YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 21. kedd, 09:14


Dutch írta:
YELLOW írta:
lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.


Az N53ban nincs vanos és valvetronic? Nekem is N52B25 van én sem panaszkodom rá, nem értem mitől megbízhatatlan??? Itt nem kokszolodik semmi, motortól függően pár ezer km után kell egy liter olaj, Nekem 7ezrenként. Az N53 ban van egy nagynyomású pumpa + piezo befecskendezők. Próbáltam anno nem egyet. Jol fogyasztanak de több a hibalehetőség. Vezérműlánc lehet nem olyan "vastag " mint egy E39-ben de szerintem az ujabb dizelekkel is ugyanigy van. Sőt ott szakadnak is bizonyos típusokban


szövegértési problémákat vélek felfedezni.
attól, hogy te nem tapasztalsz gondot az N52-vel, attól még problémásabb, mint egy N53. összetettebb a motor is. ezért írtam azt, hogy a legtöbb motornál függ a használó és tulaj felhasználási, karbantartási hozzáállása.
azért nincs problémád vele, mert te vagy az előző tulaj/ok normális emberek voltak, odafigyeltek rá, karbantartották.
de hidd el az N52-t javítani motorikusan komolyabb és drágább is. hogy jó a fogyasztása, de ha kell tud menni, az köszönhető a Vanos-Valvetronic párosításnak. de ezek plusz alkatrészek, plusz hibaforrások. ezen nem fogunk vitatkozni, mert így van.
N53 hátránya, hogy használattól függően, de kb 100ezrenként érdemes áttisztítani az egészet a szívó részen. és ez nem bonyolultabb, mint az N52.

státusz Johnnie84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. március 21. kedd, 09:12


Dutch írta:
YELLOW írta:
lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.


Az N53ban nincs vanos és valvetronic? Nekem is N52B25 van én sem panaszkodom rá, nem értem mitől megbízhatatlan??? Itt nem kokszolodik semmi, motortól függően pár ezer km után kell egy liter olaj, Nekem 7ezrenként. Az N53 ban van egy nagynyomású pumpa + piezo befecskendezők. Próbáltam anno nem egyet. Jol fogyasztanak de több a hibalehetőség. Vezérműlánc lehet nem olyan "vastag " mint egy E39-ben de szerintem az ujabb dizelekkel is ugyanigy van. Sőt ott szakadnak is bizonyos típusokban


Ha jól értem a lényeg, hogy ha találok egyet biztos forrásból akkor akár még jól is járhatok vele ...


státusz Johnnie84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. március 21. kedd, 09:10


lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.



Most is dieselem van 5 éve és unom. Már karakterisztikát akarok és más motorhangot, illetve más autót. Dieselre nem is váltanék a mostaniról.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz Dutch

Újonc

Elismertség: 30% (6 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2017. március 21. kedd, 08:46


YELLOW írta:
lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.


Az N53ban nincs vanos és valvetronic? Nekem is N52B25 van én sem panaszkodom rá, nem értem mitől megbízhatatlan??? Itt nem kokszolodik semmi, motortól függően pár ezer km után kell egy liter olaj, Nekem 7ezrenként. Az N53 ban van egy nagynyomású pumpa + piezo befecskendezők. Próbáltam anno nem egyet. Jol fogyasztanak de több a hibalehetőség. Vezérműlánc lehet nem olyan "vastag " mint egy E39-ben de szerintem az ujabb dizelekkel is ugyanigy van. Sőt ott szakadnak is bizonyos típusokban

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 20. hétfő, 19:47


lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.

ckrisz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2009

státusz ckrisz

Újonc

Elismertség: 33% (4 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2017. március 20. hétfő, 19:32


Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Szia! Nekem kb. 1 éve van meg a E91 325i N52B25 motorral de rosszat nem tudok róla írni.
Igazán szép hangú motor, országúton, autópályán egészen jó fogyasztással (min 6,5 l/100km). A városi fogyasztás, főleg télen, már nem ilyen jó, inkább 9,5-11 liter között. Problémám még nem volt vele, az egyetlen dolog ami zavar hogy nincs nívópálcája, a szenzorra kell hagyatkozni. Nincs magasabb fenntartása mint egy benzines, 6 hengeres E46-nak.

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2017. március 20. hétfő, 17:18


Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. március 20. hétfő, 17:19


státusz Johnnie84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. március 19. vasárnap, 17:52


Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 15:05


YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!
Hát sajnos ez a gép nem lett jó
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Pedig nagyon tetszett... így egyelőre jegelem a dolgot, majd lehet gyűjtök még és kicsit fiatalabbat / kevesebb kilóméterest próbálok meg nézni


mi volt a gond, leírod?


Hát megpróbálom Az a baj, hogy nem értek hozzá, így a felét nem értettem, de egy korrekt független szerelő nézte meg és a saját szerelőm is ott volt.
Megpróbálom elmondani amit mondott, remélem nem írok hülyeséget

Igazából rátette a computerre, és utána azt mondta nézzek inkább másikat.. ő tovább nem is nézné alaposabban... így pénzt sem kért szóval nagyon korrekt volt

Azt mondta a Valvetronic hibát jelez, valami 40km-el ezelőtti hiba, de ez biztosan vissza fog térni... illetve szerinte kopott a vezérműtengely is, szóval az egész ilyen több 100ezres történetig is elmehet. Meg még azt mondta, hogy ha elkezdem taposni neki, akkor lehet nyár végére más gondok is lesznek.

Meg, hogy a motortérben a kábelek se úgy állnak ahogy kellene, szóval valami nem kerek.
Én kb. ennyit fogtam fel


hát benne lehet a pakliban. ha nem is a vez.tengely kopott, de a Valvetronic excenteres állítótengelye lehet. Bár fura, ha azt nem tudták javítani annyi év alatt. Vagy maga az állító himbák kopottak.
A gond az, hogy az újabb motorok meg már turbósak.
nagyon meg van lőve az ember,főleg az, aki már élt abban az időben, amikor még készültek jó motorok.
de most amúgy mindegy, mert ha olyat veszel ami látszólag nincs gond, még nálad lehet 100-vagy pár ezer km után elő fog jönni.
nekem is van valami kopás a Valvetronic-nál, de alapjáraton jelentkezik inkább gond, ahogy próbálja állítgatni, mikor már bemelegedett. hibakódom sosem volt erre vonatkozólag, sőt motorikusan 1x volt, amikor a trafó tönkre ment. pedig ez 62ezer km óta ilyen. de már 18ezernél is cserélgettek valamit, vagy a vezérlőjét, vagy a motort. valamelyiket.
pedig az ötlet, és a dolog működik, jó dolog lehetne. anno mikor elkezdték, az év motorja is lett ez pedig. mármint az enyém.
sajnos nehéz dió lesz.
esetleg N53, de ritka lesz, ugye az közvetlen befecskendezéses, annak is meg van a maga hátránya.



Az N53-at melyikbe pakolták?
Igen egyébként hallottam a közvetlen befecskendezésesről is, hogy nem jó.

A régi jó motorokról csak annyit, hogy E36 325i volt az első autóm... istenem de imádtam... kényszerből adtam el sajna. n
Néha elgondolkodok, hogy veszek egy sz*rt 500ezerért, meg ráköltök még 2,5 millát és csinálok inkább abból egy jó autót

Leírom mire jutottam a mostaniakkal:
- M54 motorok elvileg jók... de 3-asban az E46-ba rakták, azt meg már nem akarnék venni, mert 1) most is az van 2)elég rohadós a kasztni
- Az E90-be viszont már N52-t raktak amitől óva int mindenki...
- Az E60 is tetszik... az 530i-nak van egy facelift előtti változata ami még M54, de azt meg az E60 sok nyűgje miatt nem ajánlják
Veszek inkább egy swift-et



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 14:45


Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!
Hát sajnos ez a gép nem lett jó
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Pedig nagyon tetszett... így egyelőre jegelem a dolgot, majd lehet gyűjtök még és kicsit fiatalabbat / kevesebb kilóméterest próbálok meg nézni


mi volt a gond, leírod?


Hát megpróbálom Az a baj, hogy nem értek hozzá, így a felét nem értettem, de egy korrekt független szerelő nézte meg és a saját szerelőm is ott volt.
Megpróbálom elmondani amit mondott, remélem nem írok hülyeséget

Igazából rátette a computerre, és utána azt mondta nézzek inkább másikat.. ő tovább nem is nézné alaposabban... így pénzt sem kért szóval nagyon korrekt volt

Azt mondta a Valvetronic hibát jelez, valami 40km-el ezelőtti hiba, de ez biztosan vissza fog térni... illetve szerinte kopott a vezérműtengely is, szóval az egész ilyen több 100ezres történetig is elmehet. Meg még azt mondta, hogy ha elkezdem taposni neki, akkor lehet nyár végére más gondok is lesznek.

Meg, hogy a motortérben a kábelek se úgy állnak ahogy kellene, szóval valami nem kerek.
Én kb. ennyit fogtam fel


hát benne lehet a pakliban. ha nem is a vez.tengely kopott, de a Valvetronic excenteres állítótengelye lehet. Bár fura, ha azt nem tudták javítani annyi év alatt. Vagy maga az állító himbák kopottak.
A gond az, hogy az újabb motorok meg már turbósak.
nagyon meg van lőve az ember,főleg az, aki már élt abban az időben, amikor még készültek jó motorok.
de most amúgy mindegy, mert ha olyat veszel ami látszólag nincs gond, még nálad lehet 100-vagy pár ezer km után elő fog jönni.
nekem is van valami kopás a Valvetronic-nál, de alapjáraton jelentkezik inkább gond, ahogy próbálja állítgatni, mikor már bemelegedett. hibakódom sosem volt erre vonatkozólag, sőt motorikusan 1x volt, amikor a trafó tönkre ment. pedig ez 62ezer km óta ilyen. de már 18ezernél is cserélgettek valamit, vagy a vezérlőjét, vagy a motort. valamelyiket.
pedig az ötlet, és a dolog működik, jó dolog lehetne. anno mikor elkezdték, az év motorja is lett ez pedig. mármint az enyém.
sajnos nehéz dió lesz.
esetleg N53, de ritka lesz, ugye az közvetlen befecskendezéses, annak is meg van a maga hátránya.

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 14:21


YELLOW írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!
Hát sajnos ez a gép nem lett jó
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Pedig nagyon tetszett... így egyelőre jegelem a dolgot, majd lehet gyűjtök még és kicsit fiatalabbat / kevesebb kilóméterest próbálok meg nézni


mi volt a gond, leírod?


Hát megpróbálom Az a baj, hogy nem értek hozzá, így a felét nem értettem, de egy korrekt független szerelő nézte meg és a saját szerelőm is ott volt.
Megpróbálom elmondani amit mondott, remélem nem írok hülyeséget

Igazából rátette a computerre, és utána azt mondta nézzek inkább másikat.. ő tovább nem is nézné alaposabban... így pénzt sem kért szóval nagyon korrekt volt

Azt mondta a Valvetronic hibát jelez, valami 40km-el ezelőtti hiba, de ez biztosan vissza fog térni... illetve szerinte kopott a vezérműtengely is, szóval az egész ilyen több 100ezres történetig is elmehet. Meg még azt mondta, hogy ha elkezdem taposni neki, akkor lehet nyár végére más gondok is lesznek.

Meg, hogy a motortérben a kábelek se úgy állnak ahogy kellene, szóval valami nem kerek.
Én kb. ennyit fogtam fel


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 14:03


Gabesz1701 írta: Sziasztok!
Hát sajnos ez a gép nem lett jó
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Pedig nagyon tetszett... így egyelőre jegelem a dolgot, majd lehet gyűjtök még és kicsit fiatalabbat / kevesebb kilóméterest próbálok meg nézni


mi volt a gond, leírod?

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 12:32


Sziasztok!
Hát sajnos ez a gép nem lett jó
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Pedig nagyon tetszett... így egyelőre jegelem a dolgot, majd lehet gyűjtök még és kicsit fiatalabbat / kevesebb kilóméterest próbálok meg nézni



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. március 11. szombat, 12:32

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2017. március 06. hétfő, 19:04


Gabesz1701 írta:
MattM325 írta:


Itt lehet nézelődni. Egyébként a különbség szívócső és elektronika. Én is hasonló cipőben járok, a közeljövőben tervezek autóvásárlást (E92, E82), de bármikor mélyebben beletúrok a témába, mindig arra jutok, hogy felejtsem el a benzineseket. Felfoghatatlan, hogy mennyit fejlődött (sajnos visszafelé) a BMW. Volt M54-em, igaz rá kellett töltenem olajcserénként majdnem 1 liter olajat, de a motorra nem kellett különösebben költenem (1-2 tömítés maximum), pedig elég sokáig volt nálam. Most dízelem van, különösebb problémák nélkül, de szeretnék egy kupét. Vagy 23d vagy 30d.

szerk.: józan paraszti ésszel egy E46 330Ci lenne a legtökéletesebb, vagy esetleg más márkáknál is körbeszimatolni.




Nah hát én is mindig erre jutok a benzinesekkel kapcsolatban.
Csak az a baj, hogy a dízel nem játszik, mert összesen oda-vissza napi 6 km-t teszek meg hétköznap.. csak hétvégén járatom meg jobban.

E46 330i-ben is gondolkodtam, de az meg nagyon rohad ott meg a kasztni nem az igazi


Igen, amelyik elfogadható az meg bőven E9x árban van, normális állapotút venni szinte lehetetlen. Összegezve N52B30 valamilyen kasztniban, esetleg ha az N53-nál az módosították nagynyomású pumpát és a cserealkatrész jóval többet bír mint az eredeti kb. 40-50e km-nél, akkor az is elég jó lehet, főleg, hogy abból kimaradt a Valvetronic. Valószínű, hogy nekem is benzin lesz, mert a 23d-ben is az elátkozott főtengelyes vezérlés forog. Elsődlegesen az E82 125i-ket nézem, azokban végig N52B30 volt lebutítva (szívósor+ecu és tudja a ~270Le-t ~1400kg-al).

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. március 06. hétfő, 15:40


MattM325 írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Csak kíváncsiságból megkérdezném, hogy ti mit tudtok az E90 328i motorjáról?
Eddig én 330i-ket nézegettem, csak most véletlenül találtam egy 328xi -t.
De sehol nincs róla semmi infó. Ráadásul ami neten (akár németben is) van, azok úgy látom US modellek javarészt.
Ez ugyanaz az N52B30 blokk? 3000 ccm, de csak nem 258 LE, hanem 237.
Esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a típussal?

Amúgy ezt néztem ki
https://www.hasznaltauto.hu/au...i-11078621

Persze ez csak akkor játszik nálam, ha 330i-t nem találok szépet.. illetve ha nagyon jó állapotban találnék egy 328-at.
Köszi előre is


Szóval ezekről a motorokról nem tudtok valamit?


én annyit tudok, hogy a legtöbb helyen azt írják, aki teheti vegyen M-es motorkódost és az N-eseket kerülje. pedig az M-es nagy motorosok is szerették enni az olajat, vagyis a 2.2-es biztos.
szerintem annyi a gond az N-esekkel, hogy mér könnyű a blokk, és sokkal igényesebbek. használtan meg kitudja, mennyire foglalkoztak a szervizzel.
N52, ha lehet turbo mentes változatot érdemes venni. anélkül is van benne Valvetronic, dupla-Vanos. alég az is. magnézium/alu motor, vezérműlánc ebben sem a duplasoros van.
pedig a Z4-ben a 30si-t dícsérik.

szerk.: ja, ebben lehet nincs is turbo



Jah ezeket mondták nekem is az N52-ről... hogy inkább M54-et vegyek. Csak az a baj, hogy 30i-t szeretnék, az pedig E46-ban volt M54. Az E90 az már N52. Illetve azt hiszem az E60-nak volt még 530i-je a facelift előtti ami M54-es blokkal volt szerelve.
Az E60-at pedig más okokból nem ajánlják... sok vele a gond (a legtöbbel)

Egyébként a kérdésem főleg arra irányúlna, hogy tudjátok-e mi a különbség az E90 330i, és a 328i motorja között? Ha nem találok 30i-t akkor egyezzek ki egy 28i-vel?



Itt lehet nézelődni. Egyébként a különbség szívócső és elektronika. Én is hasonló cipőben járok, a közeljövőben tervezek autóvásárlást (E92, E82), de bármikor mélyebben beletúrok a témába, mindig arra jutok, hogy felejtsem el a benzineseket. Felfoghatatlan, hogy mennyit fejlődött (sajnos visszafelé) a BMW. Volt M54-em, igaz rá kellett töltenem olajcserénként majdnem 1 liter olajat, de a motorra nem kellett különösebben költenem (1-2 tömítés maximum), pedig elég sokáig volt nálam. Most dízelem van, különösebb problémák nélkül, de szeretnék egy kupét. Vagy 23d vagy 30d.

szerk.: józan paraszti ésszel egy E46 330Ci lenne a legtökéletesebb, vagy esetleg más márkáknál is körbeszimatolni.




Nah hát én is mindig erre jutok a benzinesekkel kapcsolatban.
Csak az a baj, hogy a dízel nem játszik, mert összesen oda-vissza napi 6 km-t teszek meg hétköznap.. csak hétvégén járatom meg jobban.

E46 330i-ben is gondolkodtam, de az meg nagyon rohad ott meg a kasztni nem az igazi