- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Coupe
- Modell: 320Ci
- Évjárat: 2001
Elküldve: 2017. június 11. vasárnap, 21:36
YELLOW írta:ogre320 írta:YELLOW írta:ogre320 írta: Sziasztok!
Ti mit tennétek?
Úgy néz ki baromi sok alkatrész fog elfáradni az autómban szinte egyszerre. (kuplung, lendkerék, összes fék, néhány cucc a kardán/difi/futómű elemek közül, tehát összeadva elég nagy összeg)
A kocsi egy FL előtti 2.2-es topazblau coupe. A kérdés az, hogy próbáljak venni bontottan egy 30ci motort futóművel, fékkel, hajtással, tehát mindennel együtt jó állapotban, vagy cseréljek mindent új alkatrészre, és maradjon gyári 2.2-es az autó? Anyagilag kb ugyanannyiban jönnék ki vele... Talán 4-5 évig tervezem még megtartani a kocsit, utána talán e60 lenne az utódja, kb 15-20e km-t megyek évente (legalábbis jelenleg)
A 30ci átalakítás azért merült fel bennem, mert ahogy nézegettem az árakat, azt vettem észre, hogy a 3 literesek borzalmasan drágák és ritkák a 20ci 23ci motorosokhoz képest és így eladásnál talán könnyebb dolgom lenne, meg talán viszont látnék a ráköltött pénzből valamennyit, és persze addig is élvezném a +60 lóerőt...
Szóval szerintetek mit kéne tenni? Egyáltalán bele lehetne papírozni a 30ci motort, vagy hülyeség az egész felvetés?
azé hülyeség, mert nehezebb lesz eladni, mivel motorcserés. a vevő lehet nem hiszi el, hogy minden cserélve lett.
a másik, hogy a bontott holmik nem tudhatod meddig bírják. tehát ott ülsz majd egy időzített bombán. arról nem is beszélve, hogy az összeszereléskor mennyi gond történhet.
papírozásról nem is beszélve.
szerintem felesleges. de mintha ezt kérdezted volna már FB-s csoportokban is.
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.
ha már rendbe teszed az E46-ot, akkor nem mindegy? persze coupe értem a váltás lényegét...
az a bajom, hogy imádom és megtartanám/rendbe tenném, csak közben egy coupe, tehát 2 embernek tökéletes, de ha többen vagyunk, kéne még 2 ajtó... Tudom, hogy sok baj van az E60-al, de ez főleg az N52/N53/N54 motoroknak, meg a részecskeszűrős dízelcsodáknak köszönhető, viszont az első benzinesek még M54-el készültek. Szóval vagy rendbe rakom ha meghal, és elfogadom, hogy nem családi autó... vagy el kéne adnom és lecserélni egy touringra, aztán azt rendbe tenni, és sokáig megtartani. Csak az a baj évekre előre nem látok mi lesz család és meló ügyben, ha később úgy alakulna, hogy mennem kell havi 3-4-5 ezer km-t, nem lenne túl sok értelme a sor 6 benzin tankolási költségeivel küzdeni, akkor meg a coupe lenne a jó, mert vennék mellé egy újabb, megbízható kis dízelt, és a coupe maradna hétvégi kincsnek. Szóval nagy a dilemma...
jó az M54-el a motor gondot részben kilőtted. de a többi? és az E60-ak legrégebbike készült M54-el. tehát 4-5 év múlva a legfrissebb kiadások is régiek lesznek, így értettem, akkor a 2004-2005-ös E60-ak? rettentő gyorsan amortizálódik az egész bele.
hátha ír még valaki, én így gondolom.
Teljes mértékben igazad van, de ha szerinted van jobb alternatíva, nyugodtan szólj... N52-nél hidrotőke, olajpumpa, vízpumpa gondok, N53 meg már közvetlen befecskendezés, tehát nagynyomású szivattyú, porlasztók, kokszosodás... Mennék én dízellel is, de 20-25km-es távokra nem lenne túl ésszerű, részecskeszűrős főleg nem. Részecskeszűrő nélkül is van e60, de azok is csak a 2003-2004-es első modellek.