap, 11:42
ember84 írta: Szevasztok.
Akitol akaartam venni a rugokat,azt beszelte,vegyem a hozzavalo csillapitokat,mert ha azenyemmel teszem,csak 1centitfog ulni,stb. Sztem meg azt a rugo hatarozza meg,nem a csillapito,kulonben bontott csillapito,az milyen dolog?Lehet jo lenne a szeria csillapitoimmal,vagy veszek ahhoz uj m-tech-eset.Nem tudom.
leírtam visszább. ha van keret, akkor úgy veszed. de ha nem akarsz költeni, akkor marad a régi gátló.
a lényeg annyi, hogy van a gátló lényegtelen olajos vagy gázos. a mozgási út nagyobb részén csillapít, a végén bekeményít, hogy ne koppanjon, ehhez persze a rugó is közre játszik. ha megfelelő gátlót veszel, akkor annál ez az út rövidebb és keményebbre van hangolva. ha a gyári gátlót hazsnálod, akkor értelem szerűen megül az autó, viszint a benne lévő szelepek jobban terhelve vannak, ugye folyamatosan van rajtuk nyomás, legalábbis nagyobb mint eddig. mivel össze van ülve, így az az út, amin csillapított most megrövidül, kisebb lesz a játéktere. ugye a gátló magában nem tartó szerepet játszik, azt a rugók végzik.